מי זה בני פלומן? / מראיין בני פלומן

בני פלומן

אחרי כל כך הרבה פעמים ששואלים אותי  "מה בדיוק עשית ומה אתה עושה כיום"? החלטתי לכתוב ולכתוב ולכתוב …

אני מזהיר מראש ..אני שונא לכתוב קורות חיים על עמוד אחד. הקורות חיים בפורמט הזה דומים אחד לשני ולא מעבירים שום דבר מעבר לעובדות משעממות על ציר הזמן .

מי שמוכן לתת צ'אנס למה שאני מאמין בו, אני מבטיח שמאוד השתדלתי לשקף בקצרה את השלבים המהותיים שלי בקריירה של כ 30 שנים עד היום.

לפניכם קורות חיי (עד היום) ..

לפני הקריירה,  הצבא הוא חוליה חשובה מאוד עבורי. לצערי, קרבי לא היתה אופציה בגלל כמה פריקות כתף שקרו לפני כן ובבקו"ם הסבירו לי שאני מאותר לגד"נע. ישר קפץ לי בראש שכל השירות שלי אני מדריך ילדים בתיכון. יש כאן מוטיב חינוכי אבל לא בדיוק מה שרציתי לעשות בקריירה הצבאית שלי. קודם כל ניסיתי להבין איך אני מאותר מראש לחיל כזה ? מי הנחמד שעשה זאת ..? לאחר כמה חודשים הבנתי שהכל מתקשר לתקופה קצרה שהייתי רכז תרבות בנופש אולגה לאנשי קבע ושם אל"מ ישראל אסף, שהיה אחד האורחים, שריין את הפרטים שלי במערכת.

אני וגדנ"ע .? 

לשמחתי, לאחר תהליך קליטה לא פשוט לצבא (לא רגיל שאומרים לי מה לעשות ..) שובצתי לתפקידי הדרכה במסלולים מרתקים כגון הכנה לצבא לאתיופים, עבודה עם נוער בסיכון, הלכתי למסלול קצונה ואחרי שקיבלתי  ציונים מאוד גבוהים שובצתי ליהלום שבכתר בגדנ"ע,  מפקד בתוכנית מרווה. צעירים מחו"ל, שמגיעים לפרק מרתק בחייהם ובו שילוב של צבא וידיעת הארץ.

לאחר השרות לא ניתן לדמיין המשך מסלול ללא טיול ארוך, שהתחיל בטורקיה, דרך הודו, משם לנפאל, משם לגרמניה לביקור משפחתי בפרנקפורט  ומשם לצרפת לחבר טוב ששרתנו ביחד  (כמעט חצי שנה של חוויה שחובה לעשות אותה)

הגיע הזמן להרגיש את השטח 

והגענו למסלול הקריירה: התחלתי  בתור איש מכירות בחברת יורנט תקשורת (בבעלות יורוקם). תקופה מרתקת, בה החלה התחרות מול בזק בשוק השיחות הבינלאומיות.

מלחמה מול מונופול בשוק התקשורת לא היתה קלה. לקוחות גדולים חוששים להמר על חברה חדשה בתחום של תקשורת בינלאומית ולעבור לקבל ממנה שירותים. בתהליך הרכישה של שירותים מיורונט היו מעורבים הכספים, רכש, השיווק ואפילו קרו מקרים שכ"א.  

בונוסים מתחילים להיכנס 

ההצלחה האירה פנים, עד שהגעתי למצב שהחזרתי את הרכב לחברה ונסעתי על האופנוע שלי כדי לא להיתקל בבעיות חנייה.

למדתי כמה דברים חשובים :

  1. אין לקוחות רציונאליים
  2. מחיר זה לא הכל .. ולפעמים מחיר זול מידי  מחסל עיסקה
  3. קשה לי מאוד באופן אישי לקבל חבל קצר מהבוס..

תוך כדי נישואים ליפעת יקירתי ושלוש בנות מדהימות עמר, ענבר ונעם, לימודים לתואר ראשון (היחידי שהיה אז במנהל עסקים במכללה למינהל) עברתי לתפקיד הבא שלי  בחברה מוכרת דן אנד ברדסטריט.

קוראים לזה HUNTER, זו הגדרה יפה ל"שריפת" סוליות בשטח ואדרנלין בלי סוף 

התפקיד הוגדר יועץ למודיעין עסקי והתברגתי בחטיבה צעירה, בה ישנם מספר יועצים המנהלים תיקי לקוחות לבנייה ותפירת "חליפות" של מידע ומודיעין  עסקי החיוני לתהליך קבלת החלטות בחברות.

אני ליוויתי את התעשייה הביטחונית, חברות בתחום הדפוס הדיגיטלי  וחברות צעירות הפועלות בשוק הבינלאומי.

הפעילות היתה צמודה ליחידת המחקר שבנתה את חליפת המידע הרלבנטית. המידע נבנה על ידי מחקר שולחני, בסיוע  מאגרי מידע ובעיקר באמצעות חברות מחקר נישתיות ברחבי העולם.

התקופה מרתקת ומאתגרת, נחשפתי לתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות בחברות ופיתחתי את היכולת לנתח מה המידע הקריטי ביותר שעל בסיסו ניתן לקבל החלטות. שלא יישמע קל מידי, כי לא כל מידע ניתן להשיג.

למדתי כמה דברים חשובים:

  1. הכל מתחיל ונגמר במכירות .. לא משנה באיזו חברה אתה פועל ומהו הטייטל שיהיה לך על הכרטיס . המחשבה צריכה להיות כל הזמן ממוקדת כיצד להגיע ליעדי המכירות בטווח קצר ולהכין תשתית לטווח הארוך.
    עם הזמן למדתי שללא השקעה אסטרטגית בטווח הארוך לא קוטפים פירות בטווח הקצר  
  2. בדן אנד ברדסטריט נחשפתי למומחיות יוצאת דופן לארוז ידע ומידע למגוון מוצרים. דוחות על חברות, דוחות על מדינות, מחקרים על תחומי עיסוק, מסלקות מידע ענפיות לניבוי איתנות כלכלית של חברות ועוד.

    שילוב של ידע מקצועי, ראיה אסטרטגית , יכולות שיווקיות ומכירתיות וניהול מקצועי, יובילו כל חברה בכל תחום לארוז את ליבת הפעילות לפורמטים שונים ולמקסום הפוטנציאל של הידע הקיים. היכולת הזו היא ממש יתרון אסטרטגי חשוב בכל חברה

במהלך הפעילות בדן אנד ברדסטריט נפתחה הדלת למקום שמאוד יקר לליבי, המסלול האקדמי של המכללה למינהל.

מהמכירות צניחה לעולם השיווק 

המסלול האקדמי יקר מאוד לליבי.

למדתי שם את התואר הראשון במנהל עסקים. תוך כדי לימודים הייתי מאוד פעיל באגודת הסטודנטים ושותף להקמת הכוון תעסוקתי ופורום הבוגרים. הפעילות והלימודים הקפיצו את גאוות היחידה והמוטיבציה שלי להיות חלק במיצובו וגידולו של המסלול.

ההצעה שהגיעה היתה -לנהל את השיווק של המסלול.

השנה 1997 האוניברסיטאות ומכללות נוספות מתחרות ומזנבות במסלול האקדמי. המסלול האקדמי הוא חלק מהמכללה למינהל. המסלול עדיין לא עומד בפני עצמו, ומכאן שמקבלי ההחלטות לגבי המסלול מגיעים מהסתדרות הפקידים, שלמעשה מובילה את המכללה למינהל כולה.

באותה תקופה התחלתי את לימודי ה MBA. לצערי לא למדתי את התואר במסלול האקדמי בגלל בעיות אתיות שאני חשוף לחומרים מסווגים ובקשרי עבודה וחברות עם ראשי המסלולים והמרצים.

בלית ברירה אני הולך ללמוד אצל אחד המתחרים. זאת רק לאחר חתימה על הסכם עם מנהל השיווק של הקריה אקדמית שבזמנו היתה אוניברסיטת מנצ'סטר שהנושא נשמר בדיסקרטיות.

אני פועל בתקופה, בה נתקבלה החלטה אסטרטגית שהמסלול האקדמי עובר לראשון לציון. אכן תנאי פתיחה סופר מאתגרים למנהל שיווק.

כמה נקודות חשובות שרצות ברקע.  התחרות בין המכללות גדלה מאוד, אזור המרכז שהוא "בירת" הפוטנציאל העסקי הולך להיעזב על ידי המסלול וברור שזה ימנף את המתחרים. ראשון לציון איננה כפי שהיא כיום אלא יותר דיונות מעיר.

המועצה להשכלה גבוהה מחייבת להפריד את המסלול האקדמי מהמכללה למינהל. התכתיב של המל"ג מביא רוחות סוערות לתהליך ההיפרדות, רוחות שמגיעות לבתי המשפט.

בקיצור, האתגר מדהים, הפעילות נושאת פירות. בדרך עוברים כמה שביתות של הסגל ודיונים בבתי משפט לקראת הפרדה של המכללה מהמסלול האקדמי ואז קרה אירוע משמעותי בקריירה העסקית שלי.

הכרות עם פוליטיקה ארגונית מקרוב מאוד 

הצלחתי (זה נדיר אבל קורה) להיכנס עם אחד מראשי החוגים המובילים במסלול האקדמי לויכוחים נוקבים לגבי המיתוג של המסלול האקדמי, כולל כמה ויכוחים קולניים במסדרון, מה שהביא מהר מאוד לאולטימטום של ראש החוג למסור מכתב לרקטור האומר -תוך 48 שעות צריכים לקבל החלטה או שבני הולך הביתה או שאני עוזב את המסלול האקדמי.

אני בקושי בגיל 30 מוצא את עצמי בפגישה עם רקטור המסלול, פרופ' יאיר אהרוני, בשיחה שבגדול מסבירה שבחוסר ברירה חייבים להיפרד. עוד לא הספקתי לספור עד 3 ומגיעה גב' רעיה קליין, המזכירה האקדמית, ומסבירה לי שזו התערבות בוטה של האקדמיה במינהל, מה שמוביל תוך כמה שעות לשביתה של הסגל המינהלי.

אני פשוט נמצא בסרט. אני מתקשר לאשתי היקרה יפעת ומספר לה את מה שקורה והיא משוכנעת שזו עוד אחת מהבדיחות המאוד לא מצחיקות של בעלה. לקח לי כמה דקות להסביר לה שהכל אכן קורה. אחרי ששמעה את מהדורת החדשות ברדיו היא הבינה שהדבר הזה באמת קורה.

וועד העובדים מכריז על התכנסות באחד האולמות במסלול האקדמי ומזמנים לשם את עובדי המטה להסברים.

כמה דקות לפני שמעלים אותי להסביר, מגיע איש יקר, מנכל המכללה למינהל אהרון בר שמאי ז"ל,  ומציע לי פתרון כדי ליישר את ההדורים. להיות מנהל השיווק של המכללה למינהל ולא של המסלול האקדמי. חשוב להבין, שבתקופה עליה אני מדבר במכללה יש סניף בכל עיר גדולה בישראל, נלמדים קורסים ומסלולי הכשרה במגוון תחומים, ישנם אלפי עובדים והאתגר מאוד משמעותי. כמו בספרים, התנאים מסוכמים על מפית מאחורי הפרגוד ולאחר כמה דקות אני עולה לבמה ומסביר שיושרו ההדורים ואני אעבור לתפקיד מנהל השיווק של המכללה למינהל.

התפקיד הזה מהווה פרק מאוד משמעותי בהכשרתי המקצועית. מדובר בארגון כלל ארצי עם עבודה שוטפת מול כ-30 מנהלים ומתן פתרונות לכל מנהל סניף במגוון תחומי פעילות. מדובר על עבודה במקביל עם 3 משרדי פרסום ועשרות ספקים והכל בעזרת מזכירה אחת יקרה, ורדה שלו, ותוכנת ה ICQ למי שעדיין זוכר אותה, דרכה ניהלתי את כל ההזמנות מספקים.

למדתי כמה דברים חשובים:

  1. תהיה חכם כדי להאמין במשפט המפורסם ולקיים אותו –"אל תהיה צודק תהיה חכם"
  2. בכל רגע נתון תמיד יהיו נשמות טהורות שיטרפדו מהלכים ללא שום הסבר רציונאלי, החיים מלמדים אותי להמשיך במה שאני מאמין, להקשיב ולהקיף את עצמי באנשים חיוביים וחברים לדרך והכי חשוב להמשיך קדימה
  3. בכל תוצאה יש גם רכיב של מזל, לא לזלזל בו. המזל נדבק לאנשים טובים ומוערכים

הקשר בין צבא הגנה לישראל ודישון צמחייה 

הצעד הבא בקריירה מגיע מהמילואים. במסגרת המילואים, שרתתי כקצין מודיעין בחיל האוויר. במסגרת השירות יצא לי לפגוש את אודי לונדנר. לאודי יש חברה בשם דנאור רון עליה נספר בהמשך. המעניין הוא שבמשך כמה שנים בימי המילואים אנחנו משוחחים על ענף הגינון והחקלאות בכל הקשור למוצרי דנאור ומשרטטים את הפרופיל הנכון של מנהל שיווק לחברה זו. פרופיל מאתגר, כיוון שיש בו גם פעילות מול חקלאים וגם מול רשתות  D.I.Y ומשתלות מכירה.

לאחר שנסגרנו לגבי  הפרופיל של האדם אותו אנו מחפשים, אודי מבקש ממני לשקול לקבל את התפקיד. מאוד התלבטתי.  יש הבדל בכימיה שיש בין שני מילואימניקים לבין עבודה ביחד בתור מנהל ומנוהל.

חברת דנאור מייצגת את חברת סקוטס העולמית, חברה בינלאומית העוסקת בין השאר בדישון מדשאות וצמחיה, בעלת מחזור מכירות של מעל 2.5 מיליארד דולר ואת חברת וולף גארטן המתמחה בייצור כלי עבודה לגינון.  

ביום הראשון לעבודה יצאנו לסיור באזור צומת ראם לבעלי מטעים. אני מתוך הרגל הגעתי מחויט היישר למטעי אפרסקים בבאר טוביה. בין המארחים היה גם שלמה ברמן,  אחד המדריכים המקצועיים בתחום גידול מטעים באזור.

שלמה לא הפסיק לצחוק ושאל האם יש לי פוליסת ביטוח שמכסה תקלות מסוג זה בעבודתי עם חקלאים.

התפקיד היה מרתק, לאחד כמוני שהניסיון האחרון שלו בכל מה שקשור לצמחייה היה במבחן הבגרות בביולוגיה בניסיון להגדיר צמחים. נכנסתי לתהליך למידה מאוד מעמיק בליווי אגרונומים לכל מה שקשור לתהליכי דישון, גידול מטעים, מצעים ועוד.

לאחר האירוע המכונן הזה הגיע אירוע נוסף שחרוט במוחי וכרגיל הסיכוי שזה יקרה למישהו הוא יותר גדול מזכייה במפעל הפיס.

איך מסיים תפקיד בגלל קרם גילוח 

נכנסתי למשרדו של אודי ביומי השני לעבודה ואחרי כמה דקות הוא קם מהכיסא רץ החוצה וסגר את הדלת. המשכתי לעמוד כמה דקות לנסות לעכל מה בדיוק קרה שם ואז התחלתי לצחוק תוך כדי יציאה החוצה. בדרך החוצה אני פוגש את ערן, העובד שנים רבות עם אודי ומעורב בכל דבר, הוא לא הבין למה אני צוחק. כשהסברתי לו הוא התחיל לצחוק איתי והתחיל להריח אותי. המשכתי לצחוק ובאמת לנסות להבין לאן נחתתי.

ערן הסביר לי שאודי רגיש לאפטרשייב ומסוגל להיחנק מריח כזה. קיבלתי איסור לשים אפטרשייב והבטיחו לי מימון (אני לא צוחק) לקרמים עם ריחות שאודי יכול לחיות איתם.

מהר מאוד נכנסתי לעובי הקורה עם טובי המומחים בדישון.  

בנינו פתרונות למגדלי מטעים ומשתלות גידול, נכנסנו לתחומי הקרקע ומצעים מנותקים ואפילו היו חודשיים שבדקתי חומרי הדברה נגד מזיקים במדשאות . רק להבין, מדובר על ניסוי שקרה בפלמחים, על מדשאה שורצת ביתושים ושם אני מוצא את עצמי שופך מינונים שונים של חומרי הדברה וסופר כמה תולעים יש במטר רבוע .

בתפקיד זה הכרתי מקרוב עבודה מול חברות בינלאומיות, נפגשתי בהולנד (המרכז המקצועי של סקוטס)  עם אנשי מקצוע ומנהלי מדינות ושפשפתי את האנגלית היטב.

טעמתי מנות גדושות של עבודה בחברה משפחתית וקיבלתי במהלך התפקיד את החיסונים המתאימים 😊

למדתי כמה דברים חשובים :

  1. בכל תחום יש חדשנות מדהימה ומה שצריך כדי להצליח זה הון אנושי, ידע וטכנולוגיה והמון מוטיבציה
  2. לא חייבים לגדול כחקלאי או ללמוד בפקולטה לחקלאות כדי לבנות אסטרטגיה , תוכנית שיווק ומכירות  וליישם אותם בענף בו פעלתי. בהמשך אני רואה שכלל זה תקף בכל תחום
  3. הדבר הכי חשוב לי בעבודה הם האנשים. אנשים שמאתגרים ומציבים רף גבוהה בעשייה היום יומית, אנשים שכיף לבלות איתם, גם מחוץ לשעות העבודה והפעילות איתם מייצרת יתרונות תחרותיים בענף בו פועלים .

הגיע הזמן למנכ"ל חברה 

 לתפקיד מנכ"ל חברת אינטרלקט הגעתי כרגיל בצורה לא שגרתית.

מכיוון שחיידק ההשכלה לא יכול לצאת ממני ראיתי מודעה בה מחפשים מנהל שיווק לחברה המתמחה בבניית מערכי שיעורים מקוונים לתלמידי תיכון.

לא היססתי והגשתי קורות חיים.

לאחר התיאום הטלפוני נכנסתי לשלושה חודשים של בחינות, דינמיקות קבוצתיות וראיונות. בשלב מסוים הבנתי, שהפסיכולוג הראשי הצבאי לשעבר, עומד בניהול של כל התהליך. בסוף התהליך מזמנים אותי לראיון עם הבעלים של החברה ומברכים אותי על קבלתי לתפקיד המנכל.

חשבתי לרגע שיש כאן טעות והסברתי שאני כאן לתפקיד מנהל השיווק. גם הפסיכולוג וגם הבעלים מחייכים ואומרים לי, לא חשבנו אחרת.

לאחר התלבטות קצרה שלקחה 5 דקות לחצתי ידיים ונכנסתי לנעליים של מנכל חברה שמונה 40 עובדים ועוסקת בתחום שבשנת 2003 היה בחיתוליו בישראל.

חייו של מנכ"ל בחברה קטנה, שמתפרנסת ממשקיע, אינם קלים. כל יום שעובר ואין הכנסות מישהו מוציא כסף מהכיס. אני מרכז מאמצים כדי לייצר מוצר שניתן למכור ואז להמשיך בפיתוח של מוצרים אחרים. אין זמן לעובדים בינוניים במערכת ומהר מאוד מגייסים ומפטרים את אלו שלא יכולים להיות קרש הקפיצה של החברה קדימה. הלקוח הכי גדול שלי היה מע"מ.

הצ'ק הכי שמן שמחזיר לי הוצאות😊. החוויה הטראומטית שזכורה לי מתפקיד זה הוא מכרז גדול מאוד של לימוד מתוקשב במשרד החינוך בתקופתה של השרה לימור לבנת. כל עובדי החברה עבדו סביב השעון לייצר את אב הטיפוס למוצרים הנדרשים כולל הכנת התשתיות הטכנולוגיות.

