BPM- המפתח למצויינות עסקית

בני פלומן מנהל תחום שיווק אוריין ישראל

בעולם העסקים של ימינו, ארגונים מכוונים לשיפור מתמיד של מצוינות עסקית בסביבת עבודה גלובלית. ניהול תהליכים עסקיים (BPM) הוא המפתח להשגת מטרה זו. בדרך כלל ניתן ליישם מתודולוגיית BPM על פי השלבים הבאים: 

ניתוח: נבצע ניתוח  מקיף כדי לזהות תהליכים שניתן ליצור או לבצע בהם  אופטימיזציה בכדי לעמוד בדרישות העסקיות ושיפור ביצועים. 

תכנון:  תכנון של תהליך כולל תהליכי עבודה הכוללים אינטראקציות בין אדם לאדם, בין מערכת למערכת ובין אדם למערכת. התכנון נמדד בהפחתת טעויות ושמירה על נוהלי הפעלה מתאימים ועמידה ברמת השירות שנקבעה ללקוחות

הרצה:  לאחר שתכנון התהליך מוכן, ניתן לדגום אותו באמצעות ערכי קלט משתנים בכדי להתבונן בהתנהגותו. אם נצפתה התנהגות לא רצויה, ניתן לבצע שינויים באופן איטרטיבי. מומלץ לעשות שימוש בכלים למדידה והערכה של השפעת השינויים על פעילות הארגון.

ביצוע:  מעבר החברה לביצוע התהליכים שנבחנו 

מעקב:  בביצוע המודלים שנבנו ישנה חשיבות למדידת הדברים הנכונים בתהליך. קל מאוד להגיע לתהליך בו מרוב עצים לא רואים את היער, משמע, יש להתמקד באותם מדדים רלוונטיים לתהליכים שהוגדרו. המידע שנאסף ומעובד , מהווה בסיס מידע רלוונטי לניתוח יכולות של החברה ובסיס לתכנון פעילות עתידית. 

אופטימיזציה:  המידע שנאסף ומנותח הינו בסיס לאיתור, תכנון וביצוע של תהליכי אופטימיזציה בארגון. תהליכים המייעלים את משך זמן הייצור, היקף כ"א הנדרש לביצוע המשימות, קיצור הדרך והעלויות לפיתוח חדשנות בסל המוצרים ועוד. 

מצוינות עסקית מתקיימת בתחומי פעילות שונים כגון הובלה בחדשנות, בניית יתרון בעלויות הייצור , שיפור רמת שירות לקוחות ועוד. 

חשוב להבין שניהול השינויים הוא רציף ואינסופי.

BPM הצעת הערך 

איור: מודל עסקי – הצעת ערך

המודל העסקי מגדיר את הצעת הערך ואת הצהרת הערך, כלומר מוצרים ושירותים הנמכרים ומסופקים ללקוחות . הגדרת  הצעת ערך היא משימה חשובה וקבועה.  בסביבה המשתנה באופן דינמי. זהו שיקוף מתמשך של -מה הלקוח צריך ואכפת לו ("צרכים") ואיך החברה משביעה את רצונו ("יכולות הליבה").

BPM ככלי אופטימיזציה מייצר ומנהל  שינויים באמצעות לולאת משוב רציפה ואינסופית, אשר אמורה להיות מיושמת בכל הממדים בתהליך המופיע באיור.

איור: מחזור חיים של BPM

ניהול התהליכים הללו בצורה רציפה ומדידה הופכת את BPM למפתח להצלחה. 

מבוסס על מאמרו של Thilo Krohn

( Thilo Krohn, Partner International Accounting Advisory, Auren Germany)

אתם מוזמנים כמובן להאיר ואו להעיר הערות בערוץ הפייסבוק, לינקדאין ובאתר. 

בהצלחה חברים 

 

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

חייגו
עכשיו

שלחו
ווטסאפ

שלחו הודעה
במסנג'ר

תאמו איתי
שיחת ייעוץ