יועץ עסקי מחיר

במאמר זה אסביר על מודלים ועלויות בעבור שירותי ייעוץ עסקי לחברות.
ניתן לבנות את עלות הייעוץ ותמחור השירות במספר דרכים. אבל כמו ברוב העסקים המציעים שירותים תמחור מוצרים קל יותר משירותי תמחור מכיוון שבאמצעות מוצרים אתה יכול לעקוב בקלות אחר עלויות הייצור. עם זאת, עם שירותים, קביעת הערך של מה מהווה את השירותים שלכם – זמן, צוות, מומחיות – היא סובייקטיבית ביותר.
זו הסיבה שיועצים שונים משתמשים בטכניקות שונות כדי להבטיח שהם מתמחרים את השירותים שלהם בצורה הולמת. בתהליך, היועצים שוקלים כל גורם הכרחי כדי להבטיח שהם לא יגבו יותר מדי או יטענו. אחרת, הסיכון לאובדן לקוחות בהשוואה לתמחור נותר בגדר אפשרות קבועה.

דמי ייעוץ שונים ומבני תמחור

על פי מחקר שנערך על ידי Consulting Success, הנתונים הסטטיסטיים הבאים מראים כיצד רוב היועצים בונים את התמחור עבור שירותי הייעוץ שלהם.
31.37% מהיועצים משתמשים בתעריף מבוסס פרויקטים כדי לתמחר את הפרויקטים שלהם.
23.38% מהם משתמשים בחיוב לפי שעה
17.30% משתמשים בעמלות מבוססות ערך
15.40% משתמשים בריטיינרים חודשיים
12.55% מהיועצים גובים תעריף יומי

מבנה תמחור יועצים עסקיים

שני גורמים באים לידי ביטוי כאשר יועצים עסקיים קובעים את ערך הייעוץ או השירות שלהם וקובעים את מבני העמלות שלהם:
מה שווי העצה ללקוח ?
כמה הלקוחות מוכנים לשלם עבור הייעוץ?
רוב חברות הייעוץ רואות את מבנה השכר שלהן כנכס תחרותי חיוני, שהן לא חושפות בפני הקהל הרחב.
קבוצת היועצים הגדולה ביותר המרכיבה את השוק הם עצמאים והם בדרך כלל גובים בהתאם למה שהם מרגישים שהם שווים.

יועץ עסקי - שיטות לתמחור:

1. תעריף לפי שעה או יומי – בשיטה זו הגבייה היא לפי שעת עבודה.
איך יועצים קובעים את התעריף השעתי שלהם? לעתים קרובות, כאשר יועצים גובים לפי שעה, הם מבססים את שכרם על הסכום שהם קיבלו מהחברה שבה הם עבדו או עדיין עובדים בה על בסיס שעתי, עם גמישות בהתאם לקושי הפרויקט
חלק גדול מהיועצים גובים לפי תעריף יומי, זאת מכיוון שהלקוחות רגילים בדרך כלל לשכור שירותים על בסיס יומי כדי להימנע ממגבלות על היקף העבודה, דבר שלרוב קורה אם גובים תשלום לפי שעה.
לעתים קרובות ללקוחות נוח יותר עם תעריף שעתי או יומי מכיוון שהם יכולים להעריך מדי פעם את הצורך בשירותי ייעוץ ללא הסיבוכים של רוב ההסכמים ארוכי הטווח.

2. שכר מבוסס פרויקטים – יועצים ברמה גבוהה בדרך כלל גובים על פי פרויקט עקב דרישות התפקיד הכולל תכנון אסטרטגי וייעוץ ניהולי.
התעריף נקבע על ידי הערכת הזמן שיושקע בפרויקט.
רוב הפרויקטים דורשים מספר שלבים כגון:

  • הערכה
  • מחקר
  • ניתוח
  • ניסוח
  • יישום
  • הַעֲרָכָה

ייתכן שללקוחות אין השתתפות פעילה בכל השלבים הללו, אך הם בהחלט חלק מתפקידו של היועץ ולכן הכרחיים בהערכת עלויות הפרויקט. יועץ אמין יבטיח לכם שלא יהיו חיובים נסתרים מההתחלה.