אינטרלקט זכתה במכרז עם עוד מספר חברות בכמעט מיליון ₪ !! כדי לקצר בסופו של דבר ראינו 80,000 ₪ בגלל כל מיני סיבות, שחבל לבזבז עליהן את הזמן. זו היתה הפגישה הראשונה שלי עם מכרזים של המגזר הציבורי.

האתגר המשמעותי עבורי היה להוביל ולהנהיג 40 אנשים מדהימים לעבר מטרה ממוקדת. להוציא מכל אחד את הכי טוב שניתן ולחבר אותו ליעדים של קבוצה.

להפוך כל אחד לשחקן קבוצתי ולייצר אווירה של עשייה והגעה ליעדים.

למדתי מהר מאוד שאני לא מנהל שיווק ולא מנהל מכירות. אני חייב לראות את התמונה הגדולה ולעסוק לא מעט בטיפול באנשים. ממצב של לאפס עובדים שנעדרים יותר מידי, דרך הערות על לבוש מינימלי מידי והסדרת הסכמי שלום בין אנשים, שמחליטים שדרכי שלום ונועם לא יתאימו למצב בו הם נמצאים.

למדתי כמה דברים חשובים:

  1. לא לגמד תלונות /אמירות של עובדים. עד שעובד מעלה משהו בפני מנכל הוא בדרך כלל חושב ומתלבט לא מעט
  2. יש לא מעט סיפורים על מנכלים שממוקדים באסטרטגיה, שיווק, מכירות וכד'. הבנתי שאלו סיפורים נחמדים שאולי נמכרים טוב בחוץ. מנכ"לים מכלים את זמנם לא מעט על רתימה של אנשים, פתרון של סכסוכים ולהיות הבוגר האחראי.

    מי שלא מוכן לזה נפשית, שאחוז משמעותי מהזמן שלו ילך לדברים אלו, שלא יהיה מנכ"ל. אני מודה שהחלק הזה בתפקיד המנכ"ל לא אתגר אותי יותר מידי ולא הייתי מוכן נפשית שחלק כל כך משמעותי מהתפקיד הוא להצליח בחוליה הזו.

  3. כימיה עם משקיע היא קריטית כדי לייצר הצלחה. אם יושבים בארוחת צהריים בלי להרים כוסית ולספר כמה בדיחות – תתחילו לדאוג. אם לא יוצא לשוחח לפעמים בשעות לילה מאוחרות או

אם קורה שמתחילים לחשוב 10 פעמים לפני כל שיחה עם משקיע ..אז זה לא הולך לכיוון טוב!!

החיים מסבירים לי שבמקרה שלי התרופה היא להיות עצמאי 

בשנת 2004 אחרי לא מעט התלבטויות ויחד עם משכנתא, 3 בנות ומעבר דירה החלטתי לקפוץ למים ולהפוך לעצמאי.

עברו כבר כ 15 שנים של תלאות רבות במסלול העצמאי.

נתחיל ב 3/4 כוס המלאה 😊

בכל ה 15 שנים, יום יום, אני חושב מהי ההגדרה שמחוברת נכון בפעילותי, שמשתנה לא מעט במהלך השנים אל מול הלקוחות. דרך אגב, למי שלא עוברת מחשבה כזו בראש איך להמציא את עצמו כל הזמן מחדש ולייצר ערך מוסף גבוה יותר מהמתחרים שלו בענף, משך היותו עצמאי /בעל חברה מתקצר.

בכל כמה שנים אני מוצא את עצמי משנה ומתאים את עצמי למה שאני אוהב וטוב בו. אם אני מסתכל בכרטיסי הביקור שלי הם כולם סביב ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי, מומחיות במכירות ושיווק ומומחה לשיווק השכלה גבוהה…זה בינתיים😊 זה לא כולל חברות בהן אני שותף, ואז בדרך כלל ההגדרה תהיה פיתוח עסקי או שיווק.

היה משהו אחד שכל הזמן "רדף" אותי אצל לקוחות.

בני מחפש הגדרות ..קשה.. 

בכל פעם שהייתי בישיבה רבת משתתפים והוצגתי על ידי הנשיא/ה או המנכל/ית, הטייטל היה יועץ ארגוני. הייתי יוצא מהישיבות האלו ומתחיל להרהר. התחלתי לפרק את כל מה שאני הובלתי בישיבות אלו, הייתי מציג ומנתח תוכניות עסקיות, מציג יעדים ותהליך בנייה ו\או שיפור של מערך מכירות ושיווק, ניתחתי יחידות בארגון והצגתי תמונות לפני ואחרי תהליך, שבגדול מה שקרה שם הוא חיסכון בשעות אדם, הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות ותפוקה איכותית ורבה יותר. האם כל זה נקרא ייעוץ ארגוני ?

קראתי לא מעט ספרים ומאמרים על ייעוץ ארגוני, אני מחובר לעדכונים שיוצאים מארגונים של משאבי אנוש וישנם כלים ואו מידע שאני עושה בו שימוש אבל אני לא 100% יועץ ארגוני.

האסימונים (באיחור רב) התחילו ליפול בשנתיים האחרונות, אחרי פרויקט ארגוני מורכב שנמשך 3 שנים במכללה האקדמית הרצוג, שבו נעשתה אופטימיזציה משמעותית, שכללה שינוי ובנייה של יחידות והטמעה של טכנולוגיות (תוך כדי התהליך, המכללה התאחדה עם מכללה נוספת ולא מעט נושאים הפכו למורכבים מאוד). 

בכל הקשור שירות לסטודנט ובניית מערכות שעות לסטודנטים.

 מומחיות בשיווק ומכירות עם טייטל של יועץ ארגוני 

באותה נשימה בחברה אחרת, במחזור של כ 13 מיליון ש"ח במצב גרעוני ובמחשבות לסגירה של החברה, נכנסתי לתהליך שנמשך 3 שנים ובסיום הפרויקט החברה הגיעה למחזור של 20 מיליון שח עם רווחיות גבוהה יותר ללא סכנת סגירה. האם זה גם ייעוץ ארגוני ?

כיום 06/2018 אני מלווה את מאפיית לחמים שיש לה כ 6 סניפים בישראל ומספר סניפים בניו יורק ושם לוטן סגל (שותף לדרך) ואנוכי מלווים את בנייתה של יחידה עסקית "כיבודים" המספקת מגשי אירוח לחברות. האם זה ייעוץ ארגוני ?

כפי שאתם מתארים לכם, אחרי לא מעט מחשבות הסברתי קודם כל לעצמי ואחרי זה ליפעת אישתי היקרה שאני :

  • מוביל תהליכים כלל ארגוניים להגדלת מכירות ושיפור השיווק
  • שותף מאוד פעיל בבניית אסטרטגיות בחברה ולאחר מכן תוכניות למימוש אסטרטגיות אלו
  • מנתח כל יחידה בארגון ואת הקשר שלה לספקים ולקוחות פנים ארגונים ומחוצה לו בכדי לשפר את פעילותה על מדדים שבניתי עם הנהלת החברה
  • קיימת פעילות בה צוות שאני בונה מפעיל את הפרסום הדיגיטלי כולל בניית תוכן מכירתי שנמדד ביצירה של לידים רלבנטיים והנעתם לרכישה

איך מחברים את כל זה?

הגדרות שעד היום הצליחו חלקית להסביר מה אני עושה:

  • ייעוץ וליווי עסקי
  • שיפור מכירות בחברות
  • ייעוץ ארגוני מדיד לשיפור תפוקה ומכירות בחברות

משבר זהות אבל אני מאשים את את הלקוחות 

אחד האינדיקטורים עבורי להגדרה נכונה של פעילותי, הן הבנות היקרות שלי עמר, ענבר ונעם. מידי פעם הן נשאלות בבית הספר, בצבא , במה אבא שלכן עובד? אני תמיד נהנה להקשיב לתשובות, שדרך אגב לא שורדות יותר משנה ,כאשר הן מעדכנות לגבי מה בפועל אני עושה בכל חברה.:)

מקווה שהצלחתי אחרי 2786 מילים להסביר מה אני עושה …

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתף בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתף בלינקדין
שיתוף ב google
שתף בגוגל פלוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם