יועץ שיווק ופרסום

ייעוץ שיווקי פרסומי נחשב לשירות מקצועי הניתן על ידי מומחים מנוסים ומוסמכים בתחום השיווק והפרסום. בעוד שצוותי שיווק וסוכנויות מתמקדים בדרך כלל ביישום וביצוע, יועצי שיווק ופרסום מתמחים באסטרטגיה, ביקורת וניתוח.

הבנת מודל ייעוץ שיווקי

באופן עקרוני, מודל הייעוץ קשור לתוכנית העסקית בכמה מישורים. ראשית, מחקר השוק הוא שלב מפתח להבנת השוק והצרכן. הגדרת הפוטנציאלים הנכונים ואיסוף תובנות שימושיות היא אבן הפינה בהשקת המותג ועיצוב האסטרטגיה העסקית. תרומות השיווק למבנה הארגוני ולתשתיות הינן קריטיות בעולם הדיגיטלי. יתר על כן, העסקים עוברים למודלים ממוקדי לקוחות הדורשים בניית ניתוח לקוחות יעיל ומחברים את המסע המקוון של הלקוח עם נתוני קשרי הלקוחות.

שירותי ייעוץ שיווק ופרסום

כתוצאה מכך, למודל הייעוץ יש תרומות אפקטיביות למודל העסקי. שימוש בשיטות ייעוץ מתקדמות וטקטיקות שיווק מהוות אבן יסוד לבניית KPI יעיל ומפת דרכים. בשנים האחרונות, יועצי שיווק הופכים לגישה אמינה ביותר שיכולה לעבוד עם כל מודול עסקי, החל מסטארט -אפים ועד גודל בינוני ומותגים גדולים.

מהם היתרונות העיקריים של שירותי יועץ שיווק ופרסום?

  • ידע ספציפי – עסקים תמיד מחפשים חוות דעת מיוחדות וסיוע מומחה לא רק לביצוע המשימה אלא גם כדי להשיג יתרון תחרותי בשוק. שירותי ייעוץ נדרשים תמיד כדי להוסיף ערך למותג ולפעילות השיווקית ולא רק כדי להחמיא לו. בניגוד ליועץ שיווק באינטרנט המתמחה בשיווק באינטרנט לעסקים, היתרון העיקרי של יועץ שיווק ופרסום הוא היכולת שלו לספק חזון מומחה ולמנוע טעויות שיווקיות ופרסומיות שעלולות לגרום לנזק רב ומתמשך בטרם הן קורות.
  • זווית ראייה נוספת – יועץ שיווק הוא משאב חיצוני המביא דעות חדשות לשולחן בעלי העניין. התערבות צד שלישי יכולה לספק פרשנויות חדשות למצב ולבעיות השיווק. ליועץ שיווק דיגיטלי מנוסה יש את היכולת להפגין מחקרים מדויקים ולספק השערה נרחבת. ביסודו של דבר, היותו משאב חיצוני מאפשר ליועץ השיווק לחקור יותר ולהרחיב את הניתוח.
  • גמישות – בסופו של דבר, תפקיד יועץ עסקי משתנה בהתאם לצרכי השוק. עידן הדיגיטל הצמיח חברות ייעוץ שהמומחיות שלהן הוא בצד הטכנולוגי ופחות בנושאים הקשורים לאסטרטגיה. אמנם לא בכל פרויקט נדרש ליווי אסטרטגי האבל חשוב מאוד לשים דגש על ההכרות והניסיון שיש בבניית תוכניות שיווק ופרסום ויכולת ההוצאה שלהן לפועל. חשוב להעריך יועצים על ידי סקירת היסטוריית עבודתם וכן ביצוע ניסיונות מבחן כדי לבחון את יכולותיהם בפתרון בעיות עכשוויות.

