מיתוג עסקי לוגו

במהלך השנים נתקלתי בבעלי עסקים שמעוניינים לייצר עבור החברה שלהם רק לוגו, הדבר אינו נכון מבחינה מקצועית, תחשבו שאתם הולכים לקנות אופניים, האם אתם יכולים לבקש רק את הגלגלים של האופניים?
לוגו הוא למעשה מרכיב בודד מתוך תהליך מיתוג עסק שלם.
במהלך תהליך המיתוג יש לנהל אפיון ומחקר על החברה שלכם: מחקר מתחרים, בניית אסטרטגייה שיווקית, בניית תוכנית שיווקית ורק לאחר מכן נוכל להגיע לשלב של הכנת המיתוג (שהוא החלק הגרפי).
בפוסט הבא אני אסביר מה ההבדל בין לוגו לבין מיתוג, מהם השלבים שחשוב לדעת ולזכור, ואיך תוכלו לדעת שהלוגו שלכם באמת מתאים לעסק.

לפני הכל, מהו לוגו?

לוגו הוא בעצם אלמנט אינפוגרפי, המכיל תוכן מעוצב או איור מסוים שנועד לייצג ארגון, עסק או אדם מסוים ולהבדיל אותו משאר המתחרים או והעסקים.

איך יוצרים לוגו?

בעבר הרחוק השתמשו הסוחרים בלוגו עבור הסחורה שהיו מייצאים אל מחוץ לכפר, בכדי לבדל את עצמם מהסוחרים האחרים אשר מוכרים את אותה הסחורה.
תארו לכם שהגעתם לסופר ואתם מעוניינים לקנות בקבוק קוקה קולה, אך כל הבקבוקים נראים אותו הדבר ואין מה שמבדיל בין קוקה קולה, פפסי, RC ושאר היצרנים השונים.
מכאן למעשה הגיעה ההבנה שיש צורך בבידול, כזה שיאפשר ללקוח לבחור ממי הוא מעוניין לרכוש את המשקה שלו.
השימוש בלוגו אכן אפשר את הבידול מיצרן אחד לאחר.

מדוע לוגו נחשב לדבר כה חשוב לעסק?

הלוגו הוא בעצם סימן ההיכר של העסק והוא זה אשר יוצר בידול מהמתחרים, הלוגו הוא גם הזהות של העסק, דמיינו את עצמכם נותנים את הכסף שלכם לאדם אשר לא מוכן לחשוף את זהותו או את כוונותיו, הייתם סולדים מאדם שכזה, נכון? בדיוק באותו האופן רוב הלקוחות סולדים או רוכשים פחות מעסקים ללא לוגו בחזית. אז אם אין לכם עדיין לוגו, זה הזמן ליצור כזה.

איך יודעים אם הלוגו טוב ומתאים לעסק?

לוגו טוב משדר מסרים הספציפיים שנבחרו בקפידה תוך כדי תהליך בניית המותג ע"י ביצוע מחקר וניתוח אסטרטגי כולל לעסק, את השלב הזה יש לבצע בתחילת הדרך ולכן חשוב להקפיד על שלב זה ולהתעכב עליו ככל שניתן.
ראשית צריך להבין – מה החברה רוצה שיחשבו עליה? איך היא רואה את עצמה? איך היא תופסת את הדימוי שלה? מי הם האנשים שאליהם אנחנו פונים? איזה פתרונות יש לנו להציע? מהו חזון החברה?
כך שתהליך בניית המותג (ובתוכו גם בניית הלוגו) הוא למעשה הבהרת דימוי ספציפי, מן סוג של פרסונליזציה לחברה תוך כדי בידולה משאר המתחרים ע"י הדגשת הערך המוסף שהחברה מספקת ללקוחותיה.
על הלוגו לשדר את ערכי העסק, ולגרום ללקוח הפוטנציאלי תחושת ביטחון ואמון שיש לו על מי לסמוך בצד השני.
במידה ולעסק שלכם ישנו לוגו קיים, תוכלו לבחון את עצמכם ולגלות האם הלוגו שלכם עומד בדרישות שפירטתי:
1.האם אתם יכולים לצייר את הלוגו מהזיכרון (מבחן זיכרון)
2.איזה תחושות מעורר בכם הצבע של הלוגו? (מבחן הרגש)
3.האם הלוגו הקיים משקף ורלוונטי למה שהמותג מייצג היום? (מבחן הרלוונטיות)

מהו מותג?

המילה מותג נוצרה משילוב המילים מוצר ותג, מותג הוא אינו דבר מוחשי או פיזי, מותג הוא מכלול ובתוכו מגוון שירותים או מוצרים. בדרך כלל יהיו מספר מותגים שיתחרו על אותו נתח שוק בצורות שונות ובסוגים שונים.

מדוע מיתוג חשוב לעסק?

מיתוג איכותי הוא דרך טובה ויעילה לייצר לקוחות נאמנים ולהגדיל את היקף המכירות וההכנסות של העסק. על ידי מיתוג בעל תדמית נכונה, מותג יכול לגרום ללקוח לרגשות ספציפיים ולחוש תחושות מאוד מסוימות שלרוב לפיהם מקבלים החלטה לביצוע עסקה או רכישה.
רגע לפני שאתם פונים לחברת גרפיקה שתעצב עבורכם את הלוגו ואת המיתוג של החברה חשוב שתזכרו כי יש לבצע עבודת מחקר מעמיקה על מנת להוציא לוגו באמת ישקף את ערכי וחזון החברה שלכם.

לסיכום: חשוב לזכור כי הלוגו הוא רק חלק מתהליך המיתוג שהוא דבר הכרחי בימינו על מנת לבדל אתכם מהמתחרים שלכם בשוק התחרותי ממילא.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

שמי בני פלומן ואם אתם עדיין מתלבטים איך ומאיפה להתחיל, אשמח לסייע לכם מניסיוני המקצועי כיועץ עסקי וכיועץ שיווק ואסטרטגיה כדי להגיע ללוגו הכי נכון והכי מתאים עבור העסק שלכם.
אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בת שעה חינם וללא התחייבות – בה אוכל להבין את ערכי וחזון העסק שלכם ולהציע דרכים, פתרונות ואנשי מקצוע המובילים בתחומם שיוכלו לסייע לכם בתהליך מיתוג לעסקים גם באינטרנט, וכמובן שבאופן המקצועי והיעיל ביותר.

מוזמנים להתקשר למספר: 052-420-3043, תוכלו גם להשאיר פרטים מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.