מיתוג עסקי באינטרנט

איך בונים מותג לעסקים שיתאים לתדמית העסק באינטרנט?
אם גם אתם תוהים כיצד לבנות מותג, ואיך להתבלט בשוק התחרותי של היום, תצטרכו להעביר מסר ישיר וברור.
חשוב להבין כי מותג גרוע יכול להכשיל את העסק, ואילו מותג טוב יכול להזניק את מחזור המכירות.
כל עסק הוא שונה מהאחר וכל מותג לא יכול להיות דומה למשנהו כך שמסע המיתוג העסקי צריך להיות תפור בהתאמה מלאה לפרסונת העסק.

זהות העסק והחזון שלו - איך בונים מותג לעסק?

ראשית תתחילו ב ZOOM OUT, תסקרו את מצבכם בשוק יחסית למתחרים -כיצד אתם נתפסים בעיני הלקוחות יחסית למתחרים?
לפני שתקפצו לבניית המותג, הקדישו רגע להסתכל סביב על מה שכבר יש לכם: האם אתם מתחילים לגמרי מאפס? האם יש לכם עסק שאתם מעוניינים להרחיב, אך אין לכם נוכחות מקוונת? אולי כבר יש לכם מותג שאתם רק רוצים לשפץ?
אחרי שענינו על כל השאלות הללו, זה הזמן לשבת ולפגוש את הערכים, המטרות והעקרונות המרכזיים שאתם רוצים שהמותג שלכם ישקף. מה עומד בבסיס העסק שלכם? איך אתם רוצים שהלקוחות שלך יראו, יחשבו ויתקשרו איתכם?

מיתוג עסקי באינטרנט - בני פלומן

תמונה זו מבהירה את החזון של גוגל, שעומדת בלב ליבו של כל שיווק עסק באינטרנט ולכן חשוב לדעת ולכוון את פעילות האונליין העסקית באופן שתתן מענה לחזון של גוגל -הנגשת מידע ללקוח הרלוונטי .
לאחר שהחלטנו על ערכי הליבה של העסק, עלינו לשקף אותם בכל היבט של המותג שלנו. המשמעות היא שהמותג שלך הוא הליבה של העסק שלך, במקום להיתפס כמחשבה אחרונה.
אם כבר יש לכם עסק או מותג, תוכלו להיעזר בסקרים אנונימיים כדי ללמוד מה הקהל שלכם אוהב, ולחשוב מה להשאיר מאחור כאשר אתה מתקדמים.

מיתוג עסקי באינטרנט - מחקר מתחרים

לאחר שהבנתם בדיוק מאיפה אתם באים ולאן אתם רוצים להגיע, הגיע הזמן לבניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל. למרבה המזל, ישנם אחרים שכבר עשו את המסע, מהם תוכלו ללמוד מספר לקחים יקרי ערך.
זה נכון, אנחנו מדברים על ריגול טוב מיושן המכונה בשפה המקצועית – מחקר מתחרים, ואני ממליץ עליו בחום.
מדובר במותגים הרלוונטיים לשוק שלכם שהצליחו – הם היו במקום שאתם נמצאים בו, והיום בעזרת שיווק נכון – נמצאים במקום אחר לחלוטין. עכשיו הם יכולים (אם כי שלא במתכוון) לעזור לכם לעשות זאת כמו שצריך.
אל תפנו ישירות למותגים הגדולים ביותר שאתם יכולים לחשוב עליהם – אין טעם לבחון את התנהלות השיווק של קוקה קולה אם אתם מנהלים חנות יופי עצמאית. שמרו על הנישה שלכם, והתמקדו במותגים שאתם יודעים שמצליחים בתעשייה שלך, או בעלי ערכים דומים לשלכם.
לצד החטטנות הסמויה, חשוב גם להבין את אחד החלקים החשובים ביותר במותג שלכם – קהל היעד שלכם.
אתם לא יכולים לרצות את כולם – זו עובדת חיים. המשמעות היא שאתם צריכים לצמצם את הקהל שלכם ע"י מיקוד: למי אתם מנסים להגיע? איך תעסיקו אותם? מדוע שיבחרו במותג שלכם על פני המתחרים?

מיתוג עסקי באינטרנט - איך עושים את זה?

דברו עם אנשים, שאלו אותם לגבי הרגלי הרכישה שלהם, אילו מותגים הם המועדפים עליהם? למה? מה חסר להם בקטגוריה זו?
הכניסו את עצמך לנעליהם – אם אתם מנהלים חנות מקוונת, בצעו קנייה והרגישו את החוויה. אם אתם בעלי עסק המספק שירות, בקשו הצעות מחיר לשירות הנמצא בקטגוריית הפעילות שלכם, ריכשו אותו ועיקבו אחרי חווית הלקוח. במידה ואתם יוצרים מותג אישי, עקבו אחרי בלוגים או חשבונות אינסטגרם רלוונטיים וחישבו – מה אתם יכולים להציע למשתמשים שהמותגים האלה לא יכולים?
תתחילו לחטט – כנסו לאתרים של המתחרים שלכם וחטטו בכל העמודים הקיימים. בדקו את כל הביקורות או קטעי ההערות, ופנו גם לחשבונות המדיה החברתית שלהם. ממה הלקוחות שלהם מרוצים על מה הם מתלוננים?

השקיעו במותג של העסק שלכם

המטרה העיקרית של שלב זה היא להצביע על כך שכנראה תצטרכו להוציא קצת כסף כדי להוריד את המותג החדש שלכם לקרקע. כן, כנראה שיש דרכים ליצור מותג בחינם – אבל האמת היא שאם אתם רוצים מותג מקצועי, היו מוכנים להשקיע בו.
ישנם כמה דברים בסיסיים שתמיד כדאי לשלם עליהם, כולל:
הלוגו שלכם – חשוב שהלוגו העסקי שלכם יהיה מעוצב בצורה מקצועית, אמנם ישנם אתרים שבהם ניתן לרכוש לוגואים מוכנים במחירים לא יקרים אבל חשוב כמובן לראות שמה שרואים בו מתחבר לחזון וליתרון היחסי שלכם.

עיצוב העסק שלכם

זהו החלק המהנה באמת, וגם שלב מכריע ביצירת המותג של העסק שלכם. זה הזמן להחליט על הגופנים, הצבעים והלוגו שלכם!
הטיפ הכי חשוב כאן הוא לשמור על פשטות, הכי קל להיסחף עם כל קשת הצבעים ומאות הגופנים בהישג יד.

  • צבעים – הטריק בבחירת הצבעים ללוגו שלכם הוא לא להיות תפל, אבל גם לא לזרוק לשם את כל גווני הקשת. נסו לבחור צבע עיקרי, וצבע משני בלבד.
    לדוגמה, קוקה קולה משתמשת באדום כצבעו העיקרי של הלוגו שלה, כאשר הלבן הוא צבעו המשני. מקדונלד'ס מפורסמת בזכות קשתות הזהב, לצד שלטיה האדומים-לבנים.
    דוגמא לשימוש נכון בלוגו: המותגים המפורסמים ביותר בעולם, כגון קוקה קולה, משתמשים בצבעים ולוגו שלהם כחלק מרכזי בעסקיהם, השיווק והמוצרים שלהם.
    כשאתם בוחרים את ערכת הצבעים שלכם, כדאי לטבול בעולם המוזר והנפלא של פסיכולוגית הצבעים. צבעים מסוימים גורמים לתגובות מסוימות בנו – למשל, כחול מרגיע ומעורר תחושת אמון, בעוד שאדום הוא עוצמתי ואנרגטי, אך יכול גם לגרום לאנשים להרגיש נסערים.
  • גופנים – גופנים יכולים גם ליצור או להרוס את המותג שלך. אין צורך לדבוק בגופן אחד לכל דבר, אבל אל תלכו רחוק מדי. בחרו גופן אחד לכותרות ואחד לתוכן, וודאו שהם לא מתנגשים.

מיתוג עסקי באינטרנט - מתחברים לאון ליין

לאחר שסיימנו עם בניית המותג, הגיע הזמן לבנות (או לשפר) את הנוכחות המקוונת שלכם – ואין דרך טובה יותר להתחיל מאשר ליצור אתר לחברה שלכם.
97% מהצרכנים נכנסים לאינטרנט כדי למצוא ולחקור עסקים מקומיים – כדאי שגם אתם תהיו שם ותחכו להם, בזרועות פתוחות ובאתר מזמין!

ישנן שתי דרכים עיקריות לבנות אתר לעסק שלכם:
1. שכירת מעצב אתרים: אם יש לכם יכולת תקציבית ואינכם ממהרים, שכירת מעצב אתרים שיבנה עבורכם את אתר האינטרנט יכולה להיות הבחירה הנכונה.
יהיה עליכם ליצור בריף שיכלול את חזון החברה, הערכים והמידע שחשוב שיהיה בו ללקוחות קיימים ופוטנציאלים וכן למנהיגי דעה.
2. האפשרות השנייה היא לעשות שימוש במערכות מקוונות עימן בונים אתרים כגון וויקס.
קיימות לא מעט חברות אשר בונות לעצמן אתרים באמצעות מערכות אלו, חשוב להקפיד שמערכות אלו מסונכרנות לפי כל מה הדרישות כדי לקדם בהמשך את האתר בגוגל.

חשוב לוודא שהאתר מותאם לנייד, שכן כ -57% מהגלישה באינטרנט נעשית באמצעות מכשירים ניידים. לכן, Google מדרגת אתרים מותאמים לניידים גבוה יותר מאשר אתרים אשר אינם ידידותיים לניידים.
תכונה חשובה נוספת היא שילוב המדיה החברתית. בקרוב נגיע לצד המהנה של המדיה החברתית, אך לעת עתה, וודאו כי אתר האינטרנט שלכם יכול להשתלב עם חשבונות המדיה החברתית השונים שלכם. זה יקל על המבקרים שלכם לעקוב אחריכם, להתחבר אליכם ולקיים עמכם אינטראקציה בהמשך!
בכל שיטה שתבחרו, אתר אינטרנט הוא הזדמנות מושלמת לשימוש בצבעי המותג, הגופנים והסמלי הלוגו שבחרתם בקפידה. וודאו כי האתר שלכם עצמו משקף גם את המותג שלכם.

תוכן - מילת הקסם

בין אם זה תוכן למילוי האתר שלכם, פוסטים חדשים ומבריקים בבלוג, מאמרים , סרטונים או ראיונות, זה תוכן אפקטיבי שימשוך את המבקרים שלכם ויוסיף נקודות בכל מה שקשור לקידום האורגני של האתר.
טיפ גדול! אם אתם פותחים בלוג, כדאי לכתוב כמה פוסטים שונים מראש – סביר להניח שתמצאו את עצמכם די עסוקים כאשר המותג שלך ימריא, ואתם לא רוצים הגיע לסיטואציה בה אין לכם דברים חדשים לפרסם.

 

קדמו את הדומיין שלכם

כוח השיווק מכסה מגוון אינסופי של טקטיקות, עצות וטריקים כדי לגרום לעסק שלכם להיראות על ידי כמה שיותר אנשים. אבל אתם לא באמת יכולים פשוט לרוץ ברחובות ולהעיף פליירים לאוויר – כפי שלמדנו קודם לכן, עליכם לשתף את קהל היעד שלך בשיווק שלך.

להלן רק כמה מהדרכים העיקריות שבהן תוכלו לקדם את המותג שלכם:

  • שיווק בדוא"ל: הוא שוק עצום שניתן בקלות וביעילות להפיק ממנו את המירב.
    בוני אתרים כמו Wix ו- Squarespace מגיעים עם תכונות קמפיין דוא"ל מובנות, וזו דרך מצוינת להבטיח שהקמפיינים שלכם יישארו מותגיים מבחינת עיצוב.
  • בלוגים: בלוגים יכולים לעשות פלאים למותג שלכם. לא רק שזה נותן לכם על מה לדבר באופן קבוע ברשתות החברתיות ובמיילים, זה גם מראה לאנשים (ולגוגל) שאתם באמת יודעים על מה אתם מדברים. בנוסף, בלוגים פונים למגוון רחב של קהלים
  • אירועים: האם אתם מנהלים עסק מקומי? בדקו אם אתם יכולים לתת חסות לאירוע מקומי כדי להגדיל מודעות חיובית למותג שלכם, או אפילו לארח אירוע בעצמכם כדי ליצור קשר עם הקהל שלכם ברמה הקהילתית.
  • אישורים ומשפיעים: כולנו אוהבים לשמוע על מה הסלבריטאים האהובים עלינו אוהבים. זה עשוי להיות מחוץ להישג ידם של חברות קטנות וצנועות, אך המלצות מכל סוג יכולות להשפיע לטובה על החשיבה של אנשים על המותג שלכם. אתם יכולים גם לנסות לפנות למשפיעים (אם אתם מרגישים שקהל היעד שלכם יתחבר אליהם).
קידום אורגני במנוע החיפוש SEO

SEO מייצג אופטימיזציה למנועי חיפוש, וזה מה שיעזור לאתר שלכם לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש של Google. בלי זה, המותג המרהיב, המעוצב והמקודם שלכם ישב ויאסוף אבק וירטואלי בעמוד 10 בתוצאות החיפוש שגוגל יספק לגולשים.

אם השתמשתם בבונה אתרים איכותי ליצירת האתר שלכם, יש לכם מזל – האתר שלכם כבר יהיה מותאם מבחינה טכנולוגית.
אם אתם משתמשים בוורדפרס, אנו בהחלט ממליצים להתקין את התוסף Yoast SEO, מכיוון שהוא יעזור לכם לנהל את SEO שלכם ויהפוך את החיים לקלים בהרבה.

כך או כך, SEO לא יבוצע מעצמו באופן קסום – להלן כמה דברים בסיסיים שאת יכול לעשות כדי לעזור לטפס במעלה הדירוגים של Google.

אבטחת SSL
מדובר בנושא מרכזי – אתם צריכים אבטחת SSL לאתר שלכם, לא משנה מה. SSL מייצג את Secure Sockets Layer ומצפין נתונים העוברים באתר שלכם – כולל פרטי כרטיס והתחברות מאובטחות.
אם אין לכם אבטחת SSL, גוגל תזהיר את המבקרים שלכם ותשאל אותם אם הם רוצים להמשיך – אתם יכול להבין לבד שרוב האנשים יגידו 'לא תודה' גדולה ויעזבו.

דחסו את התמונות שלכם
תמונות, סרטונים ומדיה אחרת יכולים להשפיע קשות על מהירות טעינת האתר שלכם. וזה לא רק מבקרים חסרי סבלנות שאינם אוהבים אתרים אשר נטענים לאט – גם גוגל שונא אותם.
עם זאת, תוכלו להימנע ממהירות אתרים איטית על ידי דחיסת הקבצים תחילה – ניתן להשתמש במגוון כלים חינמיים כדי לדחוס את התמונות שלכם לפני העלאתן.

השתמשו בכותרות
גוגל אוהב מבנה, וכך גם הקוראים שלכם! בדיוק כמו ב- Google Doc, אתם יכולים להשתמש בכותרות שונות – H1 לכותרת הראשית שלכם, H2 לכותרות הראשיות ו- H3 ו- H4 לכותרות משנה קטנות (כמו זו שלמעלה)
רשימת גורמי ה- SEO ממשיכה ונמשכת אז נעצור כאן – אבל אתם מבין את הרעיון. אל תזניחו את SEO שלכם, או שגוגל תזניח את האתר שלכם!

לא לעצור את העשייה
כל השלבים שמנינו הם רק ההתחלה של המותג שלכם.
גם אם השלמתם את כל השלבים שציינו, המותג שלכם עדיין אינו גמור לגמרי.
השלב האחרון הוא להמשיך – אתם צריכים כל הזמן להתפתח, לצמוח ולשפר את המותג שלכם.

  • כלים כמו Google Analytics מצוינים למעקב אחר המדדים של האתר שלכם, כגון: כמה זמן אנשים מבלים באתר, מהיכן הם מבקרים ואילו דפים הם הפופולריים ביותר.
    מתוך כל המידע הזה תוכלו להתחיל בבניית אסטרטגייה שיווקית בדיגיטל שהיא חלק עיקרי מתוכנית שיווקית הקיימת בכל עסק.
  • רק הקהל שלכם יכול להגיד לכם עד כמה המותג שלכם מצליח – זכרו, המותג שלכם הוא למעשה מה אנשים חושבים על העסק שלכם.
  • לאחר שהשקתם את המותג שלכם, אספו משוב כדי לראות כיצד אנשים מגיבים.
  • אל תנוחו על זרי הדפנה, חישבו מה ניתן לשפר, מה עובד טוב ואיך אפשר לנתב את ההצלחה על כל היבט של המותג שלכם.

לסיום, במאמר זה לקחנו אתכם צעד אחר צעד בשלבי בניית המותג שלכם באינטרנט. בין אם אתם בונים עסק, יוצרים מותג אישי או משדרגים את המותג הקיים שלכם, צעדים אלה יקדמו אתכם ואת המותג שלכם.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

שמי בני פלומן, וכחלק משירותיי אני מספק שירותי ייעוץ עסקי ומיתוג עסקי באינטרנט
אני מזמין אתכם לשיחה ראשונית בת שעה, ללא עלות וללא התחייבות, בה אוכל ללמוד על העסק שלכם ולהציע פתרונות מקצועיים ומעשיים שיביאו לתוצאות מהירות. אשמח לוודא כי שיטות השיווק בהם אתם עושים שימוש אכן יעילות עבור קהל היעד שלכם ולראות איך ניתן לבצע את הדברים בצורה יעילה יותר.
אתם מוזמנים ליצור עמי קשר בטלפון מספר: 052-420-3043, או השאירו פרטים ונציג מטעמי יחזור אליכם.