למה דינוזאורים לא הגיעו לתיבת נוח ?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

 

דינוזאורים

איך דינוזאורים נכחדו

Mission, Vision, & Values

לפני כשלוש שנים, פגשתי משקיע אמריקאי שהתעניין במיזם בו הייתי מעורב בתחום אתרי הכרויות.

ישבנו על חוף הים בתל אביב ושוחחנו על חוסר מיקוד שיש בהרבה חברות.

הוא סיפר לי על חברת סטארט אפ, שבנתה מערכת הדמייה דיגיטלית למפגש וירטואלי לדייט, שאמורה לחסוך עוגמת נפש ובזבוז זמן בחיפוש אחרי האחד או האחת.

הוא הגיע לפגישה לאחר שקיבל לידיו תוכנית עסקית שהכל נראה נהדר על הניר, מלבד החלק המאוד מאוד חשוב. החזון וערכי החזון של החברה.

לפגישה הגיעו הנהלת החברה, המשקיעים הראשונים וכמה לקוחות מאוד מרוצים והתחילה ההצגה של המוצר.

"כדי להמחיש לכ- 15 אנשים שהיו בחדר עד כמה חשוב לבנות את משימות העל והחזון, ביקשתי מכולם לקום, לעצום עיניים ולהצביע לכיוון צפון. לאחר מכן הסברתי, שישנם כמה שטועים ורק מי שבטוח מאוד בבחירה שלו שיישאר לעמוד.

נשארו 3 ורק אחד מהם צדק.

לכאורה כולם יכולים בקלות להבין היכן הצפון, לכאורה לכולם אמור להיות ביטחון רב ברגע שהצביעו לכיוון זה ולפחות במקרה זה אחד מתוך חמישה עשר אנשים בחדר צדקו.

לאחר חשיפת הכיוון הנכון חלק צחקו, חלק היו מאוד נבוכים ורק שניים הבינו שיש בעיה בחזון של החברה.."

לפני שצוללים ..

מאמר זה נשלח אליכם עם אופציהלצפייה בוידאו,שבו אני מפרט יותר ונותן דוגמאות נוספות בכדי לדייק את התהליכים הנדרשים לבניית משימות וחזון.

אני ממליץ לכם לצפות במספר סרטונים שאני מצרף (לינקים) למאמר זה. בחרתי אותם בקפידה והם מסייעים מאוד בהבנת הנושא.

עוד דבר..

הגדרת ההצלחה שלי במאמר זה תהיה אם הבנתם את ההבדלים בין משימות ארגון (Mission Statement), חזון (Vision) וערכים (Values).

א. מה כל כך חשוב בבניית .. משימת ארגון (Mission Statement ), חזון (Vision) וערכי חזון (Values) לחברות ?

מאוד פשוט, הסטטיסטיקה מנצחת, חברות שבונות ומיישמות בנייה זו רואות זאת ב :

· גידול במחזור

· גידול ברווח

· שיפור במוטיבציה ולויאליות של ההון האנושי בחברה

אם תרימו גבה, אתם מוזמנים להכיר את החברות האלו מקרוב בקישור הבא

ב. משימות ארגון – Mission Statement

בבניית משימות אלו אנו מתייחסים להווה ולתשובות הבסיסיות

למה העסק שלנו קיים עבור לקוחות ועובדי הארגון ?

המשימות לא ידונו ביכולות, מוצרים, מחירים וכד'. אלו לא מעניינים בניסוח המשימות.

נציג מספר דוגמאות –

Our Mission

Our Roadmap starts with our mission, which is enduring.

It declares our purpose as a company and serves as the standard against which we weigh our actions and decisions.

To refresh the world…To inspire moments of optimism and happiness…To create value and make a difference.

(חברת קוקה קולה)

לחולל פלאות מהדברים הבסיסיים ביותר, להעשיר את איכות החיים של אנשים ברחבי העולם, באמצעות פיתוח עסקים, מוצרים מיוחדים ופתרונות מפתיעים וחדשניים.

Amazon: "To be Earth's most customer centric company; to build a place where people can come to find and discover anything they might want to buy online."

Tesla: "Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy."

Apple: "Apple is committed to bringing the best personal computing experience to students, educators, creative professionals and consumers around the world through its innovative hardware, software and internet offerings."

