אסטרטגיה שיווקית לדוגמא

שיווק אפקטיבי מתחיל בבניית אסטרטגיה שיווקית.
אסטרטגיה שיווקית מסייעת לכם להגדיר יעדי שיווק ברורים לעסק שלכם אשר ניתנים למדידה.
האסטרטגיה השיווקית שלכם משפיעה על אופן ניהול העסק שלכם, ולכן יש לתכנן ולפתח אותה בהתייעצות עם צוות השיווק והמכירות שלכם.
תוכנית אסטרטגייה שיווקית היא כלי תכנון רחב היקף ומקיף ובו:

  • תיאור העסק שלכם ושל המוצרים והשירותים שלו
  • הסבר על המיקום והתפקיד של המוצרים והשירותים שלכם בשוק
  • תיעוד הלקוחות שלכם והמתחרים שלכם
  • זיהוי טקטיקות השיווק היעילות עבורכם ועבור העסק שלכם.

אסטרטגיה שיווקית קובעת את הכיוון והיעדים הכוללים של השיווק שלכם, ולכן היא שונה מתוכנית שיווקית, המתווה את הפעולות הספציפיות שתבצעו כדי ליישם את האסטרטגיה השיווקית שלכם. ניתן לפתח את אסטרטגיית השיווק שלכם לשנים הקרובות, בעוד שתוכנית השיווק בדרך כלל מתארת ​​טקטיקות שיש להשיג בשנה הנוכחית.

בניית אסטרטגיית שיווק מוצלחת

אסטרטגיית השיווק המפותחת שלכם תעזור לכם לממש את מטרות העסק שלכם ולהתמקד בפעולות הנדרשות כדי להגיע ללקוחות הנכונים.
פיתוח אסטרטגיה שיווקית הכוללת את המרכיבים שציינתי תעזור לכם להפיק את המירב מההשקעה השיווקית שלכם, לשמור על השיווק שלכם ממוקד ולמדוד ולשפר את תוצאות המכירה שלכם.

זהו את המטרות העסקיות שלכם

התאימו את האסטרטגיה השיווקית שלכם ליעדים העסקיים המתוארים בתוכנית העסקית שלכם. לאחר מכן תוכלו להגדיר קבוצה של יעדים שיווקיים כדי לתמוך בהם. היעדים העסקיים שלכם עשויים לכלול:

  • הגברת המודעות למוצרים ולשירותים שלכם.
  • מכירת מוצרים נוספים מספק מסוים.
  • כניסה לפלחי שוק חדשים

כאשר מציבים יעדים, חשוב להיות ממוקדים ככל האפשר, כך שתוכלו למדוד ביעילות את התוצאות שהשגתם. קריטריונים פשוטים להגדרת מטרות היא שיטת SMART:

Specific – state clearly what you want to achieve
Measurable – set tangible measures so you can measure your results
Achievable – set objectives that are within your capacity and budget
Relevant – set objectives that will help you improve particular aspects of your business
Time-bound – set objectives you can achieve within the time you need them.

  • ענייניות – ציינו בבירור מה אתם רוצה להשיג
  • כלים למדידה – הגדירו אמצעים מוחשיים כך שתוכלו למדוד את התוצאות של השיווק שלכם
  • יכולת ביצוע – הגדירו יעדים שהם במסגרת היכולת והתקציב שלכם
  • רלוונטיות – הגדירו יעדים שיעזרו לכם לשפר היבטים מסוימים של העסק שלכם
  • זמני ביצוע – הגדירו יעדים שתוכל להשיג בזמן שאתם באמת צריכים אותם.

ציינו את מטרות השיווק שלכם

הגדירו מערכת של מטרות שיווק ספציפיות המבוססות על המטרות העסקיות שלכם. מטרות אלו יניעו אתכם ואת הצוות שלכם ויאפשרו לכם לעקוב אחר הצלחתכם.
דוגמאות ליעדים שיווקיים כוללים הגדלת החדירה לשוק (מכירה של יותר מוצרים קיימים ללקוחות קיימים) או פיתוח שוק (מכירת מוצרים קיימים לשווקי יעד חדשים). מטרות שיווק אלה עשויות להיות ארוכות טווח ויכולות להימשך כמה שנים עד שהן יושגו בהצלחה. עם זאת, מטרות אלו צריכות להיות ברורות למדידה ובעלות מסגרות זמן להישגים.
וודאו שהאסטרטגיות הכוללות שלך הן גם מעשיות ומדידות. אסטרטגיית שיווק טובה לא תשתנה בכל שנה, אלא תתוקן כאשר יעדי השיווק שלכם.
ייתכן שתצטרכו לשנות את האסטרטגיה שלכם אם השוק החיצוני שלכם משתנה עקב מתחרה חדש או טכנולוגיה חדשה, או אם המוצרים שלכם משתנים באופן מהותי.

בצעו חקר שוק

מחקר הוא חלק מהותי בכל אסטרטגיה שיווקית. עליכם לאסוף מידע על השוק שלכם כגון: גודל, צמיחה, מגמות חברתיות ודמוגרפיה (סטטיסטיקות אוכלוסייה כגון: גיל, מגדר וסוג המשפחה). חשוב לפקוח עין על השוק שלכם כדי שתהיו מודעים לכל שינוי לאורך זמן, כך שהאסטרטגיה שלכם תישאר רלוונטית וממוקדת.

צרו פרופיל לקוחות הפוטנציאליים

השתמשו במחקר השוק שלכם כדי לפתח פרופיל של הלקוחות שאליהם אתם מכוונים ולזהות את הצרכים שלהם.
הפרופיל יחשוף את דפוסי הקנייה שלהם, כולל האופן שבו הם קונים, היכן הם קונים ומה הם קונים. שוב, יש לבדוק באופן קבוע מגמות כדי שהמסר השיווקי שלכם ישאר תמיד רלוונטי וכן כדי שלא תפספסו הזדמנויות חדשות.
בזמן שאתם מנסים למצוא לקוחות חדשים, וודאו שהאסטרטגיה השיווקית שלכם מאפשרת לכם גם לשמור על מערכות יחסים עם הלקוחות הקיימים שלכם.

צרו פרופיל של המתחרים

באופן דומה, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם, עליכם לפתח פרופיל של המתחרים שלכם על ידי זיהוי המוצרים, שרשראות האספקה, התמחור וטקטיקות השיווק שלהם.
השתמשו בזה כדי לזהות את היתרון התחרותי שלכם – הערך המוסף שלכם – מה שמייחד את העסק שלכם מהמתחרים שלכם. ייתכן שתרצו גם לזהות את נקודות החוזק והחולשה של התהליכים הפנימיים שלכם כדי לסייע בשיפור הביצועים שלכם בהשוואה למתחרים שלכם.

פיתוח אסטרטגיות לתמיכה ביעדי השיווק שלכם

הגדירו את שווקי היעד שלכם ותכננו אסטרטגיות כדי להגיע אליהם. מטרה לדוגמה יכולה להיות הגברת המודעות של צעירים למוצרים שלכם.
האסטרטגיות המתאימות לכך יכולות להיות הגדלת הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות על ידי פרסום מידע על המוצרים שלכם באינסטגרם או בפייסבוק; פרסום במגזינים מקומיים המיועדים לצעירים; או אפילו להציע הנחות לסטודנטים.

יועץ עסקי מומלץ, בני פלומן

שמי בני פלומן ואני יועץ שיווק ואסטרטגיה המעניק שירותי ייעוץ עסקי לעסקים וחברות שונות.
אתם מוזמנים לפנות אליי לשיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא עלות וללא התחייבות במספר: 052-420-3043.
בשיחה נוכל לבחון את האסטרטגיה והפעילות השיווקית של העסק שלכם ולספק עבורכם פתרונות אסטרטגיים שיווקיים להתייעלות והגדלת המכירות.תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס מטה ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.