שיווק באינטרנט לעסקים - הבשלת לקוחות

לאחרונה אנו שומעים (וקוראים) רבות על פתרונות Marketing Automation.
הדגש מושם על התרומה המשמעותית שלהם לקידום הארגון לניהול שיווק דיגיטלי פרסונלי בסביבה רב ערוצית (הסביבה בה פועל הלקוח).
בחירת הפתרון המתאים לארגון היא משימה לא פשוטה. יש מאות כלים בשוק עם יכולות מגוונות וכל אחד מהכלים יכול לעשות הכל (לדברי המוכר).

מה זה בכלל Marketing Automation?

Automation (אוטומציה שיווקית) עוסקת בשימוש בתוכנה לאוטומציה של פעילויות שיווקיות. מחלקות שיווק רבות מבצעות אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן כמו שיווק בדוא"ל, פרסום במדיה חברתית ואפילו מסעות פרסום, לא רק למען היעילות, אלא כדי שהן יוכלו לספק חוויה אישית יותר ללקוחות שלהן.


סוגי הפתרונות בשוק הפתרונות מחולקים ע"י חברות המחקר לשלוש קטגוריות מרכזיות:

  • כלים לארגונים גדולים
  • כלים לארגונים בינוניים
  • כלים לארגונים קטנים


החלוקה הזו אינה מוסברת במספר העובדים בארגון. היא נקבעה ככזו רק בגלל שהיא החלוקה הקלה ביותר להבנה ע"י המשתמש ונקבעה בשל המאפיינים של הארגונים הללו.

פרמטרים מרכזיים

בשלב הראשון, על כל ארגון לסווג את עצמו לקטגוריה הנכונה.
זאת ניתן לבצע ע"י בחינה של הפרמטרים הבאים:

סביבה טכנולוגית

  • מערכות מולן נדרשת אינטגרציה (סוג, מספר, רמת ומורכבות אינטגרציה)
  • דרישות אבטחת מידע בארגון וברגולציה)
  • מקורות מידע (מעטים או מרובים, מודל נתונים)
  • היקפי נתונים (לקוחות, שימושים)
  • ניהול הרשאות (אחיד, פרטני)
  • היקפי תנועה בזירה הדיגיטלית (מעט או הרבה תנועה)

 

סביבה עסקית

  • גודל יחידת השיווק (קטנה, גדולה)
  • מספר משתמשים (אחד, ריבוי)
  • מומחיות האנליסטים (בסיסי, מתקדם)
  • תהליכי עבודה (פשוטים, מורכבים)
  • בשלות אנליטית ארגונית (בסיסי, ארגון מוכוון מידע)
  • ממשקי שיווק מכירות (זניחים, חזקים)
  • תרבות מדידה ובקרה (בסיסית, מעמיקה)
  • אינטראקציות באמצעות הפתרון (מעט, הרבה)

חשוב להבין שבהחלט יש מצבים בהם ארגון עם חמישה עובדים יידרש לפתרון בעל יכולות תמיכה ביכולות שארגון גדול בשל הנקודות שתוארו לעיל.

אופק התנהלות עסקית

הנושא האחרון שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת הוא אופק הפתרון מבחינת הארגון והיכן רואה הארגון את צרכיו בטווח הזמן הבינוני. (לא רק צרכים עכשוויים)
שלא כמו בפתרונות אחרים, בפתרונות אלו בעייתי מאוד להתחיל בקטן ולעבור לכלי מתקדם יותר בהמשך.
חסמי היציאה מן הפתרונות האלה גבוהים. את נתוני ההתנהגות ההיסטוריים של הלקוחות ניתן כמובן לייצא במעבר בין הפתרונות, אבל את הקוקיס הנמצאים במחשב הלקוח לא ניתן להמיר למערכת החדשה. מה שיגרום לכלל המבקרים באתר להיות מסומנים כמבקרים חדשים.

לסיכום, בבחירת הפתרון המתאים לכם ביותר: סווגו את עצמכם לקטגוריה המתאימה בהתאם לצרכי הארגון ותכננו בהתאם לצרכי הארגון לא רק עכשיו אלא בעוד כמה שנים.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן, יועץ שיווק ופרסום, יועץ אסטרטגי שיווקי לעסקים

בני פלומן, הינו יועץ שיווקי המומחה בהאצת הפעילות העסקית בחברות וארגונים. בני פלומן עוסק בתחום כבר מעל ל- 30 שנה במהלכן עזר וסייע לעשרות חברות לייעל את ההתנהלות השיווקית והעסקית שלהם.

אתם מוזמנים לפנות לבני פלומן יועץ עסקי לביצוע שיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות במספר: 052-420-3043. בשיחה נוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם סיוע מקצועי בבניית אסטרטגיית שיווק, בבניית תוכנית שיווקית, בייעוץ שיווק ופרסום, ייעוץ עסקי ולמצוא פתרונות שיווקיים להתייעלות והגדלת המכירות.
תוכלו גם להשאיר פרטים בטבלה מטה ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.