אסטרטגיית שיווק באינטרנט

האם בימינו עדיין צריך להסביר למה שיווק דיגיטלי חשוב לעסקים? התשובה היא כן.
מכיוון שכיום אחוז העסקים הקטנים שפועלים בדיגיטל הוא פחות מ 20% ועם עובדות לא מתווכחים.
קצת היסטוריה: בשנת 2003, רק 2% מכלל ההוצאות על פרסום הופנו לאינטרנט. ב-2017 הדיגיטל כבר תפס שליש מתוך עוגת הפרסום בישראל, אבל גם במציאות שבה מתוך כל 3 שקלים שמושקעים בשיווק שקל אחד מוקדש לאחד האפיקים האינטרנטיים, עדיין ישנם לא מעט עסקים וארגונים המתנהלים ברשת האינטרנט ללא אסטרטגיה שיווקית מסודרת.
זוהי כמובן טעות, וטעות שעלולה לעלות ביוקר. רק כאשר כל פעולה שיווקית מבוססת על תוכנית אסטרטגית בנויה היטב, העסק יכול להפיק מקסימום תועלת מהיתרונות של הרשת ולשגשג לאורך זמן.
כדי לבנות אסטרטגיית שיווק יעילה, ניתן אך לא מומלץ לפעול בדרך של ניסוי וטעייה.
עסקים שאינם מעוניינים להמר על משאבים יקרי ערך כמו זמן וכסף מומלץ לעשות שימוש בתכנון אסטרטגי כדי לקבל החלטות על סמך תכנון ומחשבה מעמיקים.

פעילות השיווק באינטרנט עשויה לכלול מגוון רחב של מרכיבים כמו:

כל עסק חייב לבצע אסטרטגיית שיווק באינטרנט

  • עבודה והשקעה רבה בפעילות שיווקית מבלי שניתן יהיה לדעת האם היא מניבה את התוצאות הרצויות, ולמעשה גם מבלי לדעת מהן התוצאות הרצויות ומהי המטרה המדויקת של כל פעולה. המטרות יכולות להיות מגוונות כמו: חיזוק תדמית העסק, הגברת מודעות למוצרים/שירותים חדשים שהעסק מציע, שימור על קהל לקוחות קיים, מבצע מכירות ועוד.
  • השקעה של משאבים, זמן וכסף באפיקים הלא נכונים, כלומר כאלו שכלל לא רלוונטיים למטרות העסק או אינם האופטימליים לכך.
  • פספוס הזדמנויות מתגמלות שיכולות לשדרג במידה משמעותית את השיווק באינטרנט, ובאופן דומה העסק עלול שלא לזהות מכשולים ולשלם על כך מחיר יקר (למשל עקב יצירת אתר שאינו מונגש בהתאם לתקנות העדכניות).

איך מגבשים אסטרטגיה שיווקית?

גיבוש אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל לעסק תתבסס על מחקר מקיף וניתוח יסודי של כל המידע שנאסף ושל כל אפיקי הפרסום הרלוונטיים, תיעדוף פעולות שהתועלת שלהן גבוהה במיוחד בהתאם למטרות הארגון בנקודת הזמן הספציפית וכן מעקב אחרי התוצאות וביצוע אופטימיזציה במידת הצורך. חשוב להדגיש שמדובר בעבודה לא פשוטה המחייבת בקיאות רבה בתחום בניית אסטרטגיה שיווקית ומיומנות ייחודית ועל כן מומלץ לבנות את האסטרטגיה בעזרת יועץ שיווקי אסטרטגי מנוסה.
מרכיב מהותי בכל ייעוץ שיווקי בדרך לאסטרטגיה המיטבית הוא בחינת יחס העלות-תועלת, כך שניתן יהיה למצות באופן היעיל ביותר את כלל המשאבים, ובפרט את משאבי הזמן והכסף. כמו כן מוקדשת תשומת לב ליצירת העצמה בין פעולות חיוניות שונות – למשל ביצוע קמפיין רימרקטינג בנוסף לקמפיין פרסומי בפייסבוק.
עוד דגש חשוב הוא היצמדות ל DNA של הארגון, כך שכל פעולות השיווק ישקפו ויהיו בהתאם לערכים החשובים לו.

אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

בואו נודה באמת, הדברים הפכו מסובכים מידי.
חברות קטנות העוסקות בייצור ומכירה. רשתות חברתיות ופרסום ממומן הקימו שוק גדול מאוד של מומחים שנותן מענה. המענה עולה כסף וההוצאה היא חודשית ולא חד פעמית .
זאת אומרת שהמילה שיווק בדיגיטל משמעותה להיפרד מעשרות אלפי שקלים בשנה לעסק קטן.
במציאות הזו -מעדיפים לעשות "תוצרת בית", הכוונה לטפל באופן עצמאי ב:

  • בניית תוכן לרשתות חברתיות
  • פרסום ממומן בגוגל, בפייסבוק, אינסטגרם, טיק – טוק ועוד

אחרי ניסיונות בודדים, כסף שיוצא ולא חוזר בצורת לקוחות, מותיר צלקת ובעקבות כך מנסים להסתדר בלי.
בפגישה שלי עם עו"ד ותיק לענייני משפחה שלא קיים בשום צורה שיווק ופרסום ברשת הדיגיטל הוא אמר לי – "בני, אני מבין בגדול מה צריך להיות בדיגיטל כדי להצליח, אבל זה לא מתחבר לי, זה לא אני, אני פחות מאמין ברעש וצלצולים ברשת".

יום יום אני שומע את רוח הדברים מעסקים קטנים נוספים. אם כך, מה עושים כדי להצליח לפעול במדיה הזו ו"להתחבר"? – מתחילים בקטן …

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

1. תוכן תוכן תוכן – הבסיס לפעילות ברשתות החברתיות הוא תוכן רלוונטי לקהל היעד. כאן הפתרון לפחות בהתחלה הוא לאתר מישהו/י צעירים בשכר שעתי לא גבוה שעל בסיס חומר קיים וראש גדול יתחילו בבניית כרטיס ביקור שלכם ברשתות ע"י העלאת חומרים שמשלבים תוכן מקצועי ומכירתי באתר שלכם ובקבוצות רלוונטיות.
כך בעלות של כמה מאות ש"ח לחודש אתם מתחילים להיות על המפה.

2. דיוורים – היום הנושא הזה מתופעל בקלות, ישנן מערכות פשוטות מאוד להפעלה (אני עושה שימוש במערכת אינוויז שהיא פשוטה מאוד להפעלה) ושם אתם בונים רשימות תפוצה של נמענים שאישרו ומוכנים לקבל מכם מידע מקצועי ושיווקי ומתחילים לשלוח תוכן שיווקי בעל ערך מוסף ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

3. פרסום – בדרך כלל הערוצים הרלוונטיים הם גוגל ורשת הפייסבוק.
בשימוש בפרסום ההוצאה גדלה בעשרות אלפי ש"ח בשנה, לכן לפני ששוכרים את שירותיהן של חברות מקצועיות אני ממליץ שתמצאו זמן ללכת לקורס קצר בן כמה ימים – המדינה מסבסדת הכשרות אלו דרך חברת מעו"ף וכך בעלות של 100-200 ש"ח תוכלו לקבל הכשרה מקצועית ומאוד פרקטית.
המטרה בקורסים אלו היא שתלמדו כל מה שצריך לעשות.
בגוגל ובפייסבוק קיימים מסלולים למשתמש הפשוט, המערכת ממליצה ומנווטת את הכסף ויש תוצאות. ברור שתמיד אפשר יותר טוב, אבל כדאי לפחות להתחלה שתתניעו ואז תעבירו את המושכות לאותה סטודנט/ית שיסייעו בתהליך.

4. פניה לחברת דיגיטל – לאחר תקופה של כמה חודשים -שפחות או יותר הבנתם למה אתם מסוגלים להגיע לבד ..תפנו לחברת דיגיטל  שמתאימה לעסק שלכם ותבחנו עד כמה הם מקצועיים ונותנים ערך מוסף על מה שבניתם ב 10 אצבעות .

לסיכום , צריך להיות אפקטיביים ברשת הדיגיטל.
תבנו רשימה של נושאים בהם תכתבו -פוסטים, מאמרים, סרטונים (שמצולמים בנייד).
אם יש צורך, קחו סיוע בנושא כתיבה והעלאת תכנים, תלמדו ותתחילו באופן עצמאי וכשזה מתחיל לעבוד ויש לידים ולקוחות פנו לחברה מקצועית .
וטיפ אחרון: להוציא את המילה קשה ומסובך מהלקסיקון – בהצלחה!

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

חברת המאיץ בהנהלת בני פלומן יועץ שיווק דיגיטלי, עוסקת בייעוץ לעסקים ולחברות מכל התחומים ומציעה לכם שירותי ייעוץ שיווק דיגיטלי. אנו עובדים עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומי השיווק והניהול העסקי, על מנת לסייע ללקוחותינו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בטלפון מספר: 052-420-3043, תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס מטה ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.