חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכנית שיווקית לדוגמא

תוכנית שיווקית לדוגמא
במאמר זה חשוב לי לצייד אתכם בתבנית שמאוד תדייק אתכם במידע שיש לבנות עבור תוכנית שיווק. אני ממליץ להיעזר באיש מקצוע כדי להדריך אתכם ולדייק את המידע שאתם בונים לתוך תבנית זו.

תבנית לדוגמא:

שם החברה:
תוכנית שיווק (תבנית)

מחברי המסמך:
(שם מס' 1) (כתובת דוא"ל מס' 1)
(שם מס' 2) (כתובת דוא"ל מס' 2)

 

1. סיכום עסקי

  • שם החברה
  • צוות מנהיגות שיווקית
  • מטה, מיקומי משרד
  • משימת על
  • ניתוח SWOT

2. כיווני פעולה עיקריים

  • פעילויות מרכזיות שנגזרות ממשימת העל
  • פעילות שיווקית שתתמוך בפעילות המרכזית
  • יעדים לפעילות (מידע אמפירי על ציר הזמן)
  • מדדים לבחינת אפקטיביות

3. שוק היעד

  • הנישות בהן פועלים B2B ואו B2C
  • פרופיל לקוח (פרסונה)
  • ניתוח תחרותי

4. אסטרטגיית שוק

  • המוצר
  • מחיר
  • קידום מכירות
  • אנשים
  • תהליך
  • עדויות

5. תקציב

6. ערוצי שיווק

7. טכנולוגיית שיווק

 

1. סיכום עסקי

החברה שלנו

[שם החברה] היא חברה שבסיסה [מיקום המטה] עם משרדים ב [מיקומי משרדי לוויין]. משימת החברה היא [הצהרת מטרה].
מנהלי השיווק שלנו
[מנהיג שיווק 1] הוא [שם החברה] [שם התפקיד של מנהיג שיווק 1]. הוא/הוא יפרט [תיאור תפקיד קצר של מנהיג השיווק 1].
[מנהיג שיווק 2] הוא [שם החברה] [שם התפקיד של מנהיג שיווק 2]. הוא/הוא יפרט [תיאור תפקיד קצר של Leader Marketing 2].
[מנהיג שיווק 3] הוא [שם החברה] [שם התפקיד של מנהיג שיווק 3]. הוא/הוא יפרט [תיאור תפקיד קצר של מנהיג השיווק 3].
[מנהיג שיווק 4] הוא [שם החברה] [שם התפקיד של מנהיג שיווק 4]. הוא/הוא יפרט [תיאור תפקיד קצר של מנהיג השיווק 4].
ניתוח SWOT
כצוות השיווק של [שם החברה], אנו רוצים לעזור למותג להישען על מה שהוא עושה טוב, לשפר את מה שהוא לא עושה, להפיק מה הוא יכול לעשות ולהגן מפני מה שיכול לאתגר אותו. עם זאת בחשבון, הנה ניתוח ה- SWOT שלנו עבור [השנה הנוכחית].

בני פלומן, תוכנית שיווקית לדוגמא

2. יוזמות עסקיות

[שם חברה] יש להן את המטרה השאפתנית של [מטרת החברה הכללית]. כדי לעזור לעסק לעשות זאת, צוות השיווק שלנו ימשיך ביוזמות הבאות [בשנה הנוכחית]:
יוזמה 1
תיאור: [דוגמה: במהלך 12 החודשים הקרובים, נעבוד על בניית נכס בלוג שיהפוך למשאב לקידום. לשאלות הבוערות של לקוחותינו-ומקור הלידים מספר אחד שלנו, חודש אחר חודש.]
מטרת היוזמה: [דוגמה: להגדיל את דירוג האתר שלנו בגוגל וליצור תוכן שיווקי מהשורה הראשונה שיעזור לצוות המכירות שלנו להתחיל שיחות נוספות עם לקוחות פוטנציאליים.]
מדדים למדידת הצלחה: [דוגמה: 50,000 צפיות בדף אורגני בחודש / 10 הורדות תוכן לחודש]


יוזמה 2
תיאור:
מטרת יוזמה:
מדדים למדידת הצלחה:
יוזמה 3
תיאור:
מטרה של יוזמה:
מדדים למדידת הצלחה:

 

3. שוק היעד

תעשיות
בשנת [הנוכחית], אנו מכוונים לתעשיות הבאות שבהן נמכור את המוצר שלנו ונגיע ללקוחות:
[תעשיה 1]
זה כולל [תעשיות משנה שבהן העסק שלכם עשוי למקד פלחים ספציפיים יותר של הקהל שלכם ]. [דוגמה: תעשיה 1: מזון ומשקאות. זה כולל בר גריל, מבשלות בירה, מסעדות סטייקים וכו ']
[תעשייה 2]
זה כולל [תת ענפים שבהם העסק שלכם עשוי למקד פלחים ספציפיים יותר של הקהל שלכם]. [דוגמה: תעשיה 2: משאבי אנוש. זה כולל גיוס עובדים, אנשים וכו ']
פרסונות של קונים
בתוך שוקי היעד שלנו, זיהינו את הפרסונות של הקונים המייצגות את הלקוחות האידיאליים שלנו:
[קונה פרסונה 1]
[קונה פרסונה 1] היא [טווח גילאים] שנים. מקום עבודה [שם התפקיד או שם התעשייה] ומבלה את זמנו הפנוי [תאר אורח חיים, גודל משפחה וכו ']. בסופו של דבר, [קונה קונה 1] רוצה [אתגרים אישיים או מקצועיים שהעסק שלך ינסה לפתור].
[קונה קונה 2]
[קונה קונה 1] הוא [טווח גילאים] שנים. הוא עובד למחייתו בתפקיד[שם התפקיד או שם התעשייה] ומבלה את זמנו הפנוי [תאר אורח חיים, גודל משפחה וכו ']. בסופו של דבר, [קונה קונה 1] רוצה [אתגרים אישיים או מקצועיים שהעסק שלך ינסה לפתור].
ניתוח תחרותי
בתוך שוקי היעד שלנו, אנו מצפים תחרות מהחברות הבאות:
[חברה 1]
מוצרים בהם אנו מתחרים: [מוצר/שירות מתחרה זה, מה הוא עושה ומה הוא יכול לעשות טוב יותר מאיתנו]
ערוצים נוספים בהם אנו מתחרים : [דוגמה: למתחרה זה יש בלוג המדורג גבוה ב- Google על הרבה מאותן מילות מפתח בהן נרצה לכתוב תוכן]
[חברה 2]
מוצרים שאנו מתחרים בהם:
דרכים אחרות בהן אנו מתחרים:
[חברה 3]
מוצרים בהם להתחרות ב:
דרכים אחרות בהן אנו מתחרים:
[חברה 4]
מוצרים בהם אנו מתחרים:
דרכים אחרות בהן אנו מתחרים:

4. אסטרטגיית שוק

מוצר
[תארו את המוצרים שאיתם תיכנסו לשוק היעד המתואר בסעיף לעיל. כיצד מוצר זה יפתור את האתגרים המתוארים בתיאורי הפרסונה של הקונה שלכם? במה שונה המוצר הזה מאלו של המתחרים שלכם?
מחיר
[בכמה אתם מוכרים את המוצר הזה? האם המחיר תחרותי? ריאלי לתקציב של הלקוחות שלכם? האם תריצו מבצעים/הנחות עונתיים הקשורים למוצר זה?]
קידום מכירות
[כיצד תקדמו מוצר זה? חשבו יותר לעומק, מעבר לבלוג שלכם או ערוצי המדיה החברתית. מה לגבי תוכן שיתן ערך מוסף למוצר שלכם?]
פונקציות מרכזיות להנעת התהליך
[מי במחלקת השיווק יוביל את התהליכים האסטרטגיים ומה הגדרת התפקיד והמשימה שלו ? תארו מה כל אחד מהם, או כל צוות, יעשה כדי להביא להצלחת אסטרטגיית השיווק שלכם.]
תהליך
[כיצד יימסר המוצר ללקוח שלכם? האם מדובר בשירות מתמשך? כיצד תתמכו בהצלחת המוצר שלכם?]
המחשה והצגה
[היכן מוצג המוצר שלכם? אם אתם מוכרים מוצר בלתי מוחשי, איך הלקוחות מקבלים המחשה לתכונות ופעילות המוצר?]

5. תקציב

במהלך [השנה הנוכחית], בהתחשב במזומן שהוקצה לצוות השיווק, אנו מצפים להשקיע בפריטים הבאים כדי להבטיח שעומדים ביעדים המתוארים בתכנית שיווק זו:

תוכנית שיווקית לדוגמא, בני פלומן

6. ערוצי שיווק

במהלך [השנה הנוכחית], נשקיע או נגדיל את השימוש בערוצים הבאים לחינוך לקוחותינו, יצירת לידים ופיתוח מודעות למותג:
[אתר/פרסום 1]
מטרת הערוץ: [דוגמה: מותג מודעות]
מדדים למדידת הצלחה: [דוגמה: 50,000 צפיות ייחודיות בדף בחודש]
[אתר/פרסום 2]
מטרת הערוץ:
מדדים למדידת הצלחה:
[אתר/פרסום 3]
מטרת הערוץ:
מדדים למדידת הצלחה:
[רשת חברתית 1]
מטרת הערוץ:
מדדים למדידת הצלחה:
[רשת חברתית 2]
מטרת הערוץ:
מדדים למדידת הצלחה:
[רשת חברתית 3]
מטרת הערוץ:
מדדים למדידת הצלחה:

7. טכנולוגיית שיווק

ננצל את הטכנולוגיות והתוכנות הבאות לעזור לנו להשיג את המטרות והיעדים שלנו:
CRM מערכת לניהול דאטה של לידים ולקוחות
שם המערכת, עלויות שלה
תוכנת שיווק בדוא"ל
פרטי מערכת הדיוור
תוכנת אוטומציה שיווקית
במידה ויש שימוש באוטומציה של מסרים -אנא ציינו את שם המערכת
בלוגים
היכן מתנהל הבלוג, מטרות של הפעילות בו, מי מפעיל אותו, מי מנהל אותו, מדדים להצלחה
תוכנת ניהול פרסום
תוכנה בה מתנהלים קמפיינים פרסומים ואו ציון של הספקים עימם פועלים
תוכנת ניהול מדיה חברתית
תוכנה בה מתנהלים קמפיינים פרסומים ואו ציון של הספקים עימם פועלים
וידאו
תוכנות לעריכת וידאו בהם ייעשה שימוש,עלויות, במידה ויש ספקים עימם עובדים בנושא -אנא בנו תוכנית לנושאים בהם יופקו סרטונים, עלויות, מדדים להצלחת הפעלתם של סרטונים אלו (חשיפות,הקלקות, מיצוב ומיתוג וכד').

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

תוכנית שיווקית לדוגמא - בני פלומן

שמי בני פלומן ובשנים האחרונות אני משמש כיועץ שיווק דיגיטלי, יועץ שיווק ואסטרטגיה, יועץ שיווק ופרסום ועוד. כבעל ניסיון רב בתחום, ליוויתי עשרות חברות ובתי עסק בבניית אסטרטגייה שיווקית עבורם, במיתוג עסק, בכתיבה שיווקית לעסקים, בשיווק דיגיטלי לעסקים ועוד.
אם גם אתם מעוניינים למתג את העסק שלכם ולחזק את מערך השיווק, התקשרו עוד היום לבני פלומן, יועץ מיתוגי לעסקים, לשיחת ייעוץ ראשונית – בת שעה – ללא עלות וללא התחייבות, בה אבין את החולשות והחוזקות של המותג והחברה שלכם ואוכל להציע פתרונות לייעול ומיתוג נכון עבורכם.

מוזמנים ליצור קשר עם בני פלומן, יועץ עסקי ושיווקי בטלפון מספר: 052-420-3043 או להשאיר פרטים מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.