Virgin Atlantic Airways: "… to embrace the human spirit and let it fly."

לעיצובה של חברת מופת רב תרבותית, המושתתת על כבוד האדם, המאפשרת שוויון הזדמנויות ותרבות של חדשנות, איכות ומצוינות.

Walmart: "Walmart helps people around the world save money and live better – anytime and anywhere – in retail stores, online and through their mobile devices. "

המשותף לכולם הוא התשובה לשאלה -למה עושים זאת ?

אנו עוברים לחלק של החזון ..לפני כן, אני ממליץ לצפות בהסבר של ברוס לגבי ההבדל בין משימת הארגון לבין החזון. תשקיעו 5 דקות ותבינו יותר.

ג. חזון

החזון הוא מה שאתם רואים בעתיד לגבי הפעילות של החברה שלכם.

ישנן כמה שאלות בסיסיות שצריך לענות עליהן:

· לאן אנו הולכים?

· איך נגיע לשם ?

משפט שלדעתי מדייק יותר..

What will it look like, Sound like and feel like?

בבניית החזון חשוב להכיר היטב את נתוני החברה והשוק בו פועלים. החזון כולל תכנון, שיגשים את משימות הארגון שבנינו.

באחת הסדנאות למנהלים, בניתי סימולציות עם מנכ"לים, המדמות פגישה שלנו בעוד 5 שנים מהיום. השיחה ממוקדת בתוצאות מימוש החזון שנבנה בהווה.

זו דרך אפקטיבית לצלול להיבטים שונים של המציאות אליה יש להוביל.

אחד המנהלים, שבזמנו ניהל אתר גדול לסילוק אשפה, דיבר על חינוך לאיכות סביבה, יצירת אתר ובו פעילויות הממחישות את האיזון בין פסולת לאיכות סביבה.

בשיחה עימו הוא תיאר את ההכשרות, הפעילויות ,מראה המקום עד רמת מיקום החנייה ומסלול ההליכה במקום. הירידה לפרטים יצרה את האפשרות לבניית חזון וערכי חזון בצורה אפקטיבית.

קשה להביע במילים את ההתרגשות והחיבור שהיו שם, כאשר המנהל תיאר את היום יום באתר.

מנהלים החלו לפתח איתו את מימוש החזון ונוצרו שם כיוונים מאתגרים שתרמו מאוד לניסוח החזון.

דוגמאות לחזון של חברות שונות :

חזון

טבע נאות הינה חברה ישראלית מובילה בתחום הנעלת הנוחות, הפועלת בשווקים בינ"ל.

לקוחותינו הם במרכז העשייה שלנו ואנו יוצרים איתם דיאלוג מתמיד, להבנה מעמיקה של צורכיהם לבניית ערך ייחודי עבורם.

אנו ארגון מקצועי, לומד, מקיים ומתחדש, המאפשר לעובדים ולמנהלים לממש את יכולתם בצורה המלאה תוך ביטוי אישי, צמיחה ושגשוג לעובדים ולבעלים.

אנו צוות גאה בארגון ובערכיו, הפועל במסירות, בנחישות ובהתלהבות למימוש החזון, תוך עבודת צוות המאופיינת בתקשורת פתוחה וחיובית, המוסיפה שמחה לחיים.

אנו מחויבים לסביבת עבודה פורייה ומטופחת.

אנו נבנה עולם של מחוייבות, קשר והתלהבות עם כל השותפים בשרשרת העשייה – עובדים, ספקים, מפיצים, קמעונאים, לקוחות וקהילה במודל של .WIN WIN

כאשר הייתי מנהל שיווק של המכללה למינהל ושל המסלול האקדמי החזון התמקד בבניית יציבות כלכלית לאנשים.

התחייבנו למורים המנוסים ביותר, למתן שירות מקצועי , לתהליכי למידה חדשניים ולא מתפשרים על תוצאות, לעובדים מנוסים הגאים בארגון שלהם וסוללים קריירה ללקוחותינו.

השקענו בתשתית לסיוע בחיפוש עבודה וייעוץ להמשך מסלולי הלימוד והתחייבנו לדאוג להכשרות ומסלולי לימוד נוספים בכדי להעניק יתרון לבוגרי המסלול בשוק.

החזון היווה בסיס למשפט החשוב והוא "תלמד מהניסיון ותצליח".

Growing Relationships through Data

בעבר שימשתי כיועץ בכיר בחברת דן אנד ברדסטריט. מדהים לראות שהחזון ומשימות הארגון לא שונות במשמעותן ממה שהיה לפני כ 20 שנים.

חזון החברה :

"Dun & Bradstreet helps companies improve their business performance through data and insights delivered through our Data Cloud, Live Business Identity, and the solutions they power".

סרטון שממחיש זאת נמצא בקישור זה(1:50 דקות)

מאפיית לחמים, לקוח יקר אותו ליוויתי ביחד עם לוטן סגל, (חבר ושותף לדרך) הם בחרו את המילים "אהבת אמת" כמשימת ארגון ובהתאם בנו את החזון המוביל אותם לאורך השנים.

"הביטוי “אהבת אמת” מלווה אותנו לאורך השנים, בשבילנו אלו 2 מילים שמחברות בין עולמות של אופה: עולם של מסירות, כבוד, ציפייה והתרגשות, זאת האהבה שלנו. עולם של דיוק, עקביות, הקפדה ומומחיות גדולה, זאת האמת שלנו.

בתור אופים אנחנו בוחשים ולשים, אבל בסופו של יום, ללחם יש חיים משלו. כמו כל דבר אחר שחשוב לנו בחיים, אנחנו מאמינים שהדרך היחידה שבה אפשר להשפיע באמת על התוצאה הסופית, היא לעשות הכול מתוך אהבה אמיתית. אנחנו בטוחים שמשהו ממנה בא לידי ביטוי בכל פרוסה וכיכר."

(ציטוט מתוך האתר של מאפיית לחמים)

לגבי החברה אותה אני מנהל, אחרי כ 20 שנים של מערכות יחסים מאוד קרובות לחברות ואנשים המובילים אותן, מה שמנחה אותי הוא

"הגשמה והעצמה לפאזל האנושי בארגון" זו משימת הארגון שלי.

ברגעים עם חברים קרובים תמיד מתבדחים על השיר של אריק ברמן – הגשמה עצמית, ומצטטים לי את הפזמון " איזו אישה פעם אמרה לי, שבכלל זה לא כדאי לי, אבל מה היא מבינה ? אני עוד שניה נוגע! "

ובגלל ה"עוד שניה" הזו, בכל מערכת יחסים עם ארגונים בהם אני נמצא שווה לקום בבוקר 🙂

החזון שלי, שנבנה על בסיס זה, הוא :

בכדי למקסם את הפוטנציאל של המשאב האנושי והפוטנציאל העסקי של החברות עימן אני עובד.

אני מוביל תהליכי שיפור וצמיחה באמצעות צוות מומחים ייעודי בתהליכים הקשורים לשיווק, מכירות, פרסום, ארגון וניהול.

בתהליך בו מתבצע ניתוח, תכנון, הטמעה ומדידה נבנה המפתח להצלחה של לקוחותיי בשווקים תחרותיים.

בונים חזון – הנחיות

בבניית החזון אני ממליץ להתמקד ב3 שאלות.

· את מי אנחנו משרתים ?

· מה אנו מספקים ?

· איך אנחנו מגשימים זאת עם האני מאמין שלנו שנקבע בחזון ברמה היום יומית ?

חזון הוא מה שאני מקווה שיקרה בגלל משימות שאני מבצע

וזאת כפי שהזכרתי בתחילת המאמר, תורם ל – הגדלת מחזור, שיפור רווחיות ומיקסום הפוטנציאל של ההון האנושי בארגון.

אודות תהליך בניית החזון

בהכרות מקרוב עם הנהלות של חברות, בדרך כלל הבסיס לדיונים ולפרויקטים מגיע ממקום מאוד רציונאלי.

השכיח בתהליכים אלו קשור לניתוחי מכירות ורווחיות, ניתוח תחרותיות בשוק וכד'.

בבניית חזון חשוב, שמשימת הארגון תתורגם הלכה למעשה בטווח הארוך.

באחת הסדנאות העוסקות בגיבוש חזון, ביקשתי מהמנהלים לרשום את כל מה שמעורר בהם סלידה ושנאה ללא קשר לעולם העסקי או לתחום הפעילות בו הם עוסקים.

בתהליך שעוברים מנהלים אלו מתחזקת העובדה, שהחזון של הארגונים אותם הם מובילים קשור בקשר עמוק מאוד לאמונות ולתיקונים שמביא אותו מנהל לעולם.

באחת הדוגמאות הזכורות לי, אחד המנהלים היה מאוד נחרץ לשנאה שיש בו לכל אלו שהפכו את אי הדיוק במידע אודות התכולה של מוצרים כגון: משקל, סוגי הרכיבים ואחוז שלהם במוצר, שימוש בחומרים מסוכנים וזולים וכד. הנושא של שקר לבן ואפור שעדיין לא עובר על החוק הטריף אותו.

האיש הוא שותף ומנהל שרות לקוחות באתר ECOMMERCE צעיר שרק מתחיל את דרכו בשוק הבינלאומי.

החברה מוכרת מותגים בינלאומיים בתחום האופטיקה ונושא השקיפות והאמינות הם נר לרגליה.

משימת החברה היא :

"מחויבים לעזור לאנשים לבנות שקיפות ואמון בחברות ומותגים"

ערכי החזון מסוכמים כך:

"בניית שקיפות, עזרה, זמינות, עובדים מחויבים ורתומים ומוצרים מעולים הם המקורות החשובים ביותר להצלחת החברה והשותפים שלה להצלחה"

הקשר בין האמונות הפנימיות של שותף מנהל זה לבין החזון וערכי הליבה של הארגון לא סתם נגזרות אחת מתוך השניה.

כאשר ישנו קשר בין משימת הארגון לחזון ולערכי החזון

ניתן למצוא פעולות של חברות כגון :

כאשר מאפיית לחמים החליטה בצורה אסטרטגית שהיא תעשה שימוש בתנורים קטנים, כדי לייצר מציאות שלקוחות יקבלו מוצרים טריים ולא לייצר מוצרים למלאי.

החלטה נוספת שתומכת בחזון היא, שכל הזמנה של חברה למגשי כיבוד תיוצר ותישלח על ידי נהגי החברה לכל מקום בארץ בהקדם האפשרי.

אלו החלטות שמשמרות על ערכי הליבה של המאפייה ומחוברות לחזון.

כאשר מכללת אוהלו מחליטה שכל סטודנט יוכשר במקצוע נוסף, מלבד התואר, בו יוכל לעבוד ללא קשר להיותו מורה.

פתרון זה תומך בערכי החזון, בהם מציידים את הבוגר בערכת כלים המסייעת לו להתפתח מקצועית ולייצר ערוצים נוספים להשתכרות.

מצ"ב דוגמא לפרסום לימודי חינוך גופני ובו פירוט של תעודות מקצועיות הניתנות מלבד התואר האקדמי ותעודת ההוראה.

כאשר קופת חולים כללית מייצרת הנגשה של הטיפול הרפואי בעזרת אפליקציה ומכשור תומך, בו ניתן לאבחן מרחוק את המחלה ולתת טיפול, זו תמיכה בערכי ליבה לחזון –"לאמץ אורח חיים בריא והפיכה של לקוחותיה לשותפים מלאים לשמירה על בריאותם" (מתוך אתר הקופה)

 

קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור קישור לסרטון על מכשור חדיש ליצירת הנגשה

א. ערכים של החברה – CORE VALUES

ערכי החברה נגזרים מחזון החברה ומהווים את מה שנדרש מעובדי והנהלת החברה בכדי להגשים את משימת הארגון וחזונה.

מצ"ב מספר דוגמאות הממחישות את הקשר בין משימת הארגון, החזון וערכי הארגון:

ZAPOS חזון וערכים המובילים לתוצאות

דוגמא שתוכלו למצוא מידע רב אודותיה היא חברת ZAPOS

משימת הארגון היא :

Our purpose is to live and deliver WOW!

כמו כן החברה ניסחה את ערכי הליבה שלה שלמעשה עשייה שלהן מגשימה את החזון.

עשרת ערכי הליבה הם :

לעיון בהם מצ"ב לינק

· Deliver WOW Through Service

· Embrace and Drive Change

· Create Fun and A Little Weirdness

· Be Adventurous, Creative, and Open-Minded

· Pursue Growth and Learning

· Build Open and Honest Relationships With Communication

· Build a Positive Team and Family Spirit

· Do More With Less

· Be Passionate and Determined

· Be Humble

ההשפעה של חזון וערכי ליבה המתורגמים לעשייה מקרינים על הגידול והרווחיות של החברה. החברה נרכשה על ידי AMAZON ב 2009 ב 940 מיליון דולר.

בתקופת ה"שכירות" ..כשהייתי שכיר בתפקידי ניהול, ניהלתי את השיווק של הזכיין הישראלי של חברת SCOTTS בישראל.

סקוטס היא החברה המובילה בכל הקשור לטיפוח מדשאות, גינות וגם מוצרים לתחומי הגידול המקצועיים בארה"ב.

חלפו לא מעט שנים ויפה לראות שחזון החברה ממשיך להיות מדויק כפי שהיה בעבר.

בסרטון אני נחשף לעוד ועוד פעילויות שנוצרו תוך כדי ורק מחזקות את משימת הארגון.

החזון של חברה זו הוא:

"We help people express themselves on their own piece of the Earth—and there is virtually no limit to how they do that."

Jim Hagedorn, Chairman and CEO

אם יש לכם ארבע וחצי דקות אני ממליץ לראות את אחד הסרטונים הטובים שיש לגבי חזון וערכי ליבה של חברה זו

(סרטון לחזון וערכי החזון של קוקה קולה)

נתבונן מקרוב בחזון, ערכי חזון ומשימות של חברת קוקה קולה, וניתן להבין את ההשלמה בין שלושת החוליות חזון, משימות ארגון וערכי מותג.

The world is changing all around us. To continue to thrive as a business over the next ten years and beyond, we must look ahead, understand the trends and forces that will shape our business in the future and move swiftly to prepare for what's to come. We must get ready for tomorrow today. That's what our 2020 Vision is all about. It creates a long-term destination for our business and provides us with a "Roadmap" for winning together with our bottling partners.

Our Mission

Our Roadmap starts with our mission, which is enduring. It declares our purpose as a company and serves as the standard against which we weigh our actions and decisions.

To refresh the world…To inspire moments of optimism and happiness…To create value and make a difference.

Our Vision

Our vision serves as the framework for our Roadmap and guides every aspect of our business by describing what we need to accomplish in order to continue achieving sustainable, quality growth.

People: Be a great place to work where People are inspired to be the best they can be.

Portfolio: Bring to the world a portfolio of quality beverage brands that anticipate and satisfy people's desires and needs.Partners: Nurture a winning network of customers and suppliers, together we create mutual, enduring value.

Planet: Be a responsible citizen that makes a difference by helping build and support sustainable communities.

Profit: Maximize long-term return to shareowners while being mindful of our overall responsibilities.

Productivity: Be a highly effective, lean and fast-moving organization.

Our Winning Culture

Our Winning Culture defines the attitudes and behaviors that will be required of us to make our 2020 Vision a reality.

Live Our Values

Our values serve as a compass for our actions and describe how we behave in the world.

Leadership: The courage to shape a better future

Collaboration: Leverage collective genius

Integrity: Be real

Accountability: If it is to be, it's up to me

Passion: Committed in heart and mind

Diversity: As inclusive as our brands

Quality: What we do, we do well

Focus on the Market

Focus on needs of our consumers, customers and franchise partnersGet out into the market and listen, observe and learnPossess a world viewFocus on execution in the marketplace every dayBe insatiably curious.

Work Smart

Act with urgencyRemain responsive to changeHave the courage to change course when neededRemain constructively discontentWork efficiently.

Act Like Owners

Be accountable for our actions and inactionsSteward system assets and focus on building valueReward our people for taking risks and finding better ways to solve problemsLearn from our outcomes — what worked and what didn’t.

Be the Brand

Inspire creativity, passion, optimism and fun.

חזון חברת שופרסל

חזון החברה והקוד האתי משקפים את העקרונות המרכזיים לאורם החברה פועלת, ומהווים מצפן ואמצעי מכוון לעובדי החברה ומנהליה.

החזון (מתוך אתר שופרסל)

"להיות הבחירה הראשונה של כל בית ישראלי ולהוביל את שוק הקמעונאות בישראל. שופרסל מאמינה, שניתן להגשים כל חזון עם היסודות הערכיים הנכונים"

הקוד האתי, שהינו חלק מחזון החברה :

"ארבעה עקרונות יסוד בתחום האתיקה של החברה המכוונים את פעילותנו היומיומית. התנהלות עפ"י ערכים אלו היא באחריותנו המשותפת, מתוקף היותנו חברה מהמובילות במשק בתחום המזון.

ציות לחוק: הקפדה על ציות לחוק מהווה הבסיס להתנהלות עסקית ברשת, וגוברת על כל שיקול אחר. כלל פעילותנו, תבוצע באופן שאינו סותר רגולציה קיימת.

מניעת ניגוד עניינים: הקפדה על מניעת מצבים הכוללים ניגוד עניינים בהם מנוגד האינטרס הפרטי של אדם לאינטרס של שופרסל.

שמירה על כבוד האדם: הקפדה על יחס מכבד לכלל העובדים, הלקוחות והספקים איתם אנו עובדים. מניעת שחיתות: פעילות למניעת שחיתות בצורה גורפת, הן במערכת היחסים של העובדים עם הלקוחות, ביחסים עם הקהילה, ספקים ועם החברה."

ערכי הליבה של שופרסל

הוגנות: שופרסל מחויבת ליחס הוגן, מוסרי ואמין; לנהוג בשקיפות כלפי לקוחות החברה, ספקיה ועובדיה, כדי ליצור דיאלוג פתוח ומערכת יחסים ארוכת שנים.

שירות ומקצוענות: שופרסל חותרת לשירות מיטבי ללקוחותיה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ואחראית למקצוענות בלתי מתפשרת של כל אחד מעובדיה.

איכות: שופרסל מחויבת לאיכות המוצרים הנמכרים בסניפיה ולשירות שהיא מספקת. החברה מעניקה חשיבות ראשונה במעלה לחוויית הקנייה החיובית של לקוחותיה ולעמידה בציפיותיהם כבסיס לקשר ארוך טווח.

חדשנות: שופרסל פועלת להמשיך ולהוביל את השוק באיכות המוצרים, במגוון ובחוויית קניה. החברה עוקבת אחר הצרכים המשתנים של הצרכן הישראלי, ומקפידה לתת להם מענה.

מחויבות לעובדים: שופרסל אחראית על כלל עובדיה. החברה מחויבת להוגנות כלפי העובדים, שמירה על כבודם ודאגה לזכויותיהם. שופרסל פועלת לרווחת עובדיה לפיתוח ולקידום אישי ומקצועי. ישראליות: שופרסל גאה להיות חברה ישראלית, ושמחה לתרום לקהילה ולהתגייס למען אזרחי המדינה. החברה מקדמת את ערך השוויון בקהילה ופועלת לשוויון הזדמנויות לכלל אוכלוסיית ישראל – עובדים ולקוחות כאחד.

לסיכום :

חברה מצליחה תשקיע בבניית מצפן המתחיל במשימת הארגון, חזון הבונה את הדרך לממש משימה זו וערכי החזון שמהווים את ה DNA הארגוני בכדי לעשות זאת.

חשוב לדייק בתהליך הבנייה, תהליך חובבני בבנייה זו ויישום שלו יוצר השקעה של מאמצים בכיוונים לא נכונים מייצרים פגיעה בפוטנציאל ההכנסות, רווחיות ומיקסום ההון האנושי בארגון.

*לסדנאות וייעוץ בנושא בניית חזון ארגוני תוכלו לפנות אלי ואשמח לסייע.

תודה על זמנכם,

בהצלחה בבנייה והגשמת המשימות והחזון של החברה שלכם 🙂

בברכה

בני פלומן יועץ ארגוני, מומחה בשיפור ביצועים

 

052-4203043

www.bennyfluman.com

השותף שלכם לשיפור ביצועי החברה הגדלת המכירות והרווחיות

אם לא עשית את זה כבר. הירשם לניוזלטר שלי עכשיו

בני פלומן

שמי בני פלומן. במהלך העשרים שנים האחרונות אני מלווה חברות, מוסדות ציבוריים ועמותות. המומחיות שלי היא ייעוץ ארגוני המשפר תפוקה של יחידות עסקיות/חברות, שיפור של מערכי מכירות ושיווק והגדלת המכירות לאורך זמן.

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

2 מחשבות על “למה דינוזאורים לא הגיעו לתיבת נוח ?”

  1. פינגבאק: אחד עשר הדברים החשובים בשיקום חברות - בני פלומן

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *