מפתח המותג – הבסיס לבניית מיתוג בחברה

The switch key rotates in the keyhole
איך יוצרים מותג?
ראשית צריך להבין – מה החברה רוצה שיחשבו עליה? איך היא רואה את עצמה? איך היא תופסת את הדימוי שלה? מי הם האנשים שאליהם אנחנו פונים? איזה פתרונות יש לנו להציע? מהו חזון החברה? כך שבניית מותג היא למעשה הבהרת דימוי ספציפי, מן סוג של פרסונליזציה לחברה תוך כדי בידולה משאר המתחרים ע"י הדגשת הערך המוסף שהחברה מספקת ללקוחותיה.
 
אנוכי, בני פלומן, ועמיתי היקר אייל פנחסי (מעצב גרפי מזה כ-30 שנים, בעל סטודיו גרפיקה עצמאי, מרצה ומנחה תחום במכללת תלתן), עוזרים לכם להבין מה זה מותג, מה זה מיתוג, איך ניגשים לזה ואיזה תהליך צריך לבצע? ובכלל, איך ממתגים נכון את העסק?
  
לפי המודל של סיימון סינק (Simon Sinek) פיתוח המותג הוא חלק אשר חשוב יותר מכל תהליך השיווק. גם מיתוג צריך רענון, לכן אחת לתקופה יש לעצור ולבדוק איך ניתן לרענן את המותג בהתאמה לתקופה העכשווית. חשוב להעביר את רוח המותג לכלל העובדים בחברה – כך שכלל העובדים ומסריה יהיו בהתאמה מלאה למדיניות החברה ומותגיה.
 
כיום מותגים גדולים התחילו לחקות את דרכם העיסקית של עסקים קטנים, מתוך מטרה ליצור תחושה קרובה יותר ללקוח ולבסס אמון ורגש אצל הלקוח כדי שירגיש שהמותג הגדול הוא אכן הבחירה הנכונה עבורו.
 
חשוב לזכור כי בכל ממשק מול הלקוח העסק מותיר רושם. יש צורך לחשוב איזה רושם רוצים שהעסק ישאיר?
Brand Key Chart
מהו מפתח המותג?
מדובר בכלי מדהים שיכול לעזור לכל עסק – מקטן ועד גדול לבצע תהליך מיתוג נכון.
 
מפתח המותג מורכב מ-3 שלבים:
• מחקר
• אסטרטגיה
• יצירת מותג
 
למעשה בעזרת העבודה מול מפתח המותג, ניתן לבנות בסיס לכתיבה שיווקית/ יצירת תוכן / מעצבים שעובדים על פיתוח התקשורת הויזואלית של המוצר.
 
חלק א' – מחקר
1. תנאים חיצוניים: מדובר למעשה בתהליך של גילוי – סקר שוק, בדיקת מתחרים ותהליכי עבודה שלהם (אתרים, ערוצי תקשורת, מדיה חברתית, מילות מפתח), בדיקת קהל היעד והבנת עולמו (מצב סוציואקונומי, השכלה, מיקום, נושאי עניין) מהן החלופות שהלקוחות בתחום שלנו רוכשים במקום המוצר שלנו – ולמה?, הבנה מלאה מי הם הקהלים הלא רלוונטיים ומראש לדעת שלא לכוון אליהם ולבזבז עליהם זמן או/ו אנרגיה.
 
2. תובנות – INSIGHTS: יש להתמקד בהזדמנויות הצריכה של הלקוח – הבנת הצורך של הלקוח שלי, מהן הבעיות שאני יכול לתת להן מענה, מה מפריע לו בהתנהלות עם המתחרים? מה אין אצל המתחרים ויש או יכול להיות אצלי, מה הרצון של הלקוח ואיך באפשרותי לתת מענה מדויק לצרכים שלו. חשוב לדעת כי בעידן הדיגיטלי, לפני כל רכישה אנשים מחפשים המלצות מאחרים (אמינים ככל שניתן), מבצעים בדיקות השוואה באתרים שונים, מושפעים מאוד מפרסום של ידוענים ברשת וזה דבר שמקשה על ביצוע רכישה באונליין.
 
כיום ישנם מותגים הקמים בזמן קצר מאוד, יש כאלו הנעזרים בגיוס המונים, וכך למעשה מייצרים קהילה שהיא בעד המוצר. זהו למעשה זה סקר שוק מעולה שמראה היטב אם יש לעסק/למוצר סיכוי להצליח בשוק.
 
נתראה בחלק הבא… 🙂

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

חייגו
עכשיו

שלחו
ווטסאפ

שלחו הודעה
במסנג'ר

תאמו איתי
שיחת ייעוץ