מיתוג עסקי מוצרים
דף הבית » מיתוג עסקי מוצרים
כיצד בניית אסטרטגיית מיתוג מוצרים מסייעת לעסק שלך לצמוח? המוצר עצמו שאתם מוכרים חייב להיות משהו איכותי, כמובן. אבל האיכות לבדה אינה מבטיחה הצלחה. למוצרים הטובים בעולם יש משהו נוסף לצידם -בניית מותג מנצח.
מיתוג מוצרים הוא מרכיב חיוני שיש לקחת בחשבון כחלק מאסטרטגיית מיתוג רחבה יותר מכיוון שבעזרתו תוכלו לספק למוצרים שלכם חיים ואישיות משל עצמם. מיתוג מוצרים נהדר מושך את הלקוחות וגורם עליהם לחזור. מיתוג גרוע של מוצרים, לעומת זאת, מבלבל במקרה הטוב ואף יכול להדאיג ולפגוע באופן פעיל במכירות ובהכרה. הבה נבחן יחד את מיתוג המוצרים: מה זה וכיצד הוא יכול להועיל לעסק שלך.
מהו מיתוג מוצרים?
מיתוג מוצרים הוא יישום עקרונות אסטרטגיית מיתוג לגבי פריט או מוצר ספציפי.
למעשה, זהו שיוך של סמל, שם ועיצוב עם מוצר ליצירת זהות מוכרת לפריט זה.
מיתוג מוצרים יכול להיות מורכב מאוד, אבל זה לא חייב להיות כך.למען האמת, זה יכול להיות פשוט כמו עיצוב לוגו ובחירת שם וצבע אריזה.
אם גם אתם מרגישים צורך בייעוץ והכוונה מקצועית לגבי אסטרטגיית מיתוג העסק שלכם, אשמח לספק לכם שירותי ייעוץ אסטרטגי לעסקים. שמי בני פלומן וכיועץ שיווקי אסטרטגי ואני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בת-שעה ללא עלות וללא התחייבות בה אוכל להבין את חזון החברה שלכם, את הצרכים והקשיים שבהם נתקל העסק שלכם ולהציע פתרונות מקצועיים עבורכם.
מיתוג חברה אל מול מיתוג מוצרים
מיתוג מוצרים שונה בכמה אופנים מרכזיים ממיתוג החברה הכולל.
מיתוג החברה נשאר סטטי בכל המותג תוך שהוא אמור לשדר את כל היקף זהות החברה ואפילו לרמוז על ערכי החברה.
אבל מיתוג מוצרים הוא הרבה יותר ספציפי. הוא מבדיל מוצר אחד (או משפחת מוצרים, כמו צ'יפס תפוחי אדמה של Lay) ממוצרים מתחרים אפילו מאותה החברה.
לפעמים, מיתוג מוצרים אפילו מרחיק את המוצר מהמותג שעושה אותו.
לדוגמא המעדן מילקי, מי מייצר אותו? לא כולם ישר קופצים ויודעים את התשובה – חברת שטראוס. האם שטראוס מזוהה עם מוצרים עתירי סוכר שממש ממש לא תורמים לבריאות בדגש על ילדים?
לשטראוס ישנם כיום – מוצרים מלוחים, קפה, מוצרים מתוקים, חומוס ואפילו ייצור מכשירי מים. האם יכול להיות סלוגן ברור לקבוצה?
מי מכין צ'יפס תפוחי אדמה של ליי?
בסופו של דבר, זה פפסיקו. האם הייתם קונים צ'יפס פפסיקו? פפסיקו יכולה להכין צ'יפס, חומוס, חטיפי גרנולה ודגני בוקר לאורך כל היום. עם זאת, הם צריכים לעשות זאת תחת זהות מותגית נפרדת, וזה בדיוק מה שהם עושים.
האם מיתוג מוצרים שווה את ההשקעה?
כן, בהחלט: רמה מסוימת של מיתוג מוצרים שווה את ההשקעה.
למה? כי אתם רוצים למכור יותר מוצרים. מטרת מיתוג המוצרים היא להבחין בין המוצר שלכם לבין המוצר של המתחרים, בנוסף אתם גם יוצרים או לכל הפחות מצמצמים את פלח השוק אליו אתם רוצים להגיע.
אם לא תשקיעו במיתוג מוצרים, בסופו של דבר יהיו לכם ים של מוצרים סתומים אשר מוגדרים בצורה לא טובה וכך גם יראה מחזור המכירות שלכם.
השאלה האמיתית היא לא האם מיתוג מוצרים שווה את ההשקעה. אלא כמה צריך להשקיע במיתוג מוצרים וזה תלוי מאוד בגודל החברה שלכם ובשולי המותג שלכם.
מה מייצר מותג מוצר חזק?
יצירת מותג מוצר אינה קשה או מסובכת. לייצר מותג מצליח – זהו אתגר לא פשוט.
בתחום מיתוג המוצרים יש הרבה דברים בלתי מוחשיים, בדיוק כמו באסטרטגיות המיתוג בכללותו.
אין קשר בין הויזואל והסלוגן של אמזון או גוגל להצלחה שלהם.
הדבר המשמעותי בחברות ענק אלו הוא הרגשות, התחושות שאנו חשים כאשר השם שלהם עולה.
1. מותג מוצר חזק מבדל את עצמו מהמתחרים (גם פנימית)
בניית מיתוג מנצח נשען על בידול אל מול התחרות, הבידול מייצר מציאות -ברגע שנראה פחית אדומה ממרחק – הניחוש השכיח יהיה שמדובר בקוקה קולה.
2. מותג מוצר חזק (או מותג משנה) מצמצם את עצמו לשוק משנה
למשל מוצרי פפסי, כשאתה רואה פפסי ללא סוכר, אתה יודע די מהר מה קורה שם גם (התראת ספוילר: אין סוכר). במבט ראשון אנשים עשויים לחשוב שזה רע. זה בהחלט יגביל את המכירות. ילדים לא רוצים את זה, וגם אנשים שלא אוהבים ממתיקים מלאכותיים.
למעשה, זה בדיוק מה שאנחנו רוצים שמיתוג המוצרים יעשה עבורנו. המיתוג עצמו מצמצם את קהל היעד לשוק משנה ספציפי.
אז פפסי ללא סוכר הוא למעשה מותג המתאים לנישה ספציפית. זה מכווץ את השוק שלו לאותם אנשים שרוצים משקאות קלים ללא סוכר שטעמם (בערך) כמו פפסי.
3. מותג מוצר חזק ממחיש את המוצר
לבסוף, מיתוג המוצרים הטוב ביותר נותן לצרכנים מושג מיידי על מה שיש באריזה.
השם, הלוגו ותמונת האריזה פועלים כאן יחד.
קחו לדוגמא צ'יפס תפוחי אדמה. סלסולים יכולים להיות מותג בגדים או בד, אך צורת האריזה והתמונות עליה מבהירות כי מדובר בשבבי תפוחי אדמה.
הביטוי "Ruffles Have Ridges" מונע גם כל סיכוי לאי הבנה.
דוגמאות למיתוג מוצלח של מוצרים
להלן כמה דוגמאות למיתוג מוצלח של מוצרים:
אפל: MacBook Air/Pro
כל פוסט או מאמר שידבר על מותגים גדולים יכלול את אפל מכל הסיבות הברורות: הם מרוויחים המון כסף וכולם רוצים את הציוד שלהם.
אבל מה עם מיתוג מוצרים?
לחברה היו הרבה הצלחות, אבל גם כמה טעויות בדרך.
MacBook Air ו- MacBook Pro שניהם פנטסטיים. בואו נסתכל מדוע:
המילה ה"ספר "(יחד עם עיצוב ואריזה של מוצרים) מבהירה שברור שאתם מקבלים מחשב נייד. המילה "אוויר" נקשרת בתודעה למילים: דק וקל משקל (ושאר התאמות המיתוג).
המילה "Pro" נקשרת בתודעה למכשיר ברמה מקצועית, ככל הנראה עם מחיר גבוה יותר.
אחרון, "מק" – לא מחשב, ואלו רק המילים.
תמונות מוצר, סיסמאות פרסום וכן הלאה מחזקות את כל הנקודות לעיל ויוצרות גם עניין נוסף.
Equate הוא המותג הגנרי של וולמארט לבתי מרקחת ומוצרי בריאות ויופי
האריזה לא מעניינת. גם עיצוב הלוגו לא. במבט ראשון, אתם עשויים לצפות שהוא יופיע בראש רשימת "מיתוג מוצרים גרועים".
אבל קחו צעד אחורה וחשבו על המטרות של מיתוג המוצר הזה. הוא קיים כדי לומר לצרכנים "זוהי חלופה זולה יותר אך אמינה" ועל ידי שימוש בגישה למיתוג מוצרים עקבי, וולמארט בהחלט הצליחה כאן. הצרכנים מזהים מיידית את מוצרי Equate, גם אם הם לא בדיוק מעוררים שמחה.
המיתוג מבדיל את המוצרים ומצטמצם לשוק משנה.
סטארבקס: קפה ארוז סטארבקס הוא עוד מותג מצליח ומוכר. הקפה הארוז שלהם, הנמכר בחנויות המכולת, בהחלט מצליח במיתוג מוצרים. בעיקר, הם מבדלים את עצמם מקפה אחר במכולת באמצעות הקשר עם המותג סטארבקס. הצרכנים יודעים מה הם מקבלים: קפה חזק עם מוניטין עקבי.
תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שיעזרו לכם להבין יותר לעומק את נושא המיתוג העסקי: מיתוג עסק, מיתוג עסקים קטנים, מיתוג עסקי לוגו.
תמונה לקוחה מהאתר: www.starbucksathome.com
אתם מוזמנים ליצור קשר עם יועץ עסקי, בני פלומן בטלפון מספר: 052-420-3043. ניתן להשאיר פרטים מטה, ונציג מטעמי יחזור אליכן לתיאום שיחת יעוץ ראשונית.