ייעוץ אסטרטגי לעסקים

תארו לעצמכם שאתם בעלים של בית דפוס. בניתם אתר מקוון להזמנות און ליין שמתחיל להניב פירות אבל יש סימן שאלה גדול האם להמשיך להשקיע בפרויקט זה. אתם מבינים שהמתחרים שלכם פועלים בזירה הדיגיטלית וברור לכם שצריכים לבנות את כל הפעילות הזו בצורה אפקטיבית.
הדילמה היא אסטרטגית. אתם בצומת שלא ברורה האם מנווטים את החברה למכירות מול לקוח סופי דרך האינטרנט או שתוחמים את המכירות באתר לקו מוצרים מוגדר.
בהתלבטות מסוג זה, מומלץ לשקול עזרה מקצועית בייעוץ אסטרטגי מקצועי.

בני פלומן - יועץ אסטרטגי לעסקים
יועץ אסטרטגי לעסקים - בני פלומן

תארו לעצמכם שאתם מספקים שירותי הנה"ח דרך מערכת מקוונת, יש לכם עשרות אלפי לקוחות למוצר שבנוי בצורה מאוד ידידותית ואפליקציה אפקטיבית. ברור לכם שמאגר לקוחות פעילים כזה הוא פוטנציאל למכירת שירותים נוספים.
אילו שירותים נוספים נכון לבנות עבור קהילה זו ?
גם בהתלבטות מסוג זה, מומלץ שתשקלו להיעזר ביועץ שיווקי אסטרטגי .

דוגמא נוספת: נאמר שאתם מנהלים במוסד אקדמי, המוסד מחפש כיוונים להגדיל את ההכנסות ולהתבסס על ליבת הפעילות שלו. פניה להגדלת מספר מסלולי הלימוד מתבצע אבל הוא תלוי אישורים של מנגנון ממשלתי ויקחו כמה שנים לקבל אישורים אלו. מה עושים? איך מייצרים ערוצי הכנסה נוספים?
גם כאן מומלץ לשקול לקחת יועץ אסטרטגי מקצועי.

מהו ייעוץ אסטרטגי?

ייעוץ אסטרטגי הוא כאשר אנשי עסקים – בדרך כלל מנהלים, דירקטורים או חברי הנהלה – מביאים צד שלישי להציע נקודת מבט חיצונית, מומחית ומקצועית על האתגרים העסקיים שלהם. ליועצי אסטרטגיה יש בדרך כלל ידע ניכר בתעשייה וצפויים להעריך אובייקטיבית נושאים עסקיים ברמה גבוהה. הם בוחנים בתפיסה הוליסטית בעיות ספציפיות אשר עימן חברות מתמודדות ונותנים הכוונה כיצד נכון לפעול.

מה עושה יועץ אסטרטגיה?

כאשר יועץ שיווק ואסטרטגיה לוקח על עצמו פרויקט חדש, הוא בדרך כלל מתחיל בניתוח מעמיק של המטרות והיעדים העסקיים של הלקוח. מטרת ניתוח זה היא להבין אם הפרקטיקות הנוכחיות תואמות את המטרה אותה רוצים להשיג. בהתבסס על הניתוח שלו, יספק היועץ המלצות אסטרטגיות שהחברה יכולה ליישם כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
בנוסף לניתוח העסקי שלו, יועץ אסטרטגי יכול לספק מומחיות בנושא מחקר שוק והסביבה התחרותית.
בעבודה מול יועץ אסטרטגיה, החברה גם מקבלת הדרכה בתחומים הבאים:

בהמשך לדוגמא המופיעה בתחילת המאמר, חשוב להבין מה הייעוץ האסטרטגי היה מבצע כדי לתת כיווני פעולה לבית הדפוס.

