ייעוץ שיווקי אסטרטגי

לפני שמתחילים בפעילות שיווק כזאת או אחרת, חשוב לבחון איזו אסטרטגיה שיווקית היא הנכונה והמותאמת ביותר עבור העסק שלכם.
אסטרטגיית שיווק דיגיטלית המותאמת לעסק קטן אשר מעוניין בהגדלת מאגר הלקוחות שלו בסניף מקומי, שונה מיסודה מתוכנית השיווק הדיגיטלי של חברה גדולה ומוכרת אשר עובדת בתקציבים גדולים בהרבה, ובאפיקים וערוצים שונים לגמרי.
לכן, ישנה חשיבות מכרעת בביצוע מחקר שיווקי נכון על כל שלביו, שהרי בניית אסטרטגיה שיווקית הינה אחת מאבני היסוד בכל תהליך השיווק ומהווה את הבסיס לשיווק בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.

המפתח לשיווק נכון, מוצלח ורווחי,

ראשית, יש לבצע מחקר שיווקי , למחקר שיווקי נכון, חשוב לבחון מבחר אספקטים רלוונטיים:

  • ביצוע מחקר למילות מפתח רלוונטיות לעסק – גם באורגני וגם בממומן.
    ביצוע מחקר מתחרים – בעזרת שימוש בתוכנות ובכלים טכנולוגיים מתקדמים נוכל לבצע בחינה של הפעילות השיווקית של מתחרים קיימים וידועים תוך בחינת ומציאת מתחרים חדשים ורלוונטיים עבורנו בשוק.
  • בחירת ערוצי השיווק הדיגיטלי המתאימים למותג ולקהל היעד שלו.
  • בחינת נוכחות העסק ברשת האינטרנט.
  • בניית תוכנית שיווקית המותאמת למטרות ולתקציב העסק לאחר בחינה ומחקר של כל הנ”ל ופרמטרים נוספים בסוף התהליך ובסיום המחקר השיווקי, ניתן להתחיל בבניית אסטרטגיה שיווקית אשר מותאמת ללקוח.

האסטרטגיה השיווקית תכלול בתוכה את הפרמטרים הבאים:

  • יעדי לקוח – בפן העסקי ובפן השיווקי
  • יעדים לטווח קצר
  • יעדים לטווח ארוך
  • מסגרת תקציבית
  • תוכנית חלוקה מסודרת של משאבי החברה בין ערוצי השיווק הרלוונטיים
  • המלצות לכלים דיגיטליים לייעול התהליך השיווקי
  • בניית מיתוג – באם קיים צורך בכך לאחר בניית האסטרטגיה השיווקית וגיבושה יחד עם הלקוח, מתקבלת בסופו של דבר תוכנית שיווקית הכוללת בתוכה:
  • הנחיות ליצירת חומרים שיווקיים חדשים ומעודכנים ורענון החומרים הקיימים – לפי סדר חשיבות מונחה
  • הנחיות לפעילות דיגיטלית ממומנת – במגוון רשתות חברתיות, ברשת החיפוש, ברשת המדיה.
  • הנחיות באילו רשתות חברתיות מומלץ לבצע פעילות שיווקית ואיזו פעילות שיווקית היא המומלצת.
  • הנחיות לגבי שינויים נדרשים בנכסים הדיגיטליים הקיימים- שינויים באתר הבית, עדכונים שונים ויצירת פעילויות שונות ברשתות החברתיות
  • רשימה ובה החומרים השיווקיים החסרים שעל החברה ליצור ולפרסם
  • הנחיות לשינוי מיתוגי, באם יש צורך בכך
  • כלים טכנולוגיים אופטימליים ויעילים לצרכי מדידה והתייעלות תהליך השיווק בחברה בזמן אמת פועל יוצא מכך הוא כי כל תוכנית שיווק אסטרטגית הנבנית אצל כל לקוח ולקוח היא בלעדית לו, וייחודית עבור העסק שלו.

אז לסיכום, מהי ההגדרה של שיווק אסטרטגי?

תוכנית שיווק קובעת את המטרות והטקטיקות של כל קמפיין שיווקי.
השיווק האסטרטגי שומר את כולם בארגון שלכם ממוקדים בכיווני הפעולה בהם בחרתם.
בעוד שלכל קמפיין בודד צריכה להיות תוכנית, החברה שלכם צריכה גם תכנית שיווק אסטרטגית שתחבר את המאמצים הכוללים שלכם לתוצאות. תוכנית אסטרטגית מזהה את המטרות העסקיות שלכם, את השוק שבו אתם מתחרים, את קהל היעד שלכם, את הדרכים שבהן אתם רוצים להגיע אליהם וכיצד תעריכו את ההצלחה שלכם.
יועץ שיווקי משלב את כל מה שאתם מתכננים ועושים כדי להצמיח את החברה שלכם.
תהליך פיתוח תוכנית השיווק האסטרטגי הוא קריטי לעסק שלכם. לא ניתן ליצור שיווק אסטרטגי ללא חשיבה אסטרטגית. תכנון זה עוזר לכם להבהיר את המטרות שלכם ולזהות היכן אתם רואה את העסק שלכם בעתיד, מה שבסופו של דבר מחזק את האסטרטגיה שלכם.
בעזרת תכנית המאיץ שפיתחנו, נעזור לכם להשיג צמיחה אורגנית יציבה על ידי הצבת הלקוחות במרכז האסטרטגיה של החברה שלכם.
הגישה בתוכנית המאיץ בודקת כל מרכיב בחוויית הלקוח, ומספקת אינטראקציות אופטימליות בכל נקודת מגע כמו גם את הכלים, האבחונים והמדדים הדרושים כדי לשנות את האופן בו אתם משרתים את הלקוחות שלכם ולהרוויח את מסירותם המתמשכת.

תהליך התכנון האסטרטגי השיווקי בתוכנית המאיץ מסייע גם ב:

· מתן מפה ברורה של מטרות החברה שלכם וכיצד להשיג אותן.
· לגרום לכל בעלי העניין לחלוק מטרה משותפת ולהבין משותף את ההזדמנויות והאתגרים של החברה שלכם.
· זיהוי ועמידה בצרכי הלקוח עם המוצרים הנכונים במקומות הנכונים.
· גידול נתח השוק וקווי המוצרים שלכם, דבר אשר יוביל ליותר הכנסות.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

אתם מוזמנים לפנות לבני פלומן יועץ עסקי ואסטרטגי ולבצע עימנו שיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות בטלפון מספר: 052-420-3043 , בשיחה נוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם פתרונות דיגיטליים שיווקיים להתייעלות והגדלת המכירות. תוכלו גם להשאיר פרטים בטבלה מטה ונציגינו יחזורו אליכם בהקדם.