יועץ שיווק ואסטרטגיה

עידן הדיגיטל מחייב כל עסק לערנות גבוהה והבנה בכל הקשור לטכנולוגיות דיגיטליות והתנהגות צרכנים ברשת. הלקוחות כיום מודעים יותר וספקנים יותר לגבי מותגים ומוסדות. חלוקת הקשב שלהם מייצרת עיוורון לפיסומות ומסרים וכמובן יכולת לקבל מידע רלוונטי בלחיצת כפתור.
ליועצי שיווק יש בדרך כלל ידע משמעותי בתעשייה והם יודעים היטב כיצד להעריך אובייקטיבית נושאים עסקיים ברמה גבוהה. הם בוחנים את הבעיות הספציפיות עימן החברות מתמודדות ומספקים פתרונות כיצד להתמודד איתן.
באופן כללי, יועצי שיווק ואסטרטגיה תומכים בלקוחותיהם לאורך זמן, מה שמאפשר לבחון התפתחות של תהליכים בחברה ולא רק לספק פתרונות לטווח קצר.

מה עושה יועץ שיווק ואסטרטגיה?

כאשר יועץ אסטרטגיה לוקח על עצמו פרויקט חדש, הוא בדרך כלל מתחיל בניתוח מעמיק של המטרות והיעדים העסקיים של הלקוח שלו. מטרת ניתוח זה היא להבין האם הפעילויות הנוכחיות תואמות את מה שהוא רוצה להשיג. בהתבסס על הניתוח, היועץ יספק המלצות אסטרטגיות שהחברה יכולה ליישם כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
בנוסף לניתוח העסקי שלו, ייעוץ שיווקי אסטרטגי מאפשר התמחות בנישה הרלוונטית. למשל מומחיות בנושא מחקר שוק וסביבה תחרותית, כך שהלקוח יכול לקבל החלטות מושכלות אשר טובות לבריאות החברה שלו.

מה היתרונות בשכירת שירותי יועץ שיווק ואסטרטגיה?

  • הגדרה מדויקת של קהל המטרה – הלקוחות
  • הגדרת הצעת הערך המוצעת להם (לרבות המוצר/ השירות שבבסיסה)
  • אופן ההתמודדות התחרותית באמצעות ערכים מבדלים (USP-Unique Selling Proposition) כהחלטות נגזרות, עוסקת האסטרטגיה השיווקית גם במדיניות התמחור, במודל ההפצה ובשאלות נוספות.
  • מיקומה של האסטרטגיה השיווקית ברצף ההחלטות העסקיות ההיררכי של הארגון הוא לאחר גיבוש האסטרטגיה העסקית ולפני קבלת החלטות ביצועיות (כגון: תיעדוף פרויקטי פיתוח, הגדרת התקשורת השיווקית, מיתוג וכו’).

יועץ שיווק ואסטרטגיה - בני פלומן

  • ניסיון בתחום – ניסיון מעשי רב במגוון רחב של תעשיות הוא סימן מצוין שיש ליועץ שבחרתם את היכולת השיווקית האסטרטגית הדרושה כדי לתת לעסק שלכם דחיפה גדולה, וכי כישוריו נוסו, נבדקו והוכחו במספר נסיבות שונות. בנוסף, חשוב לוודא כי ליועץ יש ניסיון אמיתי ביישום אסטרטגיות שיווק בתחום שלכם.
  • בדיקת פרופיל הלינקדאין של היועץ – לינקדאין היא ללא ספק אחת הפלטפורמות הגדולות והמרכזיות ביותר במכירת וגיוס B2B כיום. זוהי דרך שלא תסולא בפז ללקוחות פוטנציאליים, לחפש קריירה ולהגיע אל עמיתים. לכן, כל יועץ שיווק ואסטרטגיה בעל מוניטין צריך להיות פעיל בלינקדאין ולהחזיק בפרופיל לינקדאין פעיל ומושך לא פחות מהאתר שלו – אחרי הכל, אם הוא לא יכול למכור את עצמו, איך הוא אמור למכור את המוצר או השירות שלכם? היכנסו להמלצות לינקדאין על היועץ, אלו יכולות להיות אמינות יותר מכיוון שאינן ערוכות או מיוחסות למישהו. המלצות אלו נוטות להגיע מעמיתים שבאמת מבינים על מה הם מדברים, בניגוד ללקוחות שאולי אין להם אותה רמת תובנה.
  • בררו מהם תחומי ההתמחות המרכזיים של היועץ – יועץ שיווק ואסטרטגיה שהינו בעל ניסיון מקצועי בליווי עסקי של חברה יכול לסייע יותר מאשר יועץ שיווק דיגיטלי בעל מומחיות באסטרטגיה בלבד.
    יועץ בעל מגוון רחב של כישורים יוכל להרכיב אסטרטגית שיווק וגם לעזור ליישמה ולהטמיעה בחברה בפועל. עבור רוב העסקים, בסיס ידע רחב יותר הוא הטוב ביותר, מכיוון שאז העסק שלכם יכול להשתמש במבחר רחב יותר של שיטות שיווק.
  • ההבדל בין יועץ שיווק ואסטרטגיה לבין חברה לייעוץ שיווקי ואסטרטגי – חשוב להבין שיש הבדל בין השניים בעיקר מבחינת כמות הלקוחות להם הם מספקים שירות.
    לעומת יועץ שיווק ואסטרטגיה, גודל חברת שיווק באינטרנט אכן יכול להעיד על היקף ניסיון ומומחיות עסקית של החברה. מאידך, יש לוודא שלא נלך לאיבוד ונקבל את תשומת הלב הנדרשת.
  • בדקו לפני שאתם מחליטים – חשוב יותר למצוא את השותף העסקי הנכון מאשר למצוא את האדם המיומן ביותר.
    מערכת היחסים שלכם עם יועץ השיווק והאסטרטגיה צריכה להיות דומה לשותפות, וחשוב שתהיה כימיה ביניכם.
    מכיוון שלאורך הדרך יהיו חילוקי דעות, חשוב שתבטחו ביועץ שבחרתם ותדעו שהאינטרס העסקי שלו מתחבר לשלכם.
    וודאו כי היועץ "מקבל" את העסק שלכם ומבין את המוצר ואת הפילוסופיה של העסק שלכם. בקשו ממנו כמה רעיונות כדי לראות איך הוא חושב ולגלות כיצד הוא ניגש לבניית אסטרטגיית שיווק. לדוגמה, בני פלומן, יועץ עסקי לחברות, עסקים וארגונים בונה את מפגשי האחד-על-אחד סביב ייעוץ חינם של 30 דקות, ואחריו ייעוץ ארוך יותר בתשלום, המגיע עם אחריות להחזר כספי ללא כוכביות אם הלקוח אינו מרוצה. כך הלקוחות שלנו יכולים לנסות אותנו ולהרגיש כיצד אנו עובדים, ללא סיכון מצידם.
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

אתם מוזמנים לפנות לבני פלומן יועץ עסקי ואסטרטגי ולבצע עימנו שיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות. בשיחה נוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם פתרונות דיגיטליים שיווקיים להתייעלות והגדלת המכירות.תוכלו גם להשאיר פרטים בטבלה מטה ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.