כתיבה שיווקית לעסקים

מהי כתיבת תוכן שיווקי וכיצד היא מסייעת לעסק? הכתיבה השיווקית נועדה לבנות ולטפח את המותג העסקי שלכם.
המותג שלכם הוא ההבטחה ללקוחות שלכם לגבי איכות המוצר, השירות, התפיסה הניהולית והצרכנית שלכם ועוד.
ליבת המותג סובבת סביב משמעות ופרשנות. מילים הן הדרך הטובה ביותר לעשות זאת וישנן כמה דרכים בהן כתיבת תוכן יכולה למנף את המותג.

מהם היתרונות של כתיבת תוכן?

התוכן הוא המלך, משפט זה משקף את השינוי שעידן הדיגיטל יצר בקשר שבין צרכנים לחברות.
צרכנים מחפשים תוכן איכותי וממוקד, מרתק ומשפיע.
כתיבת תוכן מאפשרת למותג שלכם ליצור מידע, ערך ועקביות, במיוחד במודעות המותג, וזהו אחד הגורמים המשמעותיים לקביעת הצמיחה וההצלחה של העסק שלכם.
חברה המייצרת תוכן ייחודי משלה אליו קהל היעד שלה מתחבר – היא בעלת יתרון משמעותי מול המתחרים.
מחקרים רבים הראו כי עקביות במסרים חשובה למסע ההבשלה של הלקוחות.
תוכן כתוב לא רק עוזר לקהל שלכם ליצור קשר ומערכת יחסים עם המותג, התוכן הכתוב למעשה מכסה כל היבט בעסק שלכם.
כתיבת תוכן משפיעה על הרשתות החברתיות שלכם, על האתר ועל מאמצי השיווק שלכם. על ידי שמירה על סגנון ופרסונה מסוימים, בסופו של דבר אתם שומרים על זהות המותג שלכם.

המעבר מצורות פרסום מסורתיות

הצרכנים מתרחקים במהירות מהפרסום המסורתי. מספר גדל והולך של קונים משתמשים בטכנולוגיה דיגיטלית. כמובן שלקניות מחברה בעלת מוניטין יש חשיבות גבוהה, אך כיום הצרכנים מחפשים ללא הרף כלים המסייעים לפשט את החלטתם ולהקל על כל תהליך הרכישה.
יותר ויותר צרכנים מושפעים מהמדיה החברתית, בזמן שהם מתרחקים מפרסומות בטלוויזיה או מפרסומות ברדיו. זהו שינוי שמותגים רבים עדיין צריכים להסתגל אליו.
כתיבת תוכן בעל ערך רלוונטית לכתיבת אתרים, דפי נחיתה, שיווק במדיה חברתית וכמובן שיווק באמצעות תוכן.
מכיוון שמותגים בנויים כדי להתקיים לאורך זמן, הם מקבלים את הגושפנקא שלהם על ידי צד שלישי שמייצר את האמון אצל לקוח קצה (כמו חבר מביא חבר). עם זאת, התוכן שאתם כותבים יצריך לחזק את המשמעות והפרסונה של המותג ולהתקיים בכל הערוצים הדיגיטליים שלו.
גישת 'ללא תגובה' כבר לא עובדת. עלינו להתייחס ולהגיב על כל דבר שקורה בעולם דיגיטלי שכזה.

כתיבה שיווקית לעסקים - חשיבות התוכן

יותר ויותר עסקים מתחילים למקד את מאמציהם בסוגים חדשים של שיווק תוכן ובהגדלת התקציב שלהם – לכן חשוב להבטיח שתצליחו להפיק את המקסימום מכתיבת התוכן שלכם.
בעזרת כתיבת תוכן תוכלו לבנות תוכן שלא רק מעביר מידע הרלוונטי למה שהקהל שלכם מחפש, אלא גם כזה התורם לערכי המותג שלכם.
חשוב לזכור כי שימור קהל גדול יותר הוא אחד היתרונות העיקריים של כתיבת תוכן. כאשר הדבר נעשה בצורה נכונה, הוא יכול לייצר חוויה חיובית עבור הלקוחות שלכם, ולעודד אותם לבצע רכישות חוזרות.
המסרים הנשלחים בלי סוף דרך ערוצי המדיה יוצרים עיוורון לפרסומות וחוסר סבלנות לתכנים. הדבר מחייב לייצר חדשנות בערוצים ובסוגי התכנים שנשלחים ללקוחות הפוטנציאלים והקיימים שלכם.
חשוב להבין שתוכן הוא לא עניין חד סיטרי שהרי כל יצירת תוכן מייצרת תגובות, מגדילה עוד ועוד מעגלים של מגיבים ומכאן שהתוכן הוא מנוע חשוב להגדלת מעורבות של לקוחות.
המדידה היא הערך המוסף שמביא איתו השיווק הדיגיטלי. היכולת למדוד את רמת המעורבות של קהל היעד שלכם, בעזרת כלי המדידה שישנם בפייסבוק, אינסטגרם, ניוזלטר ושאר הערוצים, מספקת מידע מאוד חשוב לרמת העניין שיש לקהל שלכם בנושאים השונים שהעליתם.

איך יוצרים תוכן איכותי?

כעת, לאחר שמנינו את היתרונות והחשיבות של כתיבת תוכן במיתוג, אתם בטח תוהים כיצד תוכלו לבצע זאת בעצמכם.
כתיבת תוכן אינה מגיעה בקלות, לעתים קרובות מאוד, זהו סוג של תהליך של ניסוי וטעייה. זהו מעגל קבוע של מציאת האיזון המושלם בין העברת המסר המותג שלכם, התמקדות בנושאים הרלוונטיים לקהל שלכם ובין משיכת לקוחות/לקוחות חדשים.
אם אתם מרגישים תקועים ומעוניינים לקבל סיוע מקצועי במיתוג לעסקים, מיתוג עסקים קטנים , מיתוג עסקי באינטרנט או שיווק דיגיטלי לעסקים, אתם מוזמנים לפנות לבני פלומן, יועץ שיווקי לעסקים בטלפון מספר: 052-420-3043, לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות בה אוכל להבין את המסר, החזון והאופן בו אתם רוצים שהמותג שלכם ייתפס ולהציע פתרונות מקצועיים לכתיבת תוכן רלוונטי ובעל ערך מוסף, אשר ימשוך אליכם יותר לקוחות.

 


הדרכים הטובות ביותר ליצירת תוכן איכותי, שיסייע בהעברת מסר המותג שלכם:

תוכן הנוצר על ידי משתמשים

כתיבת תוכן אשר נוצרה על ידי משתמשים (UGC – USER GENERATED CONTENT) היא אחת הדרכים היעילות ביותר לשימוש בתוכן לשיווק המותג שלכם. היא מעודדת את המשתמשים והלקוחות שלכם לייצר עבורכם תוכן.
כיצד מעוררים את הקהל לייצר תוכן? פשוט נותנים להם השראה.
ככל שתפרסמו יותר תוכן ותעודדו אנשים לעשות את אותו הדבר, הלקוחות יעסקו בכם יותר ויצטרפו לשיח.
החל מביקורות דרך הערות ועד לתצלומים – אתם יכולים להשתמש בכל צורות התוכן של הלקוחות שלכם כדי ליצור את התוכן הייחודי שלכם, כזה שיעזור לכם להתמקד בקהל שלכם באמצעות דרכים חדשות.

מחקר מילות מפתח

לפני שאתם מחליטים לצלול אל עולם כתיבת התוכן, עליכם להכיר את מחקר מילות המפתח. במהלך השנים, מחקר מילות המפתח השתנה באופן דרמטי. הכללת מילות מפתח בזנב ארוך ושפע של מילות מפתח 'פופולריות' כבר אינן מספיקות ועלולות לפגוע בדירוג מנועי החיפוש שלכם.
אין זה אומר כמובן שעליכם להימנע לגמרי ממחקר מילות מפתח – זה עדיין יכול להועיל למאמצי כתיבת התוכן שלכם. מילות מפתח יכולות לעתים קרובות לחשוף על מה אנשים משוחחים ומה הם רוצים לשתף. מסיבה זו, עליכם להשתמש בנושאים פופולריים להשראה – אך להגיע אליהם מזוויות שונות ולגעת ברבדים חדשים באמצעות התוכן שלכם.
וודאו שמילות המפתח המשמשות בתוכן שלכם רלוונטיות – הן למותג שלכם והן לקהל הרחב.

כתיבה שיווקית לעסקים - השתמשו במדיה חברתית

כפי שהזכרתי קודם, מדיה חברתית היא היבט מאוד בולט של שיווק ויצירת תוכן. מדיה חברתית היא לא רק דרך מצוינת ליצור קשר עם הקהל שלכם, אלא גם מאפשרת לכם למצוא את הרעיונות הטובים ביותר לתוכן.
העצה הטובה ביותר היא לבקר במדיה החברתית שלכם, לעקוב אחרי אנשים רלוונטיים ולחפש חדשות בתעשייה ורעיונות צרכנים שבהם תוכלו להשתמש בכתיבת התוכן שלכם.
זכרו כי כתיבת תוכן מצריכה מחקר והתעמקות. לא משנה אם זה ציוץ קצר או מאמר ארוך, תצטרכו לחקור את הנושא המדובר ולהשתמש במדיה החברתית כדי למצוא נושאים רלוונטיים.

הכירו את הקהל שלכם

בעזרת מיתוג וכתיבת תוכן, עליכם תמיד לכתוב ללקוחות היעד שלך. לעולם אל תראו בהם דמוגרפיה חסרת פנים, אלא כאנשים מציאותיים שאתם צריכים לשכנע.
לצד מחקר השוק שלכם, עליכם להעמיק למחקר לקוחות ספציפי יותר.
לדוגמה, שימוש בהערות שירות לקוחות ומגמות צרכניות עדכניות יכולים להוות מקורות השראה מצוינים.

בדקו את המתחרים שלכם - כתיבה שיווקית לעסקים

אם אתם מרגישים חסרי רעיונות, או שאינכם יודעים היכן לחפש תוכן נהדר – בדקו מה המתחרים שלכם עושים.
הדבר מועיל בשתי דרכים: אתם יכולים לברר איזה סוג תוכן הם כותבים ומה שבסופו של דבר עובד טוב עבורם. לאחר מכן תוכלו להשתמש בזה כהשראה ולאמץ סוג דומה של טקטיקת כתיבת תוכן. אם יש להם בלוג, בדקו איזה סוג של תוכן הם החליטו ליצור, והסתכלו גם על המדיה החברתית שלהם.
ניתוח תחרותי הוא אחת הדרכים האמינות ביותר לברר מה עובד, בענף הספציפי שלכם. זה לא רק נותן לכם הבנה ברורה של מה עובד עבור הקהל שלכם, אלא גם תחומים בהם אתם יכולים לשפר ולהשתפר.
השתמשו תמיד בניתוח מתחרים כדי לזהות בלוגרים בעלי השפעה, משפיענים ברשתות החברתיות ואת התכנים הטובים ביותר המשותפים. משווקים משתמשים באופן קבוע במחקרי מתחרים כדי לשפר את מחקר השוק שלהם ולגלות יותר על הקהל שלהם.

השקיעו מחשבה לגבי הכותרות

אם אתם כותבים בלוג, שהוא חלק מומלץ משיווק תוכן – חשוב לייעל את הכותרות שלכם.
האם אי פעם גללתם במדיה החברתית שלכם או דפדפתם, כאשר כותרת מאמר עצרה אתכם ופשוט הייתם מוכרחים לקרוא אותה? הכותרת שלכם צריכה להיות בדיוק כזאת!!
כמו כן, הכותרת שלכם צריכה לכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם – זה קריטי.
ישנם מספר כלים מקוונים שיבחנו וידרגו את הכותרות שלך העזרו בהם כדי לוודא שאתם יוצרים תוכן שאנשים לא יוכלו לעמוד בפניו.

אל תשכחו SEO

גם אם התכנים שכתבתם באתר מצוינים, אם לא ביצעתם אופטימיזציה, לא תמשכו קוראים חדשים. הזכרתי קודם לכן מחקר מילות מפתח, שהוא חלק גדול מ- SEO, אך יש גם צעדים אחרים שעליכם לנקוט כדי לייעל את התוכן שלכם באמת.
עבור SEO נכון תצטרכו לדאוג כי באתר שלכם יש:

  • תיאור מטא תמציתי
  • קישורים יוצאים
  • תמונות, כולן עם טקסט ALT
  • כותרות משנה ורשימות נושאים
  • קישורים לדפים פנימיים (בתוך האתר שלכם)
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

לסיכום, ישנם כלים רבים ומשאבים מקוונים מגוונים שיסייעו לכם בקידום האתר, דקדוק, מציאת נושאים רלוונטיים ובמחקר מילות מפתח.
ברגע שיש לכם מושג והבנה לגבי מה הקהל שלכם רוצה, אוהב ומשתף – תוכלו לייצר בעקביות פוסטים כתובים היטב, מרתקים אשר ניתנים לזיהוי, שהם לא רק שימושיים אלא גם מותאמים לפרסונת המותג שלכם. אתם מוזמנים לפנות לבני פלומן, יועץ שיווקי לעסקים בטלפון מספר: 052-420-3043, לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות, או להשאיר פרטים בטופס מטה ונציג מטעמנו יחזור אליכם.