יועץ פיננסי לעסקים

ניהול עסק כרוך באופן טבעי בקבלת החלטות כלכליות רבות ומגוונות.
לרוב, ובעיקר כשמדובר על חברות קטנות, הידע הקיים בעסק אינו מספק לצורך התנהלות פיננסית מיטבית תוך לקיחה בחשבון הן את הצרכים העכשוויים וכן את התוכניות העתידיות.
למעשה, בלא מעט עסקים הצורך המתמשך ב"כיבוי שריפות" לא מאפשר תכנון כלכלי ועלול לגרום לקשיים פיננסיים, דשדוש כלכלי, חוסר יכולת לצמוח ואפילו מלחמת הישרדות של העסק.

מהם היתרונות של ייעוץ פיננסי לעסקים?

ייעוץ כלכלי לעסקים כולל שורה ארוכה של פעולות אפשריות:

  • בדיקת כדאיות כלכלית – רבים מבין בעלי העסקים שואפים תמיד להמשיך ולהתרחב.
    ייעוץ פיננסי של איש מקצוע מנוסה יספק נקודת מבט מקצועית וזהירה לגבי הסיכויים והסיכונים של כל אפשרות, כך שההחלטה אם להתרחב, ואיך לבצע זאת, תתקבל על סמך תמונת מצב מלאה.
    בדיקת כדאיות כלכלית מומלצת במיוחד גם לפני הקמת עסק חדש (לצורך הכנת תזרים צפי הוצאות והכנסות עם "תמונה עתידית" ברורה וידועה מראש לפעילות יזמית-עסקית חדשה).
    הכנת תוכניות עבודה מעשיות – אחד המרכיבים הבסיסיים של ייעוץ פיננסי לעסק הוא הכנת תוכניות עסקיות ותוכניות עבודה מעשיות תוך שמירה על מסגרת תקציב. בין אם אתם בשלב הקמת העסק, בין אם אתם מנהלים עסק המתמודד עם קשיים ובין אם לקראת התרחבות – בניית תוכנית עסקית על בסיס תקציב מתוכנן מראש וקביעת דרכי פעולה להשגת המטרות הנבחרות היא הדרך הבטוחה והמוכחת להצלחת כל עסק!
  • בניית תוכנית עסקית – תוכנית עסקית המדויקת לעסק יכולה להוות עבור העסק מעין מפת אוצר. לאחר שקבעתם את המטרות, הגדרתם את היעדים וגיבשתם את האסטרטגיה המיטבית לעמידה ביעדים אלה, יש לתרגם את כל אלה לפעולות: פילוח שוק, הגדרת קהלי יעד, התאמת מוצרים, שירותים ופעילויות לכל קהל יעד, יצירת סלי שירותים ומוצרים, תכנון שיטות עבודה ובקרה, מציאת מימון לכל פעולה המצוינת בתוכנית ועוד.
  • הקמת תוכנית הבראה עסקית – לעסק שנקלע לקשיים פיננסיים, שירותי ייעוץ או ניהול פיננסי הוא חבל הצלה ובמקרים רבים יכול להיות ההבדל בין הצלחה אמיתי לבין כישלון וסגירת שערים (חשוב להבין כי ההבדל בין יועץ לבין מנהל פיננסי לעסקים הוא שיועץ פיננסי חיצוני יעצים את הדרג הניהולי בעסק שלכם, ואילו מנהל פיננסי חיצוני אחראי על הפן הפיננסי בהתנהלות החברה.
  • בניית חוסן כלכלי – תוכנית הבראה לכל עסק נשענת על זיהוי חוזקות העסק וניצולן, וכן על אבחון נקודות התורפה וגורמי הסיכון החיצוניים של העסק ומציאת דרכים לנטרולם. באמצעות כל אלו ניתן לתכנן תקציב שיעזור להיחלץ מקשיים, ולבצע צעדים עסקיים שיבטיחו תזרים מזומנים המאפשר פעילות שוטפת תקינה ובניית חוסן כלכלי כדי שהסיכוי למשברים נוספים יפחת באופן משמעותי.
  • ניהול נכון של תזרים מזומנים – היעדר ניהול של תזרים המזומנים בעסק עלול להוביל לקשיים ולחובות המחייבים לקיחת הלוואות יקרות ועקב כך גם לתלות בגורמים חיצוניים כמו: בנקים, חברות אשראי, חברות מימון חוץ בנקאיות ועוד.
    ברוב המקרים התוצאה אף עלולה להיות השבתת הפעילות השוטפת ואובדן לקוחות (עקב חוסר יכולת לרכוש חומרי גלם, לתפעל את מערך הייצור וההפצה וכו'). ניהול תזרים המזומנים הוא עוד חלק בסיסי וחשוב בשירותי יעוץ פיננסי.
  • תמחור נכון והמחרה נכונה – ייעוץ כלכלי לעסקים קטנים ובינוניים עשוי לכלול גם המחרה (Pricing) ותמחיר (Costing) כדי לחשב את המחיר האופטימלי לכל מוצר או שירות שאנו מספקים, יש לקחת בחשבון את כלל העלויות השונות, הרווח הצפוי, תנאי ומתחרי השוק, גודל התחרות – והכל תוך הסתכלות פיננסית קצרה וארוכת טווח.
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

בני פלומן יועץ כלכלי עסקי

אם אתם מעוניינים בייעוץ פיננסי לעסקים אשמח לסייע לכם !
שמי בני פלומן, ואני עוסק בתחום הייעוץ העסקי כבר עשרות שנים.
במהלך עבודתי הצלחתי ליצור קשרים מקצועיים רבים, ממקורות שונים ולסייע למגוון עסקים לבנות תוכנית עסקית וכלכלית מוצלחת שהובילה לצמיחת העסק. אשמח לסייע לכם ולהזניק את העסק שלכם קדימה להצלחה.
באתר תמצאו מידע גם אודות אימון אישי למנהלים בכירים, ייעוץ שיווקי, ייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי לעסקים, מנטור פיתוח עסקי ועוד.
כחלק משירותי אני מספק שיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות, בה אוכל לאבחן את הצרכים המיידיים וההכרחיים של העסק ולכוון אתכם ישירות ליעד – עד להצלחה!
מוזמנים ליצור עמי קשר במספר: 052-420-3043 או להשאיר פרטים בטופס מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.