מבנה תוכנית אסטרטגיה עסקית:

יועצי אסטרטגיה מקצועיים מביאים ניתוח אובייקטיבי של המציאות העסקית וראייה זו חשובה מאוד לחברי ההנהלה בחברות.
מנהלים בחברה "שבויים" בתפיסות שונות ולא תמיד קיימת מוטיבציה לייצר ביקורת עצמית המבוססת על עובדות, כאן נכנס היועץ האסטרטגי לתהליך המבוסס על ניסיון מקצועי, עובדות וניתוח אפקטיבי שלהן כמו גם ליווי תהליכים בכדי לשפר לטווח קצר וארוך את הביצועים העסקיים.

מה המתכון לייעוץ אסטרטגי אפקטיבי?

הערך המוסף שלכם – התחרות בשוק לא פוסקת לרגע ושחקנים חדשים ממשיכים להיכנס למגרש התחרות. בשלב זה יש לאתר את הערך המוסף והייחודיות שיש לעסק שלכם לעומת המתחרים. בעזרת הערך המוסף שיש רק לכם נבדל אתכם משאר המתחרים וכך נגדיל את פוטנציאל המימוש העסקי.


תמחור מוצרים/שירותים – לא מה שחשבתם – נושא תמחור המוצרים או השירותים אותם אתם מציעים יכול לשמש ככר פורייה לחשיבה עסקית יצירתית. בשלב זה נעסוק בניתוח נושא תמחור המוצרים/שירותים בעסק, נעזר כמובן בהשוואה למתחרים ונבנה תוכנית לתמחור אסטרטגי חכם במטרה להגדיל את מחזור ההכנסות.


תוכנית שיווקית – קיימים היום ערוצי שיווק ופרסום רבים. כדי להביא לידי פרסום אפקטיבי שיביא תוצאות, ננתח את מגוון אפשרויות הפרסום ונבנה תוכנית שיווקית בה נבחר באופן מושכל בערוצים רלוונטיים לעסק, כאלו שיניבו את מירב התוצאות במינימום השקעה.


סינון משפך הלקוחות – בדיוק כמו לעסק שלכם, גם ללקוחות שלכם יש ערך מוסף המייחד אותם, וגם הלקוחות שלכם צריכים להתאים לאופי העסק שלכם.
בשלב זה נאתר את המאפיינים ונמפה את הלקוח המושלם עבור העסק שלכם, בעזרת מיפוי זה נוכל למשוך יותר לקוחות רלוונטיים עבורכם.


סינון ולמידת המתחרים – תחרות היא דבר בריא, אבל כדי להצליח כל עסק צריך למצוא את הייחודיות שהוא מביא למגרש התחרות ולהבליט אותה.
בשלב זה נערוך מיפוי וסינון של המתחרים הרלוונטיים לעסק שלכם, נזהה את החולשות שלכם ומתוך כך נלמד איך להבליט את החוזקות שלכם ולחזק את מיקומכם בשוק התחרות.

ייעוץ אסטרטגי לעסקים - מגדילים את הרווחים!

במיוחד כיום בתקופת הקורונה, תחום ההכנסות בעסקים סובל מחוסר יציבות בלתי צפוי, התנהלות במצב שכזה מהווה איום מתמשך על כל עסק באשר הוא.
בשלב זה נבצע ניתוח מעמיק למודל העסקי של העסק, נבחן את רווחיות המוצרים / השירותים אותם מציע העסק ונגיע למסקנות בהתאם מתוך מטרה להקטין נזקים והוצאת משאבים מיותרים.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

שמי בני פלומן ואני עוסק בייעוץ אסטרטגי לעסקים, אם גם אתם מעוניינים להזניק את העסק שלכם קדימה, להגדיל הכנסות ולהקטין משאבים ועלויות, אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית חינם, בה אוכל לבחון את הבעיות העיקריות באסטרטגיית השיווק של העסק שלכם, ולהציע פתרונות רלוונטיים מקצועיים בעזרתם תוכלו להגדיל רווחים במינימום מאמץ ובמקסימום הצלחה. אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני בטלפון מספר: 052-420-3043 או להשאיר פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם.