דברים שחשוב לדעת בבחירת חברת דיגיטל

יהונתן ליבוביץ ובני פלומן
ראיון עם יהונתן ליבוביץ, מנהל פיתוח עסקי של חברת הדיגיטל מרקטיזם. בראיון חשוב לי לבחון את גבולות המגרש שחברות הדיגיטל משרטטות לעצמן אצל לקוחות.
עד כמה הן לוקחות אחריות על איכות הלידים וההצלחה במכירות בנוסף -חשוב להבין שהמושג חברות דיגיטל הוא מורכב ומגוון וחשוב להבין את ההתמחויות, היתרונות והחסרונות בכל סוג של חברה.

בעמוד זה תוכלו : לראות את הסרטון וידאו   |   להקשיב לפודקאסט   |   לקרוא את התמליל של הראיון בהמשך הפוסט

תמלול הראיון

דובר 1:
מה  העניינים  בני ? היי בסדר גמור מה שלומך יונתן

דובר 1:
וואלה תענוג

דובר 2:
אז אנחנו לקראת  הצהריים לדעתי בלי למכור יותר מידי זו  תהיה שיחה מרתקת שאני בכובע של ניהול שיווק בחברות ואתה מייצג חברה מאוד מכובדת שנקראת  מרקטיזם המטרה היא  לתת לקהל שלנו תובנות על עבודה משותפת בין חברה לבין חברת דיגיטל לאן הולכים מה קיים ניואנסים שחשוב לדעת זו נראית לי המטרה של השיחה הזאת זאת אומרת  קהל היעד שיגיד הבנתי מה מה אני  מצפה מחברת דיגיטל הבנתי מה טוב לי לחברה לאן הדבר הזה הולך ומה הציפיות ברמת הוצאות אז אנחנו סימנו וי גדול בשיחה שלנו

דובר 1:
אז אני  יגיד כבר ש נשתמש כדי להקל על הטרמינולוגיה של חברה מול חברת דיגיטל החברה שלי החברה שלך לחברות  דיגיטל נקרא  להן – AGENCY (סוכנות דיגיטל) לא בשביל הפלצנות של השימוש במילה באנגלית פשוט כדי שיהיה משהו קצר וברור אז יש  את החברה הלקוח מפרסם העסק מפרסם ויש  את ה סוכנות דיגיטל מעולה

דובר 2:
אז כן מתבקש כמה מילים עליך ועל החברה ה סוכנות דיגיטל על ה סוכנות דיגיטל כ מרקטיזם זה משרד פרסום בדיגיטל סוכנות דיגיטל שקיים מ 2010 המשרד קם בהתחלה כמשרד SEO עם הצלחה מאוד יפה וצליחה  טובה של כל העדכונים של פנדה ופינגווין ש מי שזוכר בזמנו מהר מאוד גם נכנסנו לעולמות ה PPC של קידום ממומן

דובר 2:
יופי שזה מתייחס לזה באמת בשיחה כי התוכן הוא המלך וזה לא סתם אמירה אני צולל ישר  לתכלס בעידן שלנו והשאלה שתמיד מתחבטים בה חושבים עליה זה תחומי אחריות וקשר בין חברה בין ה סוכנות דיגיטל לבין תוצאות במכירות זאת אומרת  יושב אותו מנכ”ל אם זה בחברה הבינונית וקטנה שאין מהלך או חברה גדולה יותר שיש בה ניהול מכירות ויש ניהול שיווק יש איזשהו מתח ביניהם אם אני שם בסוגריים המתח הוא הבאת לי לידים ו הצלחתי למכור אז הלידים  נהדרים לא הצלחתי למכור אז אתה מביא לידים  לא טובים או לא מספיק לידים בגלל זה נכשלנו שמדביקים את הכישלון למנהל השיווק או הפוך אתה לא יודע למכור וכו בדבר הזה מה נראה לך תיאום ציפיות נכון מהניסיון שלך מה קורה ל סוכנות דיגיטל ב שדה המוקשים

דובר 1:
תראה קודם כל חשוב שמעבר ל יחסי לקוח ספק נבין שכל המערך הזה של שירות ומכירות צריכים לעבוד בתוכו בשיתוף פעולה אנחנו בתוך ה בתוך הקרב הזה ביחד זאת אומרת  אני לא מכיר AGENCIES שאתה יודע מה שאכפת להם זה לא לעשות עבודה

דובר 2:
טובה

דובר 1:
ולהחליף לקוחות כל הזמן לא מאמין לא מכיר את זה ה סוכנות דיגיטל כן רוצה פה ככה להביא עבודה שמייצרת ביזנס לחברה שמפרסמת וצריך כאן  לעבוד

דובר 2:
ביחד השאלה האם אתה רואה גבולות מגרש אתה נמצא מחר בישיבה

דובר 1:
מה שאני חושב שהחוליה הראשונה שצריך לקחת בחשבון זה שיהיה איזשהו סינכרון  בין  תסריטי המכירה  לבין החומרים שמתפרסמים לפעמים קורה שהתסריטים נשארים עבדו שנים ואולי  נחלשים אז מביאים  עכשיו איזשהו סוכנות דיגיטל והיא מעלה קריאטיביים  חדשים אבל ה תסריטי המכירה לא מתחברים  לא לא השתנו ופתאום  הגולש שהשאיר LEAD כי ראה פרסום מסוים הוא כאילו משהו לא מתחבר לו בתסריט מכירה הזה לא זה לא מסר שהביאו פה וכאן צריך לייצר איזושהי סביבה שהיא מאוחדת

דובר 2:
אתה רואה סיטואציות שבהן חברות הדיגיטל מקשיבות קצת לשיחות מכירה מדברות עם אנשי מכירות מכירים קצת יותר מקרוב מה קורה שם שוב הן  לא אחראיות לא על המכירות ולא מה קורה בדיוק בתסריט השיחה אבל כן לקחת את עולם התוכן שקורה שם מול לקוח קצה ולהגיד תשמע אם אנחנו אומרים שאנחנו ירוקים וזכינו בתקן כזה וכזה ומפרסמים את זה  בקמפיין משהו משהו מזה צריך לזלוג לתוך שיחת מכירה

דובר 1:
זה צריך להיות שם כן צריך לדבר כמו כמו שמדברים על מיתוג שאתה לא יכול שלך פרסום אחד עם לוגו ורוד ופרסום  שני לוגו ירוק או עם לוגואים שונים למשל זה אותו דבר

דובר 2:
רגע מה שאני רואה  בשטח מאוד יפה זה שברגע ש סוכנות דיגיטל יצרה חומרים אז אני מאוד אוהב לקחת את החומרים האלה אתה יודע קישור לעמוד כזה שינוי גם בווטסאפ זה לינק למידע ואז אתה פתאום מתחיל לחבר את אנשי המכירות למה שעושה  סוכנות דיגיטל בתוך הארגון  להתלבטות הזאתי עבד לי נהדר הכלי הזה ש ה סוכנות דיגיטל בנתה אז זה

דובר 1:
חשוב לי להבהיר בני ש באמת אמרת ה סוכנות דיגיטל לא אחראית לה על המכירות ה סוכנות דיגיטל אני אעשה פה איזושהי הפרדה במה שצריך לתת למה שזה אתה יודע אקסטרה וכשיש ראש גדול זה מתאים אפשר להשתלט על זה ואפשר לתת את זה אז בכיף אז לעניין הזה של להקשיב  לשיחות מכירה זה דבר שהוא שהוא טריקי כי ברגע  שאני  כ סוכנות דיגיטל מקשיב לך לשיחות מכירה אז אני באיזשהו מקום כן לוקח איזושהי אחריות אבל אין לנו באמת אחריות על  המכירה מי שכן אחראי על החיבור הזה בין המסרים בפרסום לבית תסריטי המכירה בכל התהליך הזה לטעמי זה מנהל השיווק בארגון או היועץ השיווקי של הארגון הוא זה שצריך אם הם מחברים  למישהו את  האחריות הוא צריך לחבר בין ה שיווק ומכירות

דובר 2:
תשמע זה מוביל זה מביא לשאלה הבאה של אתה יודע יושבים יושבים לשולחן הלקוח משלם גם ריטיינר חוץ מעלות למדיה החשבונית כל חודש מתחילה אתה יודע פעם זה מעל הרדאר פעם זה מתחת לרדאר ואז איך מודדים איך מודדים סוכנות דיגיטל בפעילות שלה 

דובר 1:
שאלה מעולה  שאלה  מעולה  זאת שאלה שהיא גם נזרקת בחלל במרחב שהוא מאוד תנודתי ו פה חשוב שבאמת בעל עסק ידע ש שאתה נכנס לתהליך של פרסום אין איזשהו גל שאתה עולה עליו  ומכאן עכשיו הולך להישאר קו ישר זאת אומרת המטרה שלנו היא כן לייצר  קמפיינים  יציבים בהחלט אבל חשוב לזכור שגם שיש את ה מרחב שבו אנחנו עובדים יש ומושפע מכל מיני דברים גם משינויים במדיניות של פלטפורמות הפרסום גם ממתחרים של אותו מפרסם שנכנסים גם כן בזירה ומתחרים  על אותו קהל זה משפיע על עלויות הלידים  הקליקים על חשיפות  תלוי באיזה פלטפורמה כולם אני חושב בשנתיים האחרונות מי שלא הבין כמה בחירות משפיעות על ה על מדיה קיבל ארבע מערכות והבין כמה שזה משבש וכמה שזה מייצר סטיות מהנורמה שלא לדבר  על מגפות  לא עלינו אז אני חושב שמה שחשוב באמת ברמת המהות הוא למצוא את הפרטנר למצוא את ה סוכנות דיגיטל שבאמת מצליחים להבין את ה את המוצר שלך את השירות שלך לזקק ממנו את ה את המסרים ואת  הקריאטיביים שבאמת עושים לך טוב  וממירים ויכולים לייצר את ההמרות ושגם קודם  כל  שמצליחים  לייצב בסופו של דבר צריך לייצב את הפעילות פעילות  יכולה להתחיל בצורה מאוד לא יציבה המטרה אבל באמת תוך משך הזמן הקלאסי בדיגיטל מדברים  על שלושה חודשים זה יכול לקרות וזה פחות מזה או-קיי אבל בטח חודשיים שלושה עד שאתה רואה ש הפעילות כן מתייצבת ברגע  שזה מתייצב אתה יכול להתחיל לחשוב על ה על ה SCALE אבל קודם כל אתה רוצה לראות שמייצרים לך יציבות דבר נוסף

דובר 2:
כן אני איתך

דובר 1:
כן דבר נוסף זה להגיע לאיזשהו איזון נכון של התחדשות ורענון זאת אומרת תוך כדי הפעילות מה שדיברתי עליו בתור ההתייצבות יש את התהליך שבו אתה מגלה את הסוסים המנצחים שלך מגלה את המודעות ואת המסרים ואת הקריאטיביים שבאמת מעל כולם בולטים באחוזי המרה באחוזי סגירה של העסקאות בסופו של דבר עכשיו צריך נורא להיזהר כי מצד אחד אתה רוצה לשנות ולרענן  ורוצים ש ה סוכנות דיגיטל יראה שהוא מביא עוד רעיונות חדשים הוא מנסה וזה הכול טוב ונכון וצריך להיות שם צריך לשים לב מה האיזון הנכון וזה משתנה בין חברה לחברה בין  מפרסם למפרסם מה האיזון  הנכון של כמות הקריאטיב שבחוץ והקצב שבו הדברים מתחדשים כי אנחנו לא רוצים לשפוך את התינוק עם המים אני לא סתם מחטט בנקודה הזאת אני אגיד לך גם אני שבחלק  מהדברים אני מנהל שיווק של חברות במיקור חוץ או-קיי אז זה משהו עבר חודש אתה מבין יש פרסומים בגוגל יש פרסומים בפייסבוק ויש עבודה של אתה יודע ניהול שוטף של הסושיאל וכו'  עכשיו אתה כל הזמן עסוק ב האם אני עם הפרטנר  ה נכון או לא נכון עכשיו אתה כל הזמן עסוק ב-הרי מה בודק מנכ”ל שמונה בבוקר פותח פותח את האימייל יש לידים  אין  לידים עכשיו קשה מאוד לבוא עם מסר ללקוח לדבר על חברות בינוניות אני חברות גדולות הן הרבה יותר מודעות גם יש שם אנשי מקצוע שיש להם mileage הם באמת מבינים יותר את ה את המדיה אבל פה קשה להגיד למנכ”ל ששם x אלפי שקלים גם במדיה גם על הניהול ב סוכנות דיגיטל שמע אחד אין הרבה לידים או שתיים הוא תמיד בא תשמע דיברתי עם הליד לא רלוונטי עכשיו אני אסביר למה זה מורכב זה וזה די זה די בומרנג לחברות הדיגיטל כי מה שקורה אחד יש פחות ידע וחלק מהמטרה שלנו היום היא לתת יותר ידע לאותם מקבלי ההחלטות למה לצפות יש פחות ידע איך מתנהגת המדיה יש שפיטה מאוד מהירה שאני בטוח שיש כאן תחלופה לא קטנה בסדר  כי תוך חודש ייצרו x לידים ולא יצא מזה כלום יש כאן חוסר הבנה שתהליך מכירה הוא תהליך זאת אומרת בסוף אתה יודע  כשמסתכלים היום לפחות ממה שאני רואה אתה בסוף רואה ארבעה אחוז חמישה אחוז אמרה מתוך סך הלידים זאת אומרת שרוב הלידים צריכים להתבשל ולקבל עוד מידע תוך כדי וזה וזה המסה הקריטית לא הלו התקשרת זה שני תשלומים ובואו נדבר בוא נסגור עסקה כי הם אלה ייצא לך אחוזים בודדים ובזה שופטים את ה סוכנות דיגיטל כאילו מבחינתם הלקוח לא רלוונטי גם במכירות מורכבות אתה יודע אני עובד עם איזה  בית דפוס גדול בסדר ואחרי קבלת החלטות היא  לא בשנייה או-קיי יש שם אנשים שאתה יודע בונים את קידום מכירות ובונים  את השיווק וצריכים עזרים וכו ואם הגיע ליד שלא רוצה עכשיו להדפיס פולדר לא רלוונטי בסדר ? והטעות היא פטאלית עכשיו לתמסר על כל הנושא של הבשלה ו לתמסר את זה שהמדיה לוקח לה זמן להתאפס קשה זאת אומרת אני לפעמים נתקל במוטיבציה מה שנקרא עודף מוטיבציה אז תחליף

דובר 1:
אז למה אתה נרדם? 

דובר 2:
או-קיי וזה וזה מסרים קשים כי קשה לך מאוד להוביל את זה אתה יודע עכשיו זה מוביל לשאלה שאמרתי אני הולך לחטט נכון אז זה מוביל לשאלה יותר קשה  איך אני משווה?  אתה יודע כאילו כל הזמן דילמה של זה אז בסדר אני אחליף למרות שהחברה תחקרתי לקוחות הכל בסדר עכשיו כל הזמן אתה ישן בלילה עם עין  אחת פתוחה אולי אני לא עם הפרטנר  הנכון ?  איך אני מבין שאני עם הפרטנר הנכון או לא נכון שיש את העמימות  הזאתי ובו נחכה שלושה חודשים ונראה אני עושה לך חיים קשים היום

דובר 1:
אני אתחיל מההתחלה אני יוצא לא פעם לדבר עם עם לקוחות שנמצאים לפני כניסה לפעילות במשא-ומתן ומתחבטים ובאמת רוצים לדעת מה מה מבטיחים להם והאמת היא קשה כי בעל עסק שהוא נכנס עכשיו לעבודה עם ספק בזה עכשיו זה לא משנה אם זה נגר או אם זה בדיגיטל בסופו של דבר יש איזשהו זאת החלטה שבעל עסק צריך לקבל ויש בה את הסיכון שלה אתה יכול ליפול טוב אתה יכול ליפול לא טוב טוב אנחנו יודעים היום שבכל מקרה עם כל העובדות ונתונים שאפשר להציג חלק ההחלטות האמיתיות נלקחות מהבטן אז זה דבר שצריך להחזיר רגע ובאמת לבעל העסק ו והוא צריך באמת לפי כמובן הנתונים ומה שמראים לווה ולחוש שהוא מדבר עם כאלו

דובר 2:
שהוא הולך לרוץ איתם נכון אבל אין מה לעשות החלטה פה היא מהבטן והסיכון פה סיכון שבעל עסק

דובר 1:
צריך לקחת לא רק בדיגיטל שוב לגבי כל ספק גם אם אני בוחר עכשיו ספק אינטרנט חדש שעוד מעט הולכת להיות  רפורמה בזה גם פה אתה לוקח אותה אתה לוקח סיכון אין מה לעשות צריך לבוא עם האומץ ולקבל את ההחלטות  וללכת לשם עכשיו צריך לראות אתה צריך לשים לב כשאתה מאפשר לצד השני לעבוד השבועיים הראשונים מהרגע שעלית לאוויר אין לך מה לחפור ל סוכנות דיגיטל פשוט אין שום סיבה

דובר 2:
כל

דובר 1:
העבודה בדיגיטל כל ה פרסום בדיגיטל הוא בסופו של דבר החלטות שמתקבלות על בסיס נתונים אתה צריך לצבור סטטיסטיקה של כמה ראו את הפרסום כמה הקליקו  על הפרסום כמה נכנסו לעמוד נחיתה או לאיזה או לכתבה או לאיזה  שהוא תוצר קריאטיבי  שזה לא יהיה ומה אחוז המרה משם אתה צריך רגע למדוד את הנתונים האלה בכלל כדי להבין את המארג שלך איפה אתה איפה אתה עומד וזה הדבר הראשון שצריך לקרות שבועיים ראשונים תנו ל סוכנות דיגיטל מהרגע שזה באוויר תנו ל סוכנות דיגיטל לעבוד לא צריך לדבר צריך שקט תעשייתי זה רק יעשה טוב מכאן והלאה זה ברמת הדיאלוג מה קורה מה ראינו מה למדנו אתה רואה ש ה סוכנות דיגיטל כן מבין  כן מסיק מסקנות אתה רואה שכן אם יש  הצעות  לשינויים ורואה שכן מדגישים איזשהו נושא אחד או קריאטיב  אחד או התנהגות גולשים שמגלים ורוצים רגע לפקח על ה עוד שבוע-שבועיים זה חלק מהעניין מנהל קמפיין התפקיד שלו הוא לצפות בנתונים להסיק מסקנות ולקבל החלטות אתה לא יכול לדלג על השלב הזה של של עיבוד הנתונים

דובר 2:
זה מוביל אותי בוא נגיד שאני נותן נגיד שאתה יכול להגיד אני מהנדס את הלקוח לפני שאני נכנס כי אני מנסה להבין למה הלקוח צריך להיות מוכן או מתי החתונה הזאת מצליחה מאוד ואתה עכשיו יכול לבוא ולהגיד או-קיי לקוח יקר בוא נעשה אחד שתיים שלוש ארבע ואז אני יודע שהעסק יצליח מה היית מבקש מהלקוח ברמת התכנון  לפני שאתה נכנס מה הדברים הבסיסים שאתה צריך כדי שהחתונה הזאת תצליח

דובר 1:
כשתדע  מה אתה מוכר זה הדבר הראשון אני בניסוח אחר המודל העסקי שלך לבעל העסק צריך להיות ברור מה המוצרים שלך מה מוצר  הכניסה מה מוצר  מתקדם הפרימיום כל המודל הזה כולל התמחור כולל התהליך מכירה שלך בפנים הוא צריך להיות סגור או ברור מבחינתך גם אם עוד  לא התחלת 

דובר 2:
זה דבר שאתה יכול זה דבר שאתה יכול לראות זאת אומרת אני מכניס אותך לחברה תעשה מה שאתה רוצה זה דבר אתה יכול להגיד שמע הארגון הזה בין אפס לעשר הוא שש ואני חושש להיכנס כי זה יכול להיות מה שנקרא בומרנג חזרה של אני לא טוב ?

דובר 1:
כאילו מה קורה לא פעם זה קורה תראה למה אני אומר את זה כי אני יודע ש כ סוכנות דיגיטל מול ארגון כזה אני לא יכול להצליח כי אתה יודע אם לא נופלות מזוודות של מיליון דולר על בעל העסק אז הוא לא יכול לראות הצלחה זה לא מחובר לשום דבר הכול נורא אתה יודע קצוות פתוחים אז אם קורה שאנחנו מזהים כזה דבר בטח לפני שהלקוח נכנס לפעילות אז אנחנו מפנים אותו ליועץ עסקי ויועץ אם יש כן איזשהו כבר אסטרטגיה עסקית אבל חסר אם זה ארגון גדול ומורכב יותר שצריך להסתכל על ה אסטרטגיית שיווק שלו לפני שגוזרים את האסטרטגיות דיגיטל אז לחבר ליועץ שיווקי כי אם הדברים האלה לא סגורים לנו כ סוכנות דיגיטל יהיה מאוד קשה להצליח אז אני פה אנחנו יודעים להגיד פוס ולהפנות אותה את ה את החברה את המפרסם לעשות שיעורי בית אם אנחנו יכולים לחבר לגורם המתאים אז בשמחה ואז אנו יכולים לעבוד איתך ברגע שזה סגור

דובר 2:
כי אני אגיד לך חלק ממה שקורה בארץ בשנים האחרונות אתה יודע אני לא אומר את המילה סוכנות דיגיטל אבל כשאתה מסתכל אני מחפש בגוגל תן לי פתרון דיגיטלי סוכנות דיגיטל פייסבוק גוגל וכו ערב-רב של זאת אומרת וזה ובוא נגיד שחברה בינונית מינוס שבאמת אין לה מנהל שיווק כי פחות מכירה את זה מה שהיא יודעת אני צריכה פייסבוק ואני צריכה אולי גם גוגל ובואו נמצא מישהו מתאים

דובר 1:
שגוי לדעתי

דובר 2:
הרי אני יודע אני אומר אבל זאת המציאות עכשיו אתה יודע יותר מזה מה שמודדים זה עלות הריטיינר אתה מבין זאת אומרת הרי בשניים ברבע לקוחות כל הריטיינר זה בדיחה אבל אבל באים לכאן ואז זה מכוון אותם לעסקים שהם הרבה יותר קטנים בסדר שמסוגלים לחיות ולהתפרנס מהרבה פחות כסף ואם אין ארוחות חינם אז בסכומים הקטנים האלה אומרים אז אני  אשקיע בלקוח הזה שלוש שעות בחודש ושלוש שעות בחודש לא מביאים  את התוצאה מה עושים בשוק הזה כי סך הכול אתה יודע בוא בוא נדבר על מספרים יש לך משהו כמו חצי מיליון עסקים קטנים משהו כמו שלושה ארבעה אחוז סוכנויות דיגיטל זה הולך וגדל אתה מדבר על עשרות עד מאות עסקים כאלה שנותנים פתרון יש לך כמה אלפים של חברות בינוניות לדעתי  זה באזור החמשת אלפים ששת אלפים חברות בינוניות שאין שם מנהל שיווק אין שם גם מערך שיווק ואז אני פשוט מתאר  לך דברים שאני רואה בשטח ואז נשרפים מחברות לא מקצועיות אני יכול אפילו מגיעים לתובנה עזוב אותך מדיגיטל בוא נמשיך אנחנו חבר מביא חבר כנסים עניינים תמצא משהו בקטנה שיקדם את האתר ובוא נרד מזה מה עושים ? קודם כל

דובר 1:
אני גם רואה  אותם

דובר 2:
כן

דובר 1:
וזה תשמע זה זה כואב לפעמים אתה מדבר עם בעל העסק שבאמת השקיע תקציבים עשרות אלפי שקלים ויותר מזה באיזושהי תקופה בניסיון בדיגיטל זה דברים שם לא נעשו נכון ואז בן-אדם מקבל כוויה והוא ממש חושש

דובר 2:
ממש

דובר 1:
חושש לנסות  את הדיגיטל עוד פעם זה צובע זה גם נותן שם  לא טוב לתעשייה וחבל זו תעשייה היכולות המדידה שיש לך בדיגיטל ו סוכנות דיגיטל  טוב גם יודע לקחת DATA דיגיטלי מהלקוח לקחת את ה DATA  שלך מ ה CRM ולחבר אותו לפרסום אני רואה שהם מגוגל הגיעו ככה לקוחות זה אחוז הסגירה אני יודע שבמודעה זו היו הכי הרבה לקוחות שסגרו  הכי הרבה  עסקות אה שיצאו לפועל אני יודע  מזה להבין עכשיו איך לנתב את את העבודה  שלי בדיגיטל איפה לסגור תקציבים איפה לפתוח בתקציבים איפה לייצר אולי עוד מודעות עם ה מסר הזה ברגע שאתה מחבר את כל הנתונים גם מהצד CRM של הלקוח לא תמיד הם לא תמיד חייבים CRM לפעמים יש  גם אמצעים דיגיטליים

דובר 2:
אפילו ברמת אקסל 

דובר 1:
נכון אבל אם אתה יכול באמת לשאול את זה לא עכשיו עבודה ידנית  אני הולך לשאוב את זה לייצר איזושהי מערכת שמקבלת הנתונים בהיזון חוזר לתוך מערכת ניהול של פרסום אצל ה סוכנות דיגיטל אתה בעצם תוכל לייצר תוצאות הרבה יותר טובות מה ה דיגיטל  וכל שקל יהיה שווה לך יותר שקלים בהכנסה על כל שקל שאתה מוציא וזה הרעיון  זה הסוד פה

דובר 2:
עכשיו אני רוצה לעבור איתך למשהו שהוא מתחיל בארץ אני לצערי עוד לא רואה הברקות משמעותיות בנושא הזה של מסע הלקוח כי אמרנו מקודם שרוב הלקוחות כרגע לא יקנו רוב הלקוחות צריכים להתבשל ויש את ה יש  את ה  מודל המפורסם שתיכף נראה אותו כאן בשקופית אבל נושא הבשלת לקוח בנושא הבשלת לקוח יתחיל מי כמובן שלב המודעות לא נלאה את האנשים עד שלב הרכישה והמלצה של חבר מביא חבר ואז בוא נגיד רוב חברות הדיגיטל האמת כמעט כולם לא נכנסות לזה הם לא מתחילות עכשיו בואו נייצר לך תכנים ונעקוב ונבשל ולבנות האוטומציה זה יותר תעשה  אתה בבית או תביא את אנשי מקצוע שיעשו אנחנו יכולים להתממשק רק ל טירגוט לערוצים פרסומים לכאלה שתגיד לנו שמעניינים וזה כמובן משליך על זה שאני לא יודע מתי הצלחתי או נכשלתי עם הדיגיטל ואני שוב מודד תחנה אחרונה אני מודד ליד שהפך ללקוח וקנה וזה לא יהיו הרבה מה עושים בנושא הזה ? זאת אומרת איך מצליחים לייצר זה חינוך שוק ? או-קיי וזה סוג העבודה ש אתה יודע אז זה לקוח שאתה בא ואומר לו תקשיב כשאת אומר לו CUSTOMER JOURNEY  צריכים לכתוב צריכים לעשות צריכים פה צריכים שם יכפיל לך את הרטיינר אני יגיד  לך  בני ש 

דובר 1:
אתה מה שאתה אומר עכשיו לבעל עסק שרגע שומע את זה זה יכול להישמע פתאום כמשהו רגע רגע איזו מעמסה גדולה יש פה ומה ומשהו כבד

דובר 2:
נכון

דובר 1:
אז אז רגע נסביר בעצם מה זה אומר כי כן  מדובר פה באיזשהו אפיון שצריך לעשות לגמרי  לקוחות ש לידידים שנכנסים אלי לעסק חלקם טובים למוצר מאוד ספציפי שאני יכול למכור להם די מהר חלקם מתאימים אבל אולי לא עכשיו אולי יש לי מוצר מדויק יותר שיתאים להם ואולי איש המכירות לא הצליח לקלוט את זה ולקבל שם או-כן ניסה ולא הצליח למכור ואז אני בעצם יכול לצבוע את הלקוחות שיכולים

דובר 2:
להיות רלוונטיים

דובר 1:
לכל מיני מסרים שאני רוצה כמפרסם כבעל עסק ולבנות איזשהו עץ נקרא לו שאני מצליח לשלוח לכל סגמנט מסוים בכל סוג לקוח מסוים מסרים שהם יכולים להיות רלוונטיים עבורו אתה למעשה מתנהל על הדבר הזה באותו קמפיין שמשנה מסר לפי קהל יעד זאת אומרת ומנסה לתת שוב זה לא פתרון מלא  אבל אתה  אומר לי אבל אתה אומר בוא אני אתן לזה תשומת לב בלי שהלקוח עכשיו ייבהל מ בוא נעשה תכנים כאלה ואחרים וזה יכול להיות פתרון אתה יודע שבע מעשר אבל זה עדיין לא אפס וזה ייתן מענה

דובר 1:
תראה קודם כל רציתי להרגיע אבל עכשיו אני אגיד שזה לא יעזור זה דורש עבודה כל הבנייה של הדבר הזה כל הפיתוח הטכנולוגי של הדבר הזה חלקו יהיה בכלים קיימים אולי לפעמים צריך לפתח משהו מיוחד לא יודע יש כל מיני כלים שיודעים לעשות את הדבר הזה וצריך כן  לבנות פה איזה שהוא מערך טכנולוגי גם שמממשק כל מיני מערכות כדי לייצר את הדבר הזה מה שיפה זה שברגע שאנחנו משתמשים נכון במדידה וזה כן נכון לבעל העסק קודם כל ש ה CRM שלו יהיה מנוהל כמו שצריך כי שהכול ייכנס שם והכל כל לקוח יעבור שם ב PIPE LINE בצורה הנכונה כדי שתוכל באמת להוציא משם תוכל

דובר 2:
לראות שינוי סטטוסים ואז לפי הסטטוסים להבין אתה האפקטיביות של הקמפיין

דובר 1:
עכשיו ברגע שאתה  נכנס לקמפיין כזה של MARKETING AUTOMATION זה לא אותו קמפיין שהכניס את ה את ה ליד לפאנל זה כבר קמפיין אחר זה כבר אתה מגיע כבר עם יותר מידע על הלקוח יכול להיות יותר מדויק

דובר 2:
חשוב

דובר 1:
אבל לזכור שזה לא מתאים לכל עסק זה לא מתאים לכל מוצר יש מקומות שזו תהיה עבודה לחינם יש מקומות שכן אתה אומר וואלה אני יכול עכשיו כן להוציא מזה זהב ואיפה ש וגם זה דבר שהוא גם נלמד תוך כדי פעילות כמובן ברשתות החברתיות אבל במקומות האלה כן שווה להשקיע ולנסות את זה

דובר 2:
יש שאלה שתמיד אתה יודע אני מתלבט באופן אישי בין המיתוג  והערכים נתפסים של החברה לבין מה שמאוד טקטי שים את הפרטים כי תוריד עכשיו מדריך כי תוריד עכשיו משהו ואתה יודע ש לטווח ארוך אתה אתה פחות משקיע במיתוג פחות משקיע כאילו ב BRAND  ומצד שני אתה יודע שככל שהמותג יהיה בוא נגיד עם ערכים נתפסים טובים יותר מאשר המתחרים הלידים יגיעו חבר מביא חבר אתה יודע הדבק הנחמד הזה שאומרים או-קיי כשאני אומר מרצדס אז אני כבר נותן את הערכים הנתפסים למרצדס נכון להיום זה כבר לא מרצדס  זה טסלה אבל אתה יודע אתה כאילו מה עושים באיזון  הזה? 

דובר 1:
שאלה מעולה  אנחנו ב MARKETISM בחרנו צד אנחנו בצד של  הפרפורמנס

דובר 2:
אני בגלל זה שאלתי

דובר 1:
אנחנו  בסופו של דבר ולמה  כי זה דבר שאני יכול למדוד את התוצאות העסקיות שלו בצורה ברורה וישירה גם שיש  SALES CYCLE ארוך של שלושה חודשים אני יכול יכולים למדוד את זה

דובר 2:
השאלה  האם הלקוח לא משלם מחיר החברה עזוב את הלקוח השאלה האם החברה לא משלמת מחיר שחשיבה היא מאוד טקטית  עכשיו אני לא מחלק ציונים אתה יודע כאילו בשוק יש גם ויש גם ואלה בודקים חשיפות ומודעות ואתה בודק מספרים והכל נכון השאלה היא אתה יודע אני גם חושש כשאני מדבר עם חברות וכל היום עזוב לידים לידים אני מסתכל ואני אומר תקשיב אתה עוד שנה שנתיים שלוש לא תבין למה הנתח  שוק שלך מתחיל לברוח למה לקוח עולה לך יותר כי  אתה חי פרפורמנס

דובר 1:
תראה זה תלוי בתקציב שיש אני חלילה לא מזלזל במיתוג זה חשוב ומיתוג  ו BRAND AWARNESS אם רגע נפשט את זה וניקח  זה לעולם החקלאות לגינון זה כמו דשן וברגע שיש לך את הדבר הזה אז באמת לאורך זמן יהיה לך יותר פירות ופירות יותר טובים אז המיתוג ומודעות למותג  בהחלט בהחלט בהחלט חשובים שאלה האם אתה יכול עכשיו  להשקיע שנתיים ב למצב את ה את החברה שלך באופן תדמיתי בלי להכניס  ביזנס פנימה אם כן מגניב אני חושב אני חושב אנחנו רואים שהרבה פעמים הדברים האלה הם קורים גם קורים במקביל ברגע  שיש ל איפה אתה רואה אז ברגע  שיש לך פרסום מספיק משמעותי של מפרסם מסוים בנפח מספיק יפה גם בגוגל גם בפייסבוק בטבולה אאוטבריין  אני רואה את המודעות שלו והכתבות המודעות  מופנות לכתבות שלו מי מ YNET  N12 והאתרים הגדולים לא נמנה פה את כולם אז אתה רואה וגוגל נותנים מידע  מדהים לזה פתאום אתה רואה שיותר ויותר מחפשים את המותג עצמו וברגע שהדבר הזה קורה אתה אתה מבין שגם כל הפעילות שעשית עד עכשיו אפילו שהיא פרפורמנס יש לה את האפקט של מותג ויש איזשהו מונח ש ש רואים אותו יותר ויותר שהוא מאחד גם את ה מיתוג וגם את פרפורמנס נקרא brandformance וזה קיים כשאתה באופן ספציפי אני אתן לך דוגמה של טבולה ואאוטבריין כי הם באמת מאפשרים למפרסם אפילו אם הוא קטן בינוני להופיע עם מודעה שלו באתרים הגדולים שמייצרים המוני לא יודע אפילו להגיד אם זה עשרות ומאות כניסות ביום ולהחשף ככה לקהל בצורה  מאוד מאוד רחבה אז רואים אותו היטב רואים אותו במקומות הנכונים וגם אם הוא נכנס לתוך הכתבה אז בתוך הכתבה כבר יהיה את הטופס להשארת הפרטים הוא יכול לקבל לידים כבר מתוך הכתבה אז הוא מרוויח גם את המיתוג  גם את הפרפורמנס אני אסייג ואומר שזה לא תחליף לעבודת מיתוג אם אתה מחפש עבודה מיתוג זה משהו בפני עצמו אבל כן לעבודת פרפורמנס הסוג הזה של פרסום של   בטאבולה ואאוטבריין  יש לזה גם ערך מיתוגי אתם בשוק מאוד תחרותי בייחוד כשניגשים לחברות גדולות ואז כמובן יש הרבה שחקנים שמחזרים שם אני אם אני חברת אם אני סוכנות דיגיטל ואני רוצה לבנות לעצמי יתרון תחרותי משמעותי בשוק הזה שזה די אוקיינוס אדום זאת אומרת אחד אוכל את השני וקשה לייצר את האוקיינוס הכחול קשה פתאום להיות דג בודד במים ולהגיד תשמע אלה פה אבל אני כזה בוא נגיד במהלכים שאתה והדיגיטל הרי זה עולם משוגע וכל שנייה יש משהו חדש הרי זה משהו שהוא איך אתה מכוון נכון שנה שנתיים שלוש ליצור בידול עכשיו לא לחשוף לי כרגע משהו משולחן הדיונים שמפתחים דברים  לאיזה כיוון זה ילך איפה אתה רואה כן שחברה ש סוכנות דיגיטל מתבדל מהאחרים מה קורה בארצות הברית מה קורה כאילו כאילו אני אומר אני לוקח איזה delay של שנה שנתיים במקרה של דיגיטל זה שעה שעתיים אבל אתה אומר לאן זה הולך מי מנצח

דובר 1:
הלוואי והיתה לי  את הנוסחה כיוון ? 

דובר 2:
לא הבטחתי לך ראיון  קל 

דובר 1:
יש

דובר 2:
זה אולי נעשה את זה יותר אתה בא לחברה אתה יודע אתה מתחרה במכרז או לא במכרז חברה שבוא נגיד מאוד סקסי להתחבר אליה חוץ מ להראות  רזומה ולקוחות ותשאלו ותחקרו וכו במה אתה משתמש יש כימיה יש אמפתיה סימפתיה ויש לקוחות שאומרים החברה הזאת היא WOW  אמר אבל בוא נגיד שיש עוד שניים שלושה שחקנים שקורה שם אותו דבר מה אז ? ובוא נגיד שלהוריד מאתיים  שלוש_מאות שקל בריטיינר גם אלף שקל לא יעשה את זה לא

דובר 1:
זה לא זה ממש לא זה בדיוק

דובר 2:
מה מה שולפים

דובר 1:
אתה צריך לדעת במה אתה טוב בתור  סוכנות דיגיטל

דובר 2:
מתמחה בנישות

דובר 1:
אפשר לקחת ואפשר לקחת את זה לשם אבל התמחות בנישות  זה בהחלט איזשהו בידול בנישות  אם אתה ממש מציג את זה כבידול אתה גם יכול דווקא  גם  לאבד לקוחות שהם יותר מתאימים לקהל מיינסטרים אבל אני חושב שקטונתי לבוא ולהגיד איך סוכנות דיגיטל צריך לבדל את עצמו אני יכול אתה יודע להגיד לך כל מיני אתה יודע תובנות של דברים שאני רואה בשוק ואני גם אשמח  לשמוע ממך על מה אתה רואה אני אגיד לך קודם כל אני מסתכל על משהו שאתה יודע הרבה פעמים בענף קוראים לזה דינוזאורים אבל אני אומר יש משרדי פרסום יש טלוויזיה יש אופליין זאת אומרת בוא נגיד כל תופעת הפודקסטים הרי תחשוב מה זה פה פודקאסט ?  זה רדיו בהזמנה עכשיו פתאום אתה רואה אתה יודע אני מסתכל על מה הערך של SPOTIFY  ולאן הם הולכים ואיזו דאטה מייניג הם עושים איזה שכל יש שם של אתה יודע מי מקשיב למה מקשיב מתי מקשיב מתי חתך הרי מה יש פה יש פה פרופיל של דאטה שהוא מדהים אתה יודע אני יודע שזה השכלה הפיננסית והוא מתעניין בעיקר בביטקוין והוא מקשיב והוא אפילו מעורב ועושה לייקים והיום כבר יש אפשרות להשאיר הקלטה של שאלה למי שעשה את הפודקאסט כאילו אתה אומר בלי תמונה בלי וידאו ועוד איך כאילו בלי יוטיוב שגם הם נכנסים לזה כן

דובר 1:
אבל

דובר 2:
אני מתחיל להם לטרגט קהל שנמצא איתי לא דקה לא שתיים שעה ארבעים דקות רגע אבל אנחנו גם כן ישמעו את זה גם בתור פודקאסט אז אני אומר אם אני מסתכל על היתרונות אני אומר כך את ה  סוכנות דיגיטל שעד היום כולם אומרים דיגיטל ואתה רוצה תלך למשרד פרסום קח משרדי פרסום שאומרים אנחנו לא מכירים לא יודעים בו נבלע איזה סוכנות דיגיטל והיא תהיה בפנים לפעמים גם זה היא תהיה ב-back ואנחנו נגיד שיש לנו בסדר ואתה מתחיל לבנות שהדינוזאורים האלה מתחילים לקחת כל מיני אריזות כי הם יוצאים מאזור שהם שלטו בו לאזור שמתחילים לגדל עכשיו נכון שהיום כל משרד פרסום גדול אז יש לו וזה גדל ומפותח הכול נכון אבל אבל עדיין אתה יודע קשה להגיד שזה יתרון מה כן יתרון שאתה אומר רגע יש לי אסטרטגיה מחלקת  אסטרטגיה יש לי מחלקה שהיא מלווה ברמה של שיווק  אפילו אתה מתחיל לראות ניצנים וזה יותר בחו”ל של פיננסים זאת אומרת אתה מתחיל לראות שמכניסים לקרביים פתאום הופכים אני לא  אומר מקנזי אבל זה מתחיל להיות פתאום איזה משהו שעומד תקשיב זה לא הסיסמה של A2Z זו הסיסמה של איך כל שקל בדיגיטל אנחנו רואים שהוא יושב נכון אתה יודע זה מה שעושה יועץ מה עושה יועץ  אומר רגע בוא נראה שהמלאי מספיק בוא נראה שהתפעול עובד נכון שהשירות לקוחות יהיה כדי שהלקוח לא יתאכזב בסוף שהדיגיטל מחובר נכון לחברה ו ליכולות שלה עכשיו אתה מתחיל לראות שחברות שאני בטוח לא קורא להם AGENCIES כי ה משהו אחר מתחילות להיות במגרש הזה שתיים עוד דבר שאני רואה דרך אגב ו אתם עושים את זה בסדר זה פתאום שבונים כל מיני פורטלים וכל מיני מלכודות חכמות שאומרות (ללקוח)  רגע אנחנו בונים פורטל ידע אנחנו לצורך העניין מטרגטים קהל לעולם תוכן אנחנו יוצרים לעצמנו דאטה בייס הופך את זה בסוף לקוקיז אתה רודף אחריהם בפרסומות אבל אתה למעשה יוצר לך יתרון יחסי או-קיי ואז כשמישהו מגיע ולך יש נגיד פורטל לעולם הבריאות והרפואה אתה אומר תקשיבו  אם אני מחר צריך לקדם משהו נגד נחירה אני אומר קודם כל רגע יש לי קהל אני יודע במה הוא מתעניין אני מתחיל את הקמפיין מזה שאני רץ אחרי חמישים אלף שאני יודע שיש להם מעורבות גבוהה בעולם הזה כאן  סוכנות דיגיטל מתחילה לחשוב על פיתוח עסקי  כאן סוכנות דיגיטל מתחילה לבנות לה יתרון יחסי או-קיי אז אם אני מסתכל על שכבות דרך  אגב זה יצא לי שאלה כזאת לא מתוכננת אבל היא  מנתקת

דובר 1:
או-קיי

דובר 2:
אתה מתחיל לראות אחד שכבה שאומרת רגע בואו נבנה יתרון יחסי יש לי קהל מאוד מטורגט מפולח שאני גם יודע איפה הוא מסתובב ומה הוא קורא במה הוא נגע ואז להבדיל מ AGENCIES אחרות יש לי כאן את זה שתיים אני כן מתחיל להיכנס למשהו שהוא יותר אסטרטגיה ומרקטינג אבל אני רוצה שבשולחן הדיונים לא יראו בי רק  סוכנות דיגיטל שלא יגידו שאני אלוף העולם במנוע של גוגל פייסבוק אני יודע להגיד כמה מילים יפות בנושא של שיווק אבל כאן זה נגמר אני רוצה להיות שותף הרבה יותר משמעותי לשולחן הדיונים אבל ממש ביצועי  להראות  שאני מעורב כרגע בבניית תוכנית השיווק  שוב יש AGENCIES שיגידו עזוב עזוב עזוב עזוב זה שיעשו לבד אני ביצועי  איך אני מוציא לפועל יש כאלה שיגידו רגע לא אני רוצה בשולחן הדיונים הזה שהמשקל הסגולי של ה סוכנות דיגיטל  יהיה יותר גבוה מאשר להגיד בוא נעשה עמוד נחיתה כזה צבעים כאלה ונביא  לך יותר  לידים

דובר 1:
שמע שולחן דיונים

דובר 2:
כן ניקח את המונח הזה כן

דובר 1:
שולחן דיונים זה דבר שאתה צריך לזכור כבעל חברה שעובד עם ה סוכנות דיגיטל שזה יקרה לך פעם בשנה פעם בחצי שנה ופעם ברבעון תלוי כמה נפח הפעילות שלך גדול כי זה דבר השולחן בעניין זה דבר ש באסוציאציה שלי הוא באמת יותר רלוונטי במשרדי פרסום שיש צוות כי קריאטיב ואתה מגיע לפגישה ובאמת צוות גדול של בעלי תפקידים בחברה מאוד מאוד גדולה שממונים על הפרויקט שלך סוכנויות הם פחות ופחות עובדות  ככה באמת יותר לוקחים את הכיוון שמנהל את האסטרטגיה אסטרטגיית דיגיטל וצריך ממש להבין את זה כי כי כי מנהל שיווק הוא לא אחראי רק על איך אני ימצא את המסר מנהל שיווק בארגונים איך אני  אמצא  את המסר שימכור את המוצר שלי  ומנהל השיווק הוא גם אומר איך אני אייצר עכשיו את המוצר שיכניס לי יותר

דובר 2:
חשוב זאת אומרת אם התוצאה היא מה שאתה אומר זה אם רוב החברות ברוב החברות הן בינוניות ומטה ולא יהיה להן את הכסף גם לא  את האנרגיה לבוא להתחבר למשרד פרסום אתה תראה יותר ויותר AGENCIES שלמעשה  נמצאות בקטע הזה אתה יודע סוכנויות  גם לא יודע למה אבל אבל המשמעות של זה זה כאילו משקל סגולי יותר גבוה מאשר להגיד אני פייסבוק אני גוגל אתה מתחיל לראות שהזנב הארוך אותם עסקים קטנים למעשה בסוף יתחברו לכזה של גוגל כזה של פייסבוק ופחות לסוכנות דיגיטל ואתה תראה שמשרדי הפרסום מאבדים נתח שוק כי יכול להיות שהם היו אתה יודע כל מיני שחקני פרסום גדולים בנו לעצמם פתאום יחידה של SMB של עסקים  קטנים  ובינוניים כדי להפחיד פחות כדי להראות אולי מחירים פחות גבוהים וכדי לתת פייט אתה יודע חלק מזה זה בעצם בסוכנויות  כי ניתן לך ערך  מוסף של אסטרטגיה אבל אנחנו בעיקר נעשה לך זה- דיגיטל  זה לדעתי יהיו  המגמות אני כן רואה את מסע  הלקוח  נכנס או-קיי ולדעתי כאן הוא ייכנס בAGENCIES כי סוכנות דיגיטל  שאומרת אני נמדדת בסוף ברלוונטיות לידים ובמכירות למרות שאין לי חלק  במכירה אבל בזה ימדדו אותי או יעיפו אותי או ישאירו אותי אז כן יהיה פה איזשהו סוג של פתרון הוא לא יהיה פתרון של משרד פרסום אבל הוא יהיה נושא של בניית תוכן שהוא  מוכוון פרפורמנס בסדר הוא יהיה מוכוון בנקודות בהן אני רוצה לראות שהוא קרא את זה והנעתי  אותו לפעולה לשים פרטים או אם זה סחר אלקטרוני  אז בכלל לגשת לעגלה ולקנות כן עוד דבר שאני רואה שהוא מעניין מאוד זו כל האופטימיזציה שקורית באתר באותו אתר סחר אלקטרוני  זאת אומרת אותן מערכות שמתחילות לעבוד חכם ולעשות אופטימיזציה ולהגדיל את סל הקניות מטראפיק שזורם לאתר או-קיי דרך מערכות שמקפיצות קופונים שמשנות צבעים שמשנות מסרים ואני אומר לך מניסיון זה עובד יש אתרים שאתה רואה בוודאות גם שמה זה מאוד מדיד אתה יודע עד לפני מכרתי כך וכך לפני שנה באותו חודש באותו חג באותו פה מישהו נכנס עשה לי עם תוכנה את אבקת קסמים שלו הנה גדלתי בעשרים אחוזים ושלושים אחוזים וזה לדעתי זה עוד שכבה מעניינת

דובר 1:
מה

דובר 2:
לגבי הנושא של השקות מוצר?  זאת אומרת חברה רוצה להפיק מוצר היא מאוד כאילו היא רוצה להגיד היא רוצה לבוא לסוכנות  ולהגיד תקשיבו התפקיד  שלכם בהשקת מוצר הוא מה אתה עושה בהשקת מוצר חדש כי זה לא מוצר קיים לפעמים אפילו זה שוק חדש איך אתה מתייחס לנושא של השקת מוצר ? 

דובר 1:
מה התקציב ?

דובר 2:
שאלה נהדרת

דובר 1:
זאתי  השאלה  הראשונה

דובר 2:
או-קיי אגב זאת השאלה הראשונה שלך גם כשמישהו בא ואומר אני רוצה שירות של סוכנות דיגיטל זאת אומרת אבל אני אגיד לך למה אתה יודע אני חווה אותו דבר בסדר באים אלי ואומרים לי טוב יש פרויקט כזה וכזה אתגר כזה וכזה תמיד מתלווה לזה שמע בני תוך שלושה חודשים אני צריך עוד שני מיליון שקל כי המחזור שלי הוא כזה ואני בטוח שאני יכול להגיע אם אני משלם לך בוא נראה אתה יודע כשאני מסביר חבר'ה אני לא נמצא פה שמונה בבוקר שם כרטיס מעורב בהכל יותר מזה קבלת החלטות ה-voice שלי לא שווה פה אני לא יכול מחר להצביע ולהיות קול מכריע בתהליך אז אז אתם רותמים אותי לשם ואז הנטייה מאוד ישראלית בוא תקבל  שכר בסיס  ותגמול לפי הצלחה  לפי מכירות לפי פה לפי שם ואתה מסביר להם זה גול עצמי כי לא יהיה זמן לבנות במקרה שלי אני תמיד פותר את זה ואומר חבר'ה בואו נפעיל שעות לא אונס אתכם יש מה שנקרא יום עסל יום בסל מבחינת האינטנסיביות אינטנסיבי פחות אינטנסיבי יותר והכל בהתאם לזה דרך אגב הפרשנות הישראלית תשמע אתה לא אתה לא רתום אתה מוכר שעות מה שאתה לא מנסה מושכים אותך לשם לפעמים זה יכול להיות מה התקציב אז הוא יגיד לך תשמע יש לי חמישים אלף שקל אבל אתה יודע אבל בקלות ברגע שמתחיל טנגו מתחילים שבשלב ההוכחות של הנה זה יוצא אז פתאום החמישים הופכים למאה חמישים בקלות ואת גם לא ברור אם אני אחזור קודם

דובר 1:
למה שאמרתי על הסיכון שבו עסק לוקח אז הסיכון הוא לא אם אני לוחץ ליהונתן יד אלא האם אני שם את החמישים אלף שקל על הכף מקווה שזה ומאמין ומאמין שהחברה הזאת יכולה לגרום לזה להצליח כי ברור שכשיש הצלחה את תתן עוד מאתיים חמישים וחמש מאות  ברור עכשיו אני כן כן אציין  שהשקת  מוצר אתה דיברת על משהו מאוד מאוד מאוד ספציפי

דובר 2:
נכון

דובר 1:
כי השקת מוצר כמוצר או שאתה  מדבר על  השירות כי יש פה הבדל גדול אם הוא רוצה למכור מוצר ובשירות אני יותר צריך את בואו נדבר

דובר 2:
בואו נדבר על מוצר שאני חושב ששוב לא קל אבל זה פחות קשה מאשר שירות

דובר 1:
תראה בהשקה של מוצר אני ישר מפעיל את כל החשיבה האסטרטגית מה אפשר לבנות כי מוצר חדש אלא אם הוא  פותר בעיה מאוד ספציפית אז לא יהיו  לו חיפושים  בגוגל אין לך מה לעשות או-קיי אתה צריך

דובר 1:
בדיוק אתה צריך להתחיל לחשוב איך אתה כן פועל בכלים שביקשת ממני שהם יותר  חשיפתיים אבל בואו נחבר את זה גם לשאלה שלך כי היה שם משהו טיפה יותר מדויק

דובר 2:
כן אחד הדברים שקורים במוצר אתה אומר מסוכן או לא  מסוכן  לצאת עם המוצר הזה עכשיו לא תמיד אתה עושה את ההכנות את הסקרים את המחקרים וקבוצות המיקוד זה לא שם בחברות בינוניות חברות  בינוניות  מסתמכות על בטן שאומרת שמע אני עשר שנים בענף אל תלמד אותי המוצר הזה צריכים אותו  אתה יודע כמה פלופים יש בעניין הזה כשמגיעה  הסוכנות דיגיטל  מתחילים  להעביר אחריות אליו תקשיב אני לא רוצה פה לבזבז הרבה כסף תן לי שבועיים שלושה אני רוצה להבין GO NO GO

דובר 1:
אמרתי בשבועיים ושני אתה רק מקבל את הסטטיסטיקה אגב קורים מקרים שאתה מעלה קמפיין ואתה מקבל מבול של לידים  זה קורה או-קיי קורה אבל אבל לא לזה צריך לצפות

דובר 2:
אני אגיד לך איך אני פותר את הבעיה באופן חלקי אני בא  ואומר תקשיבו בשוק שלכם ואני מנסה לברר קצת לפני כן לא לצאת חאפר משהו כמו 10% צריך להיות תקציב השיווק והפרסום איזה מחזור אתה רוצה משם שלושה מיליון שקל תכפיל כפול אפס נקודה אחד תבין למה אתה הולך אבל את הכסף אתה לא שם בסוף אתה שם בהתחלה ואז פתאום זה יוצר משוואה בוא נחשוב רגע אמרתי כמה מיליונים בוא נראה יש לי מספיק מוצרים יש לי פס ייצור יש לי מספיק עובדים בני בוא נדבר ואז אני גם אומר הכסף הזה נועד שיש בו שלב SET UP ושלב המדיה עכשיו אם נעשה נ”צ כזה וכזה ונראה  אתה לא שם את כל הכסף הזה מראש אבל אבל זה חלק מ לבדוק עד כמה אחד יש נזילות כדי לשים את זה שתיים  עד כמה יש מוכוונות אני אומר לך שקרה לי לא מעט מקרים שלפעמים בהשקה של מוצר חדש באתי ואמרתי תקשיבו עשרה אחוז זה חלום זה לא יקרה תכינו 15% 20% אחוז לחדירה עם מוצר חדש אני

דובר 1:
מכיר גם שלושים אחוז

דובר 2:
ואז מה שקרה  לקוחות פחות רציניים לקוחות שאמרו בואו נזרוק את החכה לחברת הייעוץ או נזרוק את החכה ל סוכנות דיגיטל פתאום מתחילים לקבל רגליים קרות כי הם מבינים את גבולות המגרש

דובר 1:
זה מאוד חשוב ברמה של ה AGENCIES והיועצים  כל בעל עסק צריך לבחור איזה פרויקטים אתה רוצה לקחת בפרויקט כזה אני לא מעוניין לגעת כי בטח אני מבין שאין פה את ה את המערכת התפעולית והמלאי וכל מערך שיכול בעצם לגרום לזה להצליח ולהיות משתלם לי לאורך זמן

דובר 2:
עכשיו יש לי שאלה אתה יודע שאלה שאלת החנטריש ככה אני מרגיש שאני שואל את השאלות  האלה אבל

דובר 1:
כן

דובר 2:
מה אתה מגדיר כישלון הצלחות אנחנו אתה יודע שואלים את ההצלחות ישר בן-אדם לוחץ על PLAY מתחיל להגיד לך כמה הצלחות היו לו אבל הכישלון שהיה לכם בלי להזכיר כמובן שמות אחד מה זה נקרא כישלון זה שעושים ממנו עקומת למידה ו CASE STUDY הכל בסדר שמע אני 

דובר 1:
על הכישלונות היחידים שאני מצליח לחשוב עליהם הם ברמת התיאום ציפיות עם הלקוח כי כי כשתיאום הציפיות טוב והעלינו קמפיין ראשון לא עבד אבל עבדנו קשה ושינינו ותיקנו וריעננו ואומרים שמשהו מתחיל לעבוד ובהמשך מצריכים לפצח אז אני  לא יכול לראות בזה כישלון זה פשוט זה חלק מהתהליך

דובר 2:
אתה אומר את זה חבל קצר של אותו מקבל החלטות אותו אותו מנכ”ל שאמר אני אני מבחינתי הרמתי דגל לבן כי אני לא מבין עד כמה מורכב שמע היו לי פרויקטים שהייתה חברה קיימת  אגב הנטייה שלי ברמה האישית זה כמה שיותר לשמר חברה קיימת בגלל ההבנה הזאתי מה שלא תמיד קורה לי לא מעט קלאשים עם מקבל החלטות אבל קרה למצב שאתה מחליף חברה ובסוף אתה מתחיל לחשב עלות לקוח ולפחות ההתחלה חודש חודשיים אחרי שכבר נשען  על מציאות שהייתה אתה פתאום מקבל אני אומר לך מקרים אמיתיים פי שמונה פי תשע עלות לקוח ועכשיו אתה אומר ואני יודע שזאת חברה טובה אני אומר תשמע אני רק צריך את הסבלנות של אותו מקבל החלטות להגיד רגע תן להם לנשום ואז הטיעון שאני מקבל כנגד בני מה לנשום יושבים על הממשק נכנסו לאנליטיקס נכנסו לפייסבוק איך יכול להיות מה הם למדו מזה והשוק מורכב אתה יודע אני אגיד לך  יותר מזה גם קורה לי שאני לוקח חברת דיגיטל מעולה שעשתה לי תוצאות מדהימות בלקוח x אתה מכניס אותם ללקוח y נפילה על הקרשים אתה יודע ואני ואני מנסה לתפוס את הראש נגיד תקשיבו לא יכול להיות נכנסתם ללקוח כל כך קשה נישה כל כך מורכבת תחרות מפה עד הודעה חדשה ובאמת שיחקתם אותה הבאתי אתכם לשוק פחות שחקנים יותר ערכים נוספים יתרון תחרותי מובהק מה קורה ? אני כבר הבנתי שאין הסבר באמת הבנתי

דובר 1:
שאתה לא יודע

דובר 2:
אני לא אגיד רולטה כי יש כללים ויש עובדים אבל פשוט יש את המרכיב הזה של שהכוכבים מתחברים וזה מרכיב שאתה לא יכול לתכנן אותו אתה לא יכול לצפות אותו וזה קורה אבל זה לפעילות ללקוח קיים שפתאום אתה יוצר איזו הברקה שיש  תזמון מצוין מבחינת שוק או ה ביצוע של  הגרפיקאי דווקא פתאום היה שם משהו וההתחברות הזאת נותנת ערך מוסף הפרסום יכול להעיף תוצאות בצורה שלא הייתה עד עכשיו ולפעמים זה לא פועל זה לא אומר שזה לא טוב או-קיי זה לא קורה צריך  לקחת את זה בחשבון אני חושב שכשאתה בוחר סוכנות דיגיטל

דובר 2:
חדש

דובר 1:
אתה צריך לראות באמת אם יש שם את המענה לנקודות שהייתה לך בעיה עם ה סוכנות דיגיטל הקיים שלך לראות אם באמת יש פה ורסטיליות לראות אם יש פה באמת וברמת יכולת סתם למשל כי הרבה פעמים עכשיו נגיד יגיע יועץ המשכנתאות תן לי  חברה מהסוג שאתה עובד איתה נגיד בית דפוס או-קיי ולבקש פרסום בבתי דפוס שעשינו לא תמיד לכל סוכנות דיגיטל יש עבודה של בית דפוס שהוא יכול להראות לך את החומרים שהוא עושה שם או שאתה כן יכול לראות בעצם להבין מה סט היכולות שלו ולראות אם הוא מספיק ורסטילי ולהתאים את עצמו וסוגים שונים של פרסום ולנסות לראות איך להבין איזה תהליך חשיבה יש שמה כי זה בעצם כלי העבודה אופניים יכולים לקחת אותך לעמק יכולים לקחת אותך להר יכולים לקחת אותך לים  צריך להבין  אם אתה רוצה אופניים טובים שאלה אחרונה אלא אם כן יש לך שאלות  נוספות כי אני מסתכל על הזמן אתה יודע בסוף בסופו של דבר תמיד מאוד מעניין הקו הראשון זאת אומרת אתה לפעמים מקבל הופעה של חברה אומרים עושים לך את הוואו מגיעים עם פרזנטציה מראים לך שיש ניסיון מצטבר של מאתיים שנה של מומחים חבר את כל הגילאים ואז מגיע אותו אחד שהוא מולך הוא מנהל את הכול הוא מסנכרן את הכול ואתה נתקל במקרים ש תקרת זכוכית היא אלוהים ישמור ואז ישר אתה מתחיל תלונות אני מנסה להבין נוסחה של הצלחה אומרת שאתה שאתה באמת בוחר דבר כזה מה הקריטריון את מי אתה מעמיד מול הלקוח

דובר 1:
תראה יש לנו כמה דברים אצלנו שהם שונים מהשוק

דובר 2:
או-קיי

דובר 1:
בתור מי שיש לי  ניסיון בתחום הזה ואני רואה אותם באמת נבדלים אז על התשובה שלך יכול לענות ממה שאנחנו עושים

דובר 2:
ברור  הניסיון

דובר 1:
שאנחנו מגייסים מנהלי לקוחות הם אלו שבאמת גם ישירות מול הלקוח הם אלו שמנהלים את הקמפיינים בפלטפורמות עצמן גוגל פייסבוק טאבולה אאוטבריין  הם גם אלה שמסנכרנים את כל הפעילות הפנימית של הסטודיו וכתיבת התוכן לכתבות והפיתוח של עמודי נחיתה הם ממש  מנהלים  את זה עכשיו הם יכולים לעשות את זה משתי סיבות א אנחנו בחרנו את האנשים שיש להם את היכולת לעשות את זה הם אנליטים והם קריאטיביים ותקשורתיים לא להכניס את  זה בהקלטה

דובר 2:
אני אני מסתכל על חברת סוכנות דיגיטל בסדר מרוב  קריאטיביות הוא  קופץ

דובר 1:
אז יש להם את היכולת זה דבר ראשון דבר שני אנחנו נותנים להם את ההכשרה ואת כל הידע שלנו ואת כל הכלים כדי להצליח כמובן שיש פה את החברה שבאמת מגבה את אותו מנהל ומנהלת  לקוח שעובדים כאן אז יש פה את מנהל  הקריאטיב שמלווה את הכל מלמעלה הוא מוביל ויש את  מנהל צוות PPC שהוא  מוביל אתה יודע בכל הכוונה נעשית משם אבל אנחנו בחרנו את ה את העובדים שיכולים לקחת את זה בעלות זה מאוד וזה מאוד חשוב וגם יש להם את הגב במקומות גאים בהם כי זה גם הוכיח את עצמו איך זה מוכיח את עצמו אתה רואה שאחוזי הנטישה הם נורא נורא נמוכים ולקוחות נשארים  לאורך זמן אתה רואה  שגם הצוות לא ממש מתחלף ויש פה עובדים שהם מאוד ותיקים וזה דבר שלצערי בשוק שלנו אנחנו לא רואים הרבה גם מבחינת אחוזי נטישה של לקוחות וגם תחלופת תחלופת עובדים אז זה איזשהו אתה יודע קסם שאנחנו מצליחים לקיים אותו לכן אני כן אבחר בלקוח מסוים אני כן אחפש את ה את המנהל לקוח שיכול להתאים לו לדוגמה איזשהו סטארט-אפ ישראלי שהמציא פיצ'ר מאוד מיוחד לגיטרה וניסה פרסום במקום אחר וזה לא עבד טוב ולאט-לאט התחילה  איתם איזו שהיא תקשורת מתי שהם נכנסו ואז היא עסקה שכזה לקח זמן להתבשל וגם במקרה אני מוזיקאי אז אז החלטתי לתקשר את זה פה בתוך הקו הראשון שהם פגשו וכשנכנסנו זה לעבודה במשרד הם קיבלו מנהל לקוח שהוא גם מוזיקאי והוא מבין בנימי הנימים את המוצר

דובר 1:
עכשיו  ברגע שאתה נופל באמת עם מישהו אם אתה מוצר גישה לשירות נישה אתה רוצה מי שבאמת מחובר שם אבל אני לא אומר שאי אפשר בלי זה אבל העבודה תהיה הרבה יותר קלה  אגב זה גם מצליח בצורה מדהימה

דובר 2:
כמו שאמרתי אנחנו בשלב הסיכום אז אני תמיד אוהב לעשות את הצ'קליסט אז קודם כל קודם כל הבנו למה המנכ”ל / מרקום בחברות בינוניות וקטנות צריכים לצפות בעבודה עם סוכנות דיגיטל שתיים דיברנו על איך מגדירים הצלחה וזה משהו שהוא ממש לא חד חד ערכי ולא לוח שעונים והרבה סיסמאות שגם עבדך הנאמן שוגה בהם כי זה נשמע מאוד סקסי לבעל הבית אבל זה באמת לא מדויק לעשות את זה דיברנו על יתרונות יחסיים ושכבות של לאן הולכים ודיברנו שם גם על הנושא של מסע לקוח וגם על נושא של חברות שאם יש להם נכסים דיגיטליים שלהם זה מאוד מעניין או שיתופי פעולה

דובר 1:
אני אחדד לא רק על יחסים הדיגיטליים זה גם הרבה פעמים אתה מוצא את אגב  גם  AGENCIES שמתעסקות  בלינקדאין מי שיש באמת את היכולת לפתח ולהמציא כלים חדשים ונוספים שנרתמים לפלטפורמות  הקיימות זה גוף שכבר אתה יודע שהוא  מתפתח ויהיה  לך טוב לעבוד איתו נכון

דובר 2:
נכון אני רואה את זה למשל יש פתרונות כאלה בלינקדאין  שבאמת עוזרים מאוד פתאום להתמנף מול אנשים עם הודעות נכון אז דיברנו על השכבה הזאתי דיברנו על מי נמצא בקו הראשון ואיך חשוב למצב  אותו בהתאם ו שכחתי משהו

דובר 1:
נראה לי  שעברנו על הכל

דובר 2:
קודם כל יונתן אני מאוד מודה באמת היה היה כיף ומאתגר ו מקווה שהקהל שלנו למד דרך אגב אני רק יגיד שזה באמת יהיה בכל הפורמטים כי מי שחושב שהוא יירדם מסרטון של שעה אז כמובן שהוא יוכל לקרוא את זה ומי שנמצא בדרכים או באיזו ריצת בוקר יוכל להקשיב  לזה בפודקאסט ואנחנו נמקסם את הדאטה על זה לכל הכיוונים

דובר 1:
נהדר בני המון תודה היה מאוד מעניין

דובר 2:
תודה לך להתראות

להמשך קריאה

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

חייגו
עכשיו

שלחו
ווטסאפ

שלחו הודעה
במסנג'ר

תאמו איתי
שיחת ייעוץ