מגמות עיקריות במדיה החברתית בהשכלה גבוהה 2017


בשנת 2016 ראינו חידושים מעניינים במדיה החברתית כגון :

Facebook’s Instant Articles and Instagram Stories ופעילויות שעבדו בצורה פחות אפקטיבית -LinkedIn University pages.

מוסדות ההשכלה נאלצו לשנות את האסטרטגיות מדיה שלהם כדי להמשיך להגיע לפונים רלבנטיים בעלות נמוכה.

מה יקרה ב 2017 ?

המטרות לא משתנות- שמירה על רלבנטיות , נגישות, חדשנות והכל בגובה העיניים של קהלי היעד הרלבנטיים.

אבל

הרשתות החברתיות אינן צפויות. חידושים טכנולוגיים והתנהגות גולשים קשה לניבוי מדויק ובכל

זאת להלן 5 מגמות עיקריות שמומלץ לדעת.

1. אינסטגרם נגד סנאפצ'ט – באיזו פלטפורמה יבחרו המתעניינים בלימודים אקדמיים ?

הפופולריות של Snapchat הגיעה לשיאים חדשים, בשנת 2016 עשו שימוש כ 150 מיליון משתמשים ביום. היקפי שימוש אלו הניעו פלטפורמות אחרות להטמיע שימוש ב סנאפצ'ט כדי לא לאבד גולשים.

דוגמא בולטת לתחרות על נוכחותו של הגולש אשר נבנתה באינסטגרם היא:

Instagram Stories. גירסה זו זהה לתכונה של Snapchat אשר שוחררה מוקדם יותר השנה.

הגרסה עשתה שימוש בכל התכונות הייחודיות המופיעות בסנאפצ'ט.

תכונות כגון : פיצ'רים חזותיים, תמונות, קטעי וידאו ועוד. פעילות זו הוכיחה את עצמה כיעילה והביאה כ 100 מיליון משתמשים מדי יום.

ב 2017 אנו נראה המשך תחרות בין שתי תוכנות אלו, מה שכמובן מחייב תכנון פעילות בפלטפורמות אלו.

דוגמה: אוניברסיטת ניו יורק פעילה גם Snapchat וגם Instagram ומבצעת קידום בשני ערוצי מדיה אלו. פוסט זה הופיע ב Instagram לעודד גולשים לעקוב אחרי אירועים ועדכונים בסנאפצ'ט .

2. האם המוסד שלך נערך לעשות שימוש במציאות רבודה ?

חברת האם של אינסטגרם -פייסבוק, עושה מאמץ לזכות בחזרה במשתמשים ש snapchat משכה ממנה. בשנה האחרונה פייסבוק רכשה את Masquerade המתמחה בוידאו סלפי.

הטכנולוגיה של תוכנה זו מאפשרת הוספה של פילטרים שונים בעזרת אלגוריתמים המייצרים הדמייה על סרטוני הוידאו בפייסבוק Live. התוכנה נבחנה בפורמטים שונים ב Rio Olympics ובאירלנד ב 2016.

לדוגמה: שינויים שניתן לעשות בוידאו תוך כדי צילום.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג רואה את התוכנה החדשה כשלב נוסף בדרך לפיתוח והטמעה של טכנולוגיית המציאות הרבודה (AR).

2016 הייתה השנה ש-AR צברה תאוצה. דוגמא טובה לכך היא הפופולריות פוקימון. צוקרברג טוען שאנשים מחפשים יותר דרכים להביע את עצמם וזו מגמה שתתפתח ותתממש עם טכנולוגיות שנמצאות בפיתוח. אם בעבר השימוש נעשה בטקסט ווידאו ותמונות בפייסבוק, העתיד מתקדם למציאות רבודה. טכנולוגיה זו תאפשר העברת החוויות בצורה מוחשית ותמשוך קהל רב יותר לשימוש בה.

בשנת 2016 החל שימוש במשקפי מציאות מדומה. כיום ישנו מרוץ של החברות המובילות בתחומי המובייל ופלטפורמות של רשתות חברתיות להכין תשתית תומכת לשימוש במציאות מדומה.

קיימים מוסדות השכלה גבוהה הנערכים ומכינים תשתית וחומרים למשיכת מתעניינים

בפלטפורמה זו.

מומלץ לפקוח עין על טרנד זה.

3. מדיה בשידור חי -קמפיינים און ליין ברשתות חברתיות של מוסדות להשכלה גבוהה.

אחת המגמות המשמעותיות ביותר בתחום ההשכלה הגבוהה היא שימוש בשידורים חיים לקידום מסלולי הלימוד ושיפור חווית הלקוח (סטודנטים קיימים).

ה Streaming פרץ בתחילת 2016 כאשר טוויטר השיקה את Twitter's Periscope app.

מיד החל שימוש אינטנסיבי בטכנולוגיה זו במוסדות השכלה לסיורים און ליין בקמפוסים, הצגת השירותים השונים העומדים לרשות הסטודנטים ועוד.

דוגמא לשימוש ב Syracuse University.

פייסבוק קפצו על העגלה לשימוש בשידורים חיים במחצית השנייה של 2016 עם ההשקה של שירות לקוחות ב Live בפייסבוק.

השרות של פייסבוק עלה בכמה דרגות על השרות המתחרה של טוויטר. היתרון המשמעותי הוא השימוש הידידותי ללא צורך בהורדת תוכנה (בטוויטר יש להוריד תוכנה כדי לעשות בכך שימוש).

בנוסף בזמן השידור – העוקבים מקבלים עדכון שמתבצע שידור ובנוסף הם יכולים להביע רגש וטקסט בזמן השידור.

לדוגמא צילום מסך של פעילות באוניברסיטת מישיגן -הפוסט מתחבר ישר ל TIME LINE(הפוסט במקרה זו היה בן שבועיים, אבל נוכחות של פוסטים מסוג זה מגדילים את הסיכוי לחשיפה אפקטיבית בתהליך ה"חיזור " אחרי סטודנטים פוטנציאלים. (התנצלות על הרזולוציה ..)

גם Instagram מטמיעים את היכולת לשידור חי. השידור יפוג לאחר שידור התוכן. שידור חי מתגלה הבחירה המועדפת של משתמשים. דבר אחד ברור: שידורים חיים חייבים להיות חלק מהתוכנית של כל מנהל/ת שיווק במוסד אקדמי ב 2017!!

4. האם המועמדים הפוטנציאלים שלך ילבשו משקפי סנאפצ'אט שנה הבאה ?

הבאז במדיה החברתית הוא השקת ה Snapchat Spectacles.

משקפי שמש המצלמות תמונות וקטעי וידאו בני 10 שניות – העולים לסנאפצ'אט.

אלו יצרו "רעש" גדול ברשתות החברתיות.

שיטת ההפצה של משקפיים אלו היתה דרך מכונות אוטומטיות ..ובכמות מוגבלת ..מה שכמובן יצר באזז גדול יותר.

האם המועמדים שלכם יהיו מצויידי במשקפיים אלו.? ב 2017 ? הכל דינמי ..

מצב סרטון הדגמה למשקפיים אלו:

5. האם עלינו לשעות שימוש ב Chatbots לגיוס סטודנטים ב 2017?

שימוש באפלקיציות מסרים נמצאות בשימוש במוסדות אקדמיים.

אפליקציות כגון: Messenger, WhatsApp,WeChat,QQ,skype נמצאות בשימוש ולא רק במחלקות הייעוץ והרישום. ניתן לראות שימוש באפליקציות אלו ביחידות השונות במוסדות האקדמיים כגון: ספריות, טיפול בבחינות ושירותים נוספים לסטודנטים.

השימוש בהן מעניק למועמד הפוטנציאלי מענה מיידי לשאלות. הוא מקבל קישורים למידע רלבנטי ולא נדרש לחפש אותו באתר המוסד. בנוסף ניתן לקיים שיחות וידאו ולהעביר תמונות.

התוצאה היא הגדלת מספר המועמדים הרלבנטיים ה"מיוצרים" בערוצי המדיה האורגניים של המוסדות, תוצאה שמעלה את מספר הפונים הרלבנטיים ומפחיתה את עלות הגיוס.

פייסבוק, הבעלים של ווטסאפ לא מתכננים כרגע ל"הרוג" אפליקציה זו . נכון לרגע זה

ה Messenger ו WhatsApp יפותחו במקביל.

WeChat- הפתרון הסיני נותן מענה מלא לתקשורת. מהזמנה של טקסי ועד להזמנה של מוצרים מהסופר.

שימוש ב Chatbots מחייב היערכות הכוללת : רמת המידע שנמסר לקהל היעד, הזמינות, הקלות למשתמש, החומרים שיש להכין מראש וכמובן בחינת האפקטיביות אל מול המועמדים. כל אלו ייבדקו היטב לפני הפעלת פתרון זה.

מה עוד ניתן לעשות עם רשתות חברתיות כדי לגייס עוד סטודנטים ב 2017?

האסטרטגיה השיווקית של מוסדות ההשכלה היא הטמעת ערכי המותג והיתרונות היחסיים בתהליך ה"חיזור" אחרי הפונה הרלבנטי. תהליך המכונה Lead Journey.

בתהליך זה -ככל שנתמוך בקבלת ההחלטות של הפונה שאכן המוסד שלנו הוא המוסד הרלבנטי עבורו, כך נגדיל את הסיכוי להגדיל את מספר הסטודנטים.

פעילות הרשתות החברתיות הינה חלק משמעותי בתהליך ה"חיזור". המומחיות שיש לפתח במוסדות האקדמיים היא הטמעה חכמה של שימוש ברשתות כחלק מתהליך המכירה.

שילוב מקצועי יראה מיד על הגדלת מספר המועמדים הרלבנטיים וחיסכון כספי בעלות פר סטודנטי.

בהצלחה ב 2017

לפגישה על כוס קפה ושיחה בעיקר על השכלה גבוהה – 052-420-3043

# רשתות חברתיות

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתף בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתף בלינקדין
שיתוף ב google
שתף בגוגל פלוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם