שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים
דף הבית » שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים
תקופת הקורונה שהביאה איתה סגרים שפגעו כל היבט בחיי היומיום, עסקים קטנים מחפשים דרכים להסתגל. רוב העסקים הקטנים מחפשים את ההזדמנויות הנכונות כדי להמשיך ולהתקיים.
ריכזתי עבורכם רשימה של טיפים לשיווק דיגיטלי לגבי חשיפה, הכנסות ונוכחות בשוק לעסקים קטנים בתקופה זו של משבר.
עם המחסור הנוכחי באפשרויות פיזיות והישענות רבה יותר על הנוף הדיגיטלי, השיווק הדיגיטלי ממשיך לספק ערך לעסקים קטנים המעוניינים להרחיב את טווח ההגעה וההכנסות שלהם.
בתחילת 2020, דווח שעסקים יוציאו 1.3 טריליון דולר על שיווק דיגיטלי במהלך השנה. עם זאת, ההשפעה של נגיף הקורונה עשויה להשתנות, מכיוון שעסקים מקצצים בעלויות.
למעשה משבר הקורונה מספק לעסקים קטנים הזדמנות להבין מה עובד עם אסטרטגיות השיווק והערוצים שלהם. למרות שזו תקופה כאוטית ומאתגרת, זה יכול להיות זמן טוב עבור מנהלים עסקיים לבחון היטב את טכניקות השיווק הדיגיטלי שלהם.
1. בנו נוכחות חזקה במדיה החברתית
מכיוון שההזדמנות לתקשורת ישירה פנים אל פנים מוגבלת כיום, עסקים קטנים צריכים להשתמש במדיה החברתית כדי להגיע ללקוחותיהם.
מדיה חברתית היא חלק מרוב תוכניות השיווק של עסקים קטנים. כמעט כל העסקים הקטנים (88 אחוזים מהם) משקיעים במדיה החברתית.
במהלך מגיפת COVID-19, עסקים קטנים מחפשים לנסות אסטרטגיות שיווק דיגיטליות חדשות, אבל מדוע מדיה חברתית היא אחד הכלים היעילים יותר?
מחקרים שנעשו בנושא מראים כי 72% מהלקוחות מעידים כי ביקורות והמלצות חיוביות גורמות להם לבטוח בעסק. אסטרטגיית מדיה חברתית מחושבת היטב יכולה ליצור בקלות אמון כזה.
מכיוון שמדיה חברתית מעודדת מעורבות, תקשורת שקופה וחשיפה למותג תוכלו ליצור בעזרתה התאמה אישית ויחסי אמון עם קהל הלקוחות שלכם.
אם יש דבר אחד שהוכח מעל לכל ספק במהלך מגיפת ה-COVID-19, הוא כי עסקים קטנים הממנפים את המדיה החברתית שלהם יכולים למשוך לקוחות בזמן שהם מבלים יותר ויותר זמן בבית ובאינטרנט.
2. השתמשו בניוזלטר ליצירת קשר עם לקוחות
בעוד שחלקכם עשויים לטעון כי שיווק בדוא"ל נחשב למיושן, רוב העסקים הקטנים עדיין משתמשים בדוא"ל כדי להקל על קשרים אישיים עם הלקוחות שלהם.
יותר ממחצית מהעסקים הקטנים (54%) משתמשים בשיווק בדוא"ל כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלהם. לפי מחקרים כ- 80% מהמנהלים העסקיים מאמינים ששיווק בדוא"ל מגביר את שימור הלקוחות. כמעט 60% מהלקוחות הודו שהודעות דוא"ל שיווקיות משפיעות על התנהגות הרכישה שלהם.
לכן שליחת ניוזלטר באופן עקבי הוא כלי מרכזי לשיווק בדיגיטל עבור עסקים קטנים המעוניינים להרחיב את טווח ההגעה וההשפעה של המותג שלהם.
3. הרחיבו את מאמצי השיווק באתר
נראות מקוונת חשובה ביותר לעסקים בעידן זה. אם לעסק שלכם אין אתר אינטרנט, הנוכחות שלכם בעצם לא קיימת.
עסקים קטנים לא צריכים לחפש רחוק יותר מפלטפורמות האינטרנט שלהם כדי להגדיל את הידע שלהם בשיווק אתרים.
שיווק באינטרנט הוא מאמץ דיגיטלי ממוקד יותר באמצעות משאבים פנימיים. על ידי בניית מערכות יחסים מקוונות, שיווק אתרים הוא אחת הטקטיקות הניתנות למדידה.
עם מגיפת COVID-19, יצירת תוכן יכולה לעזור לעסקים קטנים לספק לקהל הלקוחות שלהם מידע רלוונטי שמשפיע על השוק הספציפי שלהם.
פוסטים רלוונטיים בבלוג יכולים להעניק לעסק שלכם את ההזדמנות המושלמת לבלוט בתחום שלכם.
עסקים קטנים יכולים ללמוד את רמות התנועה והמעורבות באתר שלהם, ולמצוא דרכים נוספות להגדלת הצלחתם.
4. שיווק בוידאו
השימוש בסרטונים המושכים את העין יכול לעזור לעסקים קטנים לשלוט במעגל השיווק הדיגיטלי מכיוון שסרטונים גורמים למשתמש הממוצע לבלות 88% יותר זמן באתר.
