גיוס לקוחות חדשים

לקוחות הם החמצן של העסק את זה כל בעל עסק יודע, מכאן שבעלי העסקים רובם ככולם עסוקים בגיוס לקוחות חדשים.
לצערנו בעידן התחרותי של היום עסקים נלחמים על כל לקוח חדש והצורך להשיג לקוחות הוא אחד מהאתגרים המרכזיים שאיתם בעלי העסקים מתמודדים מדי יום ביומו.
אז יש לי בשורה עבורכם – ישנם הרבה אנשים המתעניינים בשירות או במוצרים שלכם וכאשר תלמדו לעבוד נכון, מחזור המכירות שלכם יקפוץ בעשרות אחוזים.
במאמר הזה איגדתי עבורכם מגוון שיטות מעשיות לגיוס לקוחות חדשים עבור העסק שלכם:

דעו מי קהל היעד שלכם

חשוב לבצע חקר שוק בכדי להבין את הפרופיל של הלקוח האידיאלי שלכם, מה הוא רוצה, אילו בעיות יש לו ואיך אתם יכולים לפתור לו אותן.

שימור לקוחות

תמיד קל יותר לחזור ללקוח קיים מאשר לגייס אליכם לקוח חדש, כך שאם תצליחו לשמור על הלקוחות הקיימים שלכם, הם ישובו לרכוש אצלכם עוד ועוד מוצרים.
מומלץ לרכוש תוכנה לניהול לקוחות ובעזרתה לשמור על קשר עם הלקוחות לדוגמא: שליחת ברכת יום הולדת, איחולי חג שמח, אם הוצאתם מוצר חדש, הודיעו להם, כשאתם עושים מבצעים והנחות, ספרו להם.
שמירה וחיזוק הקשר ביניכם לבין הלקוחות הקיימים, זוהי תשובה נפלאה לשאלה איך להשיג לקוחות. זה יגרום להם להיזכר בכם, להרגיש שאכפת לכם מהם ולכן לשוב ולקנות אצלכם ואפילו להמליץ עליכם לחברים ולידידים שלהם.

המלצות מפה לאוזן

זוהי הדרך הכיפית ביותר לקבלת פניות מלקוחות חדשים. לרוב יהיה זה לקוח מרוצה או חבר טוב שהפנה אלינו את הלקוח החדש ועשה עבורנו כמעט את כל תהליך המכירה.
על מנת למקסם את הפניות מפה לאוזן דאגו לעשות עבודה טובה ככל האפשר, היו אדיבים ונחמדים ללקוחות ושמרו על קשר רציף עם הלקוחות הקיימים שלכם.

נטוורקינג

או בשפה העברית: "רישות עסקי", מדובר במפגשים של בעלי עסקים מתחומים שונים כאשר מטרת המפגשים היא לחשוף את העסק שלכם בפני בעלי עסקים שונים וליצור רשת של שיתוף פעולה עסקי. במפגשים כאלו תוכלו ליצור שותפים שיקדמו את העסק שלכם במעגלים רבים.
זוהי שיטת שיווק הדומה לשיטת "מפה לאוזן" מתוך הנחה שאנשים מעדיפים לעשות עסקים עם מי שהם מכירים ולא עם זרים מוחלטים. ביקורים בכנסים ובמפגשי נטווריקינג עשויים להפוך לשיתופי פעולה נפלאים בעזרתם תוכלו לגייס לקוחות חדשים, אך הם צורכים זמן יקר ולא מתאימים לכל בעל עסק.

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן זהו הדבר החם של השיווק בשנים האחרונות, משמעותו הפצת תכנים בעלי ערך שיספרו על המוצר או השירות שלכם ויספקו עניין בקהל היעד שלכם. ניתן להפיץ את התכנים ברשת האינטרנט או בעיתונות. זכרו כי אנשים אוהבים לקנות מאנשים, ויתרה מכך מאנשים שהם מכירים.
קריאת התכנים תאפשר ללקוחות פוטנציאליים להכיר אתכם ולהבין טוב יותר את המוצר או השירות שלכם. ככל שתכתבו תכנים יותר איכותיים ותפיצו אותם, כך תמתגו את עצמכם כמומחים בתחום בו אתם עוסקים. אנשים יבינו שאתם יודעים על מה אתם מדברים וירגישו בטוחים לקנות מכם.

מבצעים והטבות

כאשר אתם מפרסמים מוצר חדש הציעו תקופת התנסות חינם, המילה חינם היא בעלת כוח שיווקי עצום בעזרתה תוכלו להסיר התנגדויות טבעיות של לקוחות פוטנציאליים ולגרום להם להכיר את המוצר שלכם. חלק גדול מהלקוחות שהתנסו ימשיך להשתמש במוצר שלכם גם לאחר תקופת ההטבה ובתשלום.

שיווק מסורתי

שיטות השיווק המסורתיות של פרסום על שלטי חוצות, בטלוויזיה או בעיתונות עובדות מצוין גם כיום ועשויות להביא לכם פניות רבות. אם התקציב שלכם מאפשר את ההוצאה הכספית הגבוהה של פרסום בערוצים אלו, אל תחשבו פעמיים – לכו על זה!

חוזרים למקורות

חלוקת פליירים ומגנטים היא דרך ותיקה ויש שיאמרו שאפילו קצת מיושנת, אך היא עובדת. מדובר בשיטת שיווק זולה יחסית לשיטות אחרות ומתאימה בעיקר לעסקים מקומיים, אבל לא רק.
אם החלטתם ללכת על חלוקה של פליירים או מגנטים, יש לעשות זאת באופן קבוע, אחת לשבוע עד אחת לחודש ולדאוג לחלוקת פליירים או מגנטים בכמויות גדולות. נתוני הסטטיסטיקה מראים כי על כל חלוקה של עשרת אלפים פליירים תתקבלנה בין שלושים לחמישים פניות.

אתר אינטרנט

אם עדיין אין לכם אתר באינטרנט, חשוב לדאוג שיהיה לכם, ויפה שעה אחת קודם.
את האתר שבניתם חשוב לקדם גם באמצעות קידום אורגני וגם על ידי קידום ממומן.

קידום אורגני

מדובר בקידום טבעי של האתר שלכם במנועי החיפוש באינטרנט, זהו פרסום ממוקד אשר בנוי על מילת מפתח שאותה הקיש הגולש במנועי החיפוש כאשר חיפש את השירות או את המוצר שאתם מציעים.
ברגע שהאתר שלכם יגיע אל העמודים הראשונים של מנועי החיפוש הבעיה כבר לא תהיה איך להשיג לקוחות, אלא איך להשתלט על זרם הפניות. החיסרון של הקידום האורגני הוא שזהו תהליך איטי ויקר, במיוחד כשמדובר בתחומים תחרותיים.

קידום ממומן

זוהי דרך פופולרית וקלה לגיוס לקוחות חדשים, אך היא לא תמיד זולה. הפרסום הממומן בקמפיין של גוגל או בפייסבוק או בפלטפורמות נוספות עובד כך: הקמת דף נחיתה, הקמת דף מכירה, פרסום מודעה בערוץ גוגל או פייסבוק ומפנים את המתעניינים לדף הנחיתה.
פרסום ממומן הוא פרסום מהיר. מהרגע שבו התחלתם את הפרסום שלכם, תופיעו במקומות מובילים במנועי החיפוש ומשם הסיכויים לקבל פניות מלקוחות עולים. התשלום עבור הפרסום הממומן הוא לפי מספר ההקלקות על המודעה. כאשר גולש מקליק על המודעה אתם מחויבים בתשלום. יש לקחת בחשבון כי בתחומים תחרותיים יותר המחיר לקליק יהיה גבוה.

רימרקטינג

רימרקטינג הוא למעשה שיווק מחדש, אשר מאפשר לפרסומים שפרסמתם בקמפיין הממומן של גוגל "לרדוף" אחרי הגולשים שהביעו התעניינות במוצר שלכם, אך טרם סיימו את תהליך המכירה. כך, בכדי להעצים את יכולות הפרסום הממומן, חשוב לבצע רימרקטינג מכיוון שהעובדה שהגולש כבר חיפש בעבר את המוצר שלכם מגדילה את הסיכוי לסגירת עסקה ולרכישת לקוח חדש.

ניוזלטר

שיווק בדוא"ל באמצעות רשימות דיוור היא אחת משיטות השיווק הוותיקות ביותר.
אל תטעו, הכוונה היא לא לשלוח מייל אקראי לכל מי שיש לכם את כתובת המייל שלו, אלא לבנות רשימת תפוצה איכותית וממוקדת הפונה לקהל יעד מפולח ורלוונטי. ככל שרשימת הדיוור שלכם תהיה גדולה ואיכותית יותר כך היא תהפוך לאוצר ולנכס משמעותי יותר בעסק שלכם.

למען הקהילה

כאשר העסק שלכם תורם לקהילה, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לומדים משהו טוב עליכם, על הערכים שלכם ועל האופי שלכם. לכם תרמו לקהילה ועשו משהו טוב עבורה, תרומה לקהילה תסייע לכם בגיוס לקוחות חדשים וגם תגרום לכם לעשות מעשה חיובי, לא תמיד עם קשר שיווקי. בחרו בכל מעשה טוב שתחליטו עליו, צלמו את הפעילות בוידאו והפיצו אותה כסרטון בכל ערוצי המדיה האפשריים, זה יכול רק להועיל לכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם:

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן - יועץ עסקי

מרגישים שזה גדול עליכם? יש יותר מדי מה לעשות ופחות מדי זמן לבצע?
שמי בני פלומן ואני מספק ייעוץ עסקי, שיווקי ואסטרטגי לעשרות לקוחות.
אשמח לספק גם לכם שירותי ייעוץ שיווקי ועסקי מקצועי המותאמים עבור העסק שלכם ככפפה ליד.
כחלק משירותיי הרבים, אני משמש כיועץ עסקי, שיווקי ואסטרטגי לחברות גדולות, בינוניות וקטנות ממגוון רחב של תחומים בתעשייה. אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ מקצועית בת שעה (חינם וללא כל התחייבות) בה אוכל להתרשם מאסטרטגיית השיווק של העסק שלכם ולהבין את הצרכים המיידיים והעתידיים שלכם.

ניתן ליצור עמי קשר במספר: 052-420-3043, או השאירו את הפרטים שלכם ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.
בהצלחה!