חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק בפייסבוק לעסקים

שיווק בפייסבוק בשנת 2021: אופן השימוש בפייסבוק לעסקים

שיווק בפייסבוק הוא המפתח לשגשוג של כל מותג ברשתות החברתיות.
יותר מ-2.8 מיליארד אנשים משתמשים בפייסבוק מדי חודש. זה הרבה לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם.
למרות שאתם עשויים לחשוב שהפייסבוק הוא רק מקום שבו הדודה יכולה להשאיר הערות סתמיות על תמונות החופשה שלכם, מסתבר שזהו גם מקום לקהלים להתחבר לעסקים גדולים וקטנים.
למעשה, שני שלישים ממשתמשי פייסבוק מדווחים על ביקור בדף פייסבוק עסקי מקומי לפחות פעם בשבוע – שוק דיגיטלי שוקק.
זה נכון שמי שרוצה אתכם יחפש וימצא אתכם, אבל אם אתם רוצים להגדיל קהלים ורלוונטיות, אתם בהחלט לא יכולים להסתמך רק על מזל. אסטרטגיית שיווק ממוקדת בפייסבוק היא חיונית לכל עסק באשר הוא.

סוגי פוסטים בפייסבוק

בפייסבוק תוכלו ליצור סוגים שונים של פוסטים. לכל אחד מהם יש יתרונות ויכולים לעורר מעורבות בדרכים שונות. סביר להניח שאסטרטגיית המדיה החברתית והיעדים של המותג שלכם ישפיעו על סגנון הפוסטים שתעלו.

כיצד לבחור את סוג הפוסט המושלם

כיצד לבחור את סוג הפוסט המושלם
מציאת סוג הפוסט המושלם עבור המותג שלכם דורשת קצת ניסויים.
נסו שילובים שונים, ופקחו עין על התוצאות המתקבלות כדי להבין ולהסיק מסקנות להבא.
תוכלו גם לעסוק בהקשבה חברתית כדי ללמוד על מה שאנשים אוהבים בחברה שלכם, או אילו אתגרים הם רוצים שתתמודדו איתם. שימו לב גם למה שאנשים אומרים על המתחרים שלכם.
מקום טוב להתחיל בו הוא פשוט לפרסם תוכן שמניב ביצועים טובים בערוצים אחרים. האם העליתם תוכן שזוכה לתגובה מצוינת? שתפו אותו גם בפייסבוק!
לדוגמא, אם יש לכם דף בבלוג שלכם שתמיד מקבל תגובות חדשות, זה עוד רעיון לפוסטים בפייסבוק.

כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק בפייסבוק ב -6 שלבים פשוטים

בואו נסתכל על כמה רעיונות שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיית פייסבוק מוצקה כדי להפיק את המירב מהדף העסקי שלכם.

1. הגדר את הקהל שלך

כדי לעסוק ביעילות בקהל שלכם, עליכם להבין עם מי אתם מדברים תחילה.
בכדי להכיר את קהל היעד שלכם שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • טווח גילאים
  • גאוגרפיה – עיר מגורים
  • מקצוע/ מקום עבודה
  • תחומי עניין
  • מתי וכיצד הם משתמשים בפייסבוק

כמובן שחשוב גם להבין את הדמוגרפיה הכללית של משתמשי פייסבוק . לאחר שהבנתם מי באמת משתמש בפלטפורמה ומיהו קהל היעד שלכם , תוכלו להיעזר בכלי – Facebook Audience Insights .

כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק בפייסבוק ב -6 שלבים פשוטים - בני פלומן יועץ שיווקי לעסקים, חברות וארגונים

הכלי החינמי והמובנה של Facebook לתובנות הקהל יעזור לכם להתעמק בפרטים העניינים של לקוחות פוטנציאליים. אתם יכולים להשתמש בו כדי למצוא מידע על דברים כמו:

  • גיל
  • מִין
  • חינוך
  • סטטוס מערכת יחסים
  • מקום
  • שפה
  • שימוש בפייסבוק
  • פעילות רכישה בעבר

אחרי הכל, אם אין לכם מושג למי אתם מנסים להגיע, אין סיכוי שתגיעו אליהם.