יועץ שיווק ופרסום בהתאמה אישית

בעוד שכירת סוכנות שיווק או איש מקצוע בתחום השיווק והפרסום דורשת קביעת אחריות ותקציב ספציפיים מראש, יועץ עסקי מומלץ דומה יותר לשותף אסטרטגי ותפקידו המרכזי הוא לחקור אתגרים מתמשכים. באופן מסורתי, מחלקת השיווק דורשת עובדים חדשים כדי להדביק טכנולוגיות חדשות ולמלא משימות שונות. היועץ מספק יכולות נוספות בבדיקת טכנולוגיות שיווק הגדרת הכיוון המדויק ללא צורך בנסיעות חווייתיות. כתוצאה מכך, שכירת שירותיו של יועץ שיווק מאפשרת גישה להתאמה אישית ללא צורך בחתימה על התחייבות מלאה או על תקציב הוצאה על מסלולים לא בטוחים.

שליטה בהוצאות השיווק והפרסום

החזר ROI שיווקי והחזר על הוצאה על מודעות הם בהחלט גורם מכריע להערכת ביצועי השיווק והפרסום. תמיד יש אתגרים מסובכים בהפיכת כל היבט של פעילות שיווקית לחישובי ROI פשוטים. יועצי השיווק והפרסום מעורבים בדרך כלל בתכנון מדדים מדויקים ואמינים למעקב אחר הביצועים בכל ערוצי השיווק. היועץ יכול גם לסייע בפתרון הקונפליקט הנפוץ בין מחלקות השיווק וההנהלה הבכירה.
בנוסף, תפקיד מפתח של ייעוץ אסטרטגי לעסקים הוא לבדוק את הערוצים בתשלום ולספק המלצות על תמהיל הערוצים וכן על תהליך הייעול של פלטפורמות פרסום דיגיטלי כגון מודעות חיפוש Google, מודעות פייסבוק, רשת המדיה, תכנות, וכל מדיה אחרת בתשלום.

ייעוץ שיווק ופרסום בשלב מוקדם

בעוד שחלק מהחברות היו מחפשות שירות ייעוץ שיווק ופרסום רק כאשר הן מתמודדות עם בעיות מכריעות בביצועי השיווק והפרסום שלהן, ייעוץ שכזה חשוב יותר בשלב המוקדם של הקמת פעילויות שיווק. באופן מסורתי, היועצים יכולים להציע תרומות קריטיות כגון מחקר שוק מקיף וניתוח כדי לסייע בקביעת היעדים העסקיים. בנוסף, הערך הרב של יועץ שיווק ופרסום מסתמך על בניית תוכנית שיווקית והקמת גישה אסטרטגית לערוצים דיגיטליים. ישום פתרונות בייעוץ כזה בשלב מוקדם יכול לסייע במתן האסטרטגיה העסקית הראשונית.
כתוצאה מכך, מודול הייעוץ הוא מרכיב מובנה של כל הבסיס העסקי.
ככל הנראה, עסקים נוטים להתחיל לבנות צוותי שיווק מאפס ותלויים בהעסקת מנהל שיווק או סוכנות דיגיטלית שתוכל לבצע את כל המשימות הללו. החיסרון העיקרי של גישה זו נשאר בשליטה על התוצאות. מחלקת השיווק הפנימית בדרך כלל משולבת בתוך הארגון המוסיפה שכבות רבות של בירוקרטיה ומונעת משיווק במקרים מסוימים שינויים קיצוניים. חסרון נוסף של מודל זה הוא התהליך האיטי של גיוס כישרונות במשרה מלאה או התחברות לתחומים חדשים ופוטנציאליים מחוץ למודל העסקי.

מייסד חברת המאיץ, בני פלומן, הינו יועץ שיווק, פרסום ואסטרטגיה, מומחה בהאצת הפעילות השיווקית והפרסומית בחברות וארגונים. בני עוסק בתחום כבר מעל ל- 30 שנה במהלכן עזר וסייע לעשרות חברות לייעל את ההתנהלות השיווקית והעסקית שלהם.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

אתם מוזמנים לבצע עימנו שיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות בה נוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם פתרונות דיגיטליים שיווקיים להתייעלות והגדלת המכירות.

אני מזמין אתכם ליצור עמנו קשר בטלפון מספר: 052-420-3043, תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס מטה ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.