אימון אישי למנהלים

ככל שהתפקיד אותו ממלא המנהל בחברה בכיר יותר, כך משפיעה התנהלותו בפן המקצועי על הצלחת העסק.
ישנם מנהלים בכירים רבים בעלי השכלה וניסיון מקצועי רב בתחומם אשר אינם בהכרח בעלי כישורים מיטביים לתפקיד או כאלו שהיו רוצים לשפר את התנהלותם ותפקודם במסגרת התפקיד הניהולי אליו מונו – לצורך כך נוצר המושג: אימון אישי למנהלים.

מה זה אימון אישי למנהלים?

אימון שכזה עוסק במגוון תחומים ומספק ארגז כלים עשיר ונרחב בהתאם לתפקיד הניהולי, ונוגע בכל הנושאים החשובים כדי להגיע להצלחה כמו: ניהול מסגרת זמן, הגדלת מכירות, גיוס לקוחות חדשים ניהול עובדים נכון, הגדרת תפקידים ממוקדת ועוד.
מטרתו של כל יועץ עסקי היא לסייע בהתלבטויות מקצועיות של ניהול העסק ולהביא לקבלת החלטות נכונה תוך למידה של כלים ועזרים שיסייעו גם בהמשך הדרך.
ברור כי כל מנהל מתוקף תפקידו כמנהל יתקל בקשיים שונים ממנהל אחר בחברה אחרת אשר בנויה באופן שונה ומתנהלת בשוק תחרותי אחר. זו הסיבה בגללה האימון האישי הוא שונה ומותאם באופן אישי לכל מנהל בהתאם לצרכים ולאתגרים איתם הוא מתמודד לצורך שיפור והתייעלות של התנהלות החברה 

מה היתרונות באימון אישי למנהלים?

זמן, משאבים וסדר עדיפויות - איך מנהלים את זה נכון?

כל מנהל בכיר מודע לעובדה הפשוטה כי המשאב החשוב ביותר הוא זמן ויש לנצל אותו באופן היעיל והנכון ביותר.
מנהל שאינו עושה כך, כנראה מתקשה להבדיל בין העיקר לטפל ולהקדיש לכל עניין ועניין את הזמן הראוי לטיפול בו.
בהחלט ניתן לשפר את אופן ניהול הזמן בצורה נכונה וזאת בעזרת קביעת סדרי עדיפויות למטלות והגדרה נכונה של זמן הטיפול הנדרש להם, בשפה של היום זה מה שנקרא "מולטיטסקינג".
תמיד אפשר ללמוד איך לשפר את היכולות האלו בדרך קלה למדי – בעזרת איש מקצוע שמבין ויודע איך לעשות את הדברים נכון.
כחלק משירותיי כיועץ ומנטור עסקי עזרתי לעשרות מנהלים במשרות בכירות לייעל את תפקודם במערכת ולהביא לתוצאות מרשימות. זאת בהסתמך על ניסיון רב כעובד בשטח, כמנהל עסקים, וכן על סמך ניסיון בייעוץ עסקי ואימונים למנהלים ולבעלי עסקים מכל מגזרי המשק.
בני פלומן מומחה בייעוץ עסקי ושיווקי יעזור גם לכם לשפר את יכולות הניהול וביצועי העבודה שלכם!
אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית (ללא עלות) בה אוכל לסייע לכם לרכוש את הכלים הנכונים שיובילו אותכם להצלחה. תוכלו ליצור קשר עם בני פלומן בטלפון מספר: 052-420-3043.

ניהול נכון של צוות עובדים

האימון האישי מעניק למנהל כלים מקצועיים המסייעים לייעל את התנהלות העובדים שתחתיו לרווחית יותר.
באמצעות תהליך מקצועי נבצע ניתוח מעמיק לייעול תהליכי העבודה בעזרת שימוש בתמריצים שונים כמו לדוגמא: מתן בונוסים לאנשי המכירות והשיווק, קיום פעילויות וימי גיבוש, מתן מענקים לעובדים מצטיינים ועוד.
במקרים רבים הבעיה המרכזית של עסק או חברה היא חוסר מוטיבציה בקרב העובדים שכמעט תמיד מובילה לעיגולי פינות, אי עמידה בחוסר זמנים וכו'. הרבה מנהלים מרגישים חסרי אונים במצבים כאלו ולכן לא מתערבים. חוסר ההתערבות מוביל כמעט תמיד להתמשכות המצב הקיים, איבוד לקוחות, אי עמידה בזמנים, חוסר רווחיות ועוד מגוון של צרות.
כדי להימנע ממצבים כאלו נועד האימון האישי במהלכו עוסקים בסוגיות אלה וגם נותנים כלים לפתרונות עבור בעיות כלליות וספציפיות שאנו עדים להן.

