יועץ עסקי

יועץ עסקי הוא אדם בעל מגוון רחב של כישורים על בסיס השכלה וניסיון קודם, המסייע לבעלי עסקים במאמץ לשפר את הפעילות העסקית שלהם. בנוסף, יועצים עסקיים מספקים ייעוץ ניהולי שיסייע לארגונים לשפר את הביצועים והיעילות שלהם. אנשי מקצוע אלה מנתחים עסקים ויוצרים פתרונות תוך שהם מסייעים לחברות לעמוד ביעדים שקבעו להן. בעלי עסקים צריכים לשקול הזמנת יועצים עסקיים כאשר הם זקוקים לעזרה או לפרספקטיבה על דרכם הנבחרת או זרז לשינוי בחברותיהם.

יועץ עסקי - בני פלומן

מה עושה יועץ עסקי?

ישנן מספר סיבות שבעלי עסקים צריכים לשקול הזמנת יועצים. יועצים מציעים מגוון רחב של שירותים, כולל:

ניתוח נתונים – השלב הראשון של כל יועץ עסקי הוא שלב הניתוח, המטרה היא ללמוד את העסק. יועץ עסקי טוב לומד ומנתח בצורה יסודית את העסק. זה יכול לכלול סיור במתקן, פגישה עם הדירקטוריון והעובדים, ניתוח הכספים וקריאת כל חומרי החברה. במהלך תהליך זה יחשוף היועץ העסקי את האסטרטגיה העסקית של החברה וניתוח הפעולות העסקיות שנועדו לקדם אותה.

הערת נתונים – לאחר שהיועץ העסקי סיים את שלב הניתוח , הוא נכנס לשלב ההערכה, כאשר המטרה היא לזהות היכן יש צורך בשינוי. שלב זה כולל זיהוי נקודות החוזק והחולשה של החברה, כמו גם בעיות שוטפות וצפויות. נושאים אלו יכולים לכלול בעיות שכבר זיהו בעבר, ובעיות חדשות אותן היועץ העסקי מגלה כתוצאה מתהליך אובייקטיבי שביצע. יועץ עסקי צריך לזהות גם הזדמנויות להגדיל את העסק, להגדיל את הרווחים ולהגביר את היעילות.

התייעלות עסקית – בנוסף לזיהוי בעיות והזדמנויות אלה, יועץ עסקי צריך לפתח פתרונות לבעיות ותוכניות למקסם הזדמנויות. אולי לחברה יש מחלקת מכירות חזקה במיוחד אך מחלקת שיווק חלשה. זוהי הזדמנות לחברה להגדיל את משאבי השיווק ולהרוויח באמצעות הגדלת המכירות. בשלב זה חשוב ליועץ ולעובדי החברה לשמור על תקשורת פתוחה וברורה.

ביקורת בונה מיועץ עסקי שווה זהב

חשוב שבעל עסק ייקח את עצתו של היועץ העסקי בשלב זה כביקורת בונה כאילו והיה מנטור עסקי. הבעלים לא צריך לקחת את הביקורת הזו באופן אישי, כיוון שהיועץ העסקי מביא אובייקטיביות ונקודת מבט חדשה. הבעלים עשוי להיות עם מעורבות רגשית גבוהה לעסק, מה שיכול להוות מכשול לשינוי ולצמיחה חיוביים.
לאחר שהבעלים והיועץ מסכימים על תוכנית, על היועץ להיכנס לשלב השלישי של הייעוץ. זהו שלב הבניה מחדש, או יישום התוכנית. בשלב זה היועץ מוביל את השינוי הנדרש ועוקב אחר ביצוע התהליכים השונים.

 

סוגי היועצים העסקיים הקיימים:

יועץ עסקי עם התמחות באסטרטגיה וניהול – יועצים אלו בוחנים את האסטרטגיה העסקית של החברה ועד כמה תוכנית זו מיושמת בפועל.
נושאים בהם יועצים אלו מטפלים:

  • התרחבות לשווקים חדשים או הגברת המודעות בשוק הנוכחי שלכם.
  • ארגון מחדש של המודל העסקי שלכם תוך בניית אסטרטגיה שיווקית חסכונית.
  • הגדלת היכולות של העסק שלכם.
  • רכישת מיזם עסקי חדש.
  • התמזגות עם עסק אחר או שינוי מבנה העסק שלכם.

יועץ עסקי עם התמחות בתפעול יועצים עסקיים בעלי התמחות תפעולית יכולים לסייע לבעלי עסקים לשפר את אפקטיביות תהליכי הייצור . יועצים אלו בוחנים את המודל העסקי הנוכחי ומוצאים את הדרך הטובה ביותר להגיע לאותן תוצאות באיכות גבוהה, בעלות נמוכה ובזמן קצר יותר. 

יועץ עסקי עם התמחות בפיננסים – יועצים פיננסים בוחנים את הבריאות הפיננסית של העסק שלכם. הם מסייעים בעיקר בהחלטות בנוגע להשקעה ועוזרים לבעלי עסקים למצוא את הדרך הטובה ביותר לטפל בנכסיהם ובחובותיהם.
יועצים פיננסיים יכולים גם לספק התמחויות נוספות, כולל תכנון פיננסי בו הם מייעצים ללקוחות לגבי תשלומי מיסים, הוצאות יומיות ותוכניות הפנסיה לעובדים.

יועץ עסקי עם התמחות במשאבי אנוש – קיימות חברות ויועצים עצמאיים בתחום משאבי אנוש. אלו עוסקים בסיוע של גיוס ושימור עובדים חדשים, ניהול שכר נכון, משימות ניהוליות וניהול ביצועים.

יועץ עסקי עם התמחות בשיווק – יועצי שיווק מסייעים בבניית האסטרטגיה השיווקית הנכונה מתוך מגוון סוגי אסטרטגיות שיווקיות, עוזרים בבניית תוכנית שיווקית, ויש להם ידע רב בשיווק דיגיטלי לעסקים בערוצי המדיה השונים, תוך בדיקת הצרכים וליווי של מערך המכירות בעזרת תכנון והכנה של כלים שיווקים. בנוסף הם מסייעים בשיווק בפייסבוק לעסקים, יודעים איך לקדם עסק באינסטגרם ובשיפור רלוונטיות הלידים המגיעים לחברה וזאת באמצעות תהליכי "הבשלת לידים", טיפול באמצעות תכנים בכדי להניע לקוחות פוטנציאלים לרכוש.  

 

כיצד למצוא יועץ עסקי?

מציאת היועץ הנכון עשויה להיות החלק הקשה ביותר עבור הבעלים או ההנהלה. ליועץ עסקי, צריכה להיות תשוקה לעבודתו, דחף למצוינות ויכולת להיות חוליה משמעותית בעיני הנהלת החברה להובלת שינוי.
חשוב למצוא יועץ שיש לו מומחיות בענף שלכם או בעל יכולת התמודדות מול בעיות שהעסק שלכם עומד מולן. כמו כן, ודאו שיש לו המלצות מקצועיות רלוונטיות.
בנוסף, וודאו כי ליועץ העסקי יש את כל האישורים הדרושים הרלוונטיים לפעילות. חשוב להתרשם מפרסומים מקצועיים שלו וחוות דעת נוספות של מומחים בענף.

הרקע המאפיין יועצים עסקיים

הרקע הנכון ליועץ שתבחרו תלוי בתעשייה ובצרכים שלכם. הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה לעבודה מציינת כי יועצים מגיעים מהתחום העסקי, מדעי וטכני. לדוגמה, אם אתם רוצה שמישהו יעזור לחברה שלכם לפתח תוכנות קנייניות חדשות או זרימת עבודה מבוססת מחשב, תוכלו לפנות ליועץ טכני. מלבד צרכים ספציפיים, חברות בדרך כלל עובדות עם יועצי ניהול כדי לשפר את הרווחיות, שביעות רצון הלקוחות, רמת המוטיבציה והרף המקצועי של העובדים.
ללא קשר לסוג היועץ איתו אתם עובדים, הרקע שלו הוא קריטי. זה עוזר לכם להבין את הסיכוי שישפרו את העסק שלכם.

יועצים עסקיים פוטנציאליים - ככה תבחרו נכון
  • האם יש להם ניסיון מעשי
  • האם הם באמת יודעים משהו יותר מכם? חשוב לראות שליועץ יש ניסיון ניהולי מלבד התחום בו הוא מתמחה.
  • האם הניסיון שלהם פרקטי? מנכ"ל בנק לשעבר אולי נראה מרשים, אך האם יש לו את הידע והניסיון להפוך את המאפייה הביתית שלכם לעסק קטן ורווחי? יועץ שהיה בעל מסעדה לשעבר שמתפרנס מליווי מסעדות לצמוח, עשוי להתאים יותר לעסק שלכם.
  • חפשו יועצים שעבדו בענף שלכם ועם עסקים התואמים את שלכם בסגנון, גודל, צרכים ויעדים.
  • חשוב לקבל הוכחות, בקשו רשימת ממליצים שוחחו עימם בטרם קבלת ההחלטה.
    ללא קשר לסוג היועץ איתו אתם עובדים, הרקע שלו הוא קריטי. זה עוזר לכם להבין את הסיכוי שישפרו את העסק שלכם.
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן, ייעוץ עסקי, שיווקי ואסטרטגי

שמי בני פלומן ואני מספק ייעוץ עסקי, שיווקי ואסטרטגי לעשרות לקוחות, אשמח לספק גם לכם שירותי ייעוץ עסקי מקצועי המותאמים עבור העסק שלכם ככפפה ליד.
כחלק משירותיי הרבים, אני משמש כיועץ עסקי, שיווקי ואסטרטגי לחברות גדולות, בינוניות וקטנות ממגוון רחב של תחומים בתעשייה. אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ מקצועית בת שעה (חינם וללא כל התחייבות) בה אוכל להתרשם מהתנהלות העסק שלכם ולהבין את הצרכים המיידיים והעתידיים שלכם.

ניתן ליצור עמי קשר במספר:
052-420-3043,
או השאירו את הפרטים שלכם ונציג מטעמי יחזור אליכם בהקדם. בהצלחה!