2. הציבו יעדים

איך הייתם מגדירים את ההצלחה של המותג שלכם ? ללא ספק, זה יכול להיות מפתה להסתכל על לייקים כאמצעי ההישג האולטימטיבי, אך אם הם אינם חלק מתכנית שיווק רחבה יותר, הלייקים האלה אינם הרבה מכלום. לפעמים הם אפילו נקראים מדד יהירות.
מטרה חזקה הקשורה ליעדים העסקיים שלכם חיונית ליצירת אסטרטגיית שיווק יעילה בפייסבוק. לכל עסק יהיו מטרות שונות, אך כל אחת ממטרות אלו צריכה להתמקד בפעולות המשפיעות על השורה התחתונה שלו.
זה עשוי לכלול:

  • יצירת לידים
  • הגדלת ההמרות באתר שלך
  • שיפור שירות הלקוחות

3. תכננו את התוכן שלכם

יש לכם את קהל היעד שלכם. אתם יודעים את המטרות שלכם. עכשיו הגיע הזמן ליצור את הפוסטים שיביאו אתכם לשם.
קביעת תמהיל התוכן הנכון דורשת ניסוי וטעייה, אך כלל אצבע טוב הוא שימוש ב"כלל 80-20 ": המשמעות היא שימוש ב- 80% מהפוסטים שלכם כדי ליידע, לחנך ולבדר, ו -20% האחרים לקידום המותג שלכם.
לא כל פוסט צריך להיות על כמה גדולה החברה שלכם, זה משעמם . במקום זאת, שאפו לספק ערך ולבנות מערכות יחסים עם העוקבים שלכם. תנו להם תכנים שהם ייהנו מהם באופן קבוע, ואז הם יהיו פתוחים יותר לשמוע על המוצרים או השירותים שלכם כשתביאו אותם ב -20% מהזמן.
אפשרות נוספת לסייע בהנחיית תמהיל התוכן שלכם היא כלל המדיה החברתית לפי שלישים . במסגרת זו, שליש מהתוכן שלכם אמור לשתף רעיונות וסיפורים, שליש מהתוכן שלכם צריך לכלול אינטראקציות אישיות עם העוקבים שלכם ושאר התוכן יכול לקדם את העסק שלכם.
לא משנה מה התמהיל המספרי הספציפי שתגיעו אליו, המטרה היא לאזן בין חומר פרסומי לבין תוכן בעל ערך לקורא.
טיפ חשוב: פייסבוק מענישה מותגים שעסוקים בפרסום מכירות חזק מדי. האלגוריתם של פייסבוק אינו מקדם פוסטים של פרסום עצמי. מכיוון שהפלטפורמה רוצה לתת עדיפות לתוכן משמעותי ומרתק … לא רק קופונים.
לאחר שהחלטתם מה לפרסם, ההחלטה מתי לפרסם היא השלב הבא.
לא משנה מה לוח הזמנים שלכם, זכרו שחשוב לפרסם בעקביות.
מומלץ ליצור לוח שנה לתוכן שיעזור לאזן את תמהיל סוגי התוכן שלכם ולשמור על תדירות.

4. מעורבות - זה שם המשחק

לא משנה מהי מטרת השיווק שלכם בפייסבוק, יהיה קשה להשיג אותה אם אף אחד לא יודע שדף הפייסבוק שלכם קיים.
לכן חשוב
א) לגרום לאנשים להכיר את הדף שלכם מלכתחילה
ב) לחייב אותם לקיים אינטראקציה ברגע שהם מגיעים לשם.
דרך קלה אחת לעזור לאנשים למצוא את הדף העסקי שלכם בפייסבוק היא באמצעות קידום צולב. עזרו לאנשים שכבר יצרתם עימם אינטראקציה בפלטפורמות אחרות למצוא אתכם בפייסבוק על ידי קישור לדף שלכם בחתימת הדוא"ל ובניוזלטר שלכם, בנוסף מומלץ לשלב כפתורי לייק ושיתוף של פייסבוק באתר או בבלוג שלכם.
היענות היא תכונה מוערכת מאוד של מותגים, אז תתקשרו עם הלקוחות שלכם.
השיבו לכל הודעה והערה, ענו על שאלות והשאירו את התוכן מעודכן.
למעשה, עליכם לתזמן ביקורת סדירה של דף הפייסבוק שלכם בכדי לבדוק ולהסיר כל תוכן מיושן. סעיף המידע שלכם צריך תמיד להיות מדויק, מעודכן ומותג.

5. שקלו להשתמש בכלים אחרים של פייסבוק

לאחר שתרגישו בנוח עם ניהול דף עסקי בפייסבוק, יש הרבה דרכים נוספות שבהן תוכלו למצוא הזדמנויות למעורבות מעבר לפוסטים והערות.

  • מנהל עסקים בפייסבוק – כדי לקחת את דף הפייסבוק שלכם לשלב הבא, כדאי גם להגדיר את מנהל העסקים של פייסבוק. Business Manager הוא כלי המאפשר לכם לנהל את הפוסטים האורגניים והתשלום שלכם בפייסבוק. זה גם מאפשר לכם לעבוד ביעילות עם חברי צוות ועם קבלנים וסוכנויות חיצוניים.
  • קבוצות פייסבוק – קבוצות הן עוד כלי נהדר שבו אתם יכולים לעשות שימוש כדי להניע למעורבות. במובן מסוים, קבוצות הן כמו המקבילה המקוונת לבית הקפה או למרכז הקהילתי האהוב עליכם. הם מרחבים דיגיטליים לאנשים לשתף מידע ורעיונות, ובתקווה, גם עניין במותג שלכם.
    עם 1.4 מיליארד אנשים שמשתמשים בקבוצות פייסבוק מדי חודש, מדובר בקהל גדול מכדי להתעלם ממנו.
    תוכלו גם להשתמש בקבוצות פייסבוק כדי להציג את המומחיות שלכם ולספק ערך מוסף למעריצים שלכם, עם תוכן בונוס או מבצעים מיוחדים שמיועדים רק ל"חברים ". זוהי דרך מצוינת לבנות אמון ונאמנות מתמשכת.
    צ'אט בוט של פייסבוק (Facebook Messenger bot) – משתמשי פייסבוק מחליפים 20 מיליארד הודעות עם עסקים מדי חודש כך שאם אינכם זמינים לשיחה עם הלקוחות שלכם באמצעות פלטפורמה זו, ייתכן שתפספסו הזדמנות להתחבר.
    עם זאת, לא מדובר רק בהגדרת Facebook Messenger. מדובר בהיענות גבוהה ביותר להודעות של לקוחות. המחקר של פייסבוק מראה שמשתמשים מצפים מעסק להגיב כמעט מיד. משתמש בפייסבוק שנסקר אמר כי הוא יחכה רק 10 דקות לתגובה לפני שימשיך למותג אחר.
    הפתרון לציפיות האלה?
    Chatbots: כלי תגובה אוטומטיים שתמיד עוזרים ללקוח מעוניין, כמו זה של Booking.com:
צ'אט בוט של פייסבוק - בני פלומן יועץ שיווקי לעסקים, חברות וארגונים
6. שלבו מודעות פייסבוק עם הפיקסל של פייסבוק

אז יצרתם את הפוסט המושלם: הניסוח נכון, הדימויים יוצאים מן הכלל והשאלה מרתקת במיוחד. בתקווה שהעוקבים שלכם באמת רואים את זה.
הרי זה ידוע שלא כל מה שאתם מפרסמים בדף הפייסבוק שלכם יגיע לעוקבים שלכם. אתם עשויים להיות מופתעים מאחוז העוקבים שהפוסטים האורגניים שלכם צפויים להגיע אליו:
לדפים עם פחות מ -10,000 עוקבים: 8.18% טווח אורגני
לדפים עם יותר מ -10,000 עוקבים: 2.59% טווח אורגני
לטוב ולרע, האלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לפוסטים מחברים ובני משפחה של משתמשים. המשמעות היא שעסקים ומותגים לפעמים פשוט לא יכולים להתבלט מההמון.
כך יוצא שלפעמים התוכן הנהדר שלכם צריך רק דחיפה קטנה. למרבה המזל, תוכלו להרחיב את טווח ההגעה שלכם באמצעות מודעות ממומנות של פייסבוק.
בדומה לפרסום מסורתי, גם מודעת פייסבוק היא תוכן שאתם משלמים כדי לשתף אותו עם קהל ספציפי וממוקד. המטרה היא להביא את המותג שלכם ללקוחות פוטנציאליים, בין אם המטרה שלכם היא לבנות מודעות למותג, מעורבות או תנועה.
כדאי שתגדירו לעצמכם פיקסל פייסבוק – כלי חינמי.
ברגע שתציבו את הפיקסל באתר שלכם, הפיקסל יתחיל לאסוף נתונים.
כך, בכל פעם שאתם מוכנים לפרסם, יהיה לכם מידע רב עוצמה עבור קהלי יעד חדשים לקמפיינים.
פיקסל פייסבוק הוא פיסת קוד פשוטה שאתם מציבים באתר שלכם כדי:

  • מעקב אחר המרות מפייסבוק
  • שיווק מחדש לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם
  • בניית קהלים מותאמים אישית למודעות עתידיות
כך תמדדו את הצלחת האסטרטגיה שלכם

שיווק מוצלח בפייסבוק דורש תחזוקה: זהו אינו מצב של שלח ושכח.
מעקב ומדידה חיוניים, כך שתוכלו להבין מה עבד ומה לא. כך תוכלו ללמוד ולשפר ולנסות שוב כך שהאסטרטגיה שלכם תשתפר כל הזמן.
אתם יכולים לעקוב ישירות אחר מעורבות הקהל באמצעות Facebook Insights , אשר מודד מדדים כגון:

  • תפוצה (כמה אנשים ראו את הפוסטים שלך)
  • מעורבות (כמה אנשים אהבו, לחצו, שיתפו או הגיבו על התוכן שלכם)
  • אילו מהפוסטים שלכם גורמים לכך שאנשים יעזבו את הדף שלכם

בנוסף, תובנות פייסבוק יעזרו לכם לקבוע אילו סוגי פוסטים מתאימים ביותר לדף שלכם, כך תדעו אם תמהיל התוכן הנוכחי שלכם עובד.
מחוץ לפייסבוק – יש לעקוב אחר פעולות כמו רכישות או המרות אתרים אחרות בעזרת כלים חיצוניים כמו Google Analytics, Hootsuite Impact , פרמטרים של UTM ו- Hootsuite Insights .

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

בני פלומן - אימון עסקי למנהלים

אם אתם מרגישים עדיין מבולבלים או שאין לכם זמן לזה, אתם מוזמנים לפנות אליי ואשמח לסייע!
שמי בני פלומן ואני עוסק בייעוץ עסקי וייועץ שיווקי כבר מעל לעשור. כמו כן אוכל לסייע לכם בבניית אסטרטגיית שיווק בדיגיטל, בניית אסטרטגייה שיווקית באינטרנט, וגם לספק עבורכם שירותי ייעוץ עסקי.

מוזמנים לפנות אליי במספר: 052-4203043 לשיחת ייעוץ ראשונית בת שעה ללא עלות וללא התחייבות בה אוכל להבין את חזון ומטרת העסק שלכם ולהציע פתרונות לייעול השיווק שלכם.