האצלת סמכויות

האצלת סמכויות היא תחום שלא כל מנהל מבין איך לבצע אותו בצורה נכונה וטובה. הדבר יכול לנבוע מסיבות שונות, לדוגמא: כי אינו סומך על אחרים שיבצעו את המשימה לשביעות רצונו, עקב ליקויים בתקשורת הבין אישית וכו'.
מצב כזה יכול ליצור ריכוזיות יתר של משימות ומתוך כך לחץ מיותר על המנהל עצמו, שנאלץ לא פעם להתמודד עם יתר לחצים ועודף משימות תחת אילוצי זמן. כמנהל חשוב להבין כי על העובדים ללמוד ולרכוש את הידע הנחוץ להם לצורך התמודדות מול בעיות מקצועיות שעליהם לפתור בעצמם. מצב בו המנהל מחזיק בריכוזיות שכזו מונע מהעובדים להתפתח ולמלא את תפקידם כראוי.

תקשורת בינאישית

לרוב נהוג לחשוב כי תקשורת בינאישית היא סוג של כישרון מולד.
חשוב להבין כי ניתן לשפר ולפתח כל יכולת ניהולית, גם תקשורת בינאישית.
חלק גדול מארגז הכלים של כל מנהל מוצלח נקרא "מיומנויות ניהול רכות". מדובר בלמידת כישורים ומיומנויות חשובות המאפשרות יכולת הקשבה לעובדים (כל עובד יעריך מאוד מנהל מסוג זה ויגלה נכונות גדולה יותר להיענות להנחיותיו). בנוסף, על ידי הקשבה והבנת העובד, יכול המנהל להבין אילו תמריצים ידרבנו את המוטיבציה שלו לעבוד במרץ רב יותר. באופן זה יכול המנהל גם לקבל מידע על מה באמת קורה בתוך החברה ובין העובדים, מבחינת הדברים שמעסיקים אותם, מה חשוב להם, מה חסר להם, מהם נושאי השיחה שלהם, לקבל תובנות חשובות והצעות ייעול וכן הלאה.
בפשטות, מנהל המקשיב ומתקשר עם עובדיו תחתיו (וכמובן גם עם בעלי תפקידים מקבילים), הוא מנהל שיש לו את היכולת לדרבן ולהניע את עובדיו, להעניק מוטיבציה, ליצור אווירה טובה בעבודה ועוד.
מנהל בעל כישורים כאלו מסוגל בנוסף לסייע בפתרון בעיות יחסים עכורים בין עובדים במהירות (לבעיות מסוג זה יש נטייה להחמיר עם הזמן ולפגוע באופן ניכר באווירה הכללית בחברה ולבסוף גם בהתנהלותה השוטפת).

אימון אישי למנהלים - שיווק ומכירות

לרוב המנהלים הבכירים ישנה נגיעה גדולה לנושא השיווק והמכירה בחברה.
ככלל, מנהל מוצלח הוא מנהל המכיר טוב את תחום השיווק והמכירות ובאמתחתו כל הכישורים הנדרשים לכך: יכולת בניית אסטרטגייה שיווקית, מיתוג מוצרים לעסק , הבנה בתהליך תמחור מוצרים, ידע וניסיון בתהליך שיווק המוצרים, הבנה באסטרטגיית שיווק באינטרנט , הבשלת לידים ועוד.
אימון אישי למנהלים בכירים מתייחס גם לפעולות מכירתיות ושיווקיות שדורשות לא מעט תעוזה לדוגמא: יצירת שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים מחוץ לחברה עשויה להתברר כסיוע משמעותי להגדלת המכירות ואף ליצירת יתרון על פני מתחרים אחרים בשוק.
בהרבה מקרים פנייה לגורם חיצוני מלווה בקשת רחבה של חששות והסתייגויות, וכאן המקום של היועץ העסקי לסייע בבירור והפגת המתח והחשש.
דוגמא נוספת ולא פחות חשובה מתחום השיווק היא "נטוורקינג", יכולת שיווקית אשר מוכיחה את עצמה כיעילה פעם אחר פעם, יש לציין שגם היא דורשת מעט תעוזה.
מדובר במפגשים אשר מתקיימים בין אנשי מקצוע מתחומי עיסוק שונים: בעלי עסקים, יזמים, מנהלים בכירים, אקדמאים, משקיעים וכו'.
מטרת מפגשים אלו היא ליצור היכרויות אישיות ומקצועיות ומתוך כך גם שיתופי פעולה שיביאו תועלת לכל הצדדים.
יועץ עסקי מקצועי ידרבן את המנהל להשתתפות בקבוצות נטוורקינג וליצירת הכרויות. באמצעות הגברת המיקוד של ההיכרויות לאורך זמן הן יהיו ליותר ויותר רלוונטיות עבור המנהל ויעדיו.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

מזמין גם אתכם לשיחת אימון אישית ראשונית למנהלים בכירים ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו לטלפון מספר: 052-420-3043 או השאירו פרטים בטופס מטה ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם.