למה לי פודקאסט עכשיו?

למה פודקאסט עכשיו ?
למה פודקאסט עכשיו ?

המצפון לא נותן לי לרבוץ מול המחשב חלק גדול מהיום.

בכל שבוע מתעוררת בי תחושת האתלט ואני יוצא להליכה של בערך 6 ק"מ.

 

המוטיבציה להליכה היא בעיקר בגלל פודקאסטים, כן ממש כך. האלמנט הבריאותי חשוב אבל לא משם מגיעה המוטיבציה. 

 

עד לפני כ 3  חודשים הקשבתי בעיקר למוסיקה בספוטיפיי בזמן ההליכות , עד שהבנתי שניתן להפעיל את הגלגלים במוח תוך כדי ולפתח עוד כלים ללקוחותיי.

 

מכיוון ש התחומים המעניינים אותי הם סביב שיווק, אסטרטגיה, מכירות, טכנולוגיה והיסטוריה אני בדרך כלל מקשיב לעושים היסטוריה, לעדי מאור, קליקבילי עם יואל דורון, שרון חלבני, השעה הבינתחומית של המרכז האקדמי הבינתחומי ול"עוד פודקאסט" של תומי בר אב וגיא קצוביץ'.

 

זה אולי נשמע מגוון רחב , אבל היום אני צריך לחפור לא מעט כדי לאתר משהו מעניין שעוד לא שמעתי.

 

שימו לב שבתקופה של 3 חודשים השמות שציינתי למעלה מהווים עבורי מקור מידע מקצועי וסימנו בעיני את עצמם כאוטוריטות בתחומם. 

 

אני לא מתכוון לתת לכם הנחיות מדויקות כיצד בונים פודקאסט, הנחיות כאלו יש ברשת למכביר (חפשו בערך רני לוי מדריך לבניית פודקאסט). 

אני רוצה לדון בכלי הזה ככלי משמעותי בסט הכלים למערך השיווק  ותרומתו לביסוס אוטוריטה מיצוב ומיתוג של הארגון ואו החברה. 

 

אני מקווה שברור לכם שהסדנלר הולך יחף 🙂 לכן בשלב זה אל תחפשו אותי בספוטיפיי. 

 

למי שלא מכיר את מודל מפתח המותג, מצ"ב איור מתוך הספר של מרצה מוערך מאוד על ידי ד"ר אביחי שוב עמי בספרו אסטרטגיות שיווק עכשוויות 

מודל מפתח המותג

מודל מפתח המותג

 

(לא להיבהל, מבטיח בהמשך להכין מאמר מעמיק לגבי תהליך המיתוג באמצעות מודל זה) 

נבחן מהי תרומתו של הפודקאסט בתהליך המיתוג :

 נניח שאנו מייצרים סדרה מקצועית המבססת אוטוריטה ומבדלת אותנו משאר המתחרים בשוק.

עצם העובדה שלקוח פוטנציאלי מחפש את סדרת הפודקאסטים שלנו, הוא עובר דרך לא קצרה עד שהוא מגיע  ומקשיב בין 20 -40 דקות. זהו חלומו של כל משווק. 

 

ולאחר שהגיע בהנחה שפיצחנו נכון את רשימת הנושאים שעולים שם וחיברנו זאת היטב לאסטרטגיה העסקית שלנו, להלן פירוט כיצד תורם הפודקאסט לחברה שלנו.

היתרונות שנותן לנו הפודקאסט : 

בידול בסביבה התחרותית – העלאת נושאים המסמנים חדשנות בענף בו אנו פועלים משבצת אותנו כאוטוריטה לסמן לאן הענף מתקדם
חיים את ההווה – רב הפודקאסטים בחודש האחרון מציידים את השומעים בכלים להישרדות עסקית. דה מרקר הקים ערוץ פודקאסטים ספציפי רק לנושא זה. המידע בתקופה זו זוכה לרייטינג גבוה מכיוון שרמת ההקשבה של לקוחותינו גבוהה בכל פעם שנשמעת המילה קורונה וחיבור שלה להצלחה עסקית.

 

תועלות – אנשים מחפשים תכלס. אם אנו מקשיבים כ 40 דקות והגענו עם רמת מעורבות מאוד גבוהה, לאחר 5 דקות של חסד, אנו רוצים לראות שיש כאן תובנות וכלים שנוכל לתרגם אותם בעסק שלנו.
מפתח המותג

מכאן שבכל נושא שמעלים לאוויר תחשבו על מספר תועלות חשובות שתרצו להעביר לקהל היעד.

מספיק שיש משהו אחד שהמאזין זוכר ורלוונטי עבורו, עברתם את המבחן הזה בהצלחה.

לדוגמא, לפני יומיים הקשבתי לראיון עם מוריס קאהן שהקים את המצפה התת ימי באילת (הופתעתי), שני דברים נחרטו לי בזיכרון :

מוריס העסיק את ישעיהו לביא (צרפתי רזומה שלו בתמונה למטה) שכר גבוה, מזכירה ורכב והתפקיד היה  "תעזור לי לחשוב" ללא שום הגדרה אחרת.

הדבר השני הוא ההארה שהולידה את אמדוקס. באחד הימים ישעיהו שואל את מוריס מה בדיוק הוא מוכר בדפי זהב (שם צמח מוריס), התשובה של מוריס היתה "אני מוכר פרסום". ישעיהו ענה לו "אתה לא מוכר פרסום, אתה מתווך מידע וזהו העסק של העתיד ".

כאן הונחה אבן הפינה לבנייה וניתוח דאטה עבור ארגונים. במקום לבנות פתרון רק עבור דפי זהב ההמלצה היתה לבנות משהו גנרי לחברות וארגונים. התפיסה הזו עם לא מעט קלדניות בזמנו, הובילה  לבניית שיטה גנרית שנתנה פתרונות לחברת ענק כגון ITT שהפכה ל AT&T העסיקה 27000 איש ! ובגלגול הנוכחי שלה זו חברת אמדוקס.

 

ישעיהו לביא

זהות המותג :

יקר ולא פשוט לבנות זהות מותגית. בדרך כלל אנו נראה השקעות כאלו בחברות גדולות וגם שם קשה מאוד לשמור עליה.

תחשבו על הזהות של סלקום, פרטנר, הוט מובייל וכד' . הושקעו עשרות מיליוני שקלים בניסיון לבדל ולייצר זהות, מישהו יכול לומר בביטחון מלא איך מצטיירות בעיניו חברות אלו ? מהם הערכים שאנו מנכסים להם ? 

 

ניקח לדוגמא מכללות לחינוך, אנו יודעים לומר מהי הזהות המותגית של מכללת בית ברל לעומת סמינר הקיבוצים ואו לוינסקי? מכללות שמשקיעות מיליוני שקלים בשנה לטובת פרסום. 

 

אני לא טוען שפודקאסט הוא אבקת קסמים לצורך הנושא, אבל בהחלט שימוש מקצועי בו יסייע מאוד לבנות זהות זו. 

 

לסיכום 

בתקופת הקורונה (וגם בתקופת ההתאוששות שלאחריה) חייבים להיות יצירתיים וכמובן להתייעל בעלות פר תועלת.

בניית פודקאסטים ממוקדים לקהל היעד שלכם שיופץ במערכות קיימות לפונים ולקוחות רלבנטיים בוודאות יסייע מאוד בביסוס אוטוריטה והובלת ידע ותרומה משמעותית למותג. זו ההמלצה שלי.

 

כדי לכוון נכון את הנושאים לקהלי היעד ולייצר פניות רלוונטיות צרו קשר 

 

בני פלומן, 0524203043, מייל flumanb@gmail.com 



שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

ברוך הבא, אם לא עשית את זה כבר. הירשם/הירשמי לניוזלטר שלי עכשיו

אם זה עניין אתכם, יש מצב שגם כאן תמצאו משהו שיעניין אותכם

חייגו
עכשיו

שלחו
ווטסאפ

שלחו הודעה
במסנג'ר

תאמו איתי
שיחת ייעוץ