יועץ שיווקי

אם גם אתם מחפשים תשובות על מה שעושה יועץ שיווקי או איך להפוך לכזה – אתם במקום הנכון. במאמר זה ניגע בנושאים העיקריים בהם עוסק יועץ שיווקי.

מה זה יועץ שיווקי?

יועצי שיווק עובדים כיועצים חיצוניים לעסק לצורך תכנון וביצוע אסטרטגיות שיווקיות. הם מבינים מה העסק צריך, יודעים לנתח תובנות, תהליכים ובעיות באמצעות הניסיון שלהם כדי להציע וליישם פתרונות שיגשרו על הפער בין המצב השיווקי הנוכחי לבין מה שדרוש לאסטרטגיית שיווק מוצלחת.
יועצי שיווק יכולים להיות עצמאים או שכירים בחברה. כתוצאה מכך, תפקיד היועצים משתנה מחברה לחברה וגם מפרויקט לפרויקט וזאת משום שלכל עסק יש את המטרות והאתגרים הייחודיים לו.
מדוע יועץ שיווק כל כך חשוב בימינו לכל חברה, גדולה כקטנה?

יועץ שיווקי - בני פלומן

תפקידו של יועץ השיווק

לכל עסק הכרחי שתהיה תוכנית פעולה – שנקראת אסטרטגיית שיווק בזירה העסקית.
פיתוח אסטרטגיה שיווקית כרוך בהשקעת המאמץ והזמן הנכונים בבניית תוכנית פעולה. כיום, עם תחרות קשה וחברות חדשות ממדינות שונות שמוזילות עלויות ומתחרות על הכנסות, עסקים רבים מתמקדים יותר בצמצום עלויות ובעידוד עסקי הליבה. כאן נכנסת לתמונה תוכנית פעולה להתייעלות.
בעידן הדיגיטל שירותים רבים ניתנים מרחוק ומכאן שניתן לייעל ולהוזיל את השירותים אבל יש לבצע תהליכי עבודה ובקרה לצורך התייעלות ולכן חשיבותו של היועץ באה לידי ביטוי בייעול תהליכי העבודה בשיווק בעזרת יצירת מנגנונים שישמרו על המותג.

מה עושה יועץ שיווק?

יועץ שיווק עוזר לבנות תוכנית שיווק יסודית, לתקן את המסר שהעסק שלכם מנסה להציג ולזהות את תמהיל השיווק המתאים כדי להפיץ את הבשורה
החוצה לקהלי היעד שלכם.
רוב יועצי השיווק אמונים על התכנון והתמיכה בביצוע האסטרטגיה השיווקית. הם עוקבים אחר התוכנית הנוכחית ומשנים את הפעולות כדי להשיג את
התוצאות הטובות ביותר ממאמצי השיווק.
אם כך למעשה יועץ שיווקי מביא עימו ראיית מאקרו וראייה אסטרטגית, יכולת לבחון את תמונת השיווק הכוללת של העסק ובעיקר ניסיון רב בתחום.
מטרותיו של היועץ השיווקי הן לייעל את הפעולות השיווקיות של העסק כך שידרשו פחות משאבים ותופק תועלת רבה יותר. במסגרת זו יסייע יועץ שיווק בהגדרות המטרות והיעדים, במיתוג עסקי, תהליכי בידול והדגשת יתרונות תחרותיים, הגדרת קהל יעד ובניית תוכנית לבקרה ובחינת אפקטיביות. אין אחד אשר מבין בכל, על כן מומלץ להיעזר לעיתים ביועץ שיווקי אסטרטגי.
אנוכי, בני פלומן משמש מעל כ-30 שנים כיועץ עסקי, יועץ שיווקי, יועץ אסטרטגי לעסקים, יועץ ארגוני ועוד.
ייעוץ מיתוג ופיתוח עסקי הם השקעה בתהליך שבסופו מלבד שיפור הביצועים, ייעול תהליך העבודה וחיסכון בזמן גם חוסך לכם הרבה מאוד כסף!
יועץ שיווקי יבנה עבורכם אסטרטגיה שיווקית שתתן הכוונה בשיווק ובניהול, ותחדד את דרכי הפעולה הקיימות.
בעזרת אסטרטגיה שיווקית נכונה תוכלו לקבל מענה לשאלות ופתרונות לחסמים של הלקוחות שלכם, להגדיר את הזהות העסקית שלכם, לאפיין מוצרים וקהלי מטרה בצורה טובה יותר, למתג ולבדל את העסק שלכם מאחרים, להקפיד על המיקוד שלכם באמצעות תכנון מדיה וערוצי שיווק ופרסום מדויקים יותר – כל אלו יובילו למכירות רבות יותר.

נפעל לפי אסטרטגית השיווק שבניתי כיועץ שיווקי ויועץ אסטרטגי לעסקים בתוכנית המאיץ:

יצירת אסטרטגיה שיווקית

ראשית נבצע מחקר שוק ולקוחות, מיפוי השוק והתחרות, אפיון וחידוד הזהות העסקית ומיקוד הפעילות. כל אלו יעזרו לנו להגיע למיצוב החברה ובידולה כמו גם הגדרת חזון ויעדים ותרגום האסטרטגיה לתוכנית עבודה, כולל ליווי והכוונה מלאה שלנו ליישום התוכנית בפועל.

בניית כיווני פעולה לבידול

נתחיל מאיתור קהלים, שווקים ותחומים פוטנציאליים חדשים. מכל אלו נוכל להוביל לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים כולל אפיונם, תמחורם והשקתם באופן הנכון. בנוסף נבצע בחינת נישות ומגזרים כמו גם בחינת הגוונת המוצרים והשירותים, פיתוח ערוצי שיווק ומנועי צמיחה נוספים.

מיתוג עסקי

נבצע תהליך מיתוגי, כן מדובר בתהליך הכולל בתוכו את בניית החזון העסקי, יצירת מסרים שיווקיים מבדלים, ויצירת כלים שיווקיים ומכירתיים להטמעת המיתוג.

בניית תוכנית שיווקית

לצורכי ייעול תהליכי השיווק, הפרסום והמכירות נכין תכנון שיווקי ותקצוב השיווק, תוך השמה והדרכה של תפקיד מרקום, תכנון וניהול פרסומי, תכנון מדיה, בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט על ידי אפיון וקידום אתרים בגוגל ובדיגיטל בכלל, הכוונה והדרכה שיווקית ומכירתית למנהלים.
באמצעות כל אלו נביא לייעול והגדלת המכירות ולשיפור השירות.

  • רוצים להוזיל עלות גיוס לקוח?
  • רוצים לדעת יותר לגבי שיפור וייעול מערך השיווק והמכירות שלכם?
  • רוצים לקבל כלים מקצועיים לבחינת אופן הניהול שלכם?
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

אם גם אתם מעוניינים לקחת את העסק שלכם צעד משמעותי קדימה ולבנות תוכנית שיווקית סדורה ומקצועית אני, בני פלומן יועץ שיווקי לחברות, ארגונים ומוסדות מזמין אתכם ליצור עימי קשר טלפוני בטלפון מספר: 052-4203043 תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס מטה ואני אחזור אליכם בהקדם.