שיווק דיגיטלי לעסקים

בין אם עסקתם בשיווק עשרות שנים או יום אחד, אחד הדברים הקשים ביותר לחזות לגבי הפעולות שלכם הוא כיצד להגיע ביעילות רבה יותר לקהל היעד שלכם ולהתמקד בו.
פיתוח המוצר מאפס ומערך לוגיסטי היעיל בעולם, לא יעזרו, אם לא תוכלו להעביר את המסר שלכם לאנשים הנכונים בזמן הנכון.
אתם מכירים פרסומות, שלטי חוצות, מודעות כתבי עת וצורות פרסום מסורתיות אחרות, אבל כמה אתם באמת יודעים על שיווק דיגיטלי?
הרבה בעלי עסקים עשויים לחשוב על חלונות קופצים או מודעות באנר באתרים.
חלקם מודעים לכך שנוכחות חזקה במדיות חברתיות היא צד חשוב גם בשיווק דיגיטלי.
אך למרות שאתם מכירים חלק מהטאקטיקות בשיווק דיגיטלי, האם אתם יודעים מה הופך מודעות דיגיטליות לאפקטיביות, במיוחד בהשוואה לצורות פרסום מסורתיות יותר?

מדוע שיווק דיגיטלי חשוב לבעלי עסקים?

עלות ותועלת – בעלים ומנהלים חושבים לעתים קרובות על שיווק כהוצאה, וזו טעות.
הפעלת פרסומות עולה כסף – לא משנה באיזה אמצעי משתמשים.
אך לשיווק מסורתי יש מחסום כניסה גבוה במיוחד, אפילו פרסום בשלטי חוצות באמצע שום מקום בשעה 15:00 איננו עניין זול.
מצד שני, לפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק אין מחסום כניסה מינימלי. אם תרצו תוכלו להריץ קמפיין של עשרות שקלים בודדים, מה גם שפלטפורמות אלה יציעו לכם לעתים קרובות מתנות לתקציבי פרסום נוספים.
ברור שיש קשר לתקציב קטן ולתוצאות הפרסומיות בערוצים אלו , על פער זה מגשרים במעורבות גבוהה ברשתות ובאמצעות הובלת ידע.
הפעילות ברשתות חברתיות תהיה לרוב בקבוצות ובפורומים בהם נמצאים קהלי היעד שלכם, זה שיווק שלטווח ארוך יסייע לכם מאוד בביסוס אוטוריטה ויעניק תרומה גדולה למותג שלכם.

הגעה לקהל היעד רלוונטי – כאשר אתם קונים מודעה בעיתון פיזי, הקהל שלכם מוגדר כמנוי לאותו עיתון. כאשר אתם מקבלים משבצת זמן בערוץ טלוויזיה, הקהל שלכם מוגדר כאנשים שצופים בערוץ ההוא עבור אותה התוכנית בזמן ספציפי. קיימים ערוצים בהם ניתן לדייק מאוד לקהל היעד: למשל קוראי מגזין גולף הם כנראה אוהדי גולף, אך במקרים רבים, עם ערוצים מסורתיים יותר, אין באמת יכולת להתאים את המודעות שלכם לקהלים ספציפיים. למשל, ילדים בני 18 ומבוגרים בני 55 צריכים ללכת לקניות, אבל האם הם מגיבים לאותן פרסומות?

ללא כל עלות נוספת, ערוצי השיווק הדיגיטליים מאפשרים לכם למקד לאנשים לפי גיל, מין, רמת הכנסה, מיקום, שם תפקיד, תחומי עניין ועוד. ואם אינכם יודעים מה ההתפלגות הדמוגרפית החלה על העסק שלכם, קיימים כלי ניתוח חינמיים המשויכים לפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק אשר מראים לכם את המאפיינים המדויקים של האנשים אשר עוקבים אחרי הדף שלכם או מבקרים באתר שלכם.

מודעות למותג – בשימוש בפרסום מסורתי לקידום המותג שלכם או בעת הוצאת מוצר או שירות חדש, אתם יכולים רק לקוות שקהל היעד שלכם יבחין במאמציכם.
כלומר, האם אדם הנוסע לעבודה בכביש המהיר ישים לב לפרסום החוצות שלכם בצד הכביש? האם ישים לב למודעת הפרסום שלכם בעיתון שרכש?
בפרסום מסורתי עליכם לסמוך מאוד על כך שאנשים יהיו במקום הנכון ובזמן הנכון. עם זאת, רוב הצרכנים מחוברים לאינטרנט לפחות בחלק מהזמן ביום.
באמצעות אמצעי שיווק דיגיטליים אתם יכולים להגיע לקהל שלכם בכל פעם שיבדקו את הסמארטפון או את שולחן העבודה שלהם. ואם אתם רוצים שמוצר או היבט מסוים של המותג שלכם יגיע לפלח מוגדר היטב בתוך הקהל שלכם, יש לכם את היכולת לעשות זאת גם כן.

ייצור לידים – אחת הבעיות הגדולות ביותר בשיווק מסורתי היא מעקב אחר הביצועים שלכם. רוכשי מדיה אולי יכולים להגיד לכם בדיוק כמה אנשים ראו את הפרסומת שלכם, אבל איך אתם יודעים שהפרסומת הביאה מכירות?
מודעות דיגיטליות מאפשרות לכם לצרף טפסי מידע ליצירת קשר למודעות שאתם מציגים.
יש לכך פונקציה משולשת: ראשית, תוכלו לדעת כמה אנשים גילו מעורבות במודעה, דבר שני הוא האפשרות לקבל את הדוא"ל והטלפון שלהם ודבר אחרון, זה נותן לכם את ההזדמנות המיידית להגיב וליצור קשר עם הלקוח, אפילו ניתן לתזמן תגובה בדיוק ברגע שהתקבלה הפנייה.

מעורבות ושימור לקוחות – עבור ברים או מסעדות, קל להישאר מעורבים עם הלקוחות – זו אחת הפונקציות העסקיות העיקריות שלהם. אבל כיצד יקב קטן יכול לשמור על תקשורת עם לקוחות ולשמר כאלה שרכשו ממנו ממרחקים?
הטכנולוגיה בימינו נותנת לבעלי עסקים אינסוף הזדמנויות ליצור קשר עם הלקוחות שלהם, בין אם זה באמצעות ניהול סקרים, פוסטים ברשתות חברתיות או ניוזלטרים. באמצעות מדיומים דיגיטליים, אתם יכולים להגיב למשוב השלילי של הלקוח בפורום ציבורי, מה שלא רק אומר שאתם יכולים לבטל את החששות שלו, אלא שכל מי שיקרא את הביקורת יראה גם את תגובתכם. כך על ידי שיתוף פעולה עם לקוחות שחוו ניסיון חיובי עם החברה שלכם, תוכלו לבנות קהילה נאמנה סביב הארגון שלכם באינטרנט.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

בני פלומן - אימון עסקי למנהלים

שיווק מסורתי הוא עדיין כלי יעיל להעברת המסר שלכם לאנשים. אבל אם אתם רוצים ליצור קשר אמיתי עם הלקוחות שלכם ולדעת לאיזה הודעות הם מגיבים, אין דבר יעיל יותר משיווק דיגיטלי.
אם אתם מעוניינים בייעוץ שיווקי ואסטרטגי, בעזרה מקצועית בבניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט, בשיווק דיגיטלי לעסקים – הגעתם למקום הנכון!
שמי בני פלומן ואני יועץ שיווק דיגיטלי. אני עוסק בייעוץ אסטרטגי לעסקים, ייעוץ שיווקי אסטרטגי וייעוץ שיווקי לעסקים קטנים. במהלך השנים האחרונות סייעתי לעשרות חברות ועסקים קיימים או חדשים בבניית תוכנית שיווק ואסטרטגיה שיווקית לדיגיטל כדי לייעל את תהליך הפרסום ולהגדיל את מחזור המכירות.

אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא התחייבות בה אוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם פתרונות דיגיטליים שיווקיים להתייעלות והגדלת המכירות. ניתן ליצור קשר עם, יועץ שיווקי, בני פלומן, בטלפון מספר: 052-420-3043, תוכלו גם להשאיר פרטים מטה ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם.