חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לקדם עסק באינסטגרם?

יותר ממיליארד איש משתמשים באינסטגרם מדי חודש, וכ -90% מהם עוקבים אחר עסק אחד לפחות. המשמעות היא שבשנת 2021 השימוש באינסטגרם לעסקים הוא דבר לא פשוט.
בתוך קצת יותר מעשר שנים Instagram הפכה מאפליקציה לשיתוף תמונות למרכז פעילות עסקי. מותגים יכולים להפעיל גיוסי תרומות בשידורים חיים של אינסטגרם, לפתוח חנויות מהפרופילים שלהם ולאפשר לאנשים להזמין הזמנות מהחשבונות שלהם. עדכונים של כלים עסקיים חדשים, תכונות וטיפים באפליקציה הפכו לשגרה פחות או יותר.

צרו אסטרטגיית אינסטגרם מנצחת - הגדירו את קהל היעד שלכם

אסטרטגיית מדיה חברתית טובה מתחילה בהבנה מיהו קהל היעד שלכם.
הגדרת קהל היעד שלכם הוא אחד החלקים החשובים ביותר באסטרטגיית השיווק שלכם בכל כלי שיווקי:

  • קבעו מי קהל הלקוחות שכבר קונה ממכם.
  • בדקו את הנתונים בערוצי המדיה החברתית האחרים שלכם כדי ללמוד מי עוקב אחריכם גם באינסטגרם.
  • בצעו מחקר בקרב המתחרים וערכו השוואה בינם לביניכם.

ההבנה מי הם הקהלים שלכם מציבה אתכם בעמדה טובה יותר ליצירת תוכן.
הסתכלו על סוג התוכן שהלקוחות שלכם מפרסמים והשתמשו בתובנות אלה בבניית האסטרטגיה היצירתית שלכם

קידום באינסטגרם - קבעו מטרות ויעדים

עליכם לקבוע מהי אסטרטגיית השיווק באינסטגרם שלכם לפי מה שאתם מקווים להשיג בפלטפורמה זו. לצורך כך התחילו עם היעדים העסקיים שלכם וזהו כיצד אינסטגרם יכולה לעזור לכם להשיג אותם.

עקבו אחר מדדי הביצועים הנכונים

כאשר המטרות שלכם מוגדרות, קל יותר לזהות אילו מדדי מדיה חברתית יותר חשובים למעקב.
אלה כמובן משתנים עבור כל עסק, אך באופן כללי, חשוב להתמקד במדדים הקשורים למשפך החברתי.


התאימו את המטרות שלכם לאחד מארבעת השלבים במסע הלקוח:
מודעות: כולל מדדים כמו קצב גידול העוקבים, הופעות פוסטים שהושגו.

  • מעורבות: כולל מדדים כמו שיעור מעורבות (מבוסס על לייקים והערות) ושיעור הגברה (מבוסס על שיתופים).
  • המרה: בנוסף לשיעור ההמרות, זה כולל מדדים כמו שיעור קליקים ושיעור יציאה. אם אתם משתמשים במודעות בתשלום, מדדי ההמרות כוללים גם עלות לקליק ועלות לאלף הופעות.
  • לקוח: מדדים אלה מבוססים על פעולות שהלקוחות מבצעים, כגון שימור, שיעור לקוחות חוזר וכו '.

קידום באינסטגרם - צרו לוח שנה לתוכן

עם הגדרת הקהל והיעדים שלכם, אתם יכולים לתכנן לפרסם באינסטגרם מראש.
לוח שנה של תוכן מדיה חברתית מתוכנן מבטיח שלא תחמיצו תאריכים חשובים ומאפשר לכם להקדיש מספיק זמן להיות יצירתיים. התחילו בלתכנן ולחקור אירועים חשובים. זה עשוי לכלול תקופות כגון תכנון חג או חזרה לבית הספר, או ימים ספציפיים כמו יום החתול הבינלאומי.
עיינו בנתוני מכירות כדי לראות מתי הלקוחות שלכם מתחילים להתכונן לאירועים ספציפיים.
תכננו את הפרסום כשהעוקבים שלכם מחוברים. מכיוון שפרסום כאשר אנשים פעילים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את הפצת הפוסט באופן אורגני.
באמצעות חשבון עסקי אינסטגרם תוכלו לבדוק את הימים והשעות הפופולריים ביותר בקרב קהלי היעד שלכם:
1. מהפרופיל שלכם, הקישו על תובנות.
2. לצד הקהל שלכם, הקישו על "הצג הכל".
3. גללו מטה אל הזמנים הפעילים ביותר .
4. החליפו בין שעות לימים כדי לראות אם זמן מסוים בולט.