3. תשלום ריטיינר חודשי – ישנם מקרים בהם יש צורך בשירותי יועץ באופן שוטף. במקרים כאלה, הסכם ריטיינר מתאים יותר.
כמה דוגמאות ליועצים הנותנים שירותים באופן חוזר הם היועצים המשפטיים, יועצי ה- IT ואפילו יועצים פיננסיים. אתם משלמים מראש כדי להבטיח שהיועץ שלכם יהיה זמין בכל עת שתזדקקו לייעוץ או סיוע.
שכירת יועצים על בסיס ריטיינר חודשי נותנת לכם ערובה לכך שיש לכם עזרה בכל עת שתזדקקו לה, במיוחד אם אתם עובדים עם חברות ייעוץ בעלות ערך גבוה.
עמלות ריטיינר מחושבות בדרך כלל באותו האופן שבו תעריפי הפרויקט מחושבים, אך השכרת יועץ לריטיינר חודשי עשויה להיות האופציה הזולה יותר. ריטיינרים חודשיים מבטיחים ליועץ זרם הכנסה קבוע ללא צורך להוציא על עלויות מכירה ושיווק נוספות.

כמה תצטרכו לשלם ליועץ עסקי?

ככלל אצבע, חלק מהיועצים פשוט לוקחים את השכר השעתי (בתוספת הטבות) שהם היו מרוויחים כשכירים ומכפילים או משלשים אותו.
כך למשל, אם ברצונכם לשכור אסטרטג עסקי המרוויח 100 ש"ח לשעה עבור פרויקטים ארוכי טווח, הוא יחייב אתכם בסביבות 200 ש"ח -300 ש"ח לשעה עבור שירותיו.
כמובן שישנן דרכים שונות לתמחר את ההסדר. שיחות חד פעמיות לרוב יקרות יותר מכיוון שיש הלוך ושוב והסכום הכולל אינו מרגש מדי עבור רוב היועצים. אז גם שיחות שעתיות במחיר של 500 ש"ח או משהו כזה אינן נדירות, אפילו ליועצים פחות מיומנים.
הסיבה שרובם גובים בטווח של 150 ש"ח – 300 ש"ח לשעה היא הסיכוי להרחיב שיחה לחוזה ארוך טווח, ובכך התעריף המוזל.
האפשרות הטובה ביותר עבורכם היא לשלם על סמך הערך שהיועץ מביא לעסק שלכם, לא רק הזמן שהוא חוסך או החומרים שהוא נותן לכם.
האם הייתם משלמים עמלה קבועה של 50,000 ש"ח לחודש? תארו לעצמכם שהיועץ הזה עוזר לכם להביא הרבה יותר לידים חדשים למכירות ומטפח גידול ברווח של 500,000 ש"ח. אז לשלם את המחיר הזה הוא בהחלט תרחיש של win-win. אבל אם באותו הזמן אתם משלמים 3,000 ש"ח לחודש עבור 10 שעות ייעוץ וסיעור מוחות ללא תוצאה מועילה, אז זה לא הערך שאתם מחפשים.
באתר תמצאו מידע גם אודות יועץ פיננסי לעסקים, יועץ לעסקים קטנים, מנטור לעסקים, יועץ שיווקי, יועץ ארגוני ועוד.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן יועץ עסקי לחברות, ארגונים ומוסדות

מציאת ההתאמה ביועץ עסקי אשר מתאים לעסק שלכם עשויה להיות קשה מאוד, שכן ניווט בנוף הייעוץ הוא מאתגר מאוד כאשר אין לכם התייחסות אמינה או מספיק תקציב לגורו מוביל בתעשייה.
אם אתם מעוניינים בייעוץ עסקי מקצועי, שמי בני פלומן ואני יועץ עסקי, אני מספק את שירותי גם לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות מתוך ניסיון של שנים שצברתי בייעוץ שיווקי אסטרטגי ועסקי לעשרות חברות שונות. אני מציע שיחת יעוץ ראשונית בת שעה חינם ללא עלות, בה אוכל להבין את הקשיים והאתגרים מולם אתם עומדים ואוכל להציע פתרונות מקצועיים להתמודדות מולם. אתם מוזמנים ליצור עמי קשר ללא התחייבות בטלפון מספר: 052-420-3043, ניתן להשאיר פרטים מטה, ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.