למרות שלמעלה ממחצית מהצרכנים רוצים לראות יותר תוכן וידאו ממותגים שהם תומכים בהם, רק כשליש מהעסקים הקטנים (32%) מתכננים להשקיע יותר בשיווק וידאו השנה לכם חשוב להבין את הערך האינטראקטיבי והמרתק של שיווק וידאו.
אין צורך בתוכנה מקצועית כדי ליצור קטע וידאו מעורר מחשבה. עסקים קטנים בתקציב יכולים ליצור סרטונים תוצרת בית שמתאימים לצרכים ולציפיות של הקהל שלהם.
דווקא כיום בתקופה בה יותר אנשים עובדים מרחוק ומבלים את זמנם הפנוי עם המחשבים הניידים שלהם. סרטון קצר ומושך מבחינה ויזואלית יכול לעשות פלאים לשיעור המעורבות שלכם.
5. השתמשו במשאבי שיווק דיגיטלי פנימיים
עסקים קטנים משתמשים במשאבים פנימיים המספקים לחברה שלהם רעיונות יצירתיים לשיווק דיגיטלי.
רוב העסקים הקטנים (63%) מסתמכים על עובדים פנימיים שעובדים על שירותי שיווק דיגיטלי בנוסף לאחריות אחרת. רק 16% מהעסקים הקטנים משתמשים בעובדים שמתמקדים רק בשיווק דיגיטלי.
עבור חברות המעוניינות לחסוך כסף במהלך השפל הכלכלי הזה, שימוש בעובדים שכבר יש לחברה שלכם לשיווק דיגיטלי הוא פתרון מצוין.
אותם עובדים גם מכירים את השירותים והמוצרים שלכם בצורה הטובה ביותר.
6. מצא עוד נקודות מכירה לשיווק דפוס
עסקים לא מתמקדים רק בשיווק דיגיטלי – רובם עדיין משתמשים בטכניקות שיווק מסורתיות כמו שיווק דפוס.
כשני שלישים (63%) מהעסקים הקטנים עדיין משתמשים בשיווק דפוס כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם. זה כולל דיוור ישיר, פליירים ובאנרים.
בעקבות תכונות דומות של שיווק וידאו, נקודות הדפסה מושכות את החושים ויכולות להפוך לקמפיינים בלתי נשכחים.
גישה זו מאפשרת ללקוחות להסתכל מחוץ לקופסה כדי למצוא שירותים באופן יצירתי.
באמצעות יצירת כרטיסי ביקור, פליירים ובאנרים יצירתיים, עסקים קטנים יכולים גם להגיע לקהלים המקומיים שלהם באופן יזום יותר.
בתקופות של ריחוק חברתי, שיווק דפוס יכול להוסיף חיבור עמוק יותר לתוכניות שיווק לעסקים קטנים. ישנה משמעות להגעה של שליח עם חומר מודפס או אריזה ייחודית לחומר פרסומי.
עידן הדיגיטל מייצר בידול משמעותי למי שידע איך לעשות זאת.
ישנם מוצרים שמחייבים הגעה פיזית – כגון טעימות של מאפייה בשיווק לחברות לעבור מדלת לדלת ולהשאיר דברים טעימים יכול להוות פתרון שיווקי נפלא למאפיה חדשה.
המרכיב האישי של הגעה עד בית הלקוח יכול לעשות הרבה ברכישת האמון של לקוחות היעד שלכם.
7. קבעו את המטרה העיקרית של העסק שלכם
קחו טיפ שיווקי המועיל מכולם ממני -המטרה העיקרית היא למדוד את הצלחת מאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם. חשוב להבין כי לפני שמתחילים את תוכנית השיווק לעסקים קטנים, חברות חייבות לקבוע את יעד השיווק הדיגיטלי העיקרי שלהן.
נכון לעכשיו, יותר משלושה רבעים (76%) מהעסקים הקטנים מאמינים שמאמצי השיווק הדיגיטלי שלהם יעילים בהשגת יעדי החברה שלהם.
עסקים קטנים רוצים להשתמש בשיווק דיגיטלי כדי:
המרת לידים (19%)
הגדלת התנועה באתר האינטרנט שלהם (17%)
תמיכה ביצירת הכנסות (15%)
הגדלת מעורבות המותג והלקוח (14%)
יצירת נפח גבוה של לידים חמים (14%)
בעוד שהתוצאות משתנות עבור העסקים הקטנים שסקרנו, כל המטרות שלהם נועדו להגביר את הצלחתם בתעשייה ובשוק שלהם.
בני פלומן - שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים
אם גם אתם עדיין מתלבטים איך לשווק את העסק שלכם או מרגישים שאתם לא באמת מצליחים לשווק את העסק שלכם כמו שהייתם רוצים, אשמח לסייע לכם!
שמי בני פלומן ואני יועץ שיווקי, יועץ עסקי, יועץ אסטרטגי ומנטור עסקי כבר מעל לעשור שנים.
בעזרת הניסיון הרב שצברתי במהלך השנים בהן ליוויתי חברות אחרות להצלחה אוכל לעזור גם לעסק שלכם להגיע להצלחה שיווקית ומכאן גם עסקית.
אתם מוזמנים ליצור עמי קשר עוד היום בטלפון מספר: 052-4203043 לשיחת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות! תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס מטה ואחזור אליכם בהקדם.