צילום מסך של פילוח קהלי יעד לפי גיל, מגדר ושעה.

בצעו אופטימיזציה לחשבון האינסטגרם שלכם

חשבון עסקי באינסטגרם נותן לכם מעט מקום להשיג הרבה.
זה המקום שאנשים באינסטגרם מגיעים אליו כדי ללמוד עוד על המותג שלכם, לבקר באתר שלכם או אפילו לתאם פגישה.

השקיעו בסעיף אודות באינסטגרם

ב -150 תווים או פחות, סעיף האודות שלכם באינסטגרם צריך לתאר את המותג שלכם (במיוחד אם זה לא מובן מאליו) ולהציג את פרסונת המותג שלכם .
הנה כמה טיפים קצרים:

  • תוכן ישיר וענייני – קצר ומתוק זה שם המשחק.
  • השתמשו במעברי שורות.
    מעברי שורות הם דרך טובה לארגון סעיף אודות הכולל מידע מסוגים שונים.
  • השתמשו באמוג'י – האימוג'י הנכון יכול לחסוך מקום, להכניס אישיות, לחזק רעיון או למשוך תשומת לב למידע חשוב. הקפידו למצוא את האיזון הנכון עבור המותג שלכם.

השקיעו בתמונת הפרופיל שלכם באינסטגרם

כרוב המותגים אשר משתמשים באינסטגרם לעסקים, משתמשים בלוגו שלהם כתמונת פרופיל.
שמרו על תמונת פרופיל אחידה על פני פלטפורמות מדיה חברתית כדי לסייע בהכרת המותג העסקי שלכם.

השתמשו בקישור האחד שלכם בסעיף אודות בתבונה

לחשבונות עם פחות מ -10,000 עוקבים, זהו המקום היחיד באינסטגרם בו תוכלו לפרסם קישור אורגני שניתן ללחיצה. אז הקפידו לכלול קישור לאתר שלכם, פוסט הבלוג האחרון שלכם, קמפיין עדכני או דף נחיתה מיוחד באינסטגרם.

הוסיפו פרטי קשר רלוונטיים באינסטגרם

בעת שימוש באינסטגרם לעסקים, חשוב לספק דרך לאנשים ליצור עמכם קשר ישירות מהפרופיל שלכם. כללו את כתובת הדוא"ל שלכם, מספר הטלפון או הכתובת הפיזית שלכם.
כאשר אתם מוסיפים פרטי קשר, אינסטגרם יוצרת לחצנים מתאימים (שיחות, טקסט, דוא"ל או קבל הוראות הגעה) לפרופיל שלך.

הגדירו את לחצני הפעולה

חשבונות עסקיים באינסטגרם יכולים לכלול כפתורים כך שלקוחות יכולים להזמין או להזמין פגישות. כדי להשתמש בתכונה זו, אתם צריכים חשבון אצל אחד השותפים של אינסטגרם .
מהפרופיל העסקי שלכם, הקישו על ערוך פרופיל ולאחר מכן גללו מטה אל לחצני הפעולה.

הוסיפו נקודות עיקריות וכריכות סיפור

שיאי הסיפור של אינסטגרם הם דרך נוספת למקסם את הנדל"ן של פרופיל העסק שלכם באינסטגרם. ארגנו סיפורים באוספים שישמרו בדף שלכם, בין אם מדובר במתכונים, עצות, שאלות נפוצות או תוכן שנוצר על ידי משתמשים.

צרו אסתטיקה חזותית למותג של העסק שלכם

אינסטגרם עוסקת בוויזואליות, ולכן חשוב שתהיה לעסק שלכם זהות ויזואלית מוכרת.
התוכן יהיה ברור: חברת אופנה תציג את בגדיה, מסעדה עשויה לפרסם תמונות של מנות האוכל שלה. אם אתם מציעים שירותים, נסו להציג סיפורי לקוחות או היכנסו אל מאחורי הקלעים כדי להדגיש את חיי המשרד ואת האנשים שגורמים לחברה שלכם לתקתק.
חפשו השראה במותגים אחרים. אייר פראנס , למשל, משתמשת בצילומי יעד, תצוגות מושבי חלון, מתקני נסיעות ותמונות מטוסים.

מקור: אייר פראנס אינסטגרם
לאחר שתחליטו על הנושאים העיקריים שלכם, צרו מראה ויזואלי עקבי.
זה כולל שימוש בצבעים קבועים ובאסתטיקה כוללת שהמעריצים שלכם יזהו מיד כשהם יראו אותה בפידים של אינסטגרם.

