יועץ עסקי - 7 טיפים לצמיחת העסק

תקופת הקורונה מאיצה כשלים וחסמים בניהול חברות.
מצבי קיצון מסוג זה מייצרים אחת מן השתיים: קריסה או האצה של תהליכי ייעול והתאמה לרוח התקופה.
במקרים של קריסה- בחלק מהחברות ניתן לראות סגירה של תחומי פעילות בצורה הדרגתית ו/או מיזוגים ו/או מכירה של חלקים מהפעילות לחברות אחרות. בחלקן הגדול הן מגיעות לפשיטת רגל.
מסתבר, שבשורה התחתונה, הסיבות במצבי קיצון לקריסה נובעות מאותן סיבות בתקופות שפויות יותר. המפתח להצלחה הוא הגמישות וההסתגלות.
התובנה הזו איננה חדשה. מחקריו של דרווין הוכיחו זאת גם כלפי התפתחות בעלי החיים ובני האדם.

המכשולים העיקריים בצמיחת העסק הם:

  • תפיסה מוטעית למודל העסקי בו פועלת החברה

  • קריאת מפת השוק והתחרות בצורה מוטעית

  • מטרות ויעדי הפעילות לא ברורים ולא מתממשקים עם המציאות הקיימת

  • יכולת מוגבלת בתכנון

  • יכולת מוגבלת בבנייה ומימוש האסטרטגיה העסקית

  • חוסר ידע המביא לכלים גרועים לקבלת החלטות בדרג הניהולי

במחקרים המנתחים את החברות הקטנות והבינוניות שנסגרות - המספרים הם:

  • כ- 20% מעסקים קטנים ובינוניים נסגרים בשנת הפעילות הראשונה שלהם

  • כ- 30% בשנת הפעילות השניה

  • כ- 50% עד השנה החמישית

  • החברות השורדות מהוות 30% מסך החברות

פרמטר משמעותי להתגברות על מכשולים קשור למודל העסקי.
תבחנו היטב האם ביצעתם את הבחירה הנכונה בשווקי היעד ובחירה בפרופילי הלקוחות המתאימים, האם אתם נותנים ערך נתפס גבוה לצרכנים, האם ערוצי ההפצה שלכם יעילים, האם אתם מודדים ומשפרים את מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות. מערכת יחסים נמדדת בהגדלת רכישות ו/או המלצה והבאת לקוחות חדשים.
האם קיימת יציבות תזרימית , האם ההתנהלות העסקית מוכוונת רווחיות והאם מתבצעת חשיבה ופתרונות לאיתור מקורות מימון המתאימים לחברה.
בישיבות הנהלה רבות, אני מוצא ריבוי יעדים וחוסר בהירות לכיווני פעולה, תופעה שמשפיעה על התוצאות ועל היציבות של ההון האנושי החשוב מאוד לחברה.
חוסר היכולת של הנהלה בחברות לנווט נכון קשורה גם למידע וכלים לא מספקים כדי לקבל החלטות נכונות.
מכשול נוסף קשור להשקעות בהכשרה ואימון (חשוב מאוד בכדי לאפשר גמישות והסתגלות).
קיים פער משמעותי בין ההצהרות על חדשנות והובלת שוק לבין ההשקעה בהכשרה ואימון.

צמיחת עסק - המלצות לפעולה

  • קבלת חוות דעת בסוגיות שהעליתי, על ידי גורמים, שאינם אינטרסנטים ומגיעים מחוץ לענף בו אתם פועלים
  • בניית מדדים בצורה אפקטיבית, כדי לבחון האם המאמצים אכן משרתים את האסטרטגיה העסקית שנבנתה
  • הטמעת תוכניות לפיתוח עתודה ניהולית בחברה
  • השקעה בהדרכות ואימונים, שישרתו את הגמישות וההשתנות של החברה במפה התחרותית בה היא פועלת

 

לבחינת תהליכים אלו באופן יסודי ומקצועי בניתי את חברת ה'מאיץ', בעזרתה תאתרו את הכלים שיתנו לכם יתרון בלתי הוגן בשוק התחרותי ויאיצו את החברה שלכם להצלחה!

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן יועץ שיווקי

שמי בני פלומן ואני עוסק בתחום הייעוץ העסקי כבר עשרות שנים. במהלך עבודתי הצלחתי ליצור קשרים מקצועיים רבים, ממקורות שונים ולסייע למגוון עסקים לבנות פעילות שיווקית מוצלחת. אשמח לסייע גם לכם בבניית אסטרטגיה שיווקית המתאימה לעסק שלכם כמו כפפה ליד, תזניק את העסק שלכם קדימה להצלחה. תגדיל את מחזור המכירות שלכם ותסייע בגיוס לקוחות חדשים.
כחלק משירותיי אני מספק שיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות וללא התחייבות, בה אוכל לאבחן את הצרכים המיידיים וההכרחיים של העסק, למצא פתרונות מקצועיים ולכוון אתכם ישירות ליעד – עד להצלחה!
מוזמנים ליצור קשר עם בני פלומן, יועץ עסקי ואסטרטגי בטלפון מספר: 052-420-3043 או להשאיר פרטים מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.