מיתוג לעסקים באמצעות פודקאסט

קצת על עצמי, מאז שאני זוכר את עצמי המצפון לא נותן לי לרבוץ מול המחשב חלק גדול מהיום.
בכל שבוע מתעוררת בי תחושת האתלט ואני יוצא להליכה של בערך 6 ק"מ.
המוטיבציה להליכה היא בעיקר בגלל פודקאסטים, כן ממש כך. האלמנט הבריאותי חשוב אבל לא משם מגיעה המוטיבציה.
עד לפני כ- 3 חודשים הקשבתי בעיקר למוסיקה בספוטיפיי בזמן ההליכות, עד שהבנתי שניתן להפעיל את הגלגלים במוח תוך כדי ולפתח עוד כלים ללקוחותיי.
מכיוון שהתחומים שמעניינים אותי הם סביב שיווק, אסטרטגיה, מכירות, טכנולוגיה והיסטוריה אני בדרך כלל מקשיב למומחים בתחומים אלו כמו: מקינזי, דקות או פחות 30 של נבות וולק ואביב פרנקל, המנגל בענייני שיווק של הצמד יוסי פורקוש וחגאי גולדובסקי, מנהלי שיווק מצייצים עם אבי זיתן, אופן פור ביזנס של האוניברסיטה הפתוחה, והרשימה מתארכת לשמחתי מיום ליום.
אני לא מתכוון לתת לכם הנחיות מדויקות כיצד בונים פודקאסט, הנחיות כאלו יש ברשת למכביר (חפשו בערך רני לוי מדריך לבניית פודקאסט).
אני רוצה לדון בכלי הזה ככלי משמעותי בסט הכלים למערך השיווק ותרומתו לביסוס אוטוריטה מיצוב ומיתוג של הארגון ואו החברה.
למי שלא מכיר את מודל מפתח המותג, מצ"ב איור מתוך הספר של מרצה מוערך מאוד על ידי ד"ר אביחי שוב עמי בספרו אסטרטגיות שיווק עכשוויות

מיתוג לעסקים באמצעות פודקאסט-בני פלומן יועץ עסקי

מודל מפתח המותג

מהי תרומתו של הפודקאסט בתהליך המיתוג?

נניח שאנו מייצרים סדרה מקצועית המבססת אוטוריטה ומבדלת אותנו משאר המתחרים בשוק.
עצם העובדה שלקוח פוטנציאלי מחפש את סדרת הפודקאסטים שלנו, הוא עובר דרך לא קצרה עד שהוא מגיע ומקשיב בין 20 -40 דקות. זהו חלומו של כל משווק.
לאחר שהגיע בהנחה שפיצחנו נכון את רשימת הנושאים שעולים שם וחיברנו זאת היטב לאסטרטגיה השיווקית והעסקית שלנו, להלן פירוט כיצד תורם הפודקאסט לחברה שלנו.

היתרונות שנותן לנו הפודקאסט

בידול בסביבה התחרותית – העלאת נושאים המסמנים חדשנות בענף בו אנו פועלים משבצת אותנו כאוטוריטה לסמן לאן הענף מתקדם.

חיים את ההווה – רוב הפודקאסטים בחודש האחרון מציידים את השומעים בכלים להישרדות עסקית.
דה מרקר הקים ערוץ פודקאסטים ספציפי רק לנושא זה. המידע בתקופה זו זוכה לרייטינג גבוה מכיוון שרמת ההקשבה של לקוחותינו גבוהה בכל פעם שנשמעת המילה קורונה וחיבור שלה להצלחה עסקית.

תועלות – אנשים מחפשים את השורה התחתונה או תכל'ס במילה אחת. אם אנו מקשיבים כ- 40 דקות והגענו עם רמת מעורבות מאוד גבוהה, לאחר 5 דקות של חסד, אנו רוצים לראות שיש כאן תובנות וכלים שנוכל לתרגם אותם כתועלות בעסק שלנו.

מפתח המותג – מכאן שבכל נושא שמעלים לאוויר יש לחשוב על מספר תועלות חשובות שתרצו להעביר לקהל היעד.
מספיק שיש משהו אחד שהמאזין זוכר ורלוונטי עבורו, עברתם את המבחן הזה בהצלחה.
אני לא טוען שפודקאסט הוא אבקת קסמים לצורך הנושא, אבל בהחלט שימוש מקצועי בו יסייע מאוד לבנות זהות זו.

לסיכום, בתקופת הקורונה (וגם בתקופת ההתאוששות שלאחריה) חייבים להיות יצירתיים וכמובן להתייעל בעלות פר תועלת.
בניית פודקאסטים ממוקדים לקהל היעד שלכם שיופצובמערכות קיימות לפונים וללקוחות רלוונטיים בוודאות יסייע מאוד בביסוס אוטוריטה והובלת ידע ותרומה משמעותית למותג. זו ההמלצה שלי.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

בני פלומן, יועץ עסקי

מרגישים מבולבלים? אין לכם מספיק זמן כדי להתעסק גם בזה? כדי לכוון נכון את הנושאים בהם כדאי לכם לעסוק ברשתות החברתיות ובפודקאסטים עבור קהלי יעד הרלוונטיים לכם ולייצר פניות רלוונטיות אני מזמין את ליצור עמי קשר.
שמי בני פלומן וכיועץ מיתוג וחזון לחברות, מנטור לפיתוח עסקי  ומאמן אישי למנהלים אוכל לסייע לכם בבניית תוכנית שיווקית או בבניית אסטרטגיית שיווק המתאימה בדיוק לעסק שלכם ולייצר עבורכם יותר הכנסות ולהביא לגיוס לקוחות חדשים.
צרו קשר עוד היום עם בני פלומן, יועץ עסקי מצדכם, או השאירו פרטים בטופס מטה ונציג יחזור אליכם בהקדם.