חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לשווק עסק?

שיווק העסק אינו מדע מדויק ודורש בניית תוכנית שיווקית מתאימה ומותאמת לחזון העסק, למטרות העסק ומגבלותיו.
השוק התחרותי בימינו גורם לרבים וטובים להיעזר ביועצים שיווקיים, מקצועיים ובעלי ניסיון מוכח כדי להוביל את העסק שלהם להצלחה.
אז ממה מתחילים? הכנתי עבורכם תוכנית בת 8 שלבים שתעזור לכם לשווק את העסק שלכם בצורה יעילה ומוצלחת יותר !

1. סקר שוק ומתחרים

סקר שוק הוא חלק מרכזי בפיתוח אסטרטגיית השיווק שלכם. מדובר באיסוף מידע המספק תובנות לגבי דפוסי החשיבה, דפוסי הקנייה ומיקומם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בנוסף, סקר שוק יכול גם לסייע לכם לבצע תחזית מכירה ראשונית, לעקוב אחר מגמות השוק ולפקוח עין על המתחרים שלכם.

2. פרופיל שוק היעד של בית העסק

ניסיון לקדם את המוצר או השירות שלכם לכולם כולל כולם יכול להיות יקר ולא יעיל.
קיבוץ או פילוח קהל היעד שלכם על סמך מאפיינים מסוימים יעזרו לכם למקד עוד יותר את מאמצי השיווק שלכם.
באופן כללי פילוח קהלים מבוסס על גורמים כגון:
גיאוגרפיה – מיקום
דמוגרפיה – גיל, מין, רמת השכלה, הכנסה, עיסוק
התנהגות – נאמנות, יחס, נכונות לקנייה, שיעורי שימוש
אורח חיים – מעמד חברתי, אישיות, ערכים אישיים

3. הערך המוסף של בית העסק

הערך המוסף של העסק או החברה שלכם הוא הסיבה הייחודית שהלקוחות שלכם קונים ממכם ולא מהמתחרים שלכם – זה מה שגורם לעסק שלכם להתבלט מעל כולם.
חשוב להגדיר במדויק מה אתם עושים בשונה מאחרים ולהעביר זאת באופן ברור ללקוחות פוטנציאליים.
בדרך כלל הערך המוסף משקף את הידע או הכישורים המיוחדים שלכם.
ייתכן שהערך המוסף שלכם הוא הצעה חדשה או ייחודית או שירות יוצא דופן.
התחילו לפתח את הערך המוסף שלכם על ידי מענה על השאלות הבאות:

  • מה אתם הכי אוהבים במוצרים ובשירותים שלכם?
  • אילו כישורים או ידע מיוחד יש לכם?
  • מה גורם ללקוחות שלכם להגיע אליכם במקום למתחרים שלכם?
  • איך הלקוחות שלכם מרוויחים מרכישת המוצרים או השירותים שלכם?
  • אילו היבטים אתם בדרך כלל מדגישים כאשר אתם מתארים את העסק שלכם בפני זרים?

4. פיתוח המותג העסקי

5. דרכי השיווק של בית העסק

קיים מגוון גדול מאוד של ערוצי שיווק, יש לבחור את אלו המתאימים לקהלי היעד שלכם, כאלו שבהם הם נמצאים לרוב.
האופציות כוללות : אתר עסקי, רשתות חברתיות , בלוגים, חוברות ופלאיירים, אירועי רשת, פרסום מודפס, חבר מביא חבר, שיחות קרות ממאגר מידע, ניוזלטרים, וואטסאפ, SMS וקמפיינים ממומנים.

6. מטרות ותקציב של בית העסק

מטרות שיווק יעזרו לכם להגדיר מה ברצונכם להשיג באמצעות פעילויות השיווק שלכם. המטרות שלכם צריכות להיות – מדויקות, מדידות, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומבוססות על זמן.
יהיה עליכם להקצות תקציב לפעילויות השיווק.

תקציב השיווק שלכם יצטרך לכלול אלמנטים כגון:

  • פיתוח ותחזוקת אתרים
  • אסטרטגיית אופטימיזציה למנועי חיפוש
  • עיצוב המיתוג
  • הדפסה של חומר פרסומי (כרטיסי ביקור, חוברות, שילוט וכו ')
  • פִּרסוּם
  • תרומות וחסויות
  • העסקת צוות לביצוע פעולות שיווק.

טיפ: ככלל אצבע אתם צריכים להוציא בין שלושה לחמישה אחוזים מהמחזור השנתי האמיתי או הצפוי שלכם על שיווק. אם העסק שלכם חדש ייתכן שיהיה עליכם להקצות כספים נוספים.

7. שירות לקוחות איכותי

הלקוחות שלכם הם המפתח להצלחתכם ולכן חשוב לדאוג להם ולעודד נאמנות.
מתן שירות לקוחות יוצא דופן יכול לגרום לאנשים לחזור ולייחד אתכם מהמתחרים שלכם.

אסטרטגיות לבניית נאמנות בקרב לקוחות כוללות:
תקשורת קבועה עם לקוחות באמצעות מדיה חברתית, בלוגים או חדשות אלקטרוניות

  • המשך מעקב לאחר המכירה
  • להפתיע את הלקוח במתנה שלא ציפה לה- לייצר את הוואו
  • שימוש במשוב ותלונות כהזדמנות לשיפור השירותים
  • האזנה ללקוחות
  • הכשרת צוות בשירות לקוחות ותהליכי מכירה בסיסיים.
8. מעקב ובדיקה

חשוב לעקוב ולבדוק באופן שוטף את אסטרטגיית השיווק שלכם כדי לקבוע באם הן משיגות את התוצאה הרצויה, כגון הגדלת המכירות. ראשית עליכם לבדוק את תוכנית השיווק שלכם כל שלושה חודשים כדי לוודא שהפעילות שלכם תומכת באסטרטגיה שלכם. ברגע שהעסק שלכם הופך להיות מבוסס יותר, בדקו את התוכנית שלכם כאשר אתם מציגים מוצר או שירות חדש, אם מתחרה חדש נכנס לשוק או אם מתעוררת בעיה המשפיעה על התעשייה שלכם.
פעילויות ניטור עשויות לכלול סקירת נתוני המכירות שלכם באופן קבוע (חודשי) או מעקב אחר פעילויות הלקוחות במהלך קמפיין פרסום. תוכלו גם לגשת ולסקור כלים אנליטיים בחינם כדי לקבוע את האפקטיביות של המדיה החברתית או מסעות הפרסום שלכם באתר.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן יועץ שיווקי לעסקים

מרגישים שאתם לא באמת מצליחים לשווק את העסק שלכם כמו שהייתם רוצים? אשמח לסייע לכם!
שמי בני פלומן ואני יועץ שיווקי, יועץ עסקי , יועץ אסטרטגי ומנטור עסקי כבר מעל לעשור שנים.
בעזרת הניסיון הרב שצברתי במהלך השנים בהן ליוויתי חברות אחרות להצלחה אוכל לעזור גם לעסק שלכם להגיע להצלחה שיווקית ומכאן גם עסקית.
אתם מוזמנים ליצור עמי קשר עוד היום בטלפון מספר: 052-4203043 לשיחת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות!
תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס מטה ונחזור אליכם בהקדם.