שיווק עסקי
דף הבית » שיווק עסקי
תורת השיווק העסקי מתמקדת במספר נקודות עיקריות:
- בניית אסטרטגיה שיווקית
- בניית תוכנית שיווק ופרסום
- תכנון, בדיקת נישות ניתוח סקרי שוק וקבוצות מיקוד
- תכנון תמהיל מוצרים מחירים והמחרה
- תכנון, בניה והפעלה של קמפיינים ממומנים
קידום אורגני - ניהול הפעילות ברשתות החברתיות.
כמובן שתמיד קיימת אופציה לניהול השיווק במיקור חוץ ע"י שכירת שירותי יועץ שיווקי עסקי, יועץ שיווקי אסטרטגי או יועץ שיווק ופרסום לבניית תוכנית שיווק לפי אסטרטגיה שיווקית שנוצרה בהתאמה במיוחד עבור העסק שלכם.
גם אם מדובר בעסק חדש שזה עתה הקמתם, ישנן כמה נקודות שחשוב שתשימו לב אליהם לפני שאתם מתחילים:
- זהו את הערך המוסף שלכם – התחרות בשוק לא פוסקת לרגע ושחקנים חדשים ממשיכים להיכנס למגרש התחרות. לכן יש לאתר את הערך המוסף והייחודיות שיש לעסק שלכם לעומת המתחרים. בעזרת הערך המוסף שיש רק לכם תיצרו בידול משאר המתחרים וכך תגדילו את פוטנציאל המימוש העסקי.
- בצעו תמחור נכון של מוצרים/שירותים – נושא תמחור המוצרים או השירותים אותם אתם מציעים יכול לשמש ככר פורייה לחשיבה עסקית יצירתית. יש לנתח את נושא תמחור המוצרים/שירותים בעסק, ולבצע כמובן מחקר מתחרים לצורך בניית תוכנית תמחור אסטרטגית חכמה במטרה להגדיל את מחזור ההכנסות.
- ערוצים שיווקיים – קיימים היום ערוצי שיווק ופרסום רבים. כדי להביא לידי פרסום אפקטיבי שיביא תוצאות, יש לנתח את מגוון אפשרויות הפרסום ולבחור באופן מושכל בערוצים רלוונטיים לעסק, כאלו שיניבו את מירב התוצאות במינימום השקעה.
- סינון משפך הלקוחות – בדיוק כמו לעסק שלכם, גם ללקוחות שלכם יש ערך מוסף המייחד אותם, וגם הלקוחות שלכם צריכים להתאים לאופי העסק שלכם.
לכן יש לאתר את המאפיינים ולמפות את הלקוח האידיאלי עבור העסק שלכם, בעזרת מיפוי זה תוכלו למשוך יותר לקוחות רלוונטיים. - מחקר מתחרים – תחרות היא דבר בריא, אבל כדי להצליח כל עסק צריך למצוא את הייחודיות שהוא מביא למגרש התחרות ולהבליט אותה. לצורך כך יש לערוך מיפוי וסינון של המתחרים הרלוונטיים לעסק שלכם, לזהות את החולשות שלכם ומתוך כך ללמוד איך להבליט את החוזקות שלכם ולחזק את מיקומכם בשוק התחרות.
אז מה חשוב בשיווק העסק שלכם?
- ספקו שירות לקוחות איכותי – הלקוחות שלכם הם המפתח להצלחתכם ולכן חשוב לדאוג להם ולעודד נאמנות. מתן שירות לקוחות יוצא דופן יכול לגרום לאנשים לחזור ולייחד אתכם מהמתחרים שלכם. אסטרטגיות לבניית נאמנות בקרב לקוחות כוללות: תקשורת קבועה עם לקוחות באמצעות מדיה חברתית, בלוגים או חדשות אלקטרוניות, המשך מעקב לאחר המכירה, להפתיע את הלקוח במתנה שלא ציפה לה- לייצר את הוואו, שימוש במשוב ותלונות כהזדמנות לשיפור השירותים, האזנה ללקוחות, הכשרת צוות בשירות לקוחות ותהליכי מכירה בסיסיים.
- שיווק באינטרנט ופרסום ממומן – שיווק באינטרנט, או שיווק מקוון, משלב אינטרנט ודוא"ל כדי לפרסם ולהניע מכירות מסחר אלקטרוני. פלטפורמות מדיה חברתית עשויות להיכלל גם כדי למנף את נוכחות המותג ולקדם מוצרים ושירותים. בסך הכל, מאמצים אלה משמשים בדרך כלל יחד עם פורמטי פרסום מסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה והדפסה. יש גם הרבה מה לומר על ביקורות ודעות מקוונות. פרסום מפה לאוזן הוא ללא תשלום, אורגני וחזק כל כך מכיוון שלאנשים אלה שיש להם דברים נחמדים להגיד על המוצר או השירות שלכם בדרך כלל אין מה להרוויח מזה מלבד שיתוף חדשות טובות. המלצה של חבר, עמית או בן משפחה כוללת אמינות מובנית ויכולה לדרבן עשרות לידים שמצפים לחוויות חיוביות עם המותג שלכם. פרסום ממומן הוא כלי בו משתמשות חברות כדי להגדיל את התנועה באתר שלהם באמצעות מדיה בתשלום. אחת השיטות הפופולריות ביותר היא קישורים של תשלום לקליק (PPC).
- שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות – השיווק במדיה חברתית מתמקד במתן תוכן בעל ערך למשתמשים, כזה שהם ירצו לשתף ברשתות החברתיות שלהם, וכתוצאה מכך יקבל נראות ותעבורה מוגדלים. שיתופי מדיה חברתית של תוכן, סרטונים ותמונות משפיעים גם הם על מאמצי אופטימיזציה למנועי חיפוש בכך שהם מרבים להגדיל את הרלוונטיות בתוצאות החיפוש ברשתות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואינסטגרם ומנועי חיפוש כמו גוגל ויאהו.
- שיווק במייל – שיווק באמצעות ניוזלטר הנשלח בדוא"ל הוא דרך יעילה ביותר לטיפוח ולהמרת לידים. זהו תהליך אוטומטי המכוון ללקוחות פוטנציאליים וללקוחות ספציפיים במטרה להשפיע על החלטות הרכישה שלהם ולגרום להם לרכוש יותר.
- שיווק בזמן אמת – שיווק בשיחות הוא בדיוק זה, שיחה. אינטראקציה בזמן אמת באמצעות צ'אט בוט או צ'אט חי משיגה את המידע הנכון מול הלקוחות הפוטנציאליים בזמן הנכון ומאפשרת להם שירות עצמי וקבלת תשובות מיידיות לשאלות שלהם. מעורבות אישית ורלוונטית משפרת מאוד את חווית המשתמש. עבור כל עסק, שיווק שיחה הוא שיווק יעיל במיוחד מכיוון שהוא מדרג את שירות הלקוחות שלכם ובדרך כלל מקצר את זמן הקונים להישאר במשפך המכירות. המרות מתרחשות מהר יותר מכיוון שבזכות השירות האישי שסיפקתם ללקוחות, מערכות היחסים ביניכם נוצרות מהר יותר.
- הגדרת מטרות ותקציב – הגדרת מטרות שיווק יעזרו לכם להגדיר מה ברצונכם להשיג באמצעות פעילויות השיווק שלכם. המטרות שלכם צריכות להיות – מדויקות, מדידות, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומבוססות על זמן בנוסף, יהיה עליכם להקצות תקציב לפעילויות השיווק. בתקציב השיווק שלכם חשוב לכלול אלמנטים כגון: פיתוח ותחזוקת אתרים, אסטרטגיית אופטימיזציה למנועי חיפוש, עיצוב המיתוג, הדפסה של חומר פרסומי (כרטיסי ביקור, חוברות, שילוט וכו '), פִּרסוּם, תרומות וחסויות, העסקת צוות לביצוע פעולות שיווק.
- יחסי ציבור – הכוונה היא ליצור פרסום באמצעות מאמצים שאינם בתשלום. ישנן דרכים שונות לשיווק כזה כגון: המלצה ברשתות החברתיות, פה לאוזן, אזכור בטלוויזיה או ברדיו, כתבה בעיתון או במאמר מערכת.
- מעקב ובדיקה – חשוב לעקוב ולבדוק באופן שוטף את אסטרטגיית השיווק שלכם כדי לקבוע באם היא אכן משיגה את התוצאה שהגדרתם, למשל הגדלת המכירות. יש לבדוק את תוכנית השיווק שלכם כל שלושה חודשים כדי לוודא שהפעילות שלכם תומכת באסטרטגיה שלכם. ברגע שהעסק שלכם הופך להיות מבוסס יותר, בדקו את התוכנית שלכם כאשר אתם מציגים מוצר או שירות חדש, אם מתחרה חדש נכנס לשוק או אם מתעוררת בעיה המשפיעה על התעשייה שלכם. פעילויות ניטור ומעקב כוללות בין היתר סקירת נתוני המכירות שלכם באופן קבוע (חודשי) או מעקב אחר פעילויות הלקוחות במהלך קמפיין פרסום.
בני פלומן יועץ שיווקי
שמי בני פלומן, כיועץ עסקי עם התמחות בייעוץ שיווקי לעסקים אוכל לסייע לכם בבניית האסטרטגיה השיווקית הנכונה מתוך מגוון סוגי אסטרטגיות שיווקיות או בבניית תוכנית שיווקית. יש לי ידע רב בשיווק דיגיטלי לעסקים בערוצי המדיה השונים, תוך בדיקת הצרכים וליווי של מערך המכירות בעזרת תכנון והכנה של כלים שיווקים לעסק שלכם. בנוסף אני גם מספק שירותי שיווק בפייסבוק לעסקים, קידום עסק באינסטגרם ובשיפור רלוונטיות הלידים המגיעים אליכם באמצעות תהליכי "הבשלת לידים" ושיווק באמצעות תכנים בכדי להניע לקוחות פוטנציאלים לרכוש וגיוס לקוחות חדשים.
אם אתם מרגישים שאתם זקוקים ליד מקצועית ומכוונת שתוביל את העסק שלכם להצלחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם בני פלומן יועץ עסקי בטלפון מספר: 052-420-3043, לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות או/ו התחייבות בה אוכל ללמוד את הקשיים בהם נתקלתם ולהציע עבורכם פתרונות מקצועיים ומעשיים.