יועץ כלכלי עסקי - שיווק בעת משבר

שיווק בתקופה של מעל מיליון מובטלים ומשק בקריסה טוטאלית נשמע לפני שנתיים כמו מדע בדיוני, אבל כיום בתקופת הקורונה- כשהתסריט הדימיוני הופך מציאותי – אין ישראלי שירים ידיים.
אספתי עבורכם מספר תובנות שאספתי עם השנים מניסיוני המקצועי שיעזרו לכם להתנהל נכון יותר בתקופת משבר:

הבוגר האחראי – אפקט של מנהלי שיווק ומנכ"לים מבולבלים מקרין מהר מאוד על מנהלים ועובדים בארגון. הדרך האופרטיבית שתתרום ליציבות היא: שיש בעיות אבל יש גם מה לעשות. אם הסינים התגברו גם אנחנו נתגבר.
שומרים ומחזקים את הקשר עם לקוחות במדיה החברתית – הזירות החברתיות פורחות, מדברים על גידול של כ 40% בהיקף הפעילות, דגש על קבוצות מקצועיות.
לכן צו השעה הוא לתת ערך ללקוחות שלכם ברשת ולבסס אוטוריטה. לדוגמא: מאפיה יכולה לתת טיפים יומיים למתכונים ושיתוף חוויות של לקוחות בהכנת מאפים.
חברת תוכנה למשל, יכולה לתת רשימה של תוכנות "זומיות" ולתת טיפים לשיפור העבודה במחשב.
דווקא עכשיו משפרים נוכחות מקוונת – חברות שיש להן מגוון מוצרים וחלקם מאוד רלוונטיים לתקופת הקורונה צריכים להשקיע בקידום שלהם ברשת ולמקם אותם בצורה בולטת בערוצי המדיה.
כנסים ותערוכות בוטלו ומכאן שצריך למלא חיסרון זה באמצעות קשר דיגיטלי.
פעילות אפקטיבית במדיה תימדד ברמת המעורבות של הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים בקריאת תכנים, בהיקף פניות לקבלת תשובות לנושאים רלוונטיים וברמת מעורבות של מנהלים בחברה בפורומים ובבמות דיגיטליות בהם הם יובילו ידע. כמובן שיש חברות שממשיכות במכירות וייצור הלידים הוא המשמעותי ביותר עבורן בפעילות הדיגיטל.
S.E.O – הגעה של אנשים בצורה אורגנית לנכסים דיגיטליים של החברה שלכם הם מנוע צמיחה חשוב. בימים אלו אני ממליץ לבחון את מצבו של אתר הבית שלכם ביחס למתחרים ולשפר את מיקומו של האתר במילות המפתח החשובות . הפעילות כוללת גם הכנת תכנים וקישורים –מה שיכול לייצר דינמיקה חשובה של עובדי החברה להשתתף במשימה זו.
מתאימים הצעות לנסיבות – חבר טוב שלי, איש קבע לשעבר, שלח לי ווטסאפ עם צילום מסך להזמנת חבילת נופש במחיר מגוחך לעוד חצי שנה. זה כמובן הפיל לי אסימון שלמרות שכרגע הזמנה של חבילת נופש נראית משהו הזוי זה מעלה כמה תובנות:

  • ישנו ציבור גדול של שכירים או פנסיונרים בארץ שהכנסתם לא נפגעה
  • ישנם גם אנשים אופטימיים מטבעם שירכשו מוצרים שכרגע רכישה שלהן איננה רציונאלית
  • ניתן לאפשר החזרת הכסף על פי קריטריונים הוגנים לתקופה

מכאן שיש לא מעט מוצרים ושירותים שניתן לתת בתנאים מאוד אטרקטיביים לצריכה עתידית עם מדיניות ביטול "מרגיעה" .
לדוגמא: חברת פורד שכמעט ולא מוכרת כלי רכב חדשים, החליטה לעשות שימוש במערך המדפסות התלת מימד שלה ובחיבור עם 3M ו- GE HEALTHCARE הם מייצרים כיום למעלה מ- 100,000 יחידות של מכשור חיוני לבתי החולים.
המושג 'לחשוב מחוץ לקופסא' אולי נשמע נדוש אבל הוא בהחלט חיוני מאוד בתקופה זו.
שינוי תהליך המכירה – מערך המכירות משתנה, המכירה עוברת "שינוי גנטי" למכירה בשלט רחוק כמו בטלפון, ווטסאפ, מייל, זום ועוד. השיווק חייב לתת פתרונות מתאימים כדי לסייע בשינוי המתבקש.
בנושא זה קיימים לא מעט יועצים מומחים שבעקבות הקורונה יורידו מחירים בצורה משמעותית ויסייעו בחיסכון של זמן כדי לייצר תוצאות.
חשוב להשקיע בבניית חומרים שיווקים המותאמים למובייל- סרטונים, מצגות, מדריכים וחומרים נוספים שנועדו להניע לקוחות פוטנציאלים לרכישה.
המלצתי למערך השיווק היא להיות מעורבים מאוד בנעשה במכירות.
לבצע האזנה לשיחות מכירה, לעיין בתמלולי שיחות ולשתף את המכירות בבניית תהליכים הכוללים AB TESTING. בתקופה זו אל תקמצו בשיחות עם אנשי המכירות, אלו יניבו בוודאות שיפור בתוצאות המכירה בשלט רחוק.
דואגים לעתיד שבטוח יגיע.. – הזמן היקר שלכם צריך להיות מתועל להתארגן למהלך השיווקי הבא. בתקופה זו אני ממליץ לבצע את ניתוחי הדאטה החיוניים לקבלת החלטות, לייצר שיחות אסטרטגיה עם מומחים שונים, להפעיל סקרים שניתן לבצע טלפונית ואו באינטרנט בכדי לשפר או לתמוך במו"פ לשירותים ולמוצרים הבאים ולרענן באופן קבוע חומרים שיווקים ודיגיטליים.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן - מנטור עסקי מומלץ

שמי בני פלומן ואני יועץ עסקי בעל ניסיון רב. הייעוץ העסקי טומן בחובו נושאים מרובים: ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי, שירותי מנטור לעסקים, ייעוץ ארגוני ועוד.
כחלק משירותיי המקצועיים סייעתי לעשרות חברות וארגונים בתהליכי התנהלות, התייעלות, בניית אסטרטגיה שיווקית. התייעלות השיווק, הגדלת מחזור המכירות וגיוס לקוחות חדשים .
אם גם אתם מרגישים מבולבלים בתקופה זו ומעוניינים ביד מקצועית מכוונת, שתכוון אתכם לבחירות הנכונות אשר יובילו את העסק שלכם להצלחה.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר במספר טלפון: 052-420-3043 לשיחת ייעוץ ראשונית בת שעה (ללא עלות וללא התחייבות) בה אוכל להבין את צרכי הארגון, האתגרים מולם אתם עומדים ולהציע פתרונות מקצועיים לטווח הקצר והארוך שיסייעו לכם להביא לצמיחה אמיתית של העסק שלכם. ניתן גם להשאיר פרטים ונציג מטעמי יחזור אליכם.