סוגי אסטרטגיות שיווקיות

כיצד מייצרים מהלכים מנצחים באמצעות אסטרטגיה שיווקית מתאימה.
במאמר זה אציג בפניכם מספר אסטרטגיות שיווקיות והמלצות לגבי תהליך הבחירה בשימוש באסטרטגיה הנכונה.
חשוב לדעת שאין אסטרטגיה שיווקית מנצחת אחת שמתאימה לכל החברות.
אתחיל במשפט שנכתב ב 2007 על ידי וויליאם גיבסון שראיין את חברי להקת Rolling Stone:

“One of the things our grandchildren will find quaintest about us is that we distinguish the digital from the real … ”
— William Gibson, in an interview with Rolling Stone in 2007

"אחד הדברים שנכדינו יחשבו שבו אנחנו הכי מוזרים הוא שאנחנו מבדילים את הדיגיטל מהאמיתי …"– וויליאם גיבסון, בראיון לרולינג סטון בשנת 2007

בשנת 2020, אנו ממש שם. כיום, הכל קורה דרך הסמארטפון. חלק גדול מהיום שלנו אנו שקועים בו. התחזית של וויליאם גיבסון כבר מתגשמת כאשר אנו מסירים בהדרגה את המילה "דיגיטלי": כל השיווק הוא דיגיטלי, ו"שיווק דיגיטלי" אינו עוד חוליה בתוך ההגדרה: "שיווק". הגבולות בין אסטרטגיות מקוונות ולא מקוונות מתטשטש, אך עדיין אנו יכולים להבדיל בין אסטרטגיית שיווק אחת לקודמתה, את אסטרטגיות השיווק השונות ניתן לסווג באמצעות ההבחנות הבסיסיות הבאות:

  • עסקים לעסקים (B2B) נשארים שונים מאוד משיווק עסקי לצרכן (B2C).
  • שיווק Inbound (משיכה) ושיווק outbound (דחיפה)
  • מדיה אורגנית ששונה מאוד ממדיה בתשלום, גם בעלות וגם בטווח ההגעה לקהלי היעד

בניית מסע ההבשלה ללקוח פוטנציאלי משלב הליד עד לשלב של לקוח משלם ונאמן מתבסס על צרכים ותהליך מכירה נכון. תהליך בו ישנו שלב המודעות, בחינת אופציות שונות ותשלום והמרה ללקוח.

על בסיס זה מצ"ב איור בו נעשה שימוש כדי להסביר אסטרטגיות שונות בשיווק:

אסטרטגיות שונות בשיווק - בני פלומן יועץ שיווקי לעסקים, חברות וארגונים

איור זה מראה את האסטרטגיות השונות על בסיס שני צירים:
מכירה לעסקים או ללקוחות פרטיים
רכישה של פרסום או פעילות אורגנית

לפניכם 6 סוגי אסטרטגיות שיווק מוצלחות:

1. שיווק מפה לאוזן

אין דבר טוב יותר מפה לאוזן – המלצות מאנשים אחרים הן אחת משיטות השיווק החזקות ביותר בהן תוכלו להשתמש.
הבעיה: איטיות. וככל שתהליך רכישה של המוצרים שלכם ארוך יותר, הזמן עד לקבלת התשלום איטי יותר. ניתן להאיץ זאת על ידי בקשה להמלצות, המלצות שיופיעו באתר או ברשתות החברתיות.
הציעו ללקוחות מרוצים להשאיר ביקורת בגוגל, פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת שהעסק שלכם משתמש בה. שיווק מפה לאוזן הוא נהדר, אך רק לעתים רחוקות הוא מספיק כאסטרטגיה שיווקית.

2. שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיית משיכה שבה אתם משתמשים בתוכן כדי למשוך משתמשים להצעה שלכם. שיווק באמצעות תוכן משמש הן ל- B2B והן ל- B2C. שיווק כזה מזהה את התוכן המתאים לייצור, אותו ניתן למצוא לאחר מכן באמצעות מנועי חיפוש ולפרסם אותו ברשתות החברתיות.
התחומים העיקריים שעליכם להשתמש בהם בשיווק תוכן הם SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) וניהול קהילה עבור מדיה חברתית.
התוכן הוא מרכיב הליבה של הנוכחות המקוונת שלכם, המופצת באופן טבעי באמצעות חיפוש ומדיה חברתית, וניתן להעצים אותה עוד יותר באמצעות מדיה בתשלום.

3. שיווק מקומי

שיווק מקומי פונה לקהל בתוך אזור גיאוגרפי ספציפי. ברור שזה סוג שיווק B2C. בעבר, הוא בוצע באמצעות שלטי חוצות ודפים צהובים, אך יכולות המיקוד-יתר של מדיה דיגיטלית הוסיפו מגוון רחב של הזדמנויות לשיווק מקומי באינטרנט.
קידום אתרים הוא כנראה טקטיקת השיווק הדיגיטלי החשובה ביותר לעסק קטן המעוניין לבצע שיווק מקומי. תחשבו על זה כדפי זהב של העידן הדיגיטלי.
לגבי שלטי חוצות דיגיטליים, פרסום במדיה חברתית יכול לתת מענה בדיוק לאנשים שמוצאים את עצמם ברדיוס המיועד של נקודת המכירה, כמו חנות קמעונאית.
אתם יכולים להשתמש בקודי הנחה כדי להניע אותם להכנס לחנות. שיווק מקומי כרוך גם בקידום אתרים וגם בניהול קהילתי וניתן לנהל אותו הן מחיפוש בתשלום והן מפרסום חברתי בתשלום.

4. שיווק בדוא"ל

שיווק באסטרטגיה של שיווק בדוא"ל, תקשורת מקוונת ולא מקוונת שניהם שואפים ללכוד את כתובת הדוא"ל של הלקוח כדי לשמור על מערכת יחסים מתמשכת באמצעות ניוזלטרים או אוטומציה של דוא"ל.
זו אחת השיטות המועדפות על B2B , שיטה זו יכולה לעבוד גם עבור B2C, ויעילה במיוחד כאשר מדובר במחזורי החלטות ארוכים. אינטראקציות חוזרות ונשנות באמצעות דוא"ל שומרות על מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות שלכם, גם כאלו שעדיין מתלבטים.
הדרך הטובה ביותר לנהל מערכת יחסים באמצעות דואר אלקטרוני היא באמצעות פלטפורמות אוטומציה של שיווק, שיכולות לעקוב אחר אינטראקציות המשתמש לאורך זמן.

5. Performance marketing - פרסום מבוסס תוצאות

שיווק מבוסס תוצאות משתמש במדיה בתשלום ומעקב נרחב כדי למקסם את תוצאות הפעילות השיווקית שלכם. "ביצועים" משמעו בעצם מדידת התוצאה מאסטרטגיית קידום בצורה מפורטת כדי לאפשר למשווק לשפר ולייעל קמפיינים באופן רציף.
שיווק מבוסס תוצאות משמש בעיקר לקמפיינים מסוג B2C והוא מבוסס על תקשורת יוצאת: קמפיינים ברשתות חברתיות וחיפוש ותצוגה בתשלום.
שיווק שותפים הוא אסטרטגיית השיווק הביצועית הבהירה ביותר, שבה שותפים מקבלים הזמנות לתוצאות שהם מייצרים.
שיווק מבוסס תוצאות יכול להיות יעיל אך טומן בחובו סיכונים כמו ספירה כפולה של המרה או קניבליזציה של ערוצי רכישה אחרים. זה לא תמיד אפקטיבי ויש להשקיע לא מעט משאבים בכדי לייצר תוצאות.

6. שיווק משפיענים

שיווק משפיענים הוא גרסת הפרימיום של שיווק מפה לאוזן. הוא מבוסס על המלצות של אנשים מפורסמים ומשפיעים, ולכן הוא הרבה יותר אפקטיבי מאשר מפה לאוזן.
בגרסת B2B של שיווק משפיענים, המשווק יבנה שותפויות ויחסי יחסי ציבור עם מובילי דעה מרכזיים.
בגרסת B2C, משווקים קובעים הסכם חסות עם משפיען. אדם שמתאים לערכי המותג של החברה ויש לו קשר לקהל היעד שלה. אסטרטגיית שיווק נוספת של משפיענים מתמקדת במיקרו-משפיענים הפועלים בקהילות קטנות יותר ומקדמים את המוצרים שלכם
ההצלחה באסטרטגיה זו היא איתור משפיענים שמאוד ממוקדים בקהל היעד שלכם.

אסטרטגיות שיווק נוספות

הסברתי על האסטרטגיות העיקריות הקיימות בשוק, אך קיימות לא מעט נוספות.
לבעלי עסקים קטנים ניתן לעשות שימוש באסטרטגיה של ביסוס אוטוריטה והובלת ידע -למקרים בהם נמכר מוצר בלעדי של החברה ומדובר בחברה קטנה.
עבור חברות גדולות יותר, אסטרטגיית שיווק משולבת באלמנטים שונים מכל האסטרטגיות הנ"ל עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר.
חשוב לזכור שללא מדידה וניתוח הנתונים לא תדעו האם בחרתם באסטרטגיה המתאימה.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן מומחה בבניית אסטרטגיה שיווקית

מרגישים שאתם לא באמת מצליחים לשווק את העסק שלכם כמו שהייתם רוצים? מעוניינים באיש מקצוע שינחה וילווה אתכם בבניית אסטרטגייה שיווקית לעסק שלכם? אשמח לסייע לכם!
שמי בני פלומן ואני יועץ עסקי, יועץ שיווקי, יועץ אסטרטגי ומנטור עסקי כבר מעל לעשרים שנה.
בעזרת הניסיון הרב שצברתי במהלך השנים בהן ליוויתי חברות אחרות להצלחה אוכל לעזור גם לעסק שלכם להגיע להצלחה שיווקית ומכאן גם עסקית


מוזמנים ליצור עמי קשר עוד היום במספר: 052-4203043 לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות, או להשאיר את הפרטים בטופס מטה ונציג מטעמי יצור עימכם קשר בהקדם!