צלמו תמונות שיגרמו לגולשים לעצור

כדי לגרום לאינסטגרם לעבוד בשביל העסק שלכם, חייבות להיות לכם תמונות נהדרות.
אתם לא צריכים להיות צלמים מקצועיים, ואתם גם לא צריכים הרבה ציוד.
הטלפון הנייד שלכם הוא החבר הכי טוב שיש לכם בכל הנוגע לצילום אינסטגרם מכיוון שכך אתם יכולים לפרסם ישירות מהמכשיר שלכם!
להלן מספר טיפים לקבלת התמונות הטובות ביותר בעת צילום באמצעות הטלפון שלכם :

  • השתמשו באור טבעי . אף אחד לא נראה נהדר עם הבזק שמאיר את החלקים השמנים ביותר של הפנים שלו ומטיל צללים מוזרים על האף והסנטר. אותו דבר לגבי צילומי מוצרים. אור טבעי רק הופך את הצללים לרכים יותר, צבעים עשירים יותר ותמונות נעימות יותר למראה.
  • הימנעו מאור קשה. שעות אחר הצהריים המאוחרות הן הזמן הטוב ביותר לצילום.
    ימים מעוננים טובים יותר מימי שמש לצילומים באמצע היום.
  • נסו זוויות שונות . התכופפו, עימדו על כיסא – עשו כל מה שצריך כדי לקבל את הגרסה המעניינת ביותר לתמונה שלכם.
  • שמרו על פשטות . וודאו שבקלות ניתן להבין את התמונה שצילמתם במבט חטוף.

השתמשו בכלים לעריכת התמונות שלכם

לא משנה כמה התמונות שלכם נהדרות, סביר שתצטרכו לערוך אותן בשלב כלשהו. כלי עריכה יכולים לעזור לכם לשמור על האסתטיקה שלכם, להוסיף מסגרות או לוגו, או אפילו ליצור אינפוגרפיקה ותוכן מקורי אחר.
למרבה המזל, יש הרבה כלים ותוכנות חינמיים, כולל כלי העריכה המובנים של אינסטגרם.
התנסו באפליקציות לעריכת תמונות בנייד , שרבות מהן הן חינמיות או משתלמות במיוחד.

כתבו תכנים רלוונטיים ומעניינים באינסטגרם

אינסטגרם היא אולי פלטפורמה ויזואלית, אבל זה לא אומר שאתם יכולים להזניח את התכנים שלכם.
התוכן מאפשר לכם לספר את הסיפור שהופך את התמונה למשמעותית.
תוכן טוב הכתוב בצורה נכונה יכול לבנות אמפתיה, קהילה ואמון, או שהוא יכול להיות פשוט מצחיק.

עקביות בפרסום באינסטגרם

אם אתם רציניים לגבי ניהול חשבון אינסטגרם לעסק שלכם, עליכם להראות לעוקבים שלכם שאתם גם רציניים.
לא מספיק לפרסם מדי פעם תוכן איכותי. עליכם לפרסם אותו בעקביות, כך שהקהל שלכם ידע שהוא יכול לצפות לזרם קבוע של תוכן מעניין ומועיל ממכם באופן קבוע – מה שהופך את המותג שלכם למעקב שווה.

הגיבו לתגובות, לתיוגים ולאיזכורים באינסטגרם

הגיבו להערות ולאזכורים של העסק שלכם באינסטגרם, כך שהמשתמשים ירגישו מוטיבציה להמשיך לעסוק במותג שלכם.
אתם עלולים להתפתות להפוך את ההתקשרות שלכם לאוטומטית באמצעות בוטים. אל תעשו זאת.
הקדישו זמן לתגובה אותנטית כאשר מישהו מזכיר או מתייג את המותג שלכם.

השתמשו בהאשטאגים הנכונים באינסטגרם

Hashtags עוזרים להפוך את תוכן האינסטגרם שלכם לקל יותר לחיפוש.
לא ניתן לחפש כיתובים באינסטגרם, אבל כאשר מישהו לוחץ על או מחפש hashtag, הוא רואה את כל התוכן המשויך. זוהי דרך מצוינת להציג את התוכן שלכם בפני אנשים שלא עוקבים אחריכם – עדיין. כדאי לשקול ליצור hashtag מותגי משלכם. האשטאג ממותג מגלם את המותג שלכם ומעודד עוקבים לשתף תמונות וסרטונים המתאימים לתמונה זו. זה יכול להיות מקור מצוין לתוכן שנוצר על ידי משתמשים ולעודד קהילה בקרב המעריצים שלכם.

קדמו את החשבון העסקי שלכם באינסטגרם גם בערוצים אחרים

אם יש לכם קהל מבוסס ברשתות חברתיות אחרות, יידעו את האנשים האלה על חשבונכם העסקי באינסטגרם.
הקפידו לספר להם איזה סוג של תוכן אתם משתפים בפרופיל האינסטגרם שלכם, כך שהם יידעו מדוע שווה את זמנם לעקוב אחריכם ביותר ממקום אחד.
אם יש לכם בלוג, נסו להטמיע פוסטים באינסטגרם ישירות בפוסטים שלכם כדי להציג את התוכן הטוב ביותר שלכם ולהקל על הקוראים לעקוב אחריכם.

שיתוף פעולה עם משפיעני אינסטגרם

שיווק משפיענים היא דרך עוצמתית להגביר מודעות וליצירת עוקבים נוספים באינסטגרם.
זהו משפיענים ויוצרים שאוהדים שלהם עשויים להתעניין במותג שלכם.
התחילו עם קהל הלקוחות שלכם, ייתכן שכבר יש לכם שגרירי מותגים משפיעים וזה רק עניין של הפיכת שיתוף הפעולה לרשמי.

השתמשו במודעות אינסטגרם כדי להגיע לקהל גדול וממוקד יותר

זה לא סוד שהיקף ההפצה האורגנית נמצא בירידה כל הזמן. השקעה במודעות אינסטגרם מבטיחה שתוכלו להציג את התוכן שלכם בפני קהל רחב אך ממוקד.
בנוסף להרחבת טווח ההגעה של התוכן שלכם, מודעות אינסטגרם כוללות לחצני קריאה לפעולה המאפשרים למשתמשים לבצע פעולות ישירות מאינסטגרם, מה שמקטין את מספר הצעדים הנדרשים בכדי להביא אותם לאתר או לחנות שלכם.

עקבו אחר נתונים ותוצאות בעזרת כלי ניתוח באינסטגרם

כשאתם משתמשים באינסטגרם לעסקים, חשוב שתעקבו אחר ההתקדמות שלכם בהשגת המטרות שלכם.
עם פרופיל עסקי של אינסטגרם, יש לכם גישה לכלי הניתוח המובנה של הפלטפורמה. זכרו כי Instagram Insights עוקב אחר הנתונים שלכם רק 30 יום אחורה.
ישנם עוד כמה כלי ניתוח זמינים, כולל Hootsuite , שיכולים לעקוב אחר מסגרות זמן ארוכות יותר, להפוך דיווחים לאוטומטיים ולהקל על השוואת מדדי אינסטגרם בפלטפורמות אחרות.

התנסו בטקטיקות ובכלים חדשים

מדיה חברתית תמיד כללה ניסויים ולמידה תוך כדי. אז שמרו על ראש פתוח ואל תפספסו את ההזדמנות לבחון את ההשפעה של פורמטים חדשים על הפלטפורמה.
אם יש לכם השערה שמשהו עובד, כדאי לעשות את המחקר שלכם ולהסתכל על הנתונים כדי שתבינו כיצד ומדוע.
חסכו זמן בניהול חשבון אינסטגרם עסקי באמצעות Hootsuite. מלוח מחוונים יחיד, אתם יכולים לתזמן ולפרסם פוסטים ישירות לאינסטגרם, לערב את הקהל, למדוד ביצועים ולהפעיל את כל שאר פרופילי המדיה החברתית שלכם.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן, יועץ עסקי ושיווקי לעסקים חברות וארגונים

מרגישים שזה קצת גדול עליכם? אין לכם את הזמן להתעסק בזה?
שמי בני פלומן וכיועץ שיווק דיגיטלי, יועץ שיווק ואסטרטגיה, יועץ שיווק ופרסום  ויועץ עסקי  המספק שירותי ייעוץ שיווקי אסטרטגי  למעלה מעשור שנים אשמח לסייע גם לכם בבניית אסטרטגיית שיווק בדיגיטל. בעזרתי המקצועית נוכל לייצר תוכנית שיווקית התפורה למידות העסק שלכם ויחד נוכל להצעיד את העסק קדימה להצלחה!
אתם מוזמנים לפנות אליי טלפונית בטלפון מספר: 052-4203043 לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות וללא עלות. תוכלו גם להשאיר פרטים בטבלה מטה ונציג יחזור אליכם בהקדם.