ייעוץ שיווק - מוכרים מיתוג

כדי להצליח בשיווק חייבים להבין שאתם מוכרים מה שאתם לא מוכרים.
ב 1960 הכלכלן והפרופסור תיאודור לויט מאוניברסיטת הרווארד, תבע את המושג MARKETING MYOPIA – קוצר ראיה שיווקי.
כוונתו היתה לתעשיות שלא בדיוק מבינות מה הן מוכרות, יותר נכון להגדיר זאת שהן לא יודעות את החוויה והערך הנתפס שיש ללקוח שרוכש מהם.
על חוסר ידיעה משלמים מחיר מאוד יקר בשוק תחרותי.

מדוע חשוב לבנות מותג? ההיסטוריה מלאה בדוגמאות

  • חברות של מסילות הברזל שהיו בטוחות שכל מה שקשור להתפתחות התחבורה הפרטית יהיה ממש בשוליים, וכמה שנים לאחר כניסת כלי הרכב הפרטים נזקקו החברות לסובסידיות ומענקים ממשלתיים בכדי לשרוד.
  • בלוקבסטר שהיו בטוחים שתמיד אנשים ילכו וישאילו קלטת כדי לראות זאת במכשיר הוידאו בבית, פספסו את הרכבת והפכו להיסטוריה ולא הבינו את מה שהלקוחות שלהם יעשו בעתיד עם נטפליקס.
  • בתי הקולנוע שהתרסקו והיו צריכים להמציא את עצמם מחדש כדי להמשיך להצדיק את קיומם.

למעשה מה שכתבתי עד כה לא מגלה שום דבר חדש.

הלקח שלא נלמד - שיווק עם מחשבה קדימה

כדי להבין עד כמה הלקח לא נלמד, שימו את הנהלת החברה שלכם בחדר, תפעילו את אפליקציית ההקלטה ושכל אחד מהם יאמר מה בדיוק החברה מוכרת.
אם נרצה לדייק, ניתן לשאול האם מבינים מה בדיוק הלקוח קונה.
לאחר כמה דקות תבינו שלא בדיוק ברור האם קיימת הבנה והסכמה לשאלות הבסיסיות האלו.
לדוגמא: בחברה המתמחה בגמילה מעישון לא מוכרים גמילה מעישון.
כן מוכרים: זמן איכות עם היקרים לכם מכל, שעד היום הריח דחה אותם והפכתם אותם למעשנים פסיביים, אתגר מטורף לסמן יעד ולכבוש אותו, הצטרפות לקהילה של מפסיקי העישון, ברור לכם שברגע שאנו מבינים שאנו מוכרים חיבור לקהילה, מאמצי השיווק יושקעו בערוצים האלו ובטווח הארוך ה ROI יהיה מדהים.
קחו לדוגמא את נהגי המוניות, בעוד כמה שנים יגיע סוף סוף הרכב האוטונומי וברור שכל נהג מונית שלא יבין זאת יישאר מובטל. גט טקסי שנכנסה ברוח סערה הפכה לחברת המוניות הגדולה בארץ ואין ברשותה מונית אחת . נהגי המוניות במקום להבין זאת, פנו לערוץ שנראה פרקטי יותר והוא מלחמות ולחצים פוליטיים, כדי להסדיר זאת. ומה לגבי חברת אובר שהופכת כל אדם פרטי עם רכב לנהג מונית, כמה זמן ניתן להדוף את ההתקדמות הבינלאומית הזו?

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

בני פלומן יועץ שיווקי

שמי בני פלומן ואני יועץ עסקי מומלץ כבר מעל ל-2 עשורים, מניסיוני המקצועי אני אני ממליץ לפנות לאיש מקצוע שיוביל אתכם לתשובות וכמובן לכיוונים שבהם שווה לכם להשקיע את תקציבי השיווק והפרסום. אחד הדברים היותר מאתגרים שאני עושה כחלק משירותי מיתוג לעסקים, פיתוח עסקי, ייעוץ שיווקי, בניית תוכנית שיווקית אימון אישי למנהלים הוא ישיבה משותפת עם הנהלת החברה ובתהליך לא מסובך שלא דורש ימים של הכנות מגיעים לתובנה מה אתם באמת מוכרים ומה הלקוח קונה, איך לשווק עסק נכון ולהביא לגיוס לקוחות חדשים.

בני פלומן, יועץ שיווקי, מציע שיחת יעוץ ראשונית בת שעה חינם ללא עלות, בה הוא יבין את הקשיים והאתגרים מולם אתם עומדים ויציע פתרונות מקצועיים להתמודדות מולם.
אתם מוזמנים ליצור קשר ללא התחייבות בטלפון מספר: 052-420-3043, ניתן להשאיר פרטים מטה, ונציג יחזור אליכם בהקדם.