Quick Tactical Wins

ניצחונות מהירים לעסקים קטנים ובינוניים

תן לי תכל'ס, עזוב אותך ממודלים, מאסטרטגיות, ממיצוב ומיתוג בטווח הארוך – את אלו תמכור לתנובה לחברת החשמל.
בני היקר, אתה כאן כי אני רוצה Quick Tactical Wins
שמעת על זה פעם?

כל יועץ מגיע לכאן ומסביר לי את המילה סבלנות. מספר לי את האגדה, שכדי לכרות עץ, צריכים לחשוב ארבע שעות ואז לכרות בשעה.  
עזוב אותך.

אני רוצה שתיכנס לנעליים שלי. ב-1 בחודש אני משלם מיליון ש"ח משכורות לעובדים שלי,
ואם אתה רוצה לעבוד איתי יותר משנה-שנתיים, תעשה RESTART ותבין את גבולות הגזרה שלי.
אבי, מנכ"ל חברה לעיבוד שבבי שעובד מול חברות בחו"ל ובארץ, רוצה לעשות קפיצת מדרגה.
ברור לו, וגם לי, שהשיווק חייב להיכנס לטיפול נמרץ, וברור לי, שטיפול נמרץ לשיווק הוא רק ההתחלה, ושללא שיקום מקצועי זה לא יחזיק זמן רב.

אני מאמין שאני יכול לסייע לאבי לפרוץ דרך משמעותית כדי להביא את החברה לרווחיות גבוהה יותר ולמכירות גדולות יותר
ואני כמובן לא מתלהב מדחיית הזדמנות לפעילות עסקית. 
בסיטואציות כאלו מתחילים עם הניצחונות הטקטיים הקטנים.
לפניכם רשימה של פעילויות חשובות, שבוודאות ישפרו את מערך השיווק והמכירות שלכם.
חלק מהדברים נראים לכם בסיסיים לחלוטין, אך תתפלאו לדעת, שיש לא מעט חברות שהדברים האלו עדיין לא מופעלים בתוכן.
לפני שאתם שוקלים להתייעץ, תוכלו לייצר צ'ק ליסט ולטפל בדברים בעצמכם.

Quick Tactical Wins

  1. אתר אינטרנט – דבר בסיסי לכל חברה, חשוב שיהיו בו מידע מדויק על המוצרים ועל השירותים שאתם מוכרים וטופס צור קשר ברור ונגיש. אני ממליץ לחשוף אתר זה ללקוחות פוטנציאליים וגם קיימים ולקבל משוב בכל תיקון ושדרוג.
  2.  SWOT – זהו המודל לניתוח החוזקות והחסרונות, איומים והזדמנויות, שיש לכם בפעילות העסקית בכל מוצר ו/או שירות, ובכל שוק שבו אתם פועלים. ממליץ לחפש מידע אודות המודל הזה באינטרנט ולבנות זאת עבורכם.
  3. מתחרים – עשו לעצמכם הרגל קבוע לייצר מעקב אחרי כל התפתחות של המתחרים שלכם. כיום, באמצעות גוגל ניתן לייצר מעקב קבוע על כל מידע שמתפרסם אודות המתחרים. בנוסף, תתחברו ללינקדאין של החברה ושל הבעלים שלה. המעקב אחרי פוסטים ומאמרים מטעמם מספקים מידע חשוב מאוד.
  4. PESTEL  – תבצעו ניתוח של-  Political • Economic • Social • Technological • Environmental • Legal.

    פרמטרים אלו משפיעים מאוד בטווח הקצר וגם בטווח הארוך על החברה שלכם. צללו בגוגל ואתרו מידע מדויק כיצד לעשות זאת. ראיתי לא מעט חברות שנרדמו בשמירה, והרגולציה גרמה להם נזק עד כדי פשיטת רגל.

  5. תוכנית שיווק – נדיר שאני מגיע לחברות קטנות ובינוניות וזוכה לראות תוכנית שיווקית וזה פספוס גדול!! תוכלו לעיין במאמר שלי שבו מתוארים 10 צעדים לבניית תוכנית שיווק לעסק קטן. קישור

     

  6. Google Alerts – השתמשו בכלי חשוב זה של גוגל כדי לעקוב אחרי כל עדכון אודות החברה שלכם ואחרי כל גוף אחר שהינו בעל משמעות עבורכם.
  7. שיחות עם לקוחות – אנא בחרו מישהו מחוץ לארגון והענף שישוחח עם לקוחות שלכם –  לקוחות שנטשו ולקוחות קיימים. יש למקד אותו בקבלת המשוב לגבי המוצרים והשירותים שלכם, דברים חיוביים ושליליים, כי רק ככה אפשר ללמוד באמת, לשפר ולהשתפר. חשוב לייצר תהליך כזה כל השנה ולא כמשהו נקודתי.
  8. סקר ללקוחות פוטנציאליים – צרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים והריצו סקר שאינו מכירתי!!!! הסקר, שיבוצע בצורה מקצועית, ייתן לכם מידע חשוב לגבי קהל היעד שלכם וכמובן, יעלה את המודעות לקיומכם.

     

  9. שווקים נוספים – האם אתם יכולים למכור בחו"ל? האם אתם יכולים למכור ידע? אל תפסיקו לשאול את עצמכם לאלו שווקים נוספים אתם יכולים להיכנס. המשיכו לחקור ולהתקדם.
  10. שיחות צוות לפיתוח עסקי – אני מבטיח לכם שתופתעו לגלות כמה רעיונות טובים לפיתוח עסקי נולדים בישיבות סיעור מוחות של עובדי החברה. ממליץ לכם להיעזר באנשי מקצוע, שיכולים לתת לכם כלים לנווט בצורה אפקטיבית ישיבות מסוג זה.
  11. צינורות שיווק – לחפש עוד מפיצים, עוד אתרי אינטרנט שאפשר לשתף איתם פעולה כדי למכור, עוד חברות שמכוונות לאותו קהל יעד ויש היגיון לחבור אליהן. לא לשכוח לשקול בכל פתרון מה זה עושה למותג שלכם.
  12. קנייה חווייתית ללקוח – לא לחסוך מאמץ בשיפור חוויית הקנייה של הלקוח. שימו לב לדרך שעושה לקוח באתר כדי לקנות, בחנו אפליקציה לכל מערכות ההפעלה, שימוש בווטסאפ ועוד.
  13. שותפים – אחד ועוד אחד שווה שלושה. שיתוף פעולה מוצלח עם חברה של מוצרים משלימים, או רכישת חברה וקהל לקוחות קיים, מקדמים את הפעילות בצורה משמעותית.
  14.  LINKEDIN –השקיעו את הזמן ותמצו את הפוטנציאל שקיים במערכת הזו. כל הלקוחות שלכם (B2B) נמצאים שם. על בסיס המערכת הזו תוכלו לפלח ולדייק מאוד את המאמצים שלכם להגיע למקבלי ההחלטות בארגונים השונים.
  15. Google Places • Be found! – בידקו מה מופיע בחיפוש שם החברה והמנהלים שלכם בגוגל. עשו זאת לפחות אחת לשבוע, כדי לראות מה רואים מתחרים, לקוחות ולקוחות פוטנציאליים שלכם.
  16. חדשנות – במקום לראות בעיות, תראו אתגרים. כל תלונה של לקוח יכולה להפוך לפתרון שישנה לכם את השוק ואת העסק לטובה. חדשנות יש בכל תחום פעילות בחברה ולא רק במו"פ.
  17. גמישות – האם המוצרים שלכם יכולים להישלח ללקוחות מוקדם יותר, או למקום נוח להם? האם המנוי לתוכנה שלכם יכול להיות לרבעון אחד ולא רק לשנה? וכד'.
  18. דיוור – השקיעו בבנייה וברכישה של מאגרי דיוור המאושרים לשימוש עבורכם. קבלת החלטת רכישה לוקחת זמן ודורשת חשיפה ממושכת למידע רלוונטי.
  19. מומחיות – בססו אוטוריטה בתחום שלכם באמצעות הרצאות מקוונות, מאמרים, טיפוח קהילות שמהוות מנהיגי דעה בתחום שלכם, וכמובן – לקוחות פוטנציאליים.
  20. אוזן קשבת לדיגיטל – הפרסום בדיגיטל לא נח לשנייה. ברור לכם שלא ניתן לעקוב אחרי כל התפתחות וההשפעה שלו לגביכם. ארחו חברות ויועצים על בסיס קבוע כדי להתעדכן. ההשקעה תחזיר את עצמה בתקופה קצרה מאוד ותיתן לכם יתרון אל מול המתחרים שלכם בשוק.
    לבדיקה שאכן אמירה זו נכונה  שקללו את הפרמטרים האלו:  חיסכון בשעות כ"א, ייעול בתקציב השיווק, שיפור המכירות והגדלת הפער לטובתכם אל מול המתחרים בענף.

במקרה של החברה שאותה אבי ממנכ"ל, היו הרבה ניצחונות טקטיים מהירים, ולשמחתי יש הסכמה לצאת מ"הטיפול הנמרץ" למהלך ארוך טווח.
לחיי הניצחונות המהירים, ומשם – לבניית ההצלחה לטווח הרחוק.
מוזמנים להגיב לקישור הזה, להשאיר פרטים לקבלת בדיקה לאפקטיביות השיווק והמכירות שלכם, שאני מבצע ללא חיוב לחברות בינוניות.
לחיי ההצלחות שבדרך!

שלכם,  
בני פלומן 

 

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

חייגו
עכשיו

שלחו
ווטסאפ

שלחו הודעה
במסנג'ר

תאמו איתי
שיחת ייעוץ