מיתוג לעסקים

המותג שלכם הוא המוניטין שלכם, והוא יכול לשקף את הקשר בין העסק שלכם ללקוחות הנוכחיים או הפוטנציאליים שלכם.

מדוע חשוב לבנות מותג?

האופן שבו חברה בונה את המותג שלה יקבע כיצד הציבור יתפוס את העסק ומוצריו. מותגים מצליחים יכולים להשפיע על האופן שבו אנשים תופסים את שם החברה, סיפורה, את הלוגו שלה ואפילו לקמפיינים השיווקיים של החברה.
במקרים רבים, המותג חשוב לא פחות מהאיכות והמחיר של המוצר. למעשה, כאשר אנשים קונים מוצר, הם גם קונים את אורח החיים שהמוצר מייצג.
אם חברה יוצרת מותג מרגש ובלתי נשכח, הציבור יכיר במוצריה או בשירותיה ביתר קלות ויהיה לו הבנה ברורה לערך שהיא מוסיפה לחייהם. מיתוג הוא גם אחת הדרכים היעילות ביותר להשיג ולשמר את אמון הלקוחות.

איך בונים מותג?

אם אתם חלק מצוות שיווק המוטלת עליו משימת בניית המותג של החברה, תוכלו לבצע את ארבעת השלבים הבאים:
הגדירו את קהל היעד שלכם.
הגדירו את מצבו של המוצר והעסק שלכם.
הגדירו את אישיות (פרסונת) החברה שלכם.
בחרו לוגו וסלוגן.

1. מיתוג לעסקים - הגדירו את קהל היעד שלך

השלב הראשון בבניית מותג הוא קביעת קהל היעד שלכם, לצורך כך יש לשקול מספר גורמים כמו: גיל, מין, מיקום והכנסה כדי ליצור דמוגרפיה.
אם, למשל, אתם מתכננים למכור משקפיים יקרות ואופנתיות, קהל היעד שלכם עשוי להיות בעלי הכנסה בינונית עד גבוהה, מתחת לגיל 40.
עם זאת, אם המוצר שלכם הוא משקה ספורט חדש, סביר להניח שהקהל שכם יהיה ספורטאים, בגילאי נוער עד 60 לכל הפחות.
סטטיסטיקות ונתונים זמינים – המידע אותו ניתן להפיק באמצעות סטטיסטיקות למיניהן יכול לספק ידע רב ערך בנוגע להרגלי הקניות של הצרכנים שלכם. סטטיסטיקה יכולה גם לעזור לכם להחליט אם המוצר של החברה שלכם ימשוך קהל יעד מסוים. לדוגמה, נתונים סטטיסטיים יכולים להראות כי בני דור המילניום נוטים להיות מאוד מודעים למחיר ומעדיפים לקנות מוצרים באינטרנט. במידת הצורך, תוכלו גם לאסוף נתונים סטטיסטיים משלך באמצעות סקרים, או לפנות לחברות שיווק כדי לאסוף נתונים עבורכם.
מחקר מתחרים – ניתן ללמוד רבות מחברות מבוססות וחזקות בשוק המציעות מוצרים או שירותים דומים. נסו לאסוף מידע נוסף על האופן שבו הם יוצרים קמפיינים שיווקיים המיועדים לקבוצות מסוימות – כאלו אשר קונות את מוצריהן. השוו את נתוני החברות השונות כדי לפתח הבנה מעמיקה לגבי המותגים שלהן.
דברו עם קהל היעד שלכם – שקלו לתקשר עם אנשים המתאימים לפרופיל הלקוח האידיאלי של החברה שלכם כדי לקבוע מה הם אוהבים ומהם הצרכים שלהם, כמו גם אילו מותגים מושכים אותם ומדוע. כך תוכלו ליצור מתווה מפורט יותר של מה בדיוק הלקוחות שלכם רוצים.
לאחר שקבעתם מיהו קהל היעד שלכם, תוכלו להתחיל וליצור מותג שימשוך אותו.

2. מקמו את המוצר והעסק שלכם

מיצוב עסק כרוך בהחלטה כיצד להבדיל בין המוצרים או השירותים לבין הצעות דומות ממתחרים אחרים בשוק. לשם כך, תחילה יש לאסוף כמה שיותר מידע על התחרות הישירה של החברה שלכם, כגון פרטים על המוצרים, המחירים והשווקים שלהם, כמו גם אסטרטגיות השיווק של המתחרים החזקים שלכם. נסו לקבוע חסרונות אפשריים במוצרים, בשירותים או באזורים שלהם בשוק שאינם מסופקים, והשתמשו במידע זה לטובתכם ולטובת הסק שלכם.
לאחר שבדקתם את מצב התחרות בשוק שלכם, עליכם לפתח הצעת מכירה ייחודית. unique selling proposition-USP זוהי למעשה הצהרה תמציתית המספרת ללקוחות מה החברה מציעה.
ה- USP שלכם צריך להדגיש את התכונות של המוצרים שלכם שהופכות אותם לייחודיים ומוסיפים ערך ללקוחות.

3. הגדירו את אישיות החברה שלכם

במידה רבה, מותג מעביר את זהות העסק. שלב חשוב בבניית מותג, אם כן, כרוך בקביעת אישיות החברה. מלבד המוצרים והשירותים של החברה, קהל היעד שלה יסייע גם לבסס את אישיותה. אם קהל היעד שלכם הוא חובבי רכיבה על אופניים, סביר להניח שתרצו פרסונה פעילה.
ההחלטה על אישיות החברה שלכם תדרוש סיעור מוחות יצירתי עם חברים אחרים בצוות המיתוג. תהליכי חשיבה יצירתיים יאפשרו לכם ולצוות שלכם לספק לחברה שלכם קול ייחודי.

4. בחרו לוגו וסלוגן

לוגו יעיל יכול להפוך את המותג שלכם לאטרקטיבי מבחינה ויזואלית, בעוד שסלוגן מצליח יכול לעזור ללקוחות לזכור את המוצר שלכם.

  • לוגו: לוגו מעביר דימוי ואישיות של מותג. ייתכן שתרצו להתייעץ עם מעצב או סוכנות מותגים מקצועית במהלך תהליך זה כדי להבטיח שהלוגו שלכם יהיה בטוב טעם, יעיל ומעוצב היטב. מעצב מקצועי ייעץ לכם בדברים כמו פונט, צבע, גודל לוגו, איקונוגרפיה ועיצוב כללי. הוא גם יעזור לכם לעצב לוגו המשקף או משלים את שם המותג שלכם.
  • סלוגן: סלוגן הוא ביטוי קצר וקליט שתוכלו להשתמש בו במהלך קמפיינים שיווקיים כדי לתת למותג שלכם יתרון נוסף. זה לא תכונה קבועה של המותג שלכם, כך שתוכלו להתאים ולשנות אותו לקמפיינים שיווקיים חדשים. לדוגמה, אם אתם מוכרים ציוד צלילה, הסלוגן שלכם יכול להיות "ליהנות מהנוף הטוב ביותר מתחת לים".

 

המותג שלך צריך לשקף את תרבות החברה שלכם.
ניתן בנוסף לשווק את המותג שלכם באופן פנימי על ידי התאמת קוד הלבוש, ההתנהגות המקצועית ונהלי החברה. ההתנהגות שלכם היא שתקבע את הסטנדרט עבור אנשי הצוות האחרים.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן יועץ שיווקי

בתחום זה קיימים מבחר סוגי יועצים ומגוון שירותים, כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, אני מזמין אתכם לקרוא מאמרים נוספים שהכנתי המסבירים במפורש כל שירות:
יועץ שיווק ופרסום, ייעוץ שיווקי אסטרטגי, יועץ שיווק דיגיטלי, בניית אסטרטגיה שיווקית.


שמי בני פלומן ואני מציע מגוון שירותי שיווק, אסטרטגיה ומיתוג. כיועץ עסקי וכיועץ שיווק ואסטרטגיה בשנים האחרונות סייעתי לחברות רבות בתהליך המיתוג ובניית הפרסונה העסקית לצורך ייעול ושיפור השיווק והגדלת מחזור המכירות.
אשמח לחבר אתכם עם אנשי המקצוע המובילים בתחום ולסייע גם לכם בעיצוב לוגו מקצועי ומרשים שישקף את פרסונת החברה שלכם, ויגדיל עבורכם את הסיכויים לסחוף ולמגנט קהל לקוחות מתאים.
בזכות הניסיון הרב שצברתי, אוכל לבנות עבורכם נראות עסקית מקצועית ומלוטשת, שתבדל אתכם מהמתחרים, ותבליט את החוזקות שלכם למול המתחרים.

אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בת שעה – ללא עלות, בה אשמע ממכם את החוזקות, החולשות והצרכים של העסק, ואוכל להסיק מסקנות לייעול תהליך המיתוג בפרט והשיווק והמכירות בכלל.
מוזמנים להתקשר למספר: 052-420-3043 או להשאיר פרטים מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.