מנטור לעסקים

ראשית, נסביר מה זה בכלל מנטורינג עסקי (Business Mentoring), או בתרגום עברי: "חונכות עסקית" מדובר בשיטה יעילה ומוכרת לשיפור ביצועיו של עסק, ארגון או חברה.
לרוב ישנו בלבול בין שירותי ייעוץ עסקי, ניהול עסקי ומנטור עסקי אך למעשה ישנו הבדל גדול ביניהם:

  • ייעוץ ניהולי – מתבסס על סמך הידע, הניסיון והכישורים המקצועיים של היועץ עצמו מתוך מטרה ליישם ולמקסם אותם לטובת העסק של הלקוחות שלו.
  • אימון עסקי – מתבסס על נקודת ההנחה כי ללקוחות יש את היכולת והכישורים הנדרשים להצלחה בניהול העסק שלו. מטרת האימון העסקי היא לסייע ללקוח לגלות ולזהות את הכישורים שלו ולהצליח להגיע לביצועים מוצלחים בכוחות עצמו.
    מנטורינג עסקי – מתבסס על העובדה שכולנו יכולים להשתפר – בכל. המטרה היא להביא לפיתוח אישי של אנשי או בעלי עסקים שיש להם את ארגז הכלים המקצועי הבסיסי, אך זקוקים לסיוע וייעוץ בתחומי ידע שונים ו/או בפיתוח של כישורים אישיים ומקצועיים נוספים.


אם כך, מנטור עסקי הוא למעשה מלווה אסטרטגי עסקי. תפקידו של המנטור העסקי היא לפגוש את היזם בחברה או בארגון שלכם (כאחת לחודש) להדריך ולייעץ לו בנושאים הרלוונטיים.

כחלק משירותי הייעוץ שאני, בני פלומן יועץ שיווקי, מספק יש לי את היכולת להסתכל על התמונה הרחבה ולייעץ ליזם בכל שלב ושלב.
אני מנחה את הלקוחות שלי במפגשים של אחד על אחד ומלווה אותם החל מבניית החזון, דרך ליווי והדרכה בביצוע ועד להצלחה עסקית מלאה!
ככלל, תפקידו של מנטור לעסקים מחולק לשניים: ייעוץ ערכי וליווי ביצועי.

ייעוץ ערכי - למה הכוונה?

המנטור העסקי שבחרתם צריך להיות אדם בעל השפעה ורזומה מרשים של ליווי מנהלים ועשייה בשטח. המנטור צריך להיות מסוגל להעניק מניסיונו ומכישוריו ללקוחותיו וכך למעשה להרחיב את ההבנה ולחשוף אותם לתחומים חדשים, להצלחות חדשות ובעיקר להעניק השראה ומוטיבציה.
מטרתו העיקרית של המנטור לעזור ללקוחותיו להבין לעומק ולשקול אפשרויות שונות הנוגעות
לתחום העיסוק שלו. בנוסף, מדגים המנטור ללקוחות את החשיבות והתועלת הנוצרת על ידי יצירת קשרים וערוצים נוספים לשיתופי פעולה עסקיים.

מנטור לעסקים, ליווי ביצועי - למה הכוונה?

למנטור העסקי מספר משימות עיקריות שיש ליישם באופן מעשי:

  • מתן פתרון לבעיות – סיוע מקצועי בפתרון בעיות או דילמות אשר עלולות להתעורר במהלך תהליכים שונים כמו: הכשרת עובדים, בניית פרויקט, ביצוע פרויקט ע"פ לוחות זמנים ועוד.
  • יצירת תשתית – מטרתו של המנטור היא להעניק ללקוחותיו ידע, הבנה, משאבים וכלים שיעזרו להם ללמוד ולהתפתח ברמה המקצועית. זהו תהליך הכרחי ליצירת התשתית עליה נבנה הפרויקט.
  • יצירת קשרים ושיתופי פעולה עסקיים – תפקידו של המנטור הוא לעזור ללקוחותיו ביצירת קשרי עבודה ושיתופי פעולה בתחומים שיסייעו לפיתוח הפרויקט שלהם וכן של הארגונים המשתפים עמם פעולה.

מנטור עסקי מהווה פעמים רבות עוגן ומשענת תמיכה מקצועית עבור הלקוחות אותם הוא מלווה, דבר אשר מסייע רבות במצבים בהם יש הכרח לקבל החלטות עסקיות מורכבות והרות גורל לעסק או לארגון.
המנטור העסקי יוכל לסייע לכם גם בנושאים הבאים:

  • רכישת כישורים מקצועיים חדשים והבנה כיצד ליישם אותם נכון במהלך העבודה השוטפת.
  • האצת יוזמות חדשות בעסק ומתוך כך גם תהליכים אסטרטגיים
  • הגדלת תפוקת העובדים.
  • סיוע בקבלת פידבק כן, אמיתי ומקצועי במגוון רחב של נושאים הקשורים לעסק.

מה היתרונות בשכירת מנטור לעסקים?

מנטור עסקי למעשה מסייע ללקוחותיו בהדרכה מקצועית תוך גילוי דרכים חדשות לביצוע משימות במסגרת העבודה שלהם ולפתח את סט היכולות המקצועיות שלו בצורה משמעותית.
תפקידו של המנטור העסקי הוא גם לייעץ ללקוחותיו בנוגע לבעיות ולנושאים שונים בגזרה המקצועית. למעשה המנטור העסקי מתמחה בראייה רחבה תוך הצגתה ללקוחותיו. הדבר מסייע למנהלי או בעלי העסקים להבין טוב יותר את המתרחש סביבם ומתוך כך גם לקבל את ההחלטות הנכונות.

מה הוא מנטור עסקי מוצלח?

להלן התכונות החשובות שיהיו לכל מנטור לעסקים:

  • בעל רצון ומוטיבציה לעזור לאנשים אחרים להתפתח ולצמוח הן בפן המקצועי והן בפן האישי.
  • בעל ידע מקצועי, הבנה עסקית וניסיון רב בעולם העסקים בכלל, ובתחום הספציפי בו אתם פועלים בפרט.
  • בעל יכולת להקשיב, ורגישות לצורכי האחר.
  • בעל מודעות עצמית גבוהה.
  • אדם אמין בעל הסמכה.
יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן
בני פלומן מנטור לעסקים

אם אתם מרגישים שגם אתם זקוקים לשירותי מנטור לעסקים, אשמח להעניק לכם סיוע מקצועי, ייעוץ עסקי ויחס אישי!

שמי בני פלומן ואני מנטור עסקי בעל ניסיון רב. נושא המנטורינג העסקי טומן בחובו נושאים מרובים כמו: יעוץ כלכלי עסקי, יועץ דיגיטלי לעסקים , ייעוץ אסטרטגי, אימון וייעוץ אישי למנהלים, אימון עסקי למנהלים, מנטור פיתוח עסקי ועוד.
כחלק משירותיי המקצועיים סייעתי לעשרות חברות וארגונים בתהליכי התנהלות, התייעלות, אסטרטגיה, שיווק ומכירה.
אם גם אתם מעוניינים ביד מקצועית מכוונת, שתכוון אתכם לבחירות הנכונות אשר יובילו את העסק שלכם להצלחה, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר במספר טלפון: 052-420-3043 לשיחת ייעוץ ראשונית בת שעה (ללא עלות וללא התחייבות) בה אוכל להבין את צרכי הארגון, האתגרים מולם אתם עומדים ולהציע פתרונות מקצועיים לטווח הקצר והארוך שיסייעו לכם להביא לצמיחה אמיתית של העסק שלכם.
למעוניינים, ניתן גם להשאיר פרטים ונציג מטעמי יחזור אליכם.