Sales Story – סיפורים הם כלים לחיים

Sales-Story

“סיפורים הם כלים לחיים”

רוברט מקי (Robert McKee) סופר ותסריטאי אמריקאי, מחבר רב המכר הבינלאומי “סיפור”

סיפור סיפורים (סטוריטלינג) הוא פעולה מרכזית בחיינו. אנימציה -הנפּשה,

היא תחום העוסק בהקניית אשליה של תנועה על גבי מסך. 

בשילוב של השניים אנו מייצרים  סיפור עוצמתי לכל מי שמעוניין לגעת בנו ובאחרים.  סטוריטלינג הוא לא אחר מהגשר ליצירת קשר בין אנשים. גשר שיהיה קשה מאד לבנות רק על בסיס נתונים ועובדות שאת רובנו לא מרגשים. קשה מאד “להגיע” אלינו ו “לגעת” בנו באמצעות נתונים יבשים.
לפניכם קטע מאתר של חברת שיווק DIGITAL CLOUD שמסביר במדויק את מה שסיפור צריך להיות. 
כשאנו מספרים סיפורים, סטוריטלינג, הקהל שלנו זוכר טוב יותר את הנתונים. החשיבה האסוציאטיבית, או חשיבה המבוססת על הקשר סיבתי היא חשיבה טבעית לאדם, ואילו שינון נתונים ללא קשר או הקשר סיבתי  – פחות.
קחו לדוגמא את הסיפור על האייפוד של חברת Apple – זה לא שלא היו לפניו מכשירים דומים, אבל עד אז הם פורסמו עם נתונים ועובדות, על כמה ג’יגה או מגבייט… ואז הגיעה Apple ופרסמה אותו באמצעו סיפור של משפט אחד: “אלף שירים בכיס”.
״בני אדם חושבים בסיפורים: לא בעובדות, במספרים או משוואות” – ככה בחר פרופ’ יובל נח הררי לפתוח את הספר החדש שלו: “21 מחשבות על המאה ה-21”.
סיפור מייצר גם תמונה מנטלית, אימג’ דמיוני – ו “תמונה שווה אלף מילים”. ואיך נוכל לייצר תמונה מנטלית אצל הקהל שלנו? באמצעות סיפור שנספר לו. סטוריטלינג. לא סתם סיפור, אלא סיפור טוב. כשאנו מספרים סיפור, באופן טבעי ובלתי נשלט הקהל שלנו מדמיין את הדמויות, את הגיבורים ואת האירועים. מדובר בתהליך בלתי מודע ובלתי רצוני שקורה לכולנו כשאנו נחשפים למארג סיפורי. זאת לפחות כשהסיפור בנוי טוב ועשוי כהלכה. סיפור שמצליח להצית את הדמיון של קהל היעד שלו.
סטוריטלינג ככלי שיווקי מכירתי
סיפור הוא גם מקדם מכירות מעולה, תשאלו את רוב ווקר, עיתונאי מה- “ניו יורק טיימס”, שביקש לבצע ניסוי. הוא רכש 100 פריטים, אותם הגדיר זניחים, בשוק הפשפשים, בעלות כוללת של כ- 129$. את הפריטים האלו הוא הציע למכירה מחודשת ב-eBay, לכל פריט הוא הצמיד סיפור והציע אותו במחיר גבוה פי כמה מעלותו המקורית.
אתם יכולים לנחש מה קרה? בסופו של תהליך כל הפריטים נמכרו בסכום כולל של יותר מ-3,600$ שזה רווח של 2,790 אחוזים!.
ואכן מחקרים רבים בתחום התנהגות צרכנים מראים שקיים קשר חזק בין המחיר שלקוחות יהיו מוכנים לשלם בעד מוצר כלשהו לבין הסיפור שהמוכר מספר על המוצר. המסקנות הן שככל שהסיפור מוצלח יותר כך הלקוח ישלם יותר, וגם ירגיש שהוא משלם תמורת מוצר שווה יותר.
סיפורים או סטוריטלינג אינם רק כלי פסיבי להעברת מידע או ידע, אלא הם בראש ובראשונה הגשר שלנו לקשר עם אנשים אחרים, הם הדרך לפתיחת ערוץ ישיר לרגש וללב, שכן סיפורים יכולים לרגש אותנו, לשמח אותנו, לעודד אותנו, להפחיד אותנו, להעציב אותנו לדכא אותנו, להדאיג אותנו, לתת לנו תקווה ודחיפה קדימה או להוריד אותנו. סיפורים טובים יכולים לזכות אותנו בקשב ובתשומת לב כי יש בהם משהו שמרתק את הקהל, שגורם לו לחכות לסוף, לפואנטה, לדעת מה קרה, לדעת איך הסיפור נגמר.
קחו לדוגמא את הסטוריטלינג, הסיפור שמספר לנו ה- “רובין הוד” של שוק המזון, רמי לוי בפרסומת לפסח משנת 2019:
סיפור מרגש נכון? הרבה יותר מעוד פרסום של מוצרים לחג לצד מחיר זול.
לפניכם ראיון עם טלי ורמונד המתמחה בבניית סטוריטלינג באמצעות אנימציה. 
בראיון תקבלו מידע מפורט מטובל בדוגמאות כיצד בונים סיפור שעובד .
צפייה נעימה. 

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

חייגו
עכשיו

שלחו
ווטסאפ

שלחו הודעה
במסנג'ר

תאמו איתי
שיחת ייעוץ