מיתוג לעסק חדש

מיתוג הוא למעשה תהליך שמטרתו לבדל את המותג (העסק) מהמתחרים ולהעניק לו ייחודיות.
מיתוג אינו אוסף של קמפיינים שיווקיים או פרסומיים לפרסום העסק שלכם – זהו תהליך רב שכבתי, מורכב יותר. בעיקרון, בכל דרך וערוץ בהם אתם מציגים את המותג שלכם בעזרת מיזוג של מאמצים ואסטרטגיות כדי לגרום ללקוחות שלכם לתפוס אתכם באופן שאתם מעוניינים בו.
מיתוג מוצלח מייצר הון מותג חיובי. מהו הון מותג?
הון מותג הוא למעשה חוות דעת הלקוחות שלכם, הפידבקים שאתם מקבלים ואפילו האופן בו חושבים עליכם – מה הלקוחות שלכם באמת חושבים עליכם?
אם מאמצי המיתוג שלכם מבוצעים בצורה מקצועית ונכונה, למותג שלכם יהיה הון מותג חיובי – כלומר הדעות החיוביות של הלקוחות שלכם לגביכם ולגבי המותג שלכם עולות על סך הדעות השליליות.
הון מותג חיובי פירושו גם נאמנות רבה יותר למותג, שיווק מפה לאוזן רחב יותר, ובסופו של דבר יותר מכירות, רווחים ומאגר לקוחות גדול יותר.
המיתוג צריך להתאים לסביבה התחרותית בה החברה פועלת ולייצג את ערכי החברה. חשוב לבחון התאמה זו ולא לחשוש לגעת או לבצע שינויים בלוגו ובשפה השיווקית.

לפניכם 8 עקרונות שיסייעו לכם לבנות ולשמר את המיתוג שלכם לאורך זמן:

1. הגדירו את המותג שלכם:

נתחיל מכך שאם אינכם מבינים את מהות העסק שלכם מספיק טוב, לא תוכלו להגדיר אותו היטב או בבירור לקהל היעד שלכם. חוסר הגדרה מתורגם לרוב להצהרות משימה מבלבלות ושיחות יחסי ציבור מעורפלות עם מונחים כמו 'התקדמות', 'תשוקה בלתי פוסקת', 'דחף לחדש' שנזרקים לכאן ולכאן. ובסופו של דבר, אף אחד לא באמת יודע מה נאמר, כולל אלה שאמרו את זה.
הגדרת המותג שלכם כוללת הרבה גילוי עצמי. התחילו בתשובות לשאלות אלה:

פתרון לצורך והתפתחות המוצרים והשירותים בהתאם לשינוי בצרכים חיוני למיתוג, וגם נחוץ כבסיס לכל החלטות עסקיות עתידיות, גדולות וקטנות.

2. דעו את הקהל שלכם:

הכרת קהל היעד שלכם הוא מדע שלם. חברות שלוקחות את הזמן (ויש להן את המשאבים) להכיר את הקהל שלהן יוצרות לרוב פרסונות בדיוניות עבור לקוחות היעד שלהן.
חברות אלו מכירות את הרצונות, הציפיות, האמונות וחוסר הביטחון של הקונה הבדיוני שלהן – ויוצרות מוצרים, שירותים, הצעות, עיצובי לוגו מקצועיים ותוכניות שיווק כדי לענות על הצרכים והרצונות הספציפיים של אותו קונה.
הכרת הקהל שלכם היא יותר מעבודות ניחוש – זה דורש לימוד קפדני.
התחילו בהסתכלות על קהל הלקוחות הנוכחי שלכם. במבט ראשון הם עשויים להיראות חבורה מגוונת, אך בדיקה מעמיקה יותר תעזור לכם לבחור תבניות והתנהגויות המחברות ביניהם. אם אתם מציעים מוצר שפונה לשוק נישתי מאוד, רוב הסיכויים שאתם כבר מספקים שירות לקהל היעד הספציפי שלכם. אבל אם המוצר שלכם משמש פלח שוק גדול, תוכלו לראות בנתונים שאפילו בסיס לקוחות מגוון מחובר ביסודו על ידי כמה מאפיינים משותפים ועניין משותף.
הכרת תחומי העניין והמאפיינים המשותפים הללו תעזור לכם להניע את אסטרטגיות המיתוג שלכם בצורה מדויקת יותר ובאופן יותר מכוון לתוצאות, וזה בסופו של דבר יהפוך לכסף גדול.

 

3. דאגו ללוגו ושפה בולטים ומדויקים במסרים ללקוחות:

כל אסטרטגיית מיתוג מקיפה איננה שלמה ללא שילוב לוגו ושפה ברורה ומדויקת . לוגו של עסק הוא למעשה זהות המותג שלכם – הוא הופך את המותג שלכם לגלוי ברבים. בעולם התחרותי ביותר של היום, הלוגו של המותג משקף את ערכי הליבה של החברה שלכם ואת הייעוד העסקי שלה, כך שלוגו הוא פחות צורך מותג אלא יותר כלי למיתוג.
עיצוב הלוגו, בחירת הצורה והצבעים – כולם מעבירים את אסטרטגיית המותג שלכם. כדי ליצור לוגו מתאים לעסק שלכם יש להיעזר בגרפיקאים מקצועיים ומנוסים.
לוגו וסלוגן
אותו הדבר נכון לגבי סלוגן (מסר פרסומי קצר וקליט) המותג. לקוחות אולי לא ישימו לב לנבכי העיצוב של הלוגו שלכם, אבל הם לא ישכחו משפט קליט ומעניין באותה הקלות. יש סיבה לכך שמשפטים כמו 'פשוט עשה זאת', 'עשה לך הפסקה, עשה לך קיט קאט' ו'זה לא טלוויזיה, זה HBO 'עמדו במבחן הזמן.

נגן וידאו אודות מיתוג עסקי - בני פלומן

4. פרסונת המותג שלך:

כל אסטרטגיית מיתוג חזקה נועדה להבדיל בין המותג לכל האחרים. זו הסיבה שהמותגים שואפים ליצור 'פרסונה' ייחודית ומיוחדת הבלעדית להם. פרסונה הזו היא למעשה האופן בו הלקוחות מייחסים תארים למותגים שונים. מדוע מותג נראה נגיש יותר ואילו אחרים שמורים יותר? מדוע אחד נשמע מצחיק היכן שאחרים מאופקים יותר?
לדוגמה:

For example, are you the fun loving, friendly Coke? Or the business with a daring, adventurous streak, aka Nike? The glitz and glam of L’Oreal? Or the deeper, more substance-centered side of beauty, Dove?

5. תקן לבניית מותג

תקני המותג הם הנחיות העיצוב והסגנון שכולם בחברה, החל משיווק ועד אריזה, חייבים להיות מודעים אליהם ולהתנהל על פיהם ואותם בקפדנות. הנחיות מותג סטנדרטיות פירושו שהוויזואליות המוצגת על ידי המותג, המראה והתחושה של החברה נשארים זהים בכל ערוצי התקשורת.

ההקפדה על עקרונות המותג היא שאיפשרה לסטארבקס להביא למצב שהכוסות שלהן יזוהו ממרחק של קילומטר (אפילו בהופעה של שנייה בתוך סרט).

מיתוג עסק - בני פלומן

6. ערכי המותג

לפי מחקר משנת 2018, אנשים כבר לא פשוט רוכשים מוצר או שירות, הם קונים אמון.
מילניאלס, כפלח השוק המתפתח ביותר בימינו, אילץ את החברות להצהיר היכן טמונות הנאמנות שלהן.
הנושאים העיקריים בהם לקוחות מחפשים מידע ומתקשרים ברשתות החברתיות הם: פערי שכר, שוויון גזעי, אי הפללה בין המינים, שינויי אקלים, שיטות עסקיות הוגנות וכדומה. והם בדרך כלל בוחרים בעסקים אשר חולקים את חששותיהם.
החוכמה הקונבנציונאלית מצביעה על כך שמסוכן לקחת צד בסביבה של ימינו הנקראת פוליטיקה מפלגת, אך אם עושים זאת נכון, הרווחים עולים בהרבה על הסיכונים. בכדי להצליח בכך, תחילה עליכם להבין מה הן אמונות הליבה שלכם ולאחר מכן לצרף את עצמכם לסיבות ולבעיות התואמות את אותן אמונות.
על פי אותו מחקר, לקוחות נוטים לרכוש יותר ממותג הנוקט עמדה בנושאים חברתיים רלוונטיים. זכרו כי מילת המפתח כאן היא 'רלוונטיות', כך שלא משנה מה, וודאו כי מה שאתם אומרים רלוונטי לעניין.
אף אחד מאיתנו לא רוצה חזרה על הטרגדיה שהייתה מודעת הפפסי של קנדל ג'נר.

7. הגדלת מעורבות עם קהל היעד

בשנת 2014, סטארבקס השיקה תחרות להצעות לעיצוב הרקע במקום הרקע הלבן הקיים בכוסות שלה. תוך 3 שבועות קיבלה החברה 4000 עיצובים שונים ושינתה את המשחק לנצח.

באמצעות הפעילות הפשוטה הזו, שלא עלתה הרבה לחברה, התקשרויות המותג עלו, הרווחים גדלו עוד יותר ונאמנות הלקוחות התחדשה.
פעילות זו של Starbucks עודדה את כולם להפוך את הקהל שלהם לחלק פעיל בקמפיינים השיווקיים  ולהגדיל את המודעות למותג. היא גם הכריזה על האפקטיביות של 'תוכן הנוצר על ידי משתמשים' בתחום השיווק הדיגיטלי.

מיתוג מוצלח - בני פלומן

8. עקביות

לא ניתן להדגיש מספיק עד כמה חשוב להיות עקביים. עקביות אינה רק הצגה אחידה של המותג במסרים הפרסומיים, חשוב להקפיד שהמוצרים, השירותים והאיכות שאתם מציעים נשארים באותה רמת מצוינות בכל פעם מחדש.

עקביות היא הטעם הבלתי משתנה של קולה שכולם אוהבים. הגוון האחיד של צהוב ואדום מסמל את מקדונלד'ס. הלוגו הצבעוני של מנוע החיפוש החזק בעולם, גוגל, אשר מוכר ברחבי העולם. עקביות במיתוג יוצרת אמון של הלקוחות במותג. העקביות מאפשרת להם להסתמך על מראה, תחושה, טעם ורמת שירות מוכרים בכל פעם שהם עושים עימכם עסקים.

מיתוג נכון - בני פלומן
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

בני פלומן יועץ שיווק ועסקי

שמי בני פלומן, אני יועץ שיווק אסטרטגיה ובשנים האחרונות ליוויתי עשרות חברות ועסקים בתהליך מיתוג לעסקים חדשים. ביכולתי לסייע גם לכם בייעוץ אסטרטגי לעסקים , בבניית אסטרטגיה שיווקית, במיתוג לעסקים, מיתוג עסקי לאינטרנט ובניהול כל התהליך המיתוגי בחברה.

אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות בה נוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם פתרונות מקצועיים למיתוג נכון של העסק שלכם לצורך התייעלות והגדלת המכירות. אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר בטלפון מספר: 052-420-3043, תוכלו גם להשאיר